[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:55

Buikje Kelly.
119 dagen.

Afbeelding

18-10-2015 189 dagen.

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:47

Hier zien en horen ze hun eigen mams ook, kunnen alleen niet meer drinken. _/-\o_
Toch schreeuwen de heren... hihi zijn volgens mij echte mamajochies.
De mamas beiden hoor je niet, die vinden t best en negeren t brullen.
Al gaat t nu goed hoor, ik ben gewoon een watje dat bij elk hinnikje al denk aaaaah gossieee.

Cynth fijn dat Dais naar binnen komt en dat jij er vrede mee hebt.
Gaat beslist goed.

CL echt nog een glimmetje whow!!

DL het blijft dus gewoon afwachten.... weer anders dan andere jaren dus.

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:07

Ik ben inmiddels weer terug van een weekend weg.. Het was wel een fijn weekend, even mijn verstand op 0 kunnen zetten en gewoon even genoten van alles daar :)

Heb alles wel gelezen maar ik weet het echt allemaal niet meer..
Heb leuke foto's voorbij zien komen van dikke buikjes en wauw Booster springt er echt uit :D

Waarvoor ik even niet had gereageerd voor het weekend was.. omdat ik erachter ben gekomen dat mijn eerste eigen fjord helaas niet meer leeft :( En daar ben ik echt heel erg van geschrokken en doet me ook echt heel veel! Heb twee jaar geleden geprobeerd om hem over te nemen maar dat kon niet want dan moest ik de merrie die erbij stond erbij nemen en beloven dat ze niet uit elkaar zouden gaan.. Maar ik had geen plek voor 2. Had een zeer bijzondere band met hem en ik wist niet beter of hij stond nog steeds bij de vorige eigenaar.. Helaas bleek dit dus niet zo te zijn ;(

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:55

Zo, ik ben ook weer aanwezig. Drukke weken hier in training, hadden we vorige week en in het weekend ook nog even geen internet :\
Wel af en toe wat bij gebladerd, maar geen tijd om te reageren.

Marije, wat balen van het resultaat. Misschien toch hopen dat het op dat moment nog niet te vinden was, maar om teleurstellingen te voorkomen inderdaad misschien ook maar uitgaan van leeg. Maar lastig hoe je daar op in moet spelen met voeren e.d. inderdaad.
Zou inderdaad zeggen dat je haar weer hengstig had moeten zien. Maar hier van DA ook gehoord inderdaad, goed om op (/voor) de 35ste dag nog een keer te laten scannen, omdat ze daarna "op slot" kunnen gaan en dan ook niet meer hengstig zullen worden.

Venthe, wat stoer dat je broer goud heeft gewonnen op het EK! Kan me voorstellen dat je dat heel trots maakt! *\o/* *\o/*

Kwam nog iets langs over vervelen... Tja, momenteel met training in lwd ben ik momenteel ook 55 uur per week onder de pannen alleen maar. Toch maar besloten om op zoek te gaan naar een vriendje voor in het huishouden _O-

Fotsy, komt al een leuk buikje in beeld hoor bij Elsa!

Hier de paarden nog niet naar binnen, maar wel overgegaan tot 2x per dag ruwvoer bijvoeren. Onze schuilstal + uitloop zijn we wel nog druk mee bezig, hopelijk snel klaar. Daar kunnen ze dan binnen staan en ook nog onder overkapping aan de zijkant waar we onbeperkt ruwvoer bij zullen voeren. Op dit moment in het land hebben ze gelukkig ook nog een grote boom + een kleine overkapping bij de container om te schuillen, maar meestal staan ze toch lekker grasjes te knabbelen.
Lies, die vorig jaar wat probleempjes had met het weer, tot op heden nog nergens last van. Dit jaar ook een hoop meer reserves gelukkig. Maar mocht ze het toch koud krijgen, ligt de regendeken klaar ;)

R.X. vervelend dat de stal/omheining bij jullie ook nog niet klaar is. Gaat hier ook allemaal wat minder snel dan gehoopt :o Toch fijn als ze er straks lekker bij staan!

