[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:32

Linda, ik deel je gevoel hoor, ik lees vaak alleen mee, maar als ik reageer, probeer ik tijd te nemen een bijleespost te maken van de laatste pagina's, maar daarna dan vaak amper mensen die op mijn foto's reageren, maar ik moet zeggen dat ik dat elk jaar wel merk. Maar ik ben blij dat je blijft, ben benieuwd naar Lays haar veulentje! Hier hetzelfde, bij mij is het ook het laatste veulentje, en dan klaar met fokken.

Moet zeggen dat het topic nu wel héél hard gaat trouwens!

Lisa, jeetje wat laat Pris je wachten zeg! Arme jij.. We hadden nu alleen samen aan het waken moeten zijn.. Ik hoop dat Pris je niet al te lang meer in spanning houd, en ik hoop zo op een merrieveulentje voor je!

AM, ben heel benieuwd of ze bij jou straks tegelijk gaan. Wild Thing neemt er haar tijd voor, ik hoop dat ze je niet al te lang meer laat wachten.

knolselder, wat fijn dat de meeste al een goed thuis gevonden hebben. Vind het echt top dat je ze allemaal opgevangen hebt!

cheyenne, hè bah ziek, wat vervelend, beterschap!

cp, ook al in de veilige periode, wordt spannend!
Wat een klier is Royce, en wat een braverd is jullie voormalige dekhengst!

Spannend DL, dat kon wel eens heel snel gaan!

Zo leuk dat jullie allemaal zo uitkijken naar de veulentjes, ik zie nog steeds heel erg op tegen de bevalling van Aleeyah. Dat is ook één van de redenen dat ik hier nog steeds erg weinig reageer denk ik (naast tijdgebrek ;) ).
Ze wordt wel steeds dikker, en ook haar uier begint inmiddels minimaal te veranderen. Vandaag zit ze op 282 dagen. Als ze op haar moeder lijkt, nog ruim een maand totdat de baby komt.

Afbeelding

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:40

AZ, Extra spannend ook voor jou dit jaar! Ze verhaart zo te zien goed := hihi
Fijn dat mijn mening wel gedeeld werd, dan ben ik blijkbaar toch niet zo’n aansteller als ik misschjen dacht :o haha

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:41

_cheyenne_ schreef:
Corina wat een heerlijk middagdutje zeg!

Klinkt logisch Baudyh, en inderdaad slechte reclame als je met een mager paard op de keuring aankomt ;-)

Cp112 wat een bullebak zeg! Hij durft wel tegen die grote kerel! Maar ondanks dat is het een leuk ding.

Dustinlover ooohh spannend, tot hoe ver kan de PH van de melk eigenlijk zakken?

Caesar schreef:
Gaat de goede kant op DL!! Je schiet wel voor op een aantal andere DBT'ers die al met wortels voor de uitgang staan ;)

_O-

Siptje jammer dat je merries elkaar niet mogen. Samen in de wei is voor de veulens ook leuk. Die van mij is helaas als enige over. De anderen die op stal stonden hebben inmiddels allen een nieuw huisje. Dus mijn dikke is alleen. Vind dat ook spijtig.

Ooh das idd ook jammer .. ja binnenkort nog eens proberen maar wil ook niet er 1 een shot krijgt ofzo mss ben ik wel weer te bezorgd maar ja :D

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:28

Siptje dat heb ik helaas al mogen ervaren enkele weken geleden voor de laatste drachtige merrie verkocht werd. Niemand heeft het gezien maar een echte andere verklaring was er ook niet dus snap je bezorgdheid!

Az aleeyah nu een kilo lichter na de poets beurt :+ flinke plukken haar! Ze ziet er goed uit! Logisch dat het voor je erg dubbel voelt :(:) helaas kan niemand dat terugdraaien.

Cioccolato, kan me voorstellen dat je dan wel wat extra in de melkbar wil! Zo zie je maar dat iedere situatie andere aanpak nodig heeft.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:43

Ja daarom! Elke situatie is ook anders. M'n ene merrie werd heel dun, veulen leek slagroom te krijgen. De andere merrie werd obesitas dik en veulen bleef normaal groeien.
Voeren doe je met oog, zo'n geschreven voorschrift is mooi als leidraad. Maar altijd je oog gebruiken! En da! :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:01

Cioccolato schreef:
Ja daarom! Elke situatie is ook anders. M'n ene merrie werd heel dun, veulen leek slagroom te krijgen. De andere merrie werd obesitas dik en veulen bleef normaal groeien.
Voeren doe je met oog, zo'n geschreven voorschrift is mooi als leidraad. Maar altijd je oog gebruiken! En da! :D

Als je verstand van paarden heb ben ik het met je eens maar helaas ontbreekt dat steeds vaker. En als je zo ver bent dat je veulen goed ( of te dik) is en je merrie dun. Krijg je haar nooit meer dik als het veulen erbij loopt. Ik praat over grote kwpn-ers. Als de merries kleiner zijn geef je natuurlijk minder.
En inderdaad het ene paard is de andere niet.

