[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:51

Volgens mij hebben ze, naast een goed papier, ook gekeken naar variëteit van de merries die aangeboden werden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:53

manubres, dat het NRPS er niets in zag, zegt nog niets.

Een goed paard hoort er op jonge leeftijd al tussen uit gepikt te worden door keuringsmeesters. Jammer genoeg gebeurd dat vaak niet...

Kans is groot dat het NRPS Totilas niet heeft genomen ivm te weinig bloed(uitdrukking), dat was bij onze hengsten ook zo.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:54

hoop het niet voor je al zawraa.. maar vraag het gewoon even aan de DA :)

haha manubres nou dat heeft ze wel ja ( heeft alle predikaten die je in duitsland kan halen, slaagde met heel goede cijfers voor haar merrie test en is rontgen goed) vond het wel goed die hele selectie maar naar mijn mening hadden ze nog wel strenger mogen zijn..
nu weet ik wel dat ik een goede merrie heb (sorry niet arrogant bedoeld) en heb heel goed gekeken of het zou kunnen passen.. maar er zijn er genoeg geweest die daar niet naar gekeken hebben helaas!
totilas is gewoon een geval apart, als jong paard was hij ook niet zo als hij nu is maar liet wel merken dat ie de kwaliteiten al had.
als hij maar zijn karakter doorgeeft (het ongelooflijke doorzettingsvermogen en het zich niet gek laten maken maar toch sensibel genoeg, zo is mijn merrie ook dus hopen dat dat goed uitpakt ;) ) dan ben je al zo ver!
veel mensen denken dat de veulens meteen met de voorbenen zwaaien, daar ga ik absoluut niet van uit! ik denk dat je de veulens van totilas pas echt kan beoordelen als ze onder het zadel zijn...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:55

_Noor, sinds ongeveer een maand denk ik. Daarvoor is het me in ieder geval nooit opgevallen..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:56

heb je al een afspraak met de DA gemaakt? of heb ik daarover heen gelezen..
kan je hem aan het halster pakken en mee laten lopen? maak dan eens een paar keer zeer scherpe bochtjes, soort slangenvoltes maar dan heel scherp draaien, kijken hoe hij zich daarmee red..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:58

Ik was van plan de DA naar zijn mening te vragen als hij binnenkort weer hier op stal is. Aan het halster meelopen is geen probleem, was inderdaad al van plan om morgen eens te kijken hoe ze reageert op bochtjes draaien.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 25-03-11 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:01

ok wijs, succes ermee :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:09

Verstandig dat je de DA laat komen. Hopelijk valt het toch mee :(:) Ben ook wel benieuwd hoe het de bochtjes gaat. :j

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:24

Durf het bijna niet te zeggen... Maar heb natte achterbeentjes gespot *\o/* ..Nu hopen dat ze dat volhoudt

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:38

Das mooi.

Had vanacht nog gekeken Joto maar na 15 min ben ik gaan slapen aangezien de merrie dat ook deed.

essiesilly mooie merrie en ben heel benieuwd naar het veulen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:54

Oeh Joto, spannend! *\o/*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:09

annastasia schreef:
Wat duurt wachten lang he.
Zullen al die merries nou op nog mooier weer wachten?

Echt wel....en dan te bedenken dat het nog veeeeeel langer als 340 dagen kan duren

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:12

Zat me net af te vragen of de veulen die tot nu toe geboren zijn vroeger waren dan de 342 dagen of juist precies rond die periode???? Bridie heeft voor een merrie die nog 3 weken te gaan heeft (theoretisch dan) al redelijk slappe bandjes. Moet nog veel meer hoor, maar de ervaring met mijn vorige merrie was dat die pas rond twee weken voor de geboorte slappere banden kreeg.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:14

Snoevie schreef:
annastasia schreef:
Wat duurt wachten lang he.
Zullen al die merries nou op nog mooier weer wachten?

Echt wel....en dan te bedenken dat het nog veeeeeel langer als 340 dagen kan duren

Wil jij OPHOUDEN? NU?
;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:31

@krackertje Even een citaat uit het stukje over Totilas:
" ...zijn toenmalige ontwikkeling en manier van bewegen bevatte nog niets van zijn latere magie. Ook het KWPN heeft hem op deze leeftijd laten staan." Dus het KWPN had er toen ook nog niks mee.
Ik ben echt benieuwd of de nakomelingen kunnen brengen wat hij brengt...een goede hengst hoeft nog geen verzekering te zijn voor goede nakomelingen. Ik zou er echt geen 8000 euro voor betalen als je niet eens weet hoe de nakomelingen zich ontwikkelen. Al is er denk ik vanuit het buitenland genoeg belangstelling voor Totilas nakomelingen.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:39