Cynthia, Dais ziet er ook al mooi rond uit! En geniet zo te zien ook heerlijk van haar kuil! Zij voelt zich gewoon beter dan de rest van de paardjes en mag het eerste kuil!
Dacht eerst dat ze als enige nog at. Valt hier op dat Lies en Roos (de enige drachtige dames hier) steeds het langst hooi blijven eten, terwijl de andere twee er op den duur wel weer genoeg van hebben en weer grasjes gaan scharrelen. Misschien toch iets hogere behoefte nu.

Eikaam, welkom in het topic! Apache vind ik ook echt een geweldige hengst! Dus erg benieuwd wat er uit komt!
Mooie merrie ook! Maar wat een reus inderdaad! Je past er wel op mooi, al zou het op íets minder groot vast ook wel staan ik kruip met mijn 1.70m ook nog wel op de D-pony's hier en dat kan ook :P Al leek ik op m'n oude wedstrijdpaard van 1.72m, wel heel massief trouwens, ook maar een ukkie hihi.

En al die ervaringen over afspenen. Hier hebben we Roos 5 jaar geleden als veulentje bij fokker weggehaald. Zij liep daar nog bij de merrie en kon haar dus ook ophalen toen zij 5 maanden oud was. Lies (toen jaarling) hebben we eerst gehaald, merrie naast de trailer en Roos erop. Heeft daarna ook nooit een kick gegeven. Op de opfok kwam Roos eerste dagen lekker met Lies in een ruime box, maar was net alsof ze Lies probleemloos voor haar moeder heeft omgeruild. Naar een dag of 5 zijn Lies en Roos met een groep afgespeende veulens daar het land op gegaan.

Booster, elke keer als jij een foto plaatst, verbaas ik me over de bolheid haha, die is echt al huge!

Nicole, fijn dat alle drukte nu eerst voorbij is. Wel een topresultaat Mierela's eerste wedstrijd dus! Mooie foto ook, leuke pony!
Waar is Famous nou uiteindelijk in de opfok gekomen? (geloof dat ik van jou een oproepje heb gezien voor opfok voor ponyveulen, toch? :o )

Vientje, wat balen dat Miep haar achterbeen stuk heeft. Boze-merrie-gedrag weer? Hopelijk geneest het allemaal wel mooi en snel!

Over bruikleen had ik gisteren al even pb'tje gestuurd aan Luna. Hier wisselende ervaringen met Lies die in bruikleen is geweest. Ging eerst heel goed, ook op wedstrijd, later wat minder. Aan de andere kant was ze anders verkocht op 3/4-jarige leeftijd en was ze nu niet drachtig geweest + de hele leuke resultaten die we deze zomer met haar behaald hebben! Dus zo toch maar positief blijven bekijken ;)

CL, merrie ziet er inderdaad shiny uit! Maar zag dat ze ook goed ingepakt wordt voor de komende kou bij jullie ;)
Ze begint ook al wat te groeien! Vind het ook leuk dat je zo bij haar dat rabicano (toch?) zo duidelijk ziet. Terwijl je op de rijfoto's toch echt wel moet zoeken ;) Verder weet je al wel dat ik het een mooie merrie vind haha

vrouwke, ziet er goed uit. De foto van voren zie je nog niet zo veel op, maar komt vast wel goed!

BianCaatje, snap dat je er even ondersteboven van bent hoor! Sommige paarden blijven gewoon hangen en blijf je je altijd afvragen hoe het daar later mee vergaan is of weet je inderdaad dat ze er niet meer zijn, wat je ook bij blijft.

Hier met name één groot nieuwtje;
Afbeelding
Lies is vandaag op de helft van haar dracht! *\o/* *\o/* *\o/*
Vanaf nu dus (voor haar) minder dagen nog te gaan dan die we al geteld hebben. Begint ergens op te lijken.
Ach en 160 dagen voor Roos is ook wel een mooie mijlpaal ;)

Verder wat rustig op ponygebied, juist door die drukke trainingsweken. In het weekend probeer ik nog zo veel mogelijk te helpen met het winterverblijf af te krijgen. Zal mooi zijn als dit nu snel af is, al is het hier gelukkig nog redelijk droog op het land, maar fijn als ze zelf kunnen beslissen wanneer ze binnen gaan staan.
Begint wel al ergens op te lijken. Volgende stap deze winter is dan kijken hoe we, voor begin maart ongeveer, twee tijdelijke kraamstallen kunnen maken in diezelfde schuur (mensen met leuke ideeën/tips hiervoor mogen ook altijd pb-en oid O:) ).

