[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:44

Baudyh , ik vind die Gelderse net zo leuk in het vos!

Jessica & goldenarrow wat een schatjes!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:55

Gefeliciteerd Baudyh! *\o/* Je hebt gewoon een echte Gelderse gefokt!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:23

Gefeliciteerd baudyh! Waar kan ik tekenen voor zo eentje?! Zeker zo zonder slurfje :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:26

Aaah Goldenarrow, wat een schatje <3 Ze is bruin? Ik zou ook niet meer durven bewegen.

Knap duo hoor Jessica!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:12

Gefeliciteerd Baudyh. Mooi die bles met 4x wit, in combinatie met bruin of zwart was ook mooi geweest. Maar een vosje is ook mooi.

Jessica, knap stel hoor. En fijn dat je ze met dit slechte weer binnen de benen kan laten strekken!

Goldenarrow wat een scheetje, zo leuk als ze lekker bij je liggen <3

Kayley95 , dan wordt het voor jou ook spannend. Heb je ook melktesten? Mooie merrie heb je

Knolselder dat begint inderdaad te groeien bij Quinn. Toch maar even in de gaten houden
Wat balen van die voicemail. Kan je er helaas niet mee helpen. Eventueel een ander simkaartje halen? Wel jammer van je beltegoed, maar ja..

Yaartje, jouw merries gaan ook voor de laatste weken. Spannend wie er eerst gaat

Caresse, 68 dagen is iets meer dan 2 maanden. Jammer dat het geen kleintjes zijn, dan was je er al bijna :D Maar het gaat straks vast snel.

Cynthia ben jaloers op je. Geniet lekker van je vakantie, even lekker bijkomen in een prachtig land met heerlijk weer.

Hier zit Phoebe op 284 dagen. Gelukkig nog geen uier. Morgen maar weer eens een paar foto's maken. Het was de afgelopen dagen zo koud en nat. Hopelijk straks ook de dekens een keer af.

De merrie van mijn buurvrouw (Evelien_MG hier op bokt) is ook al bijna zover. Die zit morgen op 335 dagen.

Er komen een paar mooie droge dagen aan. Tijd voor veulens!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:16

baudy: gefeliciteerd. Een leuk vosmerrietje!

goldenarrow: ahhh te lief!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:22

Proximus was een van de weinigen waarbij je de voicemail van je prepaid nog kon uitschakelen… blergh.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:36

Afbeelding

Onder toezicht van mama, lekker slapen!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:04

Gefeliciteerd Baudyh! Ze is prachtig! <3
Heerlijk om die veulenfoto's te zien!! (Word ongeduldig... :D )

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:16

Gefeliciteerd baudyh! Wat een scheetje <3
Ik word gewoon jaloers dat je nu al een veulentje hebt!!! Waarom duurt dat altijd zo lang :(

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:32

Gefeliciteerd baudyh! Prachtig veulentje.

En het wachten duurt idd zooo laaannggg

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:22

Baudyh wauw wat is ze knap <3

Goldenarrow aawh <3 Heb je thuisbezorgd laten komen? :P

Setteli tikt mooi door. Wel lekker inderdaad straks de dekens af. Ben benieuwd wanneer die van je buurvrouw gaat :j

AnsoDM gezellig dat je meeleest!

Keresa welkom (terug) :)

Jessicazz mooie foto! <3

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:24

Setteli schreef:
Gefeliciteerd Baudyh. Mooi die bles met 4x wit, in combinatie met bruin of zwart was ook mooi geweest. Maar een vosje is ook mooi.

Jessica, knap stel hoor. En fijn dat je ze met dit slechte weer binnen de benen kan laten strekken!

Goldenarrow wat een scheetje, zo leuk als ze lekker bij je liggen <3

Kayley95 , dan wordt het voor jou ook spannend. Heb je ook melktesten? Mooie merrie heb je

Knolselder dat begint inderdaad te groeien bij Quinn. Toch maar even in de gaten houden
Wat balen van die voicemail. Kan je er helaas niet mee helpen. Eventueel een ander simkaartje halen? Wel jammer van je beltegoed, maar ja..

Yaartje, jouw merries gaan ook voor de laatste weken. Spannend wie er eerst gaat

Caresse, 68 dagen is iets meer dan 2 maanden. Jammer dat het geen kleintjes zijn, dan was je er al bijna :D Maar het gaat straks vast snel.