@Kelly: sterkte met je verstandskiezen trekken!!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:29

Die selectie viel volgens mij wel mee. Ik ken een merrie, is geen ster. Heeft wel Z gelopen. En die kwam er ook doorheen. Een NegroxCocktail.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:32

dit word toch hopenlijk niet het zoveelste "ik moet mij verdedigen omdat ik met totilas gedekt heb" topic he? ;)

mensen die mij kennen weten gelukkig dat ik er heel goed over nagedacht heb, merrielijnen zijn uitgeplozen en dat ik realistisch genoeg ben om niet te denken dat hij met hetzelfde voorbeen als z n vader nu eruit komt ;)
maar daarnaast vind ik wel nogsteeds dat totilas magische kwaliteiten heeft, karakter zit erin dat maak je niet.. de kracht om zijn bekken te kantelen en schakelen etc dat heeft een paard of dat heeft een paard niet, valt ook niet te leren..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:36

A_Z: hopelijk valt het mee met de merrie.

Foto's van mijn dames vandaag.

Sjanty, precies 9 maanden drachtig.

http://img708.imageshack.us/i/veulens2011004.jpg/

http://img833.imageshack.us/i/veulens2011006.jpg/

en haar uiertje nu:

http://img26.imageshack.us/i/veulens2011008.jpg/

en larouscha, over 10 dagen 9 maanden drachtig.

http://img703.imageshack.us/i/veulens2011003.jpg/

http://img822.imageshack.us/i/veulens2011013.jpg/

http://img853.imageshack.us/i/veulens2011005.jpg/

en haar uiertje nu:

http://img811.imageshack.us/i/veulens2011015.jpg/

Tussen img plaatsen werkt even niet dan kan ie de maat niet bepalen :?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:42

Keurige bescheiden buikjes!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:43

essiesilly schreef:
dit word toch hopenlijk niet het zoveelste "ik moet mij verdedigen omdat ik met totilas gedekt heb" topic he? ;)
mensen die mij kennen weten gelukkig dat ik er heel goed over nagedacht heb, merrielijnen zijn uitgeplozen en dat ik realistisch genoeg ben om niet te denken dat hij met hetzelfde voorbeen als z n vader nu eruit komt ;)
maar daarnaast vind ik wel nogsteeds dat totilas magische kwaliteiten heeft, karakter zit erin dat maak je niet.. de kracht om zijn bekken te kantelen en schakelen etc dat heeft een paard of dat heeft een paard niet, valt ook niet te leren..

Ik had hem voor Mira willen gebruiken, maar ze wilden haar niet :+ :Y) Stom he? ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:47

Esiiesilly; als ik het geld over had en ik had een merrie voor hem gehad, dan had ik het ook gedaan hoor!

Tjee crackertje...het duurt wel lang...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:49

@ essiesilly
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik val je echt niet aan hoor! Ik verbaasde me alleen dat Totilas als 3 -jarige al is aangeboden aan het NRPS en KWPN en toen niet goedgekeurd is. Ik vind alleen dat er echt belachelijke prijzen gevraagd worden voor zijn sperma terwijl er nog geen nakomeling gezien is!
Misschien stelt het je gerust dat ik al VOOR Totilas beroemd was contact heb gezocht om te vragen of hij ook ging dekken...dussss...als het sperma niet zo duur was had ik er zelf ook mee gedekt hoor!....weer een beetje gerustgesteld?
Ik ben heel benieuwd naar jouw veulen!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:19

Mag ik meedoen hier? Zo nee, dan hoor ik dat wel :o

Heb af en toe een uitlaadklep nodig, omdat we hier ook dikke buiken hebben, de drachtige fokmerries dan he :D Er is er nu eentje uitgerekend op 28 maart, spannend dus. Vandaag heeft ze haar stal omgeploegd, dus?

Is een paar weken geleden geopereerd omdat haar baarmoeder 360 graden gekanteld was, tja, dat kan dus schijnbaar ook :+ Nu wordt met angst en beven afgewacht of veulen levend geboren gaat worden en dat de merrie het overleefd... Ik denk bij voorbeeld nu ook al aan scenario's dat de hele baarmoeder eruit komt... Of dat het veulen er niet uit kan... :+

Las ook iets over Totilas, mooie hengst, maar 8000 euro vind ik een behoorlijke prijs, iedereen hoopt natuurlijk op een 2e Totilas, maar wat als het veulen een normaal veulen wordt? Ben benieuwd welke prijs je dan krijgt... Wij fokken met hengsten met een dekgeld tot 1250 euro ongeveer en dan is het echt schluss...

O ja, als je iets meer wilt weten over mij, heb daar expres een profiel voor aangemaakt...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:22

Welkom! Veulentje is er dus nog niet. Spannend hoor!