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:02

AniekR ja hij is me altijd bij gebleven, hoe vaak ik de laatste maanden wel niet geroepen heb dat als het kan ik hem terug over neem en dat ik er van 1 echt spijt heb dat ik die verkocht had en dat was ook hij.. :( hij houd een speciaal plekje bij mij..

En jij weer een mijlpaal *\o/* jij kan nu echt bij beide gaan aftellen! Gewoon al over de helft beide, voor die van mij klinkt dat allemaal nog ver weg

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:09

Ja kan ik me voorstellen hoor! Die blijven je gewoon bij. Oude wedstrijdpaard hoorde ik en paar jaar terug dat ze die hebben moeten laten inslapen, elk jaar schiet dat rond die tijd toch even door m'n hoofd.
Eerste Welsh-pony-liefde, liep ik zo'n drie jaar terug ook weer tegen het lijf. Op dat moment ook gekeken of het mogelijk was die te kopen, maarja was al de bedoeling om van Lies en Roos op dat moment terug te gaan naar één, Lies ging toen wel net in bruikleen bij iemand, maar toch nóg één erbij was ook niet echt een optie. Ook vroegen ze wel erg veel voor deze pony, aardig op leeftijd. Maar haar daarna wel weer uit het oog verloren en dan blijf je je toch afvragen...
Gelukkig daarentegen ook één pony (ook de laatste van mijn "speciale" dieren geloof ik O:) ), die bij superleuke en lieve mensen staat. Beide op facebook en krijg altijd berichtjes. Heb ze begin september weer eens gezien op de Welsh sportdag en een rondje op haar gestapt. Zij hebben ook een deze-gaat-nooit-meer-weg bij haar gelukkig en weet dat het goed zit. Maar als ik een heel groot weiland had mocht ze hier ook van haar pensioen komen genieten, maarja...

En inderdaad een mooie mijlpaal! Al is Lies de eerste over de helft hoor. Horizontaal gezien is boven Lies days left en days since (de dekking dus) en onder Roos, zij loopt 11 dagen achter op Lies ;)
Over anderhalve week is het wel zo'n feest :P

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:14

Ja en soms is het dan lastig.. je oude paardje terug kopen terwijl je wil minderen of ze er eigenlijk te veel voor vragen, of laten gaan en hopen dat hij/zij goed terecht komt. Ik dacht dat ze niet meer weg zouden gaan daar, zo deden ze er ook over.. Helaas blijkt dat nu dus niet zo zijn geweest, alhoewel ik het vermoeden heb dat alleen die merrie weg is gegaan en die van mij direct door naar Nijkerk.. :(
Wat leuk dat je met die andere nog contact hebt en dat je ze nog eens ziet, dat zijn dan weer de fijne kanten wanneer je een ander fijn huisje hebt gezocht voor je paard :)

Oh haha ik zie het nu, Ik las het verkeerd om af :+ vooruit bijna beide op de helft haha

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:22

Ja, helaas kan je ook niet alles aanhouden en ook niet altijd alles terug vinden. Daarnaast ben je ook nog eens afhankelijk van anderen, wat het nog het moeilijkste maakt. Weet je ook waarom ze nu deze beslissing hebben genomen, was ze echt ziek o.i.d.?
Stiekem hoop je inderdaad dat ze allemaal op zo'n fijn plekje komen waar je een hoop positieve verhalen van krijgt. Waar Roos weg komt, heb ik ook nog veel contact me en als er iets nieuws te melden is of zoals laatst die fotoshoot van haar, stuur ik dat toch weer even door. En zij fokken nog met een volle zus van haar, dus dat is ook altijd leuk om te horen!

