[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:28

*schaamt zich dood Bloos!* Dat ik dit topic niet eerder heb gezien *LOL* Maar mag ik me hier melden? Ik krijg volgend jaar een veulentje Tong uitsteken Ze is in maart uitgerekend. Tong uitsteken Ik heb nu geen recente foto's van de moeder maar moet die nog een x maken Tong uitsteken

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:33

Muzefee: ik hoop echt dat de genezing van je paard goed gaat.
Het verhaal van Myrdal kende ik al, Myrdal ziet er nu weer perfect uit.
Hopelijk komt het bij jou allemaal weer goed en ook een gezond veulen.
Ik duim.

Inowa: agoss wat een droppies zijn het.
Teckels heb ik altijd graag willen hebben. Helaas hebben we drie honden en dat is voorlopig wel genoeg.

Rebble: oh wat leuk...
Nieke is ongeveer net zo dik als de mijne.

Adhira: ja Joyka verhaart verschrikkelijk. Ik heb al staan twijfelen wat ik nu moet doen.
Deken op deken af....
Ze moet in maart bevallen dus een al te dikke deken leg ik er niet op, maar ook meteen simpele regendeken vliegen de haren eraf.
En nu zonder buiten zetten doe ik niet....

Quest: Jeuh het veulen levensvatbaar.... maar laat inderdaad nog maar even zitten.
Fijn dat het goed gaat met je dame.

Thirsa: van harte gefeliciteerd!!!!
Enne hoe is de verhuizing gegaan??

Stoere: gaaf gevoel is dat! Vind ik ook. Echt een leuk moment.

Frenia: oh Chenoa is echt gaaf!
Als veulen een leuk ding, en nu vind ik m eigenlijk nog mooier.
De twee kleuren manen zijn top.
Ach en het geitje is ook een droppie.

Vandaag ook maar eens een paar dikke buikenfoto's gemaakt van onze dame.
293 dagen dracht.
Op naar de 300 mijlpaal.
Ik vind haar er goed uitzien.
Zelfs de uiers ontwikkelen zich behoorlijk. De zucht die er zat is toch wel wat minder geworden.
Ze is ontzettend aanhankelijk en ik kan gelukkig overal aan en bij komen.
Das voor straks wel makkelijk.
Afbeelding
De uiers van vandaag. Voor wie er wijs uit wordt. Ik vind het nog knap lastig foto's maken moet ik zeggen.
Afbeelding
Even snuffen met Bietje onze hengst van 2006. Gaat eigenlijk prima zo naast elkaar. Joy piept niet en Bietje vindt het wel leuk, reageert nog niet als hengst.
Afbeelding

We kregen trouwens 11 januari een aangename verrassing.
Joyka is drachtig van Haitse 425. En die is dus dit jaar Hengstenkampioen op de Friese Keuring geworden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:05

ga straks weer even reageren, zag namelijk een friese merrie het een heel erg heuse buik langskomen

ga dan ook de foto's van mn paardjes erop zetten Knipoog

eerst effe deze, dit is de volgende geit die lammetjes moet krijgen: Iza, ze is uitgerekend op 29 februari 2008, maar vandaag verloor ze al slijm en haar uier is al meer dan 2 weken in actie geschoten, haar buik is niet extreem dik eigenlijk, maar haar melkmachientje kan je niet meer naast kijken Haha!

oud fotootje
Afbeelding

ingezoomd van ver Clown maar je ziet toch dr uier hangen Knipoog
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:06

__Marloes schreef:
*schaamt zich dood Bloos!* Dat ik dit topic niet eerder heb gezien *LOL* Maar mag ik me hier melden? Ik krijg volgend jaar een veulentje Tong uitsteken Ze is in maart uitgerekend. Tong uitsteken Ik heb nu geen recente foto's van de moeder maar moet die nog een x maken Tong uitsteken

Welkom hier! Ik neem aan dat je dit jaar bedoeld, want de merrie zal in april 2007 gedekt zijn??? Of koop jij het toekomstige veulen als het wordt gespeend, dat kan natuurlijk ook Knipoog

Die geit kan nog wel even duren. Ik heb hier ook een keer zeker een maand eronder gehangen en gedacht dat het die dag zou gaan gebeuren. Maar een maand later was het uier echt mega en toen kwamen idd de kleintjes.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:20

zeg suffie, zo suf vind ik je niet! jij let op haha.
ook welkom van mij marloes.
kaotictjinta; mooie buik hoor!
ik moet ook echt foto's gaan maken..komt er gewoon niet van steeds.
frenia: superleuk ding hoor, je twenter, is hij nog hengst en laat je hem hengst? ( als hij nog hengst is , duh)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:29

PVD hoe gaat het met je kegelende merrie ??
Is er al wat??

