[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:22

Aahhhh Koetje!!

Busymissy, jeetje wat heftig... hopelijk blijft de baby nog even lekker zitten!!

Aniek, waar blijven meer foto's??

Over de 10-dagen-draai, jupi was vrijdags heeeeel onrusig, ik dacht echt dat het veulen zou komen maar dat werd woensdag, dus 5 dagen. Toch heb ik het idee dat dat de "10 dagen" draai was... nu ben ik inderdaad ook benieuwd of de draai inderdaad altijd 10 dagen van te voren is? Of dat dat maar een gezegde is en het ook langer of korter kan zijn?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:37

volgens mijn schoonmoeder is het een paar dagen van te voren, niet precies 10 dagen. (zij is al 40+ jaar fokker).

Kabayo, ik zou eens even met de veearts om de tafel gaan of dit bedrag wel klopt. Het lijkt me heel veel, misschien kan hij er nog wat aan doen. . Of is ze ook geopereerd?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:49

BusyMissy schreef:
Fijn dat ze er is Aniek! Welke kleur heeft ze? Ik kan het op mijn telefoon niet goed zien met dat natte vachtje. Of wordt ze ook schimmel?

[ [url=m/8q6kBm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LsrUsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier is het weer spannend. Dag 294. Harsjes vanochtend en melk op de benen. pH was tussen 6,8 en 7,0 dus nog redelijk hoog. DA zegt dat het minimaal tot 300 dagen moet blijven zitten en iedere dag daarna geeft echt meer overlevingskansen.

Na het geven van de regumate werd een uur later het uier weer rustig, maar het is duidelijk nog aan het rommelen daarbinnen :=

Harsjes en melk op de benen? Dat mag ik toch niet hopen op dag 294. Het lijkt me geen mini toch? Alleen mini's/shets zijn levensvatbaar vanaf 300 dagen. Al het grotere pas vanaf dag 320.

Koetje wordt grote baby! <3

Kabayo, het is echt een fikse rekening. En heel zuur, eerst je veulen en merrie kwijt en dan nog zo'n rekening. Helaas is dat het risico van het vak. Je loopt nou eenmaal risico met fokken en dus ook op zulke rekeningen :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:02

juval schreef:
volgens mijn schoonmoeder is het een paar dagen van te voren, niet precies 10 dagen. (zij is al 40+ jaar fokker).

Kabayo, ik zou eens even met de veearts om de tafel gaan of dit bedrag wel klopt. Het lijkt me heel veel, misschien kan hij er nog wat aan doen. . Of is ze ook geopereerd?

Bedrag klopt. Er is zelfs 1 bezoek niet meegerekend. Nee niet geopereerd

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:11

Ik vraag me inderdaad wel af hoe het bedrag is opgebouwd, maar ik neem aan dat je een specificatie hebt? Vreselijk zuur en confronterend na verlies van zowel veulen als merrie, maar wel iets wat er helaas bij hoort... "risico van het vak" inderdaad :(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:15

Koetje is echt snoezig.

We maken allemaal ellende mee in de fokkerij. Maar gelukkig ook mooie. Maar om nu geld bij elkaar te moeten bietsen om je DA rekening te betalen is een beetje te vind ik.
Dat is het risico van het vak helaas.

Hier zeggen ze als het veulen draait duurt het nog ongeveer 3 dgn. Vaak gaat dat gepaard met lichte koliek verschijnselen.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:26

Ja t is heel zuur na zon nachtmerrie een vette rekening te krijgen. Ik sta ook niet achter donatie actie, dat wil niet zeggen dat ik t niet vreselijk vind wat er is gebeurd.
Ik heb overwogen Noor te verzekeren, nadat m'n vorige paardje plots was overleden. Uiteindelijk heb ik t niet gedaan. Zodra ik geen geld heb meer voor veeartskosten of een nieuw paardje dan had ik haar wel verzekerd.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:47

Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-05-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:53

Spaansepony: dat is al een beste uier en buik ja.
Is het een spaanse merrie? van wie is ze drachtig (sorry als je dat al had gezegd, dan moet ik erover gelezen hebben).

Oei Oei busymissy. Dat ziet er inderdaad verontrustend uit :\ Hopelijk houdt ze het toch echt nog wel een eind binnen.

Ooh wat is Koetje toch schattig <3 Ik ben echt fan. Ben zo blij dat ze er met al jullie goede zorgen toch nog zo goed is uitgekomen :)

Kabayo, dat is inderdaad heel zuur om dan nog zo'n rekening te krijgen. Misschien is er inderdaad door overleg nog iets te regelen?

