[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:28

ik haalde de merrie na 1 dag al even van het veulen af. gewoon een rondje aan de hand stappen, en daarna weer op stal. ging eigenlijk op stal altijd goed en ze leren het snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:48

Lieve bokkers,

Kunnen jullie mij even adviseren?
Hoelang blijft de merrie haar eigen 'schoonmaken' (uitscheiding vulva) na de geboorte. Er komt momenteel een heel donkere kleur vloeistof uit haar vulva. Niet veel maar wel dat het wat lekt..
Het stinkt niet en haar temperatuur is goed.
Wil even weten of het 'normaal' is, of dat ik de dierenarts beter even laat komen?

Hier had ik het 10 min ervoor nog helemaal schoongespoeld.
Afbeelding

keresa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:59

Share ze is nu aan het opschonen kan tot wel 1 maand naar de bevalling
Is niets ongebruikelijk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:02

euforie ik zou het niet weten, na dag of drie hier geen vloeiing meer

cemlys speentjes kunnen nog meer uit elkaar maar soms gebeurt dit ook niet

voeren, ik ben Lily ook gaan bijvoeren, met hele kleine beetjes van zodra ze interesse toonde in mams eetbak maar gezien mams dat echt niet toeliet, geef ik ze gewoon handje in andere bak, soms eet ze alles op en soms eet mams ze op -O- (zijn startbrokjes)

fokfanaat jij moet ook al engelengeduld hebben, net als Vita maar geduld wordt altijd beloond

jet4you ook hier komt schot in

murosch ze lijkt echt goed op mams

onzetoppers en stal wiza ook nog niks -O-

inderdaad zo een nachtelijke bevalling kruipt niet in je kleren :D
Dag erna bijslapen net als mams en beeb

Zamba nog heel gele hars vermoed dat dit toch nog witter moet

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:06

Bedankt voor de reacties. Super handig dit topic. Maar ik haal altijd het veulen weg zeg maar. Ik kan moeders echt niet houden als ze naar der veulen wil. Ze word dan echt super sterk. Met kleine pony's is dat makkelijker natuurlijk. Dus laat haar dan op stal en haal Levi er even uit. Ik zal wel even een zak veulen brok halen dan. Denk ook niet dat hij het echt nodig heeft, hij groeit echt hard! Hij is al bijna 1.10 meter.

Euforie: mijn merrie heeft ook nog wel ongeveer 2 a 3 weken vieze benen gehad.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:06

Ja, het wordt eindelijk spannend bij de langlopers! *\o/* *\o/* *\o/*

Veulenbrokjes voer ik eigenlijk niet, veulen krijgt gewoon "met de pot mee". Wel in een apart bakje, en moeders wordt vastgezet, want anders krijgt het veulen echt geen kans. Moeders is nogal gesteld op eten. := En ze ontwikkelen er anders voernijd op, hebben we gemerkt bij het eerste veulen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:20

Lijkt me een goed idee neon, ga moeders ook vastzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:43

Ah top!! Dank je wel voor de antwoorden :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:16

Bijlezen vanaf pagina 278 :+

@ Pretty.. Die foto's met lang of kort gras verschillen zeker als je naar haar buik kijkt!
@ Euforie.. Knapperd!
Neon en Euforie hebben een kwakkie gedeeld, gezellig :D :+
@ Pretty.. Wat fijn dat Joey al een nieuw baasje gevonden heeft!
@ MDJ.. Harsje *\o/*
@ Linda2008.. Knappe Pico!
@ Mariellev89.. Zeker knappe mannen!
@ Onley.. Jou geduld wordt ook aardig op de proef gesteld zeg!
@ Setteli.. Haflingerliefhebber hier.. :+ Maar als ik jou verhalen zo lees heb jij kennis gemaakt met wel een hele aparte haflinger :+
@ Hannepan..Gefeliciteerd!!
@Stal_Wiza.. Zozo een flinke plaat onder haar buik en een flinke uier!
@Vitaquilla.. Een jaar.. Pfoe! "Gefeliciteerd" met je mijlpaal!
@ Neon.. Dat gaat er op lijken, handig he zo foto's vergelijken!
@ Inowa.. Mooi kleurtje van Aagje zo!
@ Jolandje.. Agh ze is serieus geprikt zeg
@ Rockey.. Dat is een serieuze pleeborstel!
@ Pretty.. Gefeliciteerd *\o/* *\o/*
@ Jolandje.. Grappige plashouding haha!
@ Pretty.. Mooi meisje!
@ Donna.. Gefeliciteerd!!
@ Neon.. Gefeliciteerd!! Wat is hij leuk!!
@ MDJ.. Gefeliciteerd!!
@ Dustinlover.. Gefeliciteerd!!
@ Suffie.. Gefeliciteerd met je punten voor het Z!
@ Vitaquilla.. Ja eindelijk *\o/*
@ Zamba.. Dat ziet er ook goed uit!

