[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:00

Ik zou het alarm er vanavond nog om doen Droversrun en de sauna laten voor wat het is....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:26

Spannend chantal en DR!!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:28

Oh spannend zeg droversrun!! Maar Jonne is nog niet veilig toch?

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:32

chantall wat spannend :j

droversrun op hoeveel dag zit jonne nu dan?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:35

Spannend chantalll en droversrun *\o/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:45

Nope... 312 dagen vandaag

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:52

Toch wel beetje gek hè.. Afscheiding en nu ook hars...

Nu staan sommige merries gerust 14 dagen met hars, dus wat dat betreft.. 312 is levensvatbaar, maar wel iets meer risico. Hopelijk gaat het gewoon helemaal goed!

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:03

Oooee het wordt spannend :):)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:04

Ja... ik maak me echt heel veel zorgen. Denk niet dat het nog heel lang gaat duren inderdaad. Ik probeer het een beetje los te laten maar dit veulen is zo ontzettend welkom. Ik weet dat als het zover is ik het moeilijk terug kan stoppen :(
Vonden jullie haar banden ook al slap op de foto’s?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:07

Wat zegt je veearts er van Droversrun?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:09

Geen zorgen maken, gewoon goed in de gaten houden, meer kun je niet doen.

Mijn ervaring is wel met merries met een 'verhaal' dat die vaker redbag bevallen. Heb je je daar wat op in gelezen? Niet om je bang te maken, als je juist weet te handelen valt het heel erg mee :j

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:14

Plat gezegd zegt mn dierenarts ook dat hij de bevalling toch niet tegen kan houden.

Yes heb ik me zeker goed in ingelezen en filmpjes van bekeken. Maakt me wel bang het idee maar ik heb wel het vertrouwen als dat gebeurt ik weet wat ik moet doen zeg maar :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:57

Idd sommige merries lopen 2 weken te harsen (zoals Crome hier bv vorig jaar, die er dan ook hele kunstwerkjes van miek en heel haar benen onderkliederde)

Maar ik vind haar staart er al wel hard bovenop liggen op die laatste foto.. dus ik denk dat de banden idd ook al goed aan het verslappen zijn!

Ik ken ook echt wel gevallen van grote paarden (quarters) die bevielen voor die 320 dagen van normale, gezonde veulens.. ze heeft misschien gewoon een korte draagtijd... Maargoed, elke dag erbij is er eentje en kan het veulenje alleen maar goed gedaan hebben he?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 06:28

Pretty, het laatst waarop ze gedekt kan zijn is ook onbekend. Ik kocht haar pas in september :=
Maar volgens mijn DA was zij duidelijk verder dan mijn andere merries (die zijn voor april en mei uitgerekend). Dat kon hij met zekerheid zeggen, en hij gokte eerder februari dan maart, maar met die uitspraak was hij (kennelijk terecht) al wat terughoudend...

Drover, gewoon goed in de gaten houden, voorbereid zijn op een geboorte, en meer kun je inderdaad niet denk ik...
Zoals hierboven gezegd; iedere dag erbij is weer mooi meegenomen.

Chantal, wat ik me dan nu af vraag; blijft de vulva nu aanhoudend rood van kleur? Ik dacht net als Knolselder dat rode vulva binnen paar uur veulen betekende, maar kennelijk niet :=

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 07:04

Linda, hij blijft mooi rood van kleur haha, maar nog geen veulen. Ze begint zich wel steeds ongemakkelijker te voelen.

Flemen, steeds meer staartzwierpen en meppen naar de buik. Schimp harst nog niet maar bij 4 van de 6 heeft ze dat ook niet gedaan. Haar gedrag vind ik nog niet dat ik zeg .. jaaaa het gaat komen. Wachten rustig af

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:10

Lastig hoor Droversrun, voor hetzelfde geld duurt het gewoon nog even, maar ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen. Nog even volghouden! Voor je het weet kan je je veulentje knuffelen :)

Wel spannend hier hoor!

Vorige keer dat Khaleesi trouwens gescant is hadden we daarna een merrie die 2-3 dagen verder in de dracht zit. Dat veulentje was echt een stuk kleiner dan dat van Khaleesi terwijl de merries en hengst even groot zijn.(al lag dat veulen ook iets anders, misschien vertekend dat ook wel) Ik denk dat het voor een dierenarts best moeilijk is om precies te zeggen hoe ver ze zijn.
Bij Arya dacht de dierenarts toen dat het binnen een maand kwam na het scannen, maar die heeft me nog 2,5-3 maand voor de gek gehouden met een heel vol uier en slappe banden.

