[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:40

Gefeliciteerd goeroe en Aniekr, die oortjes zijn zo geweldig <3

Spannend *\o/* pretty

Oh Cynthia smelt smelt <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:00

Kabayo schreef:
Liaan zit er al in ;). We weten heel goed waar we aan beginnen. Ik ben van mening dat alle kleine beetje helpen...

In ieder geval, merk ik dat het totaal niet getolereerd wordt. Ik wens jullie nog succes en zal dan wegblijven uit het topic

Ik heb mijn best gedaan om niet te reageren maar ik vind dat je je nu heel kinderachtig opstelt. En absoluut niet "netjes" gezien het gebaar wat door velen uit dit topic is gedaan met een bloemetje.

Dat je hier vervolgens dan, buiten dit bloemetje om, een verzoek doet om te doneren vind ik niet gepast. 1500 Euro is een hoop geld maar niet onoverkomelijk. Daarbij kies je er zelf voor om weer te dekken, dus extra kosten wat natuurlijk dan ook vraagtekens opwekt bij velen.
En zeker als je zo'n doneer actie dan nog zelf op gaat zetten ook.

Ik vind het net als velen heel erg wat je is overkomen, maar ik vind dat geen reden om je nu zo te gedragen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:05

Ff egopost vanuit de stal van esquina.
Heb net de melk voor het eerst getest (twee weken geleden ook eens toen had ze ph 8,5, 9)

Ze zit nu volgens mij rond 6,5.
Wat denken jullie hiervan?

Afbeelding

Uier staat hard, maar nog met duidelijk spleetje tussen. Drupje is van het testen net.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:11

Caesar schreef:
Kabayo schreef:
Liaan zit er al in ;). We weten heel goed waar we aan beginnen. Ik ben van mening dat alle kleine beetje helpen...

In ieder geval, merk ik dat het totaal niet getolereerd wordt. Ik wens jullie nog succes en zal dan wegblijven uit het topic

Ik heb mijn best gedaan om niet te reageren maar ik vind dat je je nu heel kinderachtig opstelt. En absoluut niet "netjes" gezien het gebaar wat door velen uit dit topic is gedaan met een bloemetje.

Dat je hier vervolgens dan, buiten dit bloemetje om, een verzoek doet om te doneren vind ik niet gepast. 1500 Euro is een hoop geld maar niet onoverkomelijk. Daarbij kies je er zelf voor om weer te dekken, dus extra kosten wat natuurlijk dan ook vraagtekens opwekt bij velen.
En zeker als je zo'n doneer actie dan nog zelf op gaat zetten ook.

Ik vind het net als velen heel erg wat je is overkomen, maar ik vind dat geen reden om je nu zo te gedragen.

Ik denk net hetzelfde

Sorry Kabayo ik vind het vreselijk wat je hebt meegemaakt maar zoveel kan die rekening toch nooit zijn, ze heeft niet eens op de kliniek gestaan en een inzamelactie :( amai en nu ga ik me ook even NIET inhouden, dus sorry voor dit oh zo fijne topic dames :o maar nu ben ik zwaar ontgoocheld in jou, om op te scheppen over je boerderij en je paarden kan het niet op maar de rekening van de da door andere laten betalen >;) gaat me echt mijn petje te boven, dit is nu eenmaal het risico van fokken en als je geen geld hebt ervoor dan doe je het maar niet of neem je zelf keuzes met je paarden.
Meningen onder ons hebben al een paard verloren maar dan hoef je anderen niet te laten betalen voor een nieuw.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:12

Crines lijkt me toch echt al eerder 6 ofzo, alleen moet ze nog ontsploten worden dan :')
Spannend hopelijk nog voor je vakantie

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:28

Denken jullie dat het nog een eindje kan duren ook met deze ph?

Ik ging er zo vanuit dat ze zou over dragen, aangezien ze vorig jaar overtijd zou zijn gegaan. Ben helemaal overdonderd :=

Of kan het echt vanavond al zover zijn?

Ik heb vroeger geen melktests gebruikt.