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:41

Het kegelen is inmiddels melk bij Citty, maar ze houdt het nog steeds spannend. Nog geen kleine dus.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:42

Ben ik ook weer eens, lees wel altijd braaf, maar moet toch eens leren wat beter mee te praten Knipoog
Iedereen met mijlpalen van harte !! En Thirsa ook gefeliciteerd natuurlijk!
(ikke zelf ook... Clown )
Ons veullie van vorig jaar is vandaag precies 8 mnd, en hebben m gemeten :1.45, best netjes toch? (weet eigenlijk ni wat normaal is....)

Ben ook heel erg benieuwd hoe het bij PVD gaat? Kunnen jij en alle andere wakers de ogen nog een beetje open houden?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:43

Oke dan ik dacht dat ik al wat gemist had hihi

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:49

Ik kom even hallo Doei! zeggen. Ben eventjes enkel aan het meelezen (zucht, geen tijd) maar, ik leef met iedereen mee hoor!

Muzefee: Wat vervelend voor de merrie, ik wens je veel sterkte met haar en ik duim voor een snelle genezing.

Potverdikkie: Nog geen veulen! Ocharme je zult wel gesloopt zijn van slaaptekort! maar, nu er melk! is zal ze toch wel spoedig veulenen.

Nog een ding wat ik graag wil vertellen, Ik haal ook altijd de rommel tussen het uier uit als ik de merries binnenzet. Sta ik daarnaa te voeren bij de veulens, komt er een naar me toe, begint als een bezetene aan me te snuffelen, richting mijn hand. Wou ze aan mijn hand drinken! Ocharme, ik vond het zo sneu! In het vervolg maar eerst handen wassen en dan veulentjes (jaarlingen officieel) voeren!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:48

Nog even mijn foto's posten en dan lekker languit de zetel in Clown
straks nog effe bij moeders pizza gaan eten Vingers aflikken Vork maar verder staat er een luilekkeravond op het programma

Angel op dag 284

uier, grappig! minder zucht dan de laatste dagen Verward zal je zien, altijd als je dannet je camera ter hand hebt Rolleyes
Afbeelding

aan de muur, men wat zijn ze altijd onfotogeniek als ze tegen die witte muur staan Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

uier vanaf de zijkant gezien
Afbeelding

Afbeelding

vind dr buik op een paar dagen tijd erg veranderd Ja
twordt stilaan weer m'n buik op pootjes zoals ik er noem in deze fase, bij Tinkerbell valt dat nooit zo op, maar die heeft zwaarder beenwerk Knipoog

nog even inzoomen
Afbeelding

Afbeelding

en Tinkerbell, dag 252

Afbeelding

Afbeelding

uier = slappe hap vergeleken met vorige dagen Verward
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:13

stoere schreef:
Ik heb vandaag het veulen zien bewegen, en ook gevoeld! echt geweldig

Nou moet het niet gekker worden.....
Gisteren meld jij de mijlpaal van 230 dagen, en meld ik daarna dat mijn merrie ook op 230 dagen zit!
En vandaag meld jij dat je het veulen hebt gevoeld,..... 3x raden wat ik net wil gaan zeggen..... Rolleyes
OOK IK heb vandaag voor 't eerst het veulen gevoeld!!!!! Zo leuk, dit is de eerste keer dat wij het meemaken, spannend zo'n drachtige merrie! Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:25