Haha had al zo'n vermoeden, van boven naar onderen, maar dan verschilde hun draagtijd wel aardig ;)

Pfff duik maar weer eens m'n bedje in. Half 7 gaat de wekker nu elke dag, ben ik nog niet helemaal aan gewend :o

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:26

Ik heb werkelijk geen idee waarom ze deze keuze hebben gemaakt.. Hij mankeerde niks, was super sociaal en je kon alles met hem doen. Was niet lastig en ze hadden voldoende ruimte voor hem. Ben bang dat dat toch een raadsel zal blijven..
Dat is inderdaad wel leuk om zo nu en dan door te sturen en weer iets terug te horen :)

Haha ik had de days since en days after omgedraaid :+

Ik duik ook mijn bed in, mijn wekker gaat ook om half 7.. welterusten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:07

Vandaag kwam ik toevallig langs een van mn merries
124 dagen en niet de beste fotoAfbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:20

Cemlys wat een leuke merrie! Nou 124 dagen schiet ook al op toch :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:51

Dat is helemaal rot, BianCatjee, als je niet weet waarom.

Ines merrie ziet er goed uit hoor. Hier is ook alles grijs, maar dan van de modder! :p

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:15

BianCatjee schreef:
Cemlys wat een leuke merrie! Nou 124 dagen schiet ook al op toch :)

Ja ik ben nog aan het bijkomen van dit veulen jaar haha dus hoeft nog niet te snel op te schieten. Is een héél leuke merrie en mijn eerst gefokte veulen. Ze blijft speciaal deze. Ze hoorde mn auto, kopje ging omhoog en ze kwam er gelijk aangelopen. Heerlijk knuffelding is het. <3

AniekR schreef:
Dat is helemaal rot, BianCatjee, als je niet weet waarom.

Ines merrie ziet er goed uit hoor. Hier is ook alles grijs, maar dan van de modder! :p

Ja ze is weer mooi bijgetrokken nadat het veulen eraf is gegaan. Rond en gezond zullen we maar zeggen. Vreselijk die natte weides. Andere merrie en hengst staan nu binnen maar meer ivm de esdoorns.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:58

Gefeliciteerd met de mijlpaal AniekR! *\o/* Heerlijk nu aan de goede kant van de helft :D

Merrietje ziet er goed uit Cemlys :j Lekker stukje land!

Daisy toch maar naar binnen, wel verstandig ja op gladde grond...wel balen!

Mooi kleurtje heeft Kelly :) En ook al aardig buik!

Wat glimt ze mooi CL!

Mijn zwangerzilla is al bijna weer rad 8-) Zit nog wat omlaaggezakt vocht op de kogel (vd verdikking op het spronggewricht) dus nog wat stijfjes maar dat zal ook wel gauw weg zijn. Vandaag even los wat laten draven en was niet ontevreden :)
Madam ook niet, die peerde 'm laterna bij het in de wei zetten voor de tweede keer deze week naar het net-ingezaaide dikke groene gras _O- Ipv rechtdoor de kale wei in *zoeff* naar rechts en op een drafje voor je baasje uithollen zodat je tegen de tijd dat ze bij je aan het eind van het (groooooote) veld is al flink wat mals sappig jong gras hebt kunnen wegkanen :Y) :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:02

Zwangerzilla :') Fijn dat ze zich weer goed voelt!

Cemlys altijd bjzonder,je eerste gefokte veulen,ze ziet er goed uit.

Bianca dat zal wel dat dat in je hoofd blijft malen :(:)

Wat leuk Aniek net op de helft!

Tjinta dat heb ik ook,bij elk hinikje voel je je schuldig. Of als ik nog maar naar m'n merries keek. Nu is dat weer over gelukkig. :D

Vrouwke leuk merrietje! Ze dijt al flink uit.

Cynthia dat geglij is inderdaad ook voor niks goed! Straks weer in een lekker warm stalletje dus.

CL daar zie je echt nog bijna niks aan,mooi afgetraind natuurlijk nog.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:32

Vientje's zwangerzilla weer goed... .grijns *\o/* *\o/*
maar fijn is dat!