Ze is trouwens 331 dagen.

Oohja fotsy dat hoop ik wel, want ik vertrek pas 27 mei, dus anders zou het wel nog lang moeten blijven zitten :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:33

Cynthia ja ik kon het niet zo plaatsen en het was me wat voorbij gegaan doordat ik verzwelgde in mijn eigen egoistische verdriet maar ik snap helemaal wat je bedoelt en snap nu pas de naam! Zo mooi. <3

Crines dat is toch al laag en behoorlijk verdacht al lijkt de uier zelf meer te moeten nog.

Ik ga zo voor de laatste check en dan ga ik mijn statistiek opstellen. :')

Ibbel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:35

Crines, ik vind de pH eerder naar 7 neigen. Denk echt niet dat je je nu al druk moet maken (maar ik ken je paard verder niet, en ik kijk ook naar de rest van het dier en het gedrag)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:39

Ja ik vind het ook een beetje jammer om te gaan bedelen na wat we toch voor je gedaan hebben. Voelt nu een beetje ondankbaar.. 1500 euro is niet het einde van de wereld en wat ik ooit heb gedaan is dan toch een ander paard ervoor verkopen toen ik dan voor men eigen een tandarts rekening had van 900 euro en dat was zelfs al na wat mijn verzekering had betaald en ook ooit mijn zadel verkocht voor een rekening van 800.. Nu heb ik een ruime spaarpot en als ik het dus echt niet uit de andere potjes kan betalen dan doe ik het daaruit. Dat is echt de noodnood pot ;)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:48

We hebben vorig jaar ook een merrie plus veulen verloren. Dikke rekening ook maar dat is nou eenmaal het risico. Sorry maar nee hier doe ik niet aan mee.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:59

Ik moet het helaas eens zijn met Caesar, Fotsy en Dustinlover...

Cynth, schitterend vergelijk :j <3

Crines, haha ik zeg niks over zakkende ph waardes :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:27

Mee eens, ik vind om geld vragen ook not done. Denk dat iedereen hier wel dikke financiële pech hebben gehad met de paarden. Men ik moet dat echt niet gaan optellen

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:31

Cynthia, snap je kippenvel momentje, heel mooi dat ze zo op elkaar lijken, maar lijkt me ook erg confronterend, mooi topic heeft Déjá!

Crines, ik vind m ook naar 7 neigen, maar misschien voor de zekerheid maar goed in de gaten houden.

Ben benieuwd of deze nacht nog mooie veulentjes gaat geven!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:40

Noisy schreef:
Ahhww Koetje aan de race <3 Wat een lekker parmantig ding is het toch <3

Pfff Kabayo, altijd nog weer confronterend, zo'n rekening naderhand. Het is wel het risico wat paarden houden met zich meeneemt. Zo heb je jaren niks maar als het dan fout gaat....ben je gelijk arm. Er zijn er hier meer in het topic die erover mee kunnen praten -O-

Pfff Busymissy, ik duim mee dat alles goed blijft gaan

Nou inderdaad, ik ben inmiddels ook al 1100 kwijt aan dierenarts kosten.

Maar hij gaat weer goed ;)
Mocht iemand foto's willen zien van zijn hoefjes nu en het verhaal, zie het topic in mijn onderschrift :D

Cynthia wat een geweldige foto!! Die zou ik zo aan de muur hangen.

Aniek, wat een geweldige naam en ze doet er eer aan

Ceasar heeft echt wel een punt Kabayo, sorry.
Mijn rekening was ook hoog en ik ben nog niet eens klaar,maar dat zijn mijn kosten en mijn risico. En tja dat Kelly dat vorig jaar ook heeft gedaan maakt niet uit.
Ok daar ben ik het dan niet mee eens.

Ik zeg 6,5 Crines

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:46

Sjah...

