[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:26

Ik denk dat ik het eens ben met Neon. Veulen negeren en tegen de merrie 'gewoon' doen.

Arme Pistache. Ik vind dit inderdaad ook al erg lang duren. En telkens met die sonde in die slokdarm zitten, lijkt mij ook niet goed.
Als die slokdarm beschadigd raakt, ben je verder van huis.
Hopelijk is ze snel beter.

Ik blijf het grappig vinden dat Sioux al zo rond is. Ik dacht weer ff dat ik die 209 verkeerd las en dat het een 3 moest zijn. :o

Faline, je hengst is echt schitterend.
En die ronde merries ook natuurlijk. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat rollen. ;)

Amaai Amandake, zeker dat er daar geen 2 inzitten? Ze is immens :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:30

Kyara vervelend zeg! Helaas vertoont mijn paard dit gedrag ook zonder veulen. Natuurlijk niet zo heftig als jij nu beschrijft. Ik wacht zelf altijd tot ze haar halster om wilt hebben en dan loopt ze ook braaf mee. Ik kan de box in gaan maar dan krijg ik geheid een trap. Ze doet dit puur uit angst/voernijd en die wil ik zeker niet erger maken. Ik zou dus zeggen hou geduld!

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:37

Fab vertoonde dat gedrag ook kyara. Gelukkig is fab en eten samen één :P dus met brokjes rammelen kwam ze gelijk en eenmaal dat ik haar even vast had kon ik gewoon bij der veulen. Verder inderdaad wel laten merken dat je de baas bent.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:42

Een van mijn dames doet het ook en daar ben ik dan echt best streng voor, ik wil niet hebben dat ze dit gedrag tegen mij vertoont. Ik negeer het veulen, kom ook niet in de buurt van het veulen, maar treed wel kordaat op tegen de merrie. Bij haar is het in een paar dagen voorbij.
Een van mijn andere meisjes doet dit niet bij ons (man, zoon en mijzelf), maar wel bij vreemden. Daar kan ik meer begrip voor opbrengen, dit zijn tenslotte "vreemden" die haar veulen proberen te benaderen (ik denk dat de merrie het zo ziet, dat je wat met het veulen wilt).

Arme Pistache... Hoop echt dat ze snel opknapt!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:53

Bij de Bemi Hoeve hebben ze bij dat soort merries de eerste dagen er een kort touw aanzitten zodat ze heel snel de merrie kunnen pakken zodat ze zelf of het veulen geen gevaar lopen.
Na een paar dagen is dit vaak over.

En ik hoop ook echt dat Pistache er snel bovenop is. Dat geeft toch altijd een hoop zorgen en stress.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:05

Princeps schreef:
Hoe werkt dat eigenlijk met dracht en narcose? Is dat niet schadelijk voor het veulen?

Nee hoor, dat kan best. Ben pas nog met mijn merrie met 9 maanden dracht naar Bodegraven geweest en ze moest op de foto, dus werd gesedeerd.

Ben benieuwd hoe het met Giolli's merrie gaat, hopelijk goed.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:41

Neon: van het bekken heeft de DA niets gezegd, enkel dat ze nauw was vanachter (dus ik meen de vulva)

Hera is zo al een krengsel soms, al kan je haar wel goed pakken en derg. Eens uit haar box (das haar territorium) is het over, dan is ze best lief! :)
Ben benieuwd hoe ze gaat zijn naar het veulen toe, ze mag beschermend zijn maar ze moet wel respect blijven hebben, het zal ook niet pakken als ze gemeen moest trappen ofzo naar me. Als het kleintje ziek ofzo is moet je er ook aan kunnen komen, dus ze moet dat leren aanvaarden vind ik.

Giolli: hoe is het met je meid?

Hera vandaag op dag 314! :D

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:58

Bedankt voor jullie advies, ik ben wel blij om te lezen dat niet alleen Sandy zich als een heks gedraagt. Ik ben het wel eens met het advies van Neonlight, ze moet zich gewoon normaal gedragen en heeft met haar benen uit mijn buurt te blijven. Maar... hoe krijg ik haar halster om zonder gevaar voor mezelf? Ze is echt gevaarlijk nu, draait haar kont naar me toe en je ziet haar echt vals kijken en haar achterhand al gereed om een rot trap te geven. Dan duik ik snel die box weer uit, ik durf niet te blijven staan achter haar benen. Ik moet haar eerst bij me zien te krijgen om een halster om te doen, misschien dan toch maar eerst met voer lokken?

@Giolli, hoe gaat het met Pistache?

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:46

Giolli hoe is het nu met je merrie?

Kitzbi nog geen veulen?