Cynthia ben jaloers op je. Geniet lekker van je vakantie, even lekker bijkomen in een prachtig land met heerlijk weer.

Hier zit Phoebe op 284 dagen. Gelukkig nog geen uier. Morgen maar weer eens een paar foto's maken. Het was de afgelopen dagen zo koud en nat. Hopelijk straks ook de dekens een keer af.

De merrie van mijn buurvrouw (Evelien_MG hier op bokt) is ook al bijna zover. Die zit morgen op 335 dagen.

Er komen een paar mooie droge dagen aan. Tijd voor veulens!

Ik heb melktesten, maar mevrouw geeft een waarschuwing zodra je er aan komt of in de buurt er van. Dit is idem met haar buik van onder en flanken. Zolang de spenen nog niet niet gevuld zijn wil ik haar niet treiteren. Gisteren ben ik ook niet geweest omdat ik een lange dienst had. Een stalgenootje heeft haar gisteren gedaan voor mij. Vandaag gaat het alarm om. Zou vandaag wat foto’s maken voor jullie. Dan je hebben jullie een idee van hoe ver ze nu momenteel is. *D

Voor jouw buurvrouw wordt het dus ook spannend zeg! Het zonnetje gaat schijnen in ieder geval, dus wie weet.

Bij Boston duurde het ook even dat ze uierkreeg hoor. Dacht op dag 315 pas het een beetje ontwikkelde. Nu heeft mevrouw al een goed gevulde. Kan snel gaan…

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:18

xYaartje schreef:
_Natasja_: Ze heeft overduidelijk nog geen haast. Echt balen van de melanoom zeg! Is die echt alleen operatief te verwijderen? Van melanomen niet echt bijster veel verstand. En is dat ook iets typisch iets voor schimmels? Hier ook een wtte dus die ga ik maar even extra in de gaten houden dan daarop.

Schimmels zijn gevoeliger voor melanomen inderdaad.
Vaak is opereren de beste optie tot verwijderen.

Er zijn ook zalfjes en poeders te proberen om het klein te houden.
Poeder ben ik mee gestopt in de dracht.
Omdat op de pot stond dat het niet mocht.
En de eerst 8 maanden bleef het gelijk.
Daarna minimale groei. En toen opeens mega.

Maar zo vlak voor het veulenen wil ik niet rotzooien in de buurt van de uier.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:49

Melktesten doe ik niet aan, mijn merrie wil niet eens dat ik ernaar kijk := maar ze heeft mij al een paar veulens gegeven. Ze staat nu al onder camera en over 14 dagen is ze veilig en gaat het alarm er ook op.

Wel heftig die melanomen. Ik heb ooit heel lang geleden een PRE gekocht waarvan de moeder behoorlijke melanomen had bij de hals en keel. Toen kreeg ik te horen dat het ongevaarlijk was en een schimmel dingetje, dat was ruim 20 jaar terug. := Uiteindelijk heb ik de PRE verkocht als 6 jarige maar is hij als 15 jarige helaas overleden aan de melanomen die naar binnen waren geslagen. Achteraf had ik hem moeten laten staan door die melanomen bij de moeder, maar ja erkende fokker in NL, etc etc.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:48

Gisteren niet geweest bij mevrouw, toen ik vandaag kwam en naar haar uier keek dacht ik echt wow. Haar uier is een stuk groter geworden binnen 1 dag. Ook is hij steen hard.

Het alarm is in ieder geval geïnstalleerd en alle benodigdheden zijn aanwezig. Kwestie van wachten is het nu.

Sorry dat ze zo smerig is. Mevrouw ligt graag lang en uitgebreid in de mest en zaagsel.:o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:24