Sorry voor iedereen die ik vergeten ben!

Aura kan ik sinds gisteravond zien op de camera. Verder nog niets spannends. Ik ga vanavond weer even foto's maken. Dat is voor mij ook het makkelijkst om te vergelijken.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:27

Het gaat hier heel snel in dit topic!
En ik lees ook en leef mee met allen die wachten. Het kan helaas lang duren. Ik kan begrijpen dat het vermoeiende nachten zijn als je ze eerder verwacht, en dus wil waken.

Ik zie ook heel mooie veulentjes. Dat wordt straks weer moeilijk stemmen bij de Bokt veulen verkiezing van het jaar. Zoveel mooie aftekeningen, zoveel grappige bekken en zoveel mooie kleurtjes <3 .Daarbij zullen mijn dressuur gefokte zwarte of zwart bruine veulens wel weer saai zijn :D .

*\o/* *\o/* *\o/* We hebben mijlpaal van 320 dagen bereikt. De ene merrie staat al verder dan de andere. Maar dat zegt natuurlijk nog niets.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:31

Vandaag weer wat leuke foto's kunnen maken, Macho was duidelijk wat moe, hij ging veel liggen en is ook een paar keer lekker in slaap gevallen. Tussendoor is hij veel naar me toe gekomen, ik was lekker bij hun in de wei gaan zitten, heb hem ook lekker kunnen kroelen en knuffelen en hij vond het toch lekker, helemaal met dat lipje de lucht in, genieten dat ie deed, hij wou ook nog terug kroelen, maar dat ging nog iets te hard met de tandjes. Het is echt net een kind die alles in zijn mond wil doen, heeft mijn slipper en zijn halster proberen te pakken. Het was bijna gelukt om het halster om te doen zonder dat ik hem vast had, zijn neus zat er al door heen en daar heb ik het vandaag bij gelaten, hij deed het zo goed, wou er geen slechte ervaring van maker door te veel in 1 keer te willen.

Afbeelding

Kampioen gekke bekken trekken! hihi, gapen.
Afbeelding

Sleepy
Afbeelding

Zijn mooie halve blauwe oogje.
Afbeelding
Afbeelding
En zijn baby tandjes.

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:42

Hier niet veel verandering enkel dat ze altijd op de paardjes van de buren aan het hinniken is wat ik ze eigenlijk nog nooit wete doen heb

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:08

Even een ego post van de kleine Daylynn <3 foto topic volgt nog!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mama is zo trots op haar prachtige eerste dochter.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:13

Net nog even gekeken bij mn merrie en uier lijkt nog wat meer volgelopen. Ook kreeg ik een wit doorzichtig drupje deze keer. Van mij mag ze nu nog een nachtje wachten haha want morgen hele lange dag werken. Of ze moet er vroeg mee komen. Haha
En zo komt er nog een merrie die hengstig moet worden. Even mooi naast de hengst neer zetten.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:15

Even tussendoor reageren op het scheiden van moeder en kind, tja na 14 dagen hebben wij moeder er drie minuten ofzo bij weg gehad, dag erna een minuut of 10 en weer twee dagen erna 20 minuten, toen twee dagen niet en daarna 40 minuten, na ongeveer een week kon ik weer op buitenrit en was ik met een klein rondje 45-50 minuten weg. Veulen hinnikt wel een paar x maar is verder rustig en stond met uitzondering van de eerste x helemaal alleen op stal. Merrie is ook super rustig en vooral dat ze mee mocht naar buiten vond ze alleen maar ontzettend leuk. Oortjes er op en helemaal blij. Pas toen we weer bij stal stonden hinnikte ze een keer naar haar veulen. Moeders in de wei gezet en daarna rustig veulen erbij gezet. Allebei zo kalm als wat. Waarschijnlijk bof ik erg met deze nuchtere moeder en zoon? Wat zijn jullie ervaringen?

