[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:48

Mijn niet zo charmante dikbuik op een heuveltje :+ Ze was nog net geen 235 dagen op deze foto. Ze veulent rond de 330, maar heeft erg langbenige veulentjes.
Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:16

Charmfaith, die heeft inderdaad al een aardige buik, voor jou is het inderdaad nog een aardig tijdje wachten.

Quir, wat woon je prachtig, niks voor mij maar vind het wel prachtig om te zien!

Dustinlover, dat breedersboek ziet er leuk uit zeg!

Gooiske, wat sneu zeg nog een verlies. Wederom super gehandeld door jou.

Ynekes, die is serieus aan haar uier begonnen!

Knolselder, fijn dat je een leuk hengstje hebt gevonden, ideaal als hij lekker bij je thuis kan logeren :)

Ceasar, wooow wat een buik had die candy zeg! niet normaal!

Suffie, wat een aansprekende haflinger heb je zeg! Echt helemaal het type haflinger waar ik van hou :D

Tanja84, ik heb vorig jaar de reolink go op 4g simkaartje gebruikt. Werkte top.

Luna2006, die heeft ook al een flinke buik inderdaad :D

Mijn merrie verhaard inderdaad ook al ruim een week behoorlijk! Deed ze vorig jaar ook al bizar vroeg. Voor ze drachtig was had ze dat nooit, en andere paarden op stal verharen ook nog amper, dus denk inderdaad dat het toch meespeelt dat ze drachtig zijn.

Tanja84

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:20

Immii_clarr hoe zit het met het verbruik op dat simkaartje? Heb totaal geen idee waaraan ik mij daarbij moet verwachten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:27

Ik had simkaartje van Tele2 en niet doen of in telefoon laten zitten ipv router :+

Ik werd geblokkeerd haha
Dat mag niet in router maar telefoon wel

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:43

Janinevv schreef:
Ik had simkaartje van Tele2 en niet doen of in telefoon laten zitten ipv router :+

Ik werd geblokkeerd haha
Dat mag niet in router maar telefoon wel

Ben van België dus zal zowiezo andere provider worden

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:57

Zijn er toevallig al meer mensen aan het nadenken over de hengsten keuze voor aankomend seizoen?

ik heb nog een dekking open staan van de ihw hengst castor II van de catshoeve. hier heb ik al een nakomeling van lopen.
maar mijn 2e gedachten gaat naar de jonge kwpn hengst bloomberg

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:21

Ik wil eerst zien wat er uit komt.
Maar zit nog in dubio wat we gaan doen.
Olivia gaat sowieso niet onder hengst omdat ze erg laat is dit jaar (juni)
Ariel zou wel kunnen, maar ik weet nog niet of we haar aanhouden. Dat zal ook van de veulens afhangen.
Planning was merrie veulen aanhouden en Ariel weer onder de hengst, maar we gaan ook verhuizen en onze maandlasten zullen hoger worden. Dus 3 paarden houden wordt wat te veel van het goede vrees ik. :=
Dus we gaan of de veulens verkopen en Ariel weer dekken of 1 veulen en Ariel verkopen en niks dekken.
Maar hangt er ook vanaf hoe Ariel fokt, dit wordt haar 1e veulen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:30

Hier al overuit welke hengst(en) het wordt/worden.

Enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is of de merrie die nu drachtig is ook weer gedekt wordt of volgend jaar pas weer. Wil haar eigenlijk niet weg brengen met veulen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:33

Ik wil ook eerst kijken hoe de bevalling gaat, makkelijk of moeilijk. Na een zware bevalling is keer overslaan om lichaam te laten herstellen niet verkeerd. Veulen blijft sowieso als alles goed gaat. Doel is merrie leeg laten maar als corona echt blijft aanhouden en je kan toch niets op wedstrijdniveau dan is dekken zeker een optie.

Ik weet dat je chloorhexidine op de navelstreng moet spuiten als veulen geboren wordt. Moet dat puur of kan je een flesje ontsmettingsmiddel kopen waar chloorhexidine in moet zitten?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:38

Ik wacht ook eerst af hoe de geboorte en de eerste weken straks gaan. Gaat alles goed, wordt Fi hoogstwaarschijnlijk wel opnieuw gedekt als dit veulen een hengst is. Als het een merrie is, twijfel ik nog. Ik heb namelijk wel een hele gave hengst op het oog. Maar drie keer achter elkaar laten dekken, voelt niet heel goed. Ergens wil ik haar een jaartje rust geven, maar ja...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:39

Heb wel al hengsten op het oog :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:10

Ik loop weer heerlijk achter hier :+

Wat leuk, de eerste dikke-tieten-in-de-aantocht-foto gezien *\%/* . Het duurt niet meer lang, het duurt niet meer lang, het duurt nu echhhhttt niet meer lang, dan komen de eerste veulentjes! <3 <3

Nog anderhalve week, dan gaan we de merriestal vergroten en daarna kan de camera erin. Dan wordt het pas weer leuk, merriegluren :)

Ik ben heel blij dat ik geen hengst op het oog heb voor Veronia. Maakt het makkelijker om het gewoon niet te gaan doen. Ik heb hoop dat we toch ooit weer op concours kunnen na het veulen en corona, dus dat wil ik graag toch eerst verder gaan doen met haar. En tja.. Wainonia... ligt er helemaal aan hoe ik er dit voorjaar in sta of ik daar nog weer moeite in ga steken. Als, dan graag met het plan dat ik vorig jaar had en dat was Valdez.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:11

Ik ben ook nog niet aan het kijken voor een nieuwe hengst, ik verwacht in ieder geval dat de nu gebruikte hengst komend jaar niet beschikbaar is. Ligt ook wel aan de corona-situatie denk ik.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:26

Wij hebben ook geen hengst gekozen... Dekken haar ook niet terug... Deze dekking en dracht was al uitzondering :) (Kate is niet van mij alleen en ik moest en zou een veulen uit haar fokken... Ben dus erg blij met deze dracht, maar ga dat niet gelijk nog een keer “doorduwen”...)
Als er een merrie uit Kate komt blijft ze, zo niet dan ga ik op zoek naar een merrie... Ik wil wel heel graag blijven fokken :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:31

Ligt beetje aan dit veulen hoe die eruit ziet of is zoals verwacht anders terug naar zelfde hengst.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:33

Ik ben benieuwd welke ponyhengsten jullie hebben uitgekozen (gezien er veel reacties van pony-fokkers tussen staan)?