Fijn dat ze er is Aniek. Ben ook wel benieuwd naar haar kleur. Ze ziet er donkerbruin uit? Maar misschien wordt ze een schimmel? In ieder geval proficiat! En voor goeroe ook natuurlijk :)

Jij ook gefeliciteerd DL!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:13

Zo, weer bijgelezen. :)

Dyonne - Knappe kerel!
MaritB - Gekriebeld worden helpt ook goed tegen de jeuk.
Moratoetjec- Ondertussen moet er dan toch wel een veulen klaarstaan voor de geboorte. En gefeliciteerd nog!
Caesar - Koetje blijft een schatje zeg <3
Spaansepony - Welkom.
Evelien__ - Nieuwsgierig ventje!
Noisy - Lijkt erop dat ze er wel klaar mee is dan. Hopelijk komt die snel!
BusyMissy - Nog even blijven zitten dan.

manuela_j - Gefeliciteerd!
Dustinlover - Hehe, Gefeliciteerd!!
AniekR - Gefeliciteerd!

Gelukkig veel goed nieuws dit keer!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:14

Zo, even snel weer een berichtje. Even alles naar buiten gehad en dan met 3 jonge veulens waarvan je bij één er nog wel bij wilt blijven, toch een heel goede O:)

Even snel de foto's die goeroe al in het volgtopic heeft geplaatst (als ik quote worden het linkjes :o ):
"Eerst nog wat natfoto's. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heet Stiletta RW. :D "

Naam vind ik (als fanatiek hakkendrager) ook erg leuk. Met de letter S van haar moeder en een beetje verwijzing naar haar vader ByStival.

In het begin zo donker en alles hadden we eigenlijk alleen vos durven uitsluiten. Maar na haar even buiten te hebben gezien denken we allebei dat ze schimmel wordt, donkerbruin geboren.

*en nu ga ik eerst even plat :o *

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:22

Ahh Cynth zooo schattig <3

Aniek, ik denk ook schimmel.
maar ff serieus... DIE OOOOORTJES <3 <3

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:25

Hahaha ja, ze krijgt ze nog niet helemaal naar voren zo makkelijk. Maar naar achteren raken de kruloortjes elkaar al bijna aan <3 <3

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:53

Volgens mij draait het veulen niet op een bepaalde datum.
Ze doen proefdraaien in de laatste weken, maar blijven volgens mij niet in die positie, MAS als de bevalling begint draaien ze voor de laatste keer.

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:21

Wat is de 10-dagen draai? [/quote]
ik weet niet of het precies 10 dagen zijn, maar een paar dagen voor de geboorte draait het veulen in het geboortekanaal. zodat ie met pootjes en kop richting de uitgang gaat liggen zegmaar. er zijn wel mooie animatiefilmpjes over te vinden.[/quote]

Dank je wel! Ik ga eens kijken op you tube.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:22

Een avondje kliniek tikt al aardig aan. Snap dat het heel zuur is naar zo'n verschrikkelijke tijd.
Maar jullie zijn hoop ik van te voren goed ingelicht over het kostenplaatje?

Het is gewoon een risico als je besluit heen te gaan, daar hoort ook een rekening bij.

Wij hebben een dubbele rekening gehad voor uit eindelijk een dood veulen. Dat is zuur, maar je kiest op dat moment er zelf voor om in te laden en heen te gaan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:32

Joto schreef:
Een avondje kliniek tikt al aardig aan. Snap dat het heel zuur is naar zo'n verschrikkelijke tijd.
Maar jullie zijn hoop ik van te voren goed ingelicht over het kostenplaatje?

Het is gewoon een risico als je besluit heen te gaan, daar hoort ook een rekening bij.

Wij hebben een dubbele rekening gehad voor uit eindelijk een dood veulen. Dat is zuur, maar je kiest op dat moment er zelf voor om in te laden en heen te gaan.

