[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:53

Wat een leuke buik op pootjes Booster :D Mooie ronde dame hoor!

Ah ja het afspenen, zó sneu -O- Hier is vorig weekend ook het laatste veulen van de merrie af gegaan. Moeders was even goed van de wap, ocherm :(:) Gelukkig is ze er nu wel weer overheen.

Nog een paar daagjes en dan zitten we hier alweer op de 100 dagen <3 Helaas heeft mamsie ruzie gemaakt met een weidegenoot en nu is haar achterbeen aan gort, dus we zijn maar weer tweemaal daags aan het koelen en aan de wandel ^) Miep vindt allemaal het wel gezellig, ik heb iets meer de pest in }:0 :+

Hoe is het met Fab, baby al buiten komen kijken?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:24

Oeps Vientje weer je merrie in de lappenmand :(:)

Nicole wat goed zeg,gefeliciteerd! Die buik is zeker al zichtbaar ja!

Cynthia ze is lekker in de breedte gaan groeien dan de laatste tijd de lieverd!

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:39

Och vientje wat balen!!

Nicole, mooie merrie zeg!

Booster, zo dat is nog eens duidelijk buik haha

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:05

Ze word met de week tonnetje ronder.
Krijg al geregeld de vraag of er geen 2-ling in zit.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:47

jeetje booster, wat een buik, nou die hoef je niet meer te scannen :D

vientje wat sneu nou,sterkte :(:)

Nicole wat een prachtige merrie <3 en goed gedaan ook :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:49

Wat sneu zeg vientje!

Knappe merrie nicole!

Zijn hier mensen die ervaring hebben met bruikleen van een pony?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:49

Geen ervaring mee door ervaringen van anderen :P
Al veeeel te vaak miserie over gehoord!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:30

Ik heb zelf een paardje in bruikleen gehad. Ging super maar we hadden er wel duidelijke afspraken over en die mensen kende mij ook persoonlijk dus ja. Dat is anders dan met vreemde natuurlijk.

Mooie buikjes hebben de meeste dames al :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:41

astriidj schreef:
Denk dat ik ze toch veel eerder laat wennen om eventjes alleen te zijn. :D

De veulens staan hier ook wel alleen zonder merrie en dus ook omgekeerd. Helpt hier niks. Als ze door krijgen dat het langer dan normaal duurt is het brullen geblazen.
De merries interesseert het niks. Die heb ik tot nu toe niet 1x horen hinniken.

Maar gelukkig het gaat al beter.

Wat een mooi bol buikje booster!!

Nicole gefeliciteerd! goede punten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:51

Nicole wat een mooi paardje!

Hier nog geen veulen en begin ook steeds meer te denken aan december.. Ach dat is ook nog 2 maanden dat overleef ik wel, maar voor baby zelf beter dat het gewoon nu komt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:23

Tjinta schreef:
astriidj schreef:
Denk dat ik ze toch veel eerder laat wennen om eventjes alleen te zijn. :D

De veulens staan hier ook wel alleen zonder merrie en dus ook omgekeerd. Helpt hier niks. Als ze door krijgen dat het langer dan normaal duurt is het brullen geblazen.

Heb ook die ervaring tot nu toe, iedereen probeert ze van elkaar te scheiden en te wennen dat ze even alleen moeten zijn maar dat ging hier ook goed tot ze doorhadden dat het voor echt was, merrie ging helemaal door het lint waarop dochterlief ook de stuipen kreeg, was echt nog veel te vroeg, ze staan nu weer gezellig bij elkaar, geen haast meer :P .

Mierela ziet er goed uit.

geen ervaring mee Sarah maar duidelijke afspraken lijkt me toch aangewezen.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:29

Fotsy schreef:
Tjinta schreef:

Heb ook die ervaring tot nu toe, iedereen probeert ze van elkaar te scheiden en te wennen dat ze even alleen moeten zijn maar dat ging hier ook goed tot ze doorhadden dat het voor echt was, merrie ging helemaal door het lint waarop dochterlief ook de stuipen kreeg, was echt nog veel te vroeg, ze staan nu weer gezellig bij elkaar, geen haast meer :P .

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie gegaan is, en heb er zelf ook geen ervaring mee.. maar op stal hebben ze nooit alleen gestaan, en werden dus letterlijk van elkaar afgetrokken. Gelukkig lijkt de rust nu weer een beetje terug te komen :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:40

Tjinta veulens aan het afspenen. Rot als ze het er niet mee eens zijn maar gelukkig gaat het al beter lees ik later.

Cynthia, lief buikje!
Is ze nu verhuisd naar stal en is ze daar weer happy?

Booster, ja dat is wel een buik ja :D

Pretty, ja hier helaas al vaak gehad dat ze na verwerpen dat jaar niet meer hengstig worden. Dit jaar met PG geluk, die was het op 49 dagen kwijt maar reageerde wel op hengstig spuiten en werd snel weer opnieuw drachtig.
Maar vertrouwen op dracht omdat ze niet opnieuw hengstig worden doe ik na een week of 6 niet meer.
En ja, heel veel regen gehad hier. Nu gelukkig weer droog!

Nicole, Mierela ziet er goed uit!

Vientje, je mag jouw merrie wel in bubbeltjes plastic verpakken!

Bruikleen? Nope, teveel ellende van anderen over gehoord.