Ik lees rustig mee, maar door de corona erg druk.

Zelf vind ik het geen probleem om Fleur een 5e keer achtereen te dekken als het dit jaar ook weer goed verloopt. Ze heeft er weinig onder geleden en zit nu ook lekker in haar vel. Verder hoeft ze ook niets te doen. Denk dat ik haar 3-jarige dochter ook dek dit jaar.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:30

Hier staan de hengstenkeuzes vast ondertussen.
Afhankelijk van een paar factoren heb ik 1 of 2 merries voor mijn eigen hengst. Een cremello welsh/grote maat nmprs merrie welke ik van schoonmoeder heb. En als muis niet verleased is ook met red :)
Mijn lease merrie gaat naar een palomino amha hengst ebf rush gold n ivory
En mijn marley gaat naar habaldi, die dekking had ik nog tegoed :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:31

Ik heb al een hengst op het oog, maar wil hem nog even in het echt zien alvorens ik de beslissing definitief maak. En uiteraard moet ze merrie er goed uitkomen. Wil dan wel meteen in de veulenhengstigheid pakken aangezien ik graag het veulen een maandje eerder zie komen. :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:51

Wij hebben een eigen hengst; dus de dames hebben geen keus :D
Overigens gebruiken we hem voor het eerst dit jaar (september gekocht) dus hij is wel bewust uitgekozen ;)

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:57

hier geen plannen voor de komende tijd! was eenmalig.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:24

Hier ook nog geen definitieve keuze gemaakt. Voor Happy heb ik een tegoedbon gekregen om haar nog een keer te dekken. Aan de andere kant ben ik ook een fanatieke ruiter en dat valt niet altijd goed te combineren met de fokkerij. Happy is nu M1 startgerechtigd en ik hoop haar in de zomer ook te kunnen starten hierin. Eenmaal drachtig houdt het dan al snel op in het najaar, helemaal in de hogere klassen.

Carlijn laat ik helemaal afhangen van het veulen dat ze dit jaar krijgt. Merrieveulen mag misschien blijven en dan laat ik haar niet dekken. Hengstveulens gaan hier sowieso altijd weg, dus misschien krijgt ze dan nog een kans. Ook haar wil ik graag gaan starten, alleen liggen mijn sportambities met Carlijn vooral bij lekker rijden. Ben wel aan het rondkijken bij de ponyhengsten, dus ik zeg niet nooit.

Wat betreft de koeien; Fleurtje wordt misschien nog 1x gedekt. Ik heb nog een rietje gesext sperma in de opslag. Elsje wordt herdekt als ze een stiertje krijgt, deze blijft dan voor het afmesten. Mocht Elsje een vaarskalfje krijgen, dan wordt ze herdekt en wordt ze na het afspenen verkocht. Anders krijgen wij als particulier teveel koeien.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:32

Wat een leuke lieve namen voor de koeien suffie.

Zou je met Carlijn niet terug groter willen fokken? Of wil je juist kleiner gaan fokken?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:36

Ponyhengsten spreken mij meer aan, ook vaak door het karakter en de beweging. Daarnaast speelt het dekgeld ook mee. Met Carlijn kan ik inderdaad ook makkelijk terug naar de paarden, ook daar zie ik genoeg leuks voorbij komen. Daarom eerst wachten wat ze er nu met een ponyhengst van heeft gemaakt. Misschien wel zo'n mooie dat ik weer voor Winston jr. ga :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:36

MDWStables schreef:
Ik ben benieuwd welke ponyhengsten jullie hebben uitgekozen (gezien er veel reacties van pony-fokkers tussen staan)?

Ik lees rustig mee, maar door de corona erg druk.

Zelf vind ik het geen probleem om Fleur een 5e keer achtereen te dekken als het dit jaar ook weer goed verloopt. Ze heeft er weinig onder geleden en zit nu ook lekker in haar vel. Verder hoeft ze ook niets te doen. Denk dat ik haar 3-jarige dochter ook dek dit jaar.

Ik ga voor een jonge Duitse rijpony hengst die nu voor dit jaar in Zweden staat (Zweden is best een drama met goede pony hengsten, dus ik ben heel blij haha :+ alles wat ter dekking staat via KI is het gewoon net niet), is een zoon van Hesselteichs Golden Dream uit een FS Numero Uno moeder. Maar dit jaar ook alleen beschikbaar in Zweden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:42

Hier is in principe de hengstenkeus al gemaakt( Date de Luxe AT), maar ik weet nog niet of ik haar opnieuw laat dekken.
Dit hangt ook af van hoe lang we haar door kunnen rijden en hoe snel weer op kunnen pakken. Daarnaast aan hoe ver het ruitertje is. Maar goed eerst dit maar eens veilig ter wereld.
Momenteel gaat ze overigens nog bloedfanatiek in de rondte met haar ruitertje.