Hey hoi allemaal! Oei oei wat is het hard gegaan hier!! Weet nog geen eens waar ik gebleven was.
Maar wat ik even snel lees zijn alleen maar goede berichten! Mooi zow!
Citty? tja die merrie zal ik nooit mee rvergeten. Nog steeds niets, al kegelt ze goed, en komt er al melk uit haar uier.
Klinkt raar, een paar week terug bad ik dat het erin bleef, maar nu smeek ik dat ze hem/haar eruit gooit!!
Slopend indd, maar goed......... Komt goed!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:32

hier een mijlpaal van 230 dagen dracht. Haha! , ik ga zo naar de toe nog ff kijken hoe het gaat , ben wel gerust gesteld door de Da maja t is tog mijn kleine DIKKE meisje Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:14

gefeliciteerd met alle mijlpalen, zag weer wat mooie buiken voorbij komen, en een gaaf geitje Haha!

hier morgen ook 240 dagen Haha! en ook ik ben er morgen niet Nagelbijten / Gniffelen we gaan naar de western experience.

ik denk dat ik volgende week maar een foto in de box van Nikita hang met hoe drachtige dames zich horen te gedragen Rolleyes
nog steeds geen buik, geen uier aanmaak en ze gedraagt zich als de eerste de beste puber Nagelbijten / Gniffelen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:27

nou,icoliene is zeeeer tevreden met zichzelf!!!

de staleigenaar ging ze vanmorgen buiten zetten,eerst dus icoliene..maar mevrouw draaide zich ineens om en rende weg....over het veld....nou,die kan lopen zeg!!!
ze wou zich niet laten pakken dus de staleigenaar liet haar maar rennen....had hij winoa en pepper gepakt en buiten gezet komt mevrouw ineens vrolijk aandraven en rent zo achter winoa en pepper de weide in...

die had haar lolletje ook gehad..

ze was vandaag echt zeeeeer vrolijk.....drachtige merrie kuren....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:22

Goedenavond. Doei!

@ stoere; leuk dat je het veulen hebt zien bewegen! It's alife. Haha!

@ frenia; die is mooi gegroeit. Haha! En wat een überschattig geitje. Lovers

@ kaotictjinta; je paard heeft een echte drachtbuik, mooi hoor. Ja Die schiet al behoorlijk op.

@ _Marloes; welkom hier!

@ suffie; melk ipv kegels. Gaat dus ook de goede kant op. Haha!

@ frenia; ook mooie buiken en die kunnen ook lekker vies zijn zeg. Haha!

@ linda_lekuri; toevallig ook veulen gevoeld. Haha! Grappig!

Verder iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen, ik ga eens even berekenen hoever onze merries zijn, maar eerst even omkleden.

Iedereen ook nog bedankt voor het sterkte wensen met de merrie. Lachen Maandag weten we meer. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:24

suffie schreef:
__Marloes schreef:

Welkom hier! Ik neem aan dat je dit jaar bedoeld, want de merrie zal in april 2007 gedekt zijn??? Of koop jij het toekomstige veulen als het wordt gespeend, dat kan natuurlijk ook Knipoog

Die geit kan nog wel even duren. Ik heb hier ook een keer zeker een maand eronder gehangen en gedacht dat het die dag zou gaan gebeuren. Maar een maand later was het uier echt mega en toen kwamen idd de kleintjes.

ja dat bedoel ik Vork Ik loop nog 1 jaar achter Tong uitsteken

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:24

gaat het nu wel een beetjemet je merrie Muzefee?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:34

Dana01 schreef:
gaat het nu wel een beetjemet je merrie Muzefee?

Ik ben vandaag niet heen geweest helaas, hele dag gewerkt. Morgen weer langs en dan horen jullie hoe het met d'r gaat. Heb geen idee dus hoe het gaat, kan alle kanten op. Lachen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:35

dan duim ik voor je merrie Ja
kan vast geen kwaad

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:37

wat een lieve dikke buiken joh en lieve geitjes, een paar nieuwe mensen : welkom.

ik heb vandaag mn boek binnen gekregen, paardenfokkerij van paul de vries. ik had hier gelezen dat dat een leuk boek was, nou ik heb het al voor de helft uit, heel interessant en veel plaatjes erbij waardoor het heel duidelijk word, leuk!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:39

Duimen kan vast geen kwaad nee. Knipoog Lachen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:42

je zit hier vlakbij Muzefee, waar in wolvega zit je ergens?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:46

Ken je de Meenthe? Lachen