DL, dat is dan een flink uier voor december, had ze dat eerder ook zo vroeg?
Hoop voor je dat ze je niet zolang laat wachten hoor!

Afspenen doe ik hier altijd in 1x maar ze kunnen elkaar dan nog wel horen en zien. Alleen niet drinken. Eigenlijk nooit onrust ofzo, er is dan ook niets om je druk over te maken :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:52

Ik heb hier eigenlijk helemaal geen problemen gehad met afspenen.

Ik ben met merrie en al naar de opfok gereden, veulen eruit, buis we weer achter, klep dicht, trailer eindje verderop gezet op het erf, ze heeft 1 keer gehinnekte, famous niet 1 keer die was onder de indruk van al zen nieuwe vriendjes en andere paarden dat ie geen aandacht aan geschonken heeft.. Mierela was 2 dagen klein beetje down, uier was 2/3 dagen behoorlijk vol maar gelukkig geen koorts of heet, veel hooi en kwartje müsli en gewoon lekker door trainen en rijden.. Uier is nu zo dusdanig geslonken in week tijd dat echt super gaat, nee hoor voor mij de volgende keer net zo weer.. Famous doet het top, vreet voor 10 en slaapt en speelt heerlijk met de 5 andere <3 Famous zal wel alles bij elkaar gillen als we dit thuis in aparte stallen zouden proberen enzo dan zou mierela ook vreselijk onrustig worden. Volgend jaar net zo weer, maar hij was ook goede 6 maand oud :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:53

Iedereen onwijs bedankt voor de lieve complimentjes :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:11

Afspenen was ook geen probleem bij maylinn. Mama rustig aant grazen op keuring en maylinn vond het super tof om mee te wandelen naar al die paardjes. Gewoon hop de trailer op samen met luna en opweg naar huis. Daar heeft ze samen met marley even gestaan. Eerste dag wat minder gegeten savonds en heel veel geslapen. Maar was dan ook een hele drukke dag voor zo'n veulen. Eerst keuring en dan nog zolang op de trailer.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:15

Blijf ontzettend fan van famous :) welke kleur was hij nou uiteindelijk? smoky of valk?
Ben benieuwd naar het volgende veulen van mierela

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:38

Afbeelding

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:41

Feli 20-08 dus zo'n 7 maandjes ongeveer

Afbeelding

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:42

Nicole wat een mooi paard heb je!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:04

Nicole welkom hier terug,Mierela ziet er goed uit! Benieuwd om Famous nog een keer te zien!

De veulens worden hier meestal gescheiden in 1 keer omdat ze dan naar hun nieuwe baasje gaan.
Vorig jaar hebben we ze wel eens allemaal samen van de moeder gedaan en thuisgelaten en de moeders naar een andere weide gebracht. Dit verliep eigenlijk nog het vlotst van al zo,weinig tot geen geroep.

Oh bah het is hier aan het miezeren,zo echt van dat prutweer -O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:41

Marije, nee het vroegste waarmee ze begon met uier aanmaken was op 300 dagen en toen heeft ze 338 gedragen.. Maar nu blijft ze wel erg lang hangen op het zelfde stukje...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:33

Hier gaan de veulens bij het spenen bij de hengsten. Hengstveulens blijven daar, merrieveulens gaan terug naar de merriegroep. Gaat prima! Maar ik heb dan ook heel erg lieve hengsten :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:46

Buikje gisteren:
Afbeelding

Vandaag 185 dagen....

Afspenen deed ik altijd op mn dooie gemak, merrie ging dan ook gewoon weer in training, veulen gewoon op stal. Nooit n probleem gehad met afspenen....

Wat er met dit as veulen gebeurd weet ik nog niet, ligt er helemaal aan of we in de VS blijven of dat we terug naar NL gaan en aangezien ik daar nog niets over weet is t nog even de vraag ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:09

Ach Tjinta, de ventjes afgespeend :(:) Hoe doen ze het nu?

Vientje, hoe is het nu met Miep?

Veulens eerder laten wennen aan zonder moeder zijn, werkt hier ook niet. Net als bij Tjinta gaan ze uiteindelijk toch over de rooie als het te lang duurt.
Wel heb ik gemerkt dat het écht scheelt op welke leeftijd ze gespeend worden. Ti moest vanwege omstandigheden met 4,5 maand, Fi ging met 6 maanden en dat scheelde enorm in de stress (nu had Fi TiSento natuurlijk ook om op terug te vallen, aangezien ze samen zijn verhuisd toen Fi afgespeend werd, maar toch :) )

MarijeR schreef:
Cynthia, lief buikje!
Is ze nu verhuisd naar stal en is ze daar weer happy?

Schattig he? <3
Ze verhuist komende zaterdag en daar heb ik ook volkomen vrede mee. Al wordt het beter weer, de wei is nu ook één grote glibberige modderbende en dat geglij is ook niet goed voor haar stijve lijfje. Dus lekker naar binnen en hopelijk op stal af en toe nog de wei op. Die wei is vlak, mijn zomerwei is een dijkwei, dus dat zorgt voor extra geglij..

Wat een bescheiden buikje, CL!

Nicole, wat ziet Mireila er goed uit! Ik ben ook wel heel benieuwd of Famous nou uiteindelijk SB bleek te zijn. Voor zover ik kan vinden, heb je dat niet meer op Bokt gezet (of zoek ik niet goed genoeg? :o )