[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:17

onley schreef:
wat een leuke foto's allemaal lekkere buiken en mooie paddocks zie ik

wat denken jullie dan hoe ver ze ongeveer is?
Ik ben echt een leek hierin en zou het niet weten mijn gevoel zegt ook verder dan 7 maanden sterker nog dat ik binnen 2 maanden het veulen ernaast lopen heb, maar dat zegt mijn gevoel dan
en ik snap echt niet dat het niet eerder in me opgekomen is om haar te laten opvoelen maar goed dat is altijd achteraf!
maar nu vallen wel alle puzzel stukjes op hun plek.

Geen idee hoe ver ze wel zou zijn, ben een leek op het gebied. 1e veulentje nu. Maar iedergeval wel verder dan 7 maanden, gezien haar buik die al erg aan de maat is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:18

djuulsie schreef:
Marlis schreef:
Heb jij op spaland gestaan of sta je daar?

Heb daar alleen mn ruiterbewijs gereden begin oktober... hoezo eigenlijk?

Keek in je profiel en zag foto van in een stal bij spaland en met iemand op de foto tijdens ruiterbewijs halen die daar ook stond, vandaar :P

djuulsie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:19

@Marlis: Ben daar idd geweest ja, maar sta er niet...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:21

onley schreef:
zow vandaag dan even een snelle foto zonder deken voordat ik ze naar buiten heb gezet

Afbeelding

van achteren en ik altijd maar vreemd vinden tijdens het opzadel dat haar buik aan 1 kant dikker was :o
en ze ook steeds op die kant naar me toe keek tijdens het zadelen :+

Afbeelding

Ze heeft een behoorlijke buik en op deze foto's lijkt het ook of haar banden al wat slapper aan het worden zijn (haar kont wordt wat driehoekiger in plaats van rond). Dat gebeurt (meestal) pas de laatste maanden, niet met 7 maanden al.
Ik vind het inderdaad ook wel knap dat je pas geleden pas dacht 'goh, misschien is ze wel drachtig' :+

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:30

leuke buikjes allemaal! <3

Ik zit zelf niet helemaal goed in mn vel... mn "vriendje" negeert me best wel en heeft geen zin om te komen..
Dat is wel het laatste wat ik nodig heb, maandag is waarschijnlijk de enige dag dat ik thuis ben, vraag ik of hij dan iets wilt doen maar heb nog geen antwoord...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:30

AGarcia schreef:

Ik zit zelf niet helemaal goed in mn vel... mn "vriendje" negeert me best wel en heeft geen zin om te komen..
Dat is wel het laatste wat ik nodig heb, maandag is waarschijnlijk de enige dag dat ik thuis ben, vraag ik of hij dan iets wilt doen maar heb nog geen antwoord...

:(:)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:18

Cynthia, wat een mooi buikje heeft Daisy al en erg leuk gedaan dat stukje geschoren, hoe heb je dat zo mooi voor elkaar gekregen.
Ik heb ooit wel eens de playboybunny geschoren, maar dat heeft me toch wat zweet en tranen gekost en een mislukte poging op de andere kant van de bil :+

Onley, zo die heeft al een flinke buik ik schat ook dat ze verder is dan 7 maanden. ;)

Agarcia :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:22

AGarcia schreef:

:(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:53

Zo, ik zie weer prachtige buikjes in de sneeuw.
Neon vandaag ook in de wei gezet, maar ze vond het maar niets. Ze stond er alleen in, en heeft toch nog wel 1,5 uur buiten gestaan omdat ze moest van mij, maar wat was ze blij dat ze weer naar binnen mocht naar haar vriendjes. De onderlaag was behoorlijk glad, en Neon is altijd behoorlijk voorzichtig, maar schoof toch een keer onderuit toen ze een kort rondje draafde. We weten dat de anderen alleen maar gestoord doen op de wei, dus het risico is te groot om die erin te zetten, vandaar dat ze alleen stond.

En goktopics wanneer het veulen geboren wordt en of het een hengst of een merrie wordt mogen wel, maar moet je op de Speelkamer zetten. ;) Staat ook in de [KS] Welkom in de Kraamstal!.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:57

jullie maken me helemaal gek hier haha ik ga zometeen maar nog eens kijken
maar wat doe ik nu met die deken ?
toch liever af of op ik weet het echt niet meer hoor.
en ook ik heb het idee dat het niet al te lang meer duurt paarden zelf op stal zijn erg onrustig de laatste paar dagen (vooral haar grootste vriendje van stal)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:02

Brrr honden vd onderburen gingen net als gekken te keer, hoor ik ze niet vaak doen als ze niet thuis zijn. (mijne ligt overigens gewoon door te maffen als 4 honden uit hun dak gaan onder hem :roll:) eng eng, even 10 min wachten en het alarm gaat er dan maar even op ;).