Hier verwacht ik een mini mini shet veulen (kruising amerikaans mini paardje) DIVA, maar zoals je ziet al 2 halstertjes gekregen :D

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:37

Droversrun hoe is het gegaan vannacht? Spannend allemaal voor je.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:55

Vannacht was gelukkig rustig. In ieder geval voor Jonne :+ ik heb zelf niet zo heel veel geslapen Haha. Vanmorgen ook geen verdere ontwikkelingen, ook geen hars. Blijft spannend. Een bokker berichtte mij dat ze nog ph strips over had en stuurt die vandaag naar mij op, super lief! Hopelijk heb ik zo iets meer zekerheid.
En inderdaad elke dag en elk uur zijn er een bij dus daar hou ik me maar gewoon aan vast. Mijn ouders zijn ook nog tot volgende week dinsdag op vakantie en zou het echt heel jammer vinden als ze het moeten missen. Maar goed voor nu dus nog even geen veranderingen, we wachten maar af. Super bedankt voor jullie lieve berichtjes in ieder geval, heb ik het gevoel dat ik er minder alleen voor sta haha :)

Bij jou ook niet vannacht dus Chantal, zoals ik al zei bijt jij het spits maar af ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag draaakje!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:11

Droversrun ik denk dat het uier nog veel voller kan,dat dit er gewoon één is die snel gaat harsen.
Maar het alarm eraan voor de zekerheid!
Die melkstrips zijn ideaal,die gaan jou ook al meer kunnen vertellen. Zeker omdat ze toch al vocht uit de uier verliest soms.

Chantall hoe dan ook,lang gaat dit toch niet meer duren!

Linda ik denk ook dat dat heel moeilijk te zeggen valt voor een DA. Ik denk dat ze nog wel even wacht en dan netjes op een deftig tijdstip komt. Maar daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan dus goed in de gaten blijven houden is de boodschap. Soms zonderen ze zich ook meer af op het laatst.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:19

Dames, de halstertjes zijn inmiddels vergeven!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:44

Lief van je dat je ze belangeloos aanbood! _/-\o_

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:02

Fijn dat je merrie de nacht goed is doorgekomen DR! Zelf zul je inderdaad niet zo lekker slapen, maar elke dag dat het nog blijft zitten is meegenomen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:17

pretty schreef:
Droversrun ik denk dat het uier nog veel voller kan,dat dit er gewoon één is die snel gaat harsen.
Maar het alarm eraan voor de zekerheid!
Die melkstrips zijn ideaal,die gaan jou ook al meer kunnen vertellen. Zeker omdat ze toch al vocht uit de uier verliest soms.

Chantall hoe dan ook,lang gaat dit toch niet meer duren!

Linda ik denk ook dat dat heel moeilijk te zeggen valt voor een DA. Ik denk dat ze nog wel even wacht en dan netjes op een deftig tijdstip komt. Maar daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan dus goed in de gaten blijven houden is de boodschap. Soms zonderen ze zich ook meer af op het laatst.

Dat dacht ik tot gisteravond ook. Maar vanochtend kreeg ik ineens de schrik van mijn leven! Zo relaxt Diva altijd op stal is, zo onrustig was ze vanmorgen. Ook echt raar gedrag; muren likken, schrapen, schuren dat soort dingen.
Maar nu lijkt ze weer rustig dus het zal vals geweest zijn. Toch behandel ik haar als een 300+ merrie ;) (natuurlijk ook omdat mijn DA feb of mrt zegt).

Diva, super lief van je!!!

Drover, hahahaha slapen zit er niet meer in voor je :P etentjes? afspraken? ga je toch niet meer durven ;) haha welkom in de wereld van merries-die-het-net-een-tikkeltje-té-spannend-maken :P
Alarm zou ik zéker ook om doen. Ze maakt het al veel te spannend.

Chantal is nog zo relaxt als wat :') ik zou staan stuiteren met zo'n uier :P maar jij kent je merrie natuurlijk ook al goed. Toch ben ik benieuwd wie eerst gaat; merrie van jou of die van Drover.... spannnnnnend :):)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:20

Oh wat super spannend nu!!! Ik heb nog een maandje en dan kom ik in deze modus...aaahhh... eerst even goed afkijken bij jullie.

Succes allemaal!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:26

Ik gok Chantall hoor. :j

Zo Linda ze houdt je gewoon goed alert zo. :+
Het kan dat het veulen even niet zo lekker lag. Verder heb je gelijk dat je ze nauw in't oog houdt hoor!