Ze heeft nooit op de kliniek gestaan en we zijn ook nooit ingelicht hoe duur t zou worden
Rekening kan niks goedkoper. Ze hebben al een dag niks gerekend.
Tuurlijk betaal ik alles zelf. Maar al is het 50 euro helpt het vast een beetje.
En als ik mij niet vergis heeft KellyDV hetzelfde gedaan vorig jaar ;)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:33

Ik had ook een fikse rekening gekregen van de kliniek.. Dat was voor de meeste hier bijna een maandloontje geweest.
Had natuurlijk wel een spaarpotje opzij, juist om deze redenen maar na dat weekend was dat spaarpotje ook helemaal leeg .. _O-

Wij hebben besloten om het nog 1 keer te proberen dit jaar. Dan sluit ik me wel een verzekering erbij af. Die 140,- euro en dan ben ik verzekerd voor 1500,-. Mocht het goed gaan, oke dan ben je je centen kwijt. Maar mocht het weer mis gaan, dan ben ik blij met dat geld.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:43

Ik ben me ook bekend met dierenartsrekeningen van 3000 euro...voor een hond. :P
Al is het heel zuur en zeker als je dan nog met lege handen staat.
Kunnen jouw ouders niet bijpassen Kabayo?

Verder heeft Nikita hier een bomvol uier en maakt het spannend. Lisa heeft ook plakkerig,dikker vocht maar de melktest blijft voorlopig nog 6.5...ze gaan het erom doen.

Aniek die naam zal haar perfect passen,wat een stelten ook!

Cynthia dat bekkie <3 hij doet me ook ergens aan Ti denken,of ben ik de eerste die dat zegt? Ook al zijn ze heel verschillend.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:50

AniekR, wat een knapperd! Ik zag hem al op fb voorbij komen. Ik sta bij zijn papa op stal.

Ceasar, Koetje is echt een schatje.

Kosten bij paarden als er wat mis gaat zijn helaas altijd hoog. Heel zuur! Maar daarom ben ik van mening dat je goed moet nadenken voordat je gaat fokken en een potje achter de hand moet hebben voor als er iets misgaat.

Kabayo, ik vind het echt heel rot voor je! Maar is het dan wel slim om nog een keer te fokken? Geeft toch weer extra kosten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:53

Liaan zit er al in ;). We weten heel goed waar we aan beginnen. Ik ben van mening dat alle kleine beetje helpen...

In ieder geval, merk ik dat het totaal niet getolereerd wordt. Ik wens jullie nog succes en zal dan wegblijven uit het topic

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:13

Bedankt voor alle felicitaties! Dit topic ging mij te snel om actief deel te nemen, dus ik zal niet nu ineens gaan lopen spammen. Ik heb wel al die tijd meegelezen, meegenoten en meegeleefd en zal dat waarschijnlijk nog wel een poosje blijven doen. Ik wens iedereen hier het gevoel dat ik nu heb en iedereen waarvoor het minder mooi heeft uitgepakt veel sterkte en meer geluk voor de toekomst! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:19

Gefeliciteerd Aniek en Goeroe!!!

En ik weet hoe zuur het is als er dan een fikse rekening komt als je alles verloren bent. De rekening valt me nog mee. Vorig jaar was mijn rekening 900 euro, ging over 1 dag. Het tikt nogal snel aan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:22

Gelukkig de uiers trekken weer bij van mijn maiden merrie ze mag nog even namelijk.

Goeroe gefeliciteerd!!
Balen van die fikse rekening als het niet heeft mogen baten erg zuur :(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:36

Aniek, die oortjes <3

fokfanaat schreef:
Volgens mij draait het veulen niet op een bepaalde datum.
Ze doen proefdraaien in de laatste weken, maar blijven volgens mij niet in die positie, MAS als de bevalling begint draaien ze voor de laatste keer.

Inderdaad, ze draaien pas tijdens de bevalling. Daarvoor is het proefdraaien, maar gaan ze wel weer terug.

pretty schreef:
Verder heeft Nikita hier een bomvol uier en maakt het spannend. Lisa heeft ook plakkerig,dikker vocht maar de melktest blijft voorlopig nog 6.5...ze gaan het erom doen.

Cynthia dat bekkie <3 hij doet me ook ergens aan Ti denken,of ben ik de eerste die dat zegt? Ook al zijn ze heel verschillend.

Spannend, Pretty!! Ik dacht vanmorgen nog: Wordt weer eens tijd voor een veulen bij Pretty!
Enne, je bent niet de eerste :) Hij heet niet voor niets Déjà Vu :) Toen hij geboren werd, werd ik al 6 jaar terug in de tijd geworpen met zijn witte benen en witte hoofd. Maar hij heeft ook dezelfde blik. Hij vindt mij helemaal leuk, dus als ik in de buurt van de wei loop, staat ie kaarsrecht, oortjes erop, dan is het sprekend Ti, ik krijg er soms gewoon kippevel van.
En kijk dit:
Afbeelding Afbeelding