Zamora: Jouw merrie heb ik er wel al bij staan, wrs wordt de lijst in de beginpost dit weekend weer aangepast door de mods en dan staat ze erbij
oke super
Citaat:
41 hengsten en 45 merries geboren tot nu toe in het DBT
loopt aardig gelijk op ben benieuwd
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-04-09 14:36
Frenia, is inderdaad niet onverstandig om de laatste maand beperkt te voeren. Ik heb ook altijd geleerd niet te hard voeren de laatste maand, want je veulen wordt alleen maar groter, wat problemen kan geven.
Maseike schreef:
Hahaha nee hoor, zal die best heerlijk vinden om op de bok teduiken
Devdan vond dat toen best leuk, maar nu hij weet wat het is om echte merries te dekken denk ik dat ik wel weet wat hij heerlijk vindt. Valeron zal een echte merrie nog veel heerlijker vinden.
Neon: Die heeft wrs nog nooit een echte merrie geprobeerd
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-04-09 14:38
Nee, vermoed ook van niet. Arm beestje...
truselientje
Geplaatst: 09-04-09 14:39
pfff wat gaat dat hier hard.....heb een hele hoop gelezen maar ben het meeste al weer kwijt
Iedereen met nieuwe veullies gefeliciteerd in ieder geval
PVD: gefeliciteerd met je verjaardag. Toch wel vreemd dat je niet actief meer meepost
Tineke veel sterkte Komt het ook niet meer goed met je opa?
KootMiraDrum
Geplaatst: 09-04-09 14:52
Nicole288 schreef:
Neon: Die heeft wrs nog nooit een echte merrie geprobeerd
Mijn hengst heeft vorig jaar op k.i. gestaan. Had de man van het k.i.station een goed hengstige merrie MET ei staan, dan ging het goed, maar was ze niet hengstig of was het ei weg, dan stak hij zijn middelvinger niet eens op Dit jaar mag hij weer natuurlijk dekken, zaterdag komt zijn eerste merrie, maar ze moeten dan nog een weekje geduld hebben voor ze hengstig is/wordt.
Nicole, is dat niet al iets voor db 2010 maar goed: hier issie dan: Belgisch en Nederlands Kampioen 2009 (maar ik had hem daarvoor al uitgekozen ) Jaja, ik die eigenlijk nooit een effen hengst wou gebruiken Nouja, de leek valt het vast niet op dat hij niet bont is
Qua kleur niet de beste keuze Blagdon zoals als paps vind ik mooi Zwartbont zoals mams vind ik mooi Maar "blagdon in combi met zwartbont" ... mhmm dat vind ik nog afwachten (hoewel, zo'n zwartbonte met van die rafelige vlekken is natuurlijk wel mooi... ) Verder na Moes en Curran een hengst met nét ietsje minder sok (nouja, wat is "minder" hij heeft nog altijd een 10 voor sok ) Maar hij past natuurlijk wel ontzettend goed bij Angel
wordt bij de tinkers ed blagdon genoemd, is idd zwart met sabino erop, als het paard een meer blauwige kleur krijgt krijgt het zelfs de naam blue blagdon en met een rode onderkleur red blagdon (zoals vos + roan ook strawberry roan genoemd wort )
eponastable: ja die wordt het dit jaar voor angel althans
Gem
Geplaatst: 09-04-09 15:16
draaakje schreef:
Tadaaaa: leek me misschien een leuk plaatje voor in de openingspost van het nieuwe deel, maar zo ook leuk, geeft wel weer hoe ik denk op dit moment
Hij is in 1 woord: GEWELDIG !!
Gem
Geplaatst: 09-04-09 15:17
frenia schreef:
maar goed: hier issie dan: Belgisch en Nederlands Kampioen 2009 (maar ik had hem daarvoor al uitgekozen ) Jaja, ik die eigenlijk nooit een effen hengst wou gebruiken Nouja, de leek valt het vast niet op dat hij niet bont is
gem: nee, want dat is hij genetisch gezien ook niet hij heeft geen tobiano-genen en kan dus ook geen bonte nakomelingen geven, tenzij met een bonte merrie Met Angel, die homozygoot bont is, heb ik natuurlijk wel 100% zekerheid op een bont veulen
quintusgl
Geplaatst: 09-04-09 15:22
Mooie hengst frenia..........!!!!! Heb verder nog niet bijgelezen........sorry. gaat ook zo hard! Juffmin; is het nog gelukt met de BA? Heb je ze (divoza )nog te pakken gekregen?
jennyk
Geplaatst: 09-04-09 15:30
jufmim: ik zal duimen dat dit je latste waaknacht wordt!
draakje: super gedaan!
frenia: dat is een lekker ding zeg! Welke heb je voor tink op het oog? En wordt siuan ook weer gedekt, zoja door wie? (owww wat ben ik weer nieuwsgierig )
Ik heb ze allemaal al uitgeprobeerd Draakje .. gisteren toevallig die laatste nog.. dreigen dat ze geen eten meer krijgt, eerst een veulen.. maar geloof niet dat ze erg onder de indruk was... nog niets..