En trouwens mijn ervaring is dat heel veel da slecht verstand hebben van voeren. Gelukkig trekt dit de laatste jaren wel bij. Maar oh oh soms.....
Laatst nog een da die pavo koeken voorschreef aan een hoefbevangen pony. Nou dan gaan mijn nekharen omhoog. Zo maar een voorbeeld. Zal jullie niet lastig vallen met meer.

Maar hoop dat er veulens komen vannacht. Het word tijd. Oscar is alweer 1 week oud morgen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:14

Ja met oog. En verstand idd, daar heb je zeker gelijk in :j
Ik heb kleine kwpners, dus er gaat al wat minder in. Zolang mijn paarden mooi in hun vacht zitten en daarbij happy zijn ben ik erg blij en probeer ik zo min mogelijk te wijzigen in mijn voerbeleid. Ik hou niet zo van vol stoppen met krachtvoer, mijn wedstrijd paarden krijgen max 2 kilo op een dag. Maar zeker geen 6 zoals 'normaal' omdat het 'normaal' is als je snapt wat ik bedoel..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:25

Az aleeya ziet er goed uit!

Cheyenne hij kan tot 5.5 meestal heb je die dag dan wel een veulen. Van Amber ben ik gewend in de ochtend melk en avond een veulen, maar nu toch maar vrij genomen van werk omdat haar uier ineens zoveel gevuld is:

Afbeelding

Test is nog steeds tussen 5.5 en 6.0 spenen zitten vol en melk begon steeds meer kleur te krijgen rond 9 uur. Nu maar wachten en hopen dat ze gaat.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:46

Dustinlover. Dat gaat ineens snel, spannend :):)

Linda. Dan is er nog hoop. De vorige keer heeft ze ruim 2 weken overgedragen en was een hengst. Ik zou nu graag een merrie willen :P

Hier ook op oog voeren. Wild Thing is niet zomaar dun te krijgen ze is dan ook niet heel groot. Esmeralda daarintegen zij is groot en moeilijk in gewicht te houden. Ging vorig jaar heel erg goed, tot na het spenen.

Idd soms zie je van die adviezen voorbij komen... Nog een extra kilo van dit en nog van dat. Pff

Baudyh. Alweer een week, jeetje wat gaat dat snel!

Az. Ik begrijp helemaal dat het dubbel is voor je. Is niet niks... Ze heeft al een prachtig buikje, hopen dat ze niet zolang overdraagt als haar moeder. Zolang alles maar goed gaat en gezond is :j

Afbeelding
Eat, sleap and repeat :')

Wild Thing zie ik de laatste 2 dagen niet meer liggen. Van mij mag het wel eens gaan gebeuren!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:58

Am hier ook liggen slapen en eten. Wel een paar kleine plasjes maar meer nog niet. Hopelijk gaat ze toch wat doen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 02:35

Rowan...dikke voorpiepert!!!! >;) >;) Succes vannacht!!

CP: wat een dikke donderjager zeg, dat beloofd wat voor de toekomst :D

Roma: wat heeft Aleeyah al een belly zeg. Zo jammer van Aziza, had geweldig geweest als onze beide grijze popjes nou hun laatste veulentje zouden krijgen ;( Denk nog heel vaak aan die mega skippybelly die ze altijd kreeg, kanonnen he, dat die merrie de stal nog in en uit kon :=

Priska doet weinig anders, ze lijkt erg moe/ Ze had vandaag iets wat soooooooort van met fantasie beginnende harsjes kunnen zijn. Of hele dikke zandkorrels, dat kan ook. Verder timmert Bay er dik op los.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:09

Geen veulens vannacht?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:03

Ze houden het vol zeg

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:05

Nog geen veulies dus....? Het lijkt wel een wedstrijd wie het langste binnen blijft.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:13

Ik kom last minute nog even binnen vallen :D.
Zondag 17 februari een shetlander merrie gekocht, die in mijn ogen dik was. Maar gisteren heb ik toch heel duidelijk beweging in haar buik gezien

Dus nu zit ik onverwachts met een drachtige merrie. Niet verwacht maar toch niet ongewenst, veulen blijkt hoogst waarschijnlijk gewoon bij mij.
Maar wat nu?
Ik heb helemaal geen verstand van drachtige merries, bevallingen en veulens.

PS: DA kwam sowieso om te testen op cushing vanwege haar vacht en in te enten dus kan ze ineens proberen om op te voelen/scannen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:15

Welkom luca.stel vooral zo veel mogelijk vragen, beter 100 keer te veel dan 1 keer te weinig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:21

Jeutje mensen. Ik kan t nu helemaal niet meer bijfietsen _O-

DL gaat ineens snel zeg! Hoe ging het vannacht?

