Tjinta schreef:MarijeR nou dan zou het me toch niet verbazen als ze drachtig is. De natuur kan ons toch veel vertellen.
En als ze voorheen gewoon hengstig was, in de hengstigheid gedekt zijn zou ze als het vruchtje verloren zou zijn toch weer hengstig worden.
Mijn niet gedekte dame was vorige week zelfs nog hengstig met die paar mooie dagen.
Ik ga er van uit dat ze wel drachtig is geworden na het dekken maar ze kan het natuurlijk ook verloren zijn. Vaak gaan ze dan een soort van hormonaal op slot als het na zo'n 35 dagen mis gaat en worden ze niet meer hengstig.
Venthe wat gaaf voor je broer! Heeft hij individueel ook gereden?
Pfff hier staan ook hele stukken weiland blank
Gelukkig nog wel voldoende hoge/droge stukken maar bij een hek waar ze van de ene wei naar de andere wei kunnen lopen, is het nu echt blubber.
En ze krijgen iedere dag nog een strook gras erbij maar dat deel staat zowat onder water.
De schuilstallen zijn gelukkig lekker droog met dikke rubbermatten op de grond en bij de grote hooibak heb ik net een paar pakken oud hooi op de grond gegooid zodat ze daar ook zonder modder kunnen eten.
De merries hebben nergens last van, ze stonden niet eens in de schuilstal gisteren met al die regen.
Alle boys op de paddocks zijn mietjes, die staan bijna alleen maar binnen in hun schuilstallen. Maar die krijgen hun hooi ook binnen gevoerd natuurlijk.
DL, eerlijk gezegd zou ik persoonlijk toch kijken voor een andere oplossing als een merrie nu nog moet bevallen en er is geen goede stal 
Voor Fab zou het nu te slecht weer zijn zonder deken maar een pasgeboren veulen moet straks wel 24/7 in dit weer lopen? Imo moet een jong veulen toch droog en uit de wind kunnen liggen en met zo'n krappe schuilstal is dat misschien een paar dagen te doen maar dat is toch geen vaste oplossing?
Misschien ben ik te voorzichtig hoor maar ik zou liever van te voren een oplossing hebben dan straks met een veulen zitten dat misschien onderkoeld raakt o.i.d.
En een deken op bij een merrie die moet bevallen of een zogende merrie durf ik niet nadat ik ooit een veulen van een ander net op tijd uit de (strakke!) buiksingels van de merrie heb kunnen bevrijden...
Welkom eikaam! Leuke merrie heb je.