Cemlys mooi hoofdje! :j

BianCatjee dat is altijd vreselijk lastig. :(:)
En je kunt er ook zo weinig aan doen.

Als je een paard verkoopt met reden, welke dan ook, plan je terugkoop echt niet in, meestal is dat ook niet mogelijk om welke reden dan ook.
Dat loslaten is echt hell.

Mooie mijlpalen weer AniekR het schiet al best weer op.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:35

Zo weer fijn alle berichten bijgelezen.
Ben erg slecht in orde en heb hoofdpijn dus reageren laat ik voor wat het is.
Ook leuk om te lezen de ervaringen van anderen wbt het afspenen.

Hier is het weer nu zacht maar grond is nat maar niet extreem gelukkig.
Wel s'avonds heel vaak mistig hier ook vs die mistbanken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:11

Haha Vientje, zwangerzilla heeft alweer mooie streken dus! Maar fijn dat ze weer wat beter loopt. Met een paar dagen ziet het er vast ook weer een stuk beter uit!

Ines, dit is toch niet bij jullie thuis, of wel? :o
Maar kan me voorstellen dat ze als eerst gefokte veulen toch wel speciaal is!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:29

Beterschap RX! :(:)

Ik ben diep beledigd -O- Miep vanavond bij de masseur geweest, ik die meneer waarschuwen dat hij uit moest kijken bij haar buik want als je daar aan komt gaan er nog wel eens wat achterpootjes wapperen tegenwoordig...staat ze toch de hele massage lang incl buik zo :z :7 Alleen op de lendenen wat gevoelig (maar dat is ze altijd, is zwakke plek).
En dan mag ik zowat nog niet eens met een rosborstel naar haar buik wijzen >;)

Wel balen, mijn vermoeden dat zadels niet meer goed passen (knellen inmiddels op de schouders doordat buikje ze naar voren drukt) werd bevestigd. Maar eens zien of iets boomloos nog mogelijk is maar anders is het gauw uit met de pret wbt rijden -O- Nog geen 100 dagen drachtig :\ Is wel erg vroeg hoor, bah.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:48

Ach vientje nou ja er zijn gelukkig nog zo veel andere manieren om van ze te genieten.

Ik zat vandaag te denken als 22 april de eerste dekdag was op hoeveel dagen ze dan zit.
Er was toen zo'n site dacht ik voor die het uit kon rekenen.

Vandaag heb ik het heel rustig aan gedaan.
Maar hen even een tijdje naar ze zitten kijken met hooi geven heerlijk vind ik dat altijd.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:02

Er staat in link naar die site in de OP RX :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:06

AniekR schreef:
Haha Vientje, zwangerzilla heeft alweer mooie streken dus! Maar fijn dat ze weer wat beter loopt. Met een paar dagen ziet het er vast ook weer een stuk beter uit!

Ines, dit is toch niet bij jullie thuis, of wel? :o
Maar kan me voorstellen dat ze als eerst gefokte veulen toch wel speciaal is!

Nee hoor, ik heb niet in een keer stiekem springambities. Nee ze staat als gezelschap bij het paard van mn schoonzusje

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:42

Haha toch niet? Nouja hier staan ook hindernissen in het land ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:38

RX inderdaad in de openingspost hier van het topic vind je een heel handige link,die gebruik ook om het aantal dagen te berekenen.

Vientje nou volgens mij is ze momenteel eerder een mannenmerrie. :P

Het is hier echt van dat baggerweer,lichte regen maar toch genoeg dat alles nat is.
Mijn groot paard zit in de paddock vandaag met een grote bak voer (krachtvoer gemengd met kuilmais,oud brood en hooi) ,de kleintjes hebben meer geluk en zitten nog op de weides.
Maar ze stonden ook al te schooien aan de omheining om zo een bak voer,het gras is duidelijk niet zo lekker en vullend meer. Pech,zij moeten wachten tot vanavond.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:59

177 dagen.. waar zit het veulen verstopt?

Afbeelding

Afbeelding