Cp wat een boef :D

Amhorses wat kunnen paarden dat goed he :P eten en slapen haha. Duimen dat er snel veulentjes zijn

Az ik herken je verhaal. Ik wil ook helemaal niet dat zilver bevalt. Bang om nog een te verliezen...
Ze ziet er prachtig uit. Verhaart al aardig!

Anniique leuke merrie! Al aardig bol :D

Corinadrenth wat een heerlijke foto's <3 genieten van de zon {:} Heb je een Bucas deken op?

Woogy ik kon inderdaad je video nirt zien. Maar dat verklaard het :+ Puntkont!!

Knolselder mooie merries. Zien er aardig drachtig uit.

Beterschap cheyenne

Haha Linda. Die printscreen van de camera _O-

Siptje. Mooi aantal 4 stuks!

Mijn dame gister. Zwart goud zeggen ze wel eens
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:24

Rowan ook niets?

Wild Thing, zelfs van bovenaf ziet die er zo rond uit. Tijd dat die eruit komt.

Zit Bay nog op het dak te timmeren Woogy?

Welkom Liv, je zal wel verschoten zijn! Stel idd zoveel mogelijk vragzn. Heb je ook al eens naar haar uier gekeken?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:26

Knolselder schreef:
Welkom Liv, je zal wel verschoten zijn! Stel idd zoveel mogelijk vragzn. Heb je ook al eens naar haar uier gekeken?

Voor hoevee ik kan zien is er nog weinig beweging in Liv haar uier. Maar ze laat me maar moeilijk kijken en dan met al die vacht -O-. Ik ga deze middag een poging doen tot een tietjesfoto.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:26

_cheyenne_ schreef:
Siptje dat heb ik helaas al mogen ervaren enkele weken geleden voor de laatste drachtige merrie verkocht werd. Niemand heeft het gezien maar een echte andere verklaring was er ook niet dus snap je bezorgdheid!

Az aleeyah nu een kilo lichter na de poets beurt :+ flinke plukken haar! Ze ziet er goed uit! Logisch dat het voor je erg dubbel voelt :(:) helaas kan niemand dat terugdraaien.

Cioccolato, kan me voorstellen dat je dan wel wat extra in de melkbar wil! Zo zie je maar dat iedere situatie andere aanpak nodig heeft.

Ooh dat is echt rot ;(
Ja liever voorzichtig :)

Hier ook lekker stil vanacht.. uitgerekende dag vandaag voor Cadence :9

Welkom Luca! Benieuwd wat je veearts zal zeggen voor waneer hij denkt spannend!

Hej kabayo ja leuk hé <3
En wat een mooie foto! Was zalig hè gisteravond!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:30

Voor jou is het dan ook echt spannend nu siptje.

Inka nu 300 dagen. Eindelijk kan ik echt gaan aftellen.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:36

Wauw kabayo, wat een mooi plaatje!

Knolselder eindelijk aftellen!

Siptje maakt Cadence nog geen aanstalten?

Luca03 Welkom! Wat een verrassing. Weet je iets van de geschiedenis van de merrie?

Edit.... besef met net dat mijn bolle vandaag 320 dagen is *\o/* safe!
Laatst bijgewerkt door _cheyenne_ op 27-02-19 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:38

Baudy; maar het klopt wel. Voeren op het oog. Als je merrie goed de laatste periode in gaat, dan zal ze met normaal bijvoeren prima de lactatie periode doorkomen.

Er kwam hier laatst een merrie voorbij Die een week over tijd was (kon het zo snel niet terugvinden, een vos op stal). Ik zie graag een merrie rond staan. Niet qua buik maar in geheel. Dat vond ik een beeld zoals ik graag een drachtige merrie zie.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:43

@knolselder ja begint hè nu :)

@cheyenne nee momenteel nog niet al wel wat uier en wat invallen aan de poep maar das al van zondag, maar met vorig veulentje was ook 2 weken over dus ben er gerust in en toen ging ze ook volledig stap per stap dag ervoor volle uier ook binnen gekomen dan de ochtend er op eerst kegelen smorgens en dat veranderde dan naar wat wasachtige druppels en snachts is ze toen gekomen :D
Straks nog eens gaan kijken eerst kindje naar de dagmoeder brengen si <3

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:53

_cheyenne_ schreef:
Luca03 Welkom! Wat een verrassing. Weet je iets van de geschiedenis van de merrie?

Weinig helaas. Ik weet dat ze origineel uit Nederland komt.
Volgens de vorige eigenaar is ze vroeger bereden maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
Ouders (helaas) onbekend, zelfs de datum van haar vaccinaties is niet ingevuld.

Edit: iedereen hier trouwens proficiat met de (ongeboren) veulentjes!