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:23

pff mijn merrie is super onrustig en maakt mij nog nerveuzer :o
ze kruipt zowat over haar box deur heen en draagt haar staart constant een beetje omhoog
door haar drukke gedrag kan ik nu niet zien of ze weeën heeft of niet ik zie voel niks nattigs aan haar
uiers maar haar gedrag maakt mij erg onzeker, Ik weet dus niet of dit door het weer komt buiten
(flinke sneeuw en wind op haar kant van de box opening)

Ik ga zo nog maar eens kijken voor de laatste x ik zag haar ook piessen (best weinig)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:27

Pfff spannend Onley, ik zou de muren omhoog kruipen van zenuwachtigheid. zou het veulen nu al komen dan? wordt een hele vroege/hele late dan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:42

zitake schreef:
Pfff spannend Onley, ik zou de muren omhoog kruipen van zenuwachtigheid. zou het veulen nu al komen dan? wordt een hele vroege/hele late dan.

ik heb geen idee ik ga zo nog eens kijken en mijn vriend zal me wel voor gek verklaren :o
ik heb haar deken wel afgedaan omdat me dit ook niet lekker zat en ze wel erg warm aanvoelde,ook nog een extra pluk hooi erin gedaan.
Gisteren was ze stukken rustiger al moet ik wel zeggen dat ze pas sinds woensdag in die nieuwe box staat (maar zo nerveus heb ik haar nog niet gezien hier)
wat mischien nog ongewen is, haar huidige box was veel te klein voor haar en haar veulen/geboorte.

Ik hoop trouwens niet dat ze gaat verwerpen of zo ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:44

Oeh, onley. I.v.m. het weer hoop ik dat je veulentje nog even lekker blijft zitten!! :brr:

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:54

_Noor schreef:
Oeh, onley. I.v.m. het weer hoop ik dat je veulentje nog even lekker blijft zitten!! :brr:

dat hoop ik ook ja :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:48

ben nog 1 x gaan kijken nu was ze gelukkig wel rustig
ik ga nu ook naar bed :o moet morgen toch weer voeren

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:48

Het wordt spannend onley :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:51

onley schreef:
pff mijn merrie is super onrustig en maakt mij nog nerveuzer :o
ze kruipt zowat over haar box deur heen en draagt haar staart constant een beetje omhoog
door haar drukke gedrag kan ik nu niet zien of ze weeën heeft of niet ik zie voel niks nattigs aan haar
uiers maar haar gedrag maakt mij erg onzeker, Ik weet dus niet of dit door het weer komt buiten
(flinke sneeuw en wind op haar kant van de box opening)

Ik ga zo nog maar eens kijken voor de laatste x ik zag haar ook piessen (best weinig)

Hmmm... even heel goed in de gaten houden en desnoods even temperaturen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:53

Wat wordt de temperatuur net voor de bevalling zo ong trouwens?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:08

Onley, heeft de vorige eigenaar geen enkel idee in welke periode ze gedekt zou kunnen zijn? (Meen me te herinneren dat je haar nog niet zo lang had?)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:37

Baby inside inderdaad prachtig, en hoe netjes het geworden is!

@lonely.
Heb je foto's van de kont van je paard van tijdje terug?
Dan kan je zien of haar achterwerk altijd zo is, of nu anders is.
Temperaturen is een optie, echter zegt niet altijd wat, maar KAN een aanwijzing geven.
Nadeel... Je moet dan wel tijd van te voren met termperaturen beginnen, om te kunnen
zien wat normaal is en eigelijk altijd op hetzelfde tijdstip van de dag.

Balen dat je echt niet weet wanneer ze gedekt is, je kan moeilijk vanaf nu tot april op stal
gaan wonen.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:42

Sjolvir schreef:
@lonely.

Volgens mij is het echt Onley :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:23

melanie_h schreef:
Cynthia, wat een mooi buikje heeft Daisy al en erg leuk gedaan dat stukje geschoren, hoe heb je dat zo mooi voor elkaar gekregen.
Ik heb ooit wel eens de playboybunny geschoren, maar dat heeft me toch wat zweet en tranen gekost en een mislukte poging op de andere kant van de bil :+

Onley, zo die heeft al een flinke buik ik schat ook dat ze verder is dan 7 maanden. ;)

Agarcia :(:)

Dankje! :)
Ik ben via Bokt bij iemand terecht gekomen die stickers maakt voor meubels en auto's. Zij heeft deze sticker voor mij gemaakt. Zonder sjabloon was het niet gelukt hoor. Dit was ook 2 uur werk. Een vriendin van me heeft het gedaan. Met een kleinde tondeuse eerst de grotere stukken weggeschoren, sticker eraf gehaald en toen (aan de hand van een foto die ik had gemaakt toen de sticker nog op haar kont zat) heel voorzichtig bijgewerkt.
Het duurt even, maar het resultaat is echt mooi geworden!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:48

Ook ik meld me weer even, zie net dat Chennai gister 200 dagen was.... Mijlpaal!

Verder niet veel te vertellen aangezien ik het echt mega druk heb momenteel... Gister Chennai los gehad in de longeerring (en die is helemaal dicht) en ze was gek! Alleen maar bokken, steigeren en rennen

@Onley: Welkom! Mooie merrie heb je! Hopelijk blijft het veulen nog even zitten want het is nu niet bepaald lekker weer buiten...

Hier ligt ook een berg sneeuw, is wel mooi maar ook een beetje onhandig. Zo maar eens even gaan shoppen en daarna vanavond lekker rijden en tutten....