vandaag was het weer zo'n heerlijke luie dag voor de kudde <3 . Maria stond op wacht terwijl papa to be Frodo (helemaal links), Asfaloth (ruin) en Arwen (merrie) lagen te dutten.
Wanneer Frodo op staat dan weet de rest ook dat ze op moeten staan. Arme Asfaloth lag dan ook echt net languit te slapen en een paar seconden later besloot Frodo dat het genoeg was en ze weer verder moesten grazen. Had te doen met Asfaloth :knuffel: . Lig je net in diepe slaap en vind de grote baas weer dat je op moet staan. Arwen moest ook opstaan. Frodo hoeft alleen maar op te staan en dat is genoeg voor rest om ook op te gaan staan. Heel mooi om te zien hoe dat gaat in een kudde.
Maar ik kan gewoon geen genoeg krijgen van dit beeld. Dit is zo genieten <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Nog een foto van Maria gisteren. Buik gaat meer hangen nu en ligt meer naar achteren.
Maria zit nu op 295 dagen. Nog 5 dagen en ze is veilig *\o/* Heel benieuwd wanneer ze gaat beginnen met het vullen van haar uier. Die ligt op het moment namelijk weer stil -O-
Morgen de banden eens checken of die al wat doen.

Afbeelding

Ook bij Jenny hangt die al en ligt meer naar achteren. Zij zit nu op 299 dagen dracht en is morgen officieel veilig *\o/* . Kom maar op met baby! Ook haar uier ligt stil op het moment.

Afbeelding

En zo leuk om dan het verschil tussen Jenny en Zoë te zien. Je ziet zo goed hoe de buik van Zoë nog wat meer naar voren ligt.
Zoë zit nu op ongeveer 272 dagen. :D . Gaat voorzichtig aan de goede kant op :D .

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:25

Quinn maakt plots vaart, ik ben er nu toch vrij zeker van dat ze toch het eerste vruchtje niet verloren heeft en zich gewoon heeft laten dekken paar weken later voor niets :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze kan wel genieten van uierkrabbels _O-

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:40

Goldenarrow. Super schattig <3

Baudyh. Wat een mooi meisje

Kathleen. Wellicht is de volgende dracht dichtzetten een goede optie. Bij Wild Thing had het ook gemoeten. Waarschijnlijk een bacterie naar binnen geslopen waardoor ze placentitis heeft gekregen. Nu is ze dichtgezet,so far alles goed. Fingers crossed

Natasja wat balen van de melanoom

Kayley. Flink uier idd

Yaartje. Maria doet lekker op het gemakje aan haar uier. Prachtig zicht zo lekker slapen met ze alle

Knolselder. Dat is een serieus uier. Het zou best kunnen dat ze drachtig was terwijl ze hengstig toonde. Dat zien we wel vaker voorbij komen.

Nigrante groeit lekker door. Vandaag kon er nog een sprintje vanaf :')
Afbeelding
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:10

Hier vandaag de oudjes de dekens af en Phoebe en April een deken eronder uit.
Zo grappig om te zien dat als de dekens afgaan dat ze gelijk gaan kroelen bij elkaar
Hier de 2 oudjes, Jazzy (moeder van Phoebe) en bijna 23 en Naughty, bijna 22 jaar.
Afbeelding

AM Nigrante heeft nu echt een beste buik, lekker een sprintje in het zonnetje.

Yaartje, wat een fijn gezicht, zo heerlijk bij elkaar liggen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:10

knolselder: dat is al best veel uier. Wanneer zou ze uitgerekend zijn als het toch van de eerdere dekking is?

settli: de reus en klein duimpje, schattig!

Uier van Goldy vandaag, 310 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Langzamerhand begint het ergens op te lijken

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:54

Zoo dat zijn beste uiers opeens knolselder zou toch wat wezen als ze gelijk gepakt heeft haha.

Die staat ook wel echt op springen denk kayley.

Hier is de camera geïnstalleerd en haar uier wordt al best serieus als ze iets verder vult nog of er komt een harsdruppel dan wil ik het alarm er in laten zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:08

Ik heb de data van de eerste dekking dus niet meer bijgehouden… weer iets om te onthouden om dat in het vervolg wel te doen.
Maar ik had ze samen met Mona laten scannen en toen waren ze beide drachtig. Mona is nu 329 dagen, dus dan zou Quinn daar normaal ook ergens rond moeten zitten.
Ze zou ongeveer een maand drachtig geweest moeten zijn toen ze weer hengstig werd. Volgens mij zei ik altijd dat ze het na 32 dagen verloren had.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:14

Wat een leuke pony knolselder <3

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:01

Ik zie ineens heel veel volle uiers voorbij komen *\o/* Het is nu wel mooi weer om een veulen op de wereld te zetten, dus kom op dames die al zover zijn, wij willen jullie mooie veulens zien :):)