De 1 heeft ineens ferme tjoepkes en plakkerig spul en de andere ineens in een paar uur tijd een bomvol uier en hebben we in houdgreep ook eens kunnen testen,6.0 en plakplak.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:48

Spannend, succes pretty, en een go go go voor merrietjes _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:50

Of het vannacht is durf ik niet zeggen en morgen ben ik babysit overdag :')
Mijn man gaat de pret weer alleen beleven dan hihi

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:21

Caesar _/-\o_ En Fotsy ook! Volledig met jullie eens. We hebben zo met je meegeleefd, Kabayo. Geld ingezameld om iets moois voor je te regelen. Iedere keer medeleven getoond en dan vraag je nu zoiets? In een topic waar genoeg mensen zitten die ook hun merrie/veulen of ander paard ooit zijn verloren. Dit valt me echt van je tegen -O-

Spannend, Crines!

pretty schreef:
Cynthia ja ik kon het niet zo plaatsen en het was me wat voorbij gegaan doordat ik verzwelgde in mijn eigen egoistische verdriet maar ik snap helemaal wat je bedoelt en snap nu pas de naam! Zo mooi. <3

Snap ik, wijffie.. Ik heb je niet voor niets niet geappt. Normaal had ik dat wel gedaan, dat weet je :)

AnniekSlijk schreef:
Cynthia, snap je kippenvel momentje, heel mooi dat ze zo op elkaar lijken, maar lijkt me ook erg confronterend, mooi topic heeft Déjá!

Is het ook wel. Zeker als hij me soms met zijn blije kop staat aan te kijken in de wei. Dan word ik stil van binnen..

Ik ga straks even in je topic kijken, Silly!
Ik heb zo veel foto's die ik aan mijn muur wil hangen, maar dan heb ik echt een groter huis nodig :o

Ze zijn ontsploten, Pretty! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:23

Spannend pretty!!!

Mag ik nog even spammen.. Sorry ben in love!!

Kereltje vandaag op de wei, echt een statig ventje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook Many nog eventjes, hij is al verkocht :)

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:23

Wàt??? Is mijn vriendje verkocht?? :oo

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:31

linda2008 schreef:
Hannah, sorry.... ik kan het dan op mijn beurt ook niet laten om wéér eens te zeggen dat ik vind dat je aandacht trekt :o Ook in dit topic praat je totaal niet mee, geen interesse in andere, maar als jij zelf iets kwijt moet......
Ah fijn, ik heb die discussie al eens met je gevoerd en in andere topics gaf dat gelukkig verbetering, hopelijk hier dan ook.
Over de opmerking zelf heb ik niks te zeggen, is al voldoende over gezegd.

Linda, ik doe niet anders dan ik ooit gedaan heb. Soms wat meer schrijven, soms wat minder. Dus er is niets veranderd. Gelukkig wordt er niet meer gedekt (volgens Vulina), een pak van mijn hart.

Over de actie van Kabayo, vorig jaar is er voor iemand anders ook zo'n geld ophaal actie gehouden, kan me niet herinneren dat daar zo op gereageerd werd. En dat paard werd ook weer gedekt. Dus ???
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 05-05-17 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:51

Cynthia ja dat weet ik. Sorry de wereld gaat nu pas weer terug een beetje open voor me,heel raar.

Rowan hij is groot ook! Mooi uitgevouwd al,prachtig ventje. <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:53

Spannend pretty! Ik duim voor een merrietje +:)+ :D

Update: melk is al licht troebel en smaakt licht zoet.

ph is echt 6 nu, onmiddellijk afgelezen zelfs bijna 5,5...

Mevrouw heeft echter iets van: het kan me allemaal niets schelen zolang je me een knuffel en eten geeft 8-)

Terwijl zit ik nu in bed met veulenTV. <3
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:53

Rowan, inderdaad stoer en knap, oh minimaal bont endan zo een knap kleurke <3
Nog eentje?

We hebben toch een ontdekking gedaan dit jaar met dank aan Cynthia, volgend jaar verschijnt in de grote Van Daele het woord ontsploten: ontstaat wanneer een merrie geen spleet meer heeft :')

Spannend crines, succes alvast, ik dacht dat je 15 mei vertrok dus gelukkig nog even

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:02

Ik hoop dat ik geëerd word in het DBT2018 met dit woord :))