Verder volg ik even het onderwerp over veulenbrokjes, ik ben ook erg benieuwd vanaf wanneer en hoeveel.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:21

Had nog een vraagje, wat doen jullie tegen de vliegen? Wij hebben er nu al erg last van en Vlekkie loopt al met een vliegennet op, maar dat kan ik niet doen voor Macho en hij heeft er echt wel last van, de vliegen zitten blijkbaar erg graag om zijn ogen heen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:16

Hier ook last van vliegen, ik spuit ghadir in met een vliegenspray en we zijn nu net een vliegennetje voor m aan t maken, kijken of hij dat wel om wil, want hij zit de hele dag met zn hoofdje te schudden. De merrie heeft al een aczeemdeken om

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:32

hier de merrie terug op de wei gezet.
zal nog niet voor deze nacht zijn.
even aan de speen getrokken en er kwam alleen water uit :)

ze zal toch naar mij luisteren en het ophouden :)

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:44

Ik hoop dat het veulen van Rox snel gaat komen. Ze kan bijna niet meer lopen door de enorme zucht en dikke benen. Was 10 minuten onderweg van de wei naar de box. Nog geen 20 meter. Arm dier!! Gok op morgen of overmorgen. Althans, dat hoop ik ook.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:35

MDJ schreef:
Onzetoppers uiertje begint steeds meer nu he? Hoeveel dagen is ze nu?

Staat in het onderschrift (zo houd ik het ook gemakkelijk bij haha), vandaag is ze 339 dagen (maiden merrie). Zojuist weer op stal geweest en heb ze even lekker afgespoeld (dan pas zie je hoeveel ze gezweet hebben zeg!), wat weer fijn beloond werd met ongeneerd overheerlijk rollen in het zand door de paardjes.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:37

Iedereen weer heel veel sterkte metwaken vannacht! Er staan er toch wel echt een aantal op veulenen zou je denken.

Stal wiza, ik hoop ook echt dat het veulen zich snel aandient, dit is zo niet leuk voor je merrie!

Verer zie ik echt prachtige foto's voorbij komen, wat heerlijk, echt genieten!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:37

Scooby007 schreef:
Had nog een vraagje, wat doen jullie tegen de vliegen? Wij hebben er nu al erg last van en Vlekkie loopt al met een vliegennet op, maar dat kan ik niet doen voor Macho en hij heeft er echt wel last van, de vliegen zitten blijkbaar erg graag om zijn ogen heen.

Ik gebruik anti vliegenspray, welke normaal voor koeien gebruikt wordt. Deze werkt perfect! Bij de ogen smeer ik het zelf met de hand uit (ben te bang dat het in de ogen zelf terecht komt, dus spuit ik tussen de ogen een hoeveelheid die ik dan uitsmeer).

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:38

Fotsy schreef:
onzetoppers en stal wiza ook nog niks -O-

Nope |o nog steeds niet... Zucht!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:53

pfff, even ego hoor, ik weet het niet meer met die merries van mij, ik had keurig alle dekdata bijgehouden en had uitgerekend dat ze beide half juni uitgerekend waren,( 330 dagen) toen ging Joanna zoveel uier aanmaken en zei iemand kan ze ook eerder gedekt zijn? even nagekeken en dat zou kunnen , bij onze mini's gaat de hengst gewoon bij ze in de weide, dus ernstige twijfel, van eerste dek zou ze nu op 327 dagen zitten( vorig jaar bevallen op 328 dagen) vanmiddag kwam een vriendin langs en die heeft zelf ook mini's en veel ervaring, die keek naar de merrie's en wist dus niet wanneer ze moesten bevallen, dus zij kijkt naar Joanna, en zegt, deze lijkt me nog wel een poosje te lopen, maar glowy die gaat vast eerder, die heeft mooie slappe banden en al een flink uier %) , tja als glowy ook direct gedekt is, dan kan dat ook nog, al mijn planning valt in de soep, nu weet ik het niet meer, voor jullie hier de uierfoto's van daarnet -O-

glowy

Afbeelding

Joanna

Afbeelding

pfff, wat vinden jullie hiervan?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:02

best al wat uier hoor, maar moet nog voller denk ik dan alhoewel je bij die kleintjes het blijkbaar moeilijker kan zeggen

ook even fier vandaag, eerste keer op de paardenremork (voor inseminatie merrie maar we waren net te laat) en Lily was zoooooo flink, alsof ze er al vaak had opgestaan, wat heel raar was, moeders stond te roepen en alleen de voerbak kon ze verleiden om de van op te gaan _/-\o_ zo moeder zo dochter, alles voor een bakje eten

Afbeelding