Hier ook nog steeds niets.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:32

als eerste even dit; kyara,van harte gefeliciteerd met dat prachtige meisje van je! en echt een mooie naam.

voor de rest nog spannende merrie,s.
ben benieuwd wie als eerste gaat!

winoa heeft ook nergens haast mee,nog 4,5 week en ze heeft echt totaal nog geen verandering in haar uier

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:32

Lijstje van 13 maart

Princeps - Hera 348 dagen
Kitzbi – Kitzbi 331 dagen
Talishe - Biphyn 332 dagen
MelodyT – Melody 330 dagen
Nicole288/joyceee86 – Upona 326 dagen

Graag via PB doorgeven!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:40

:wave:

Geen veulens vannacht? Ben wel benieuwd! :D

Ben ook wel benieuwd hoe Heaven zal zijn met veulen. Heaven is opzich geen kreng, eigenlijk verwacht ik niet eens dat ze mij niet in de stal wil. Door onze achtergrond hebben we een goede verhouding en vooral een heel sterke band, dus verwacht wel dat ze me accepteert met het veulen erbij. :j Maargoed, alles kan natuurlijk!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:40

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:44

Jeetje Giolli, wat een pech heb je! Hopelijk gaat ook dit meevallen. Hoelang blijft voedsel in het systeem? Drinken moet hij natuurlijk uiteindelijk wel weer...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:45

jeetje giolli,dat is echt pech hebben...

winoa zit overigens vandaag op 304 dagen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:47

Dit is trouwens m'n meid gisteren. Ná en voor de laatste keer sonderen.

Afbeelding
Bloed laten uitdruppelen, ze hing voorledig in de touwen dus ze was echt nog aan het dutten.

Afbeelding
Verdoving er al in.

Afbeelding
Helemaal uitgeput na de 2e sonde. Niet wetende dat er die avond nog een kwam.. :(:)

Afbeelding
Proberen te drinken, maar het lukte maar niet. Elke keer wanneer ze haar hoofd omlaag deed, kwam er van alles uit haar neus.
Afbeelding
Bloedbad opruimen..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:52

Giolli: het zit je niet mee! Zou je ruin laten vasten en idd even met de DA overleggen en goed in de gaten houden.
Hopelijk is je meis snel beter, nu duurt het toch wel erg lang, die verstopping moet er toch lang uit zijn?!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:57

Charisma schreef:
Giolli: het zit je niet mee! Zou je ruin laten vasten en idd even met de DA overleggen en goed in de gaten houden.
Hopelijk is je meis snel beter, nu duurt het toch wel erg lang, die verstopping moet er toch lang uit zijn?!

Als het goed is is die er nu ook uit ja :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:02

Maar om het nog even leuk te houden in de DB sfeer

Afbeelding

<3 *\o/*

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:06

Wat een pech heb je Giolli.
Ik hoop dat nou alles gewoon van een lije dakje verloopt, je heb genoeg ellende gehad!

Hier nog geen veulen, nog steeds nix veranderd ook.
Ben benieuwd wie het eerst volgende veulen komt melden :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:08

Ik mag hopen dat Hera nu eens gaat bevallen!!! Anders toch het eerste plaatje in de openingspost gaan toepassen?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:09

Mijn voorspelling kan nog steeds uitkomen Gentle, morgennacht :D
Maar Kitzbi gaat ook niet lang meer duren denk ik!
Giolli: dan moet ze nu normaal snel beteren, als de slokdarm tenminste niet beschadigd is.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:09

olivia ik vanmorgen opengeknipt! bij de veearts!
begon hij nog over dat sommige merries eerder voldragen zijn dan andere blablabla..
heeft hij me al vaker verteld omdat olivia altijd erg vroeg was met veulenen maar veulen zijn altijd goed alert drinken direct goed!
ze is vandaag 307 dagen *\o/*

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:11

Charisma; je denkt dat Pol vanacht haar veulentje krijgt?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:11

Jeetje Giolli wat een ellende met je paarden,arme merrie,moet toch echt niet leuk zijn,dat sonderen.. :(:)

Bimmetje doe eens een duidelijke foto van dochterlief,please!! Ik hou van zwart met snebje <3

Sioux ziet er schitterend uit! En al een begin van uiervulling!

Faline je hebt hele leuke merries,ik wil Valki in het klein <3 Papa is ook al zo bijzonder,ik ben benieuwd wat ze ervan gebakken hebben!!

Wat vervelend Kyara dat Sandy zo bitcherig doet,maar je hebt hier al goeie tips gekregen. :j Ik heb hier ook wel zo een merrie,gelukkig wint de nieuwsgierigheid van het veulen het meestal tegen het nukken van de merrie :P