[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:48

linda2008 hier ook, wat een water.....
wij hebben een stenen gedeelte voor de paarden en werkelijk allen stonden op een kluitje op de stenen hooi te eten.. pfft.

Wij zitten op leem, net zo'n drama als klei.

DL ik zou het ook niet aan durven deken op... of je moet zeker weten dat je de bevalling niet gaat missen.

Daisy houdt van haar rust... :j
Ik zou haar ook naar stal halen Cynth, zeker bij de natkou.
Geef je haar arthrose supplementen?

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:36

Hier wordt er eentje van de opfok groep morgen opgehaald. De rest nog even op het grote stuk en merrie en hengst overnacht binnen. Esdoorn begint flink blad verliezen nl. Ze worden al wel een hele tijd bijgevoegd, maar mn vriend geeft ze soms niks, bang dat het een keer fout gaat.

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:55

Ik meld mij ook even in dit topic!
Mijn merrie is drachtig van de mooie Apache <3
Gitana is een grote zwarte van 9 jaar oud (Van the Man x Carte d'Or)
Het is voor juni 2016.

Ze was pas drachtig na 4 pogingen KI: 3 x vers en laatste keer diepvries dus ik zeg niets slecht meer over diepvries!
Met diepvries sperma kunnen ze op zich dichter bij de eisprong insemineren.

Ik lees gezellig mee!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:04

Ik ben benieuwd naar het veulen Eikaam! Ik overweeg Apache voor èèn of misschien zelfs 2 van mijn merries voor aankomend jaar :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:07

Oh en Cynthia, de valk is zeker leuk! Ik ken de eigenaren, ik hele aardige mensen :j

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:23

Ik ben zelf ook superbenieuwd!
Hier een foto van mijn merrie:

Afbeelding

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:54

He Rowan als je zeker weet dat je er bij bent zou ik de deken om late. Als ze geenwinterhaar aan maakt moet je toch wa. Heb je eigenlijk geen binnen stalling voor haa? Want als dat veulen straks geboren wordt is het toch te koud buiten lijkt me
Hij wist iedere keer de laatste letters wat gek

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:54

Tjinta schreef:
MarijeR nou dan zou het me toch niet verbazen als ze drachtig is. De natuur kan ons toch veel vertellen.
En als ze voorheen gewoon hengstig was, in de hengstigheid gedekt zijn zou ze als het vruchtje verloren zou zijn toch weer hengstig worden.
Mijn niet gedekte dame was vorige week zelfs nog hengstig met die paar mooie dagen.

Ik ga er van uit dat ze wel drachtig is geworden na het dekken maar ze kan het natuurlijk ook verloren zijn. Vaak gaan ze dan een soort van hormonaal op slot als het na zo'n 35 dagen mis gaat en worden ze niet meer hengstig.

Venthe wat gaaf voor je broer! Heeft hij individueel ook gereden?

Pfff hier staan ook hele stukken weiland blank |(
Gelukkig nog wel voldoende hoge/droge stukken maar bij een hek waar ze van de ene wei naar de andere wei kunnen lopen, is het nu echt blubber.
En ze krijgen iedere dag nog een strook gras erbij maar dat deel staat zowat onder water.
De schuilstallen zijn gelukkig lekker droog met dikke rubbermatten op de grond en bij de grote hooibak heb ik net een paar pakken oud hooi op de grond gegooid zodat ze daar ook zonder modder kunnen eten.
De merries hebben nergens last van, ze stonden niet eens in de schuilstal gisteren met al die regen.
Alle boys op de paddocks zijn mietjes, die staan bijna alleen maar binnen in hun schuilstallen. Maar die krijgen hun hooi ook binnen gevoerd natuurlijk.

DL, eerlijk gezegd zou ik persoonlijk toch kijken voor een andere oplossing als een merrie nu nog moet bevallen en er is geen goede stal :o
Voor Fab zou het nu te slecht weer zijn zonder deken maar een pasgeboren veulen moet straks wel 24/7 in dit weer lopen? Imo moet een jong veulen toch droog en uit de wind kunnen liggen en met zo'n krappe schuilstal is dat misschien een paar dagen te doen maar dat is toch geen vaste oplossing?
Misschien ben ik te voorzichtig hoor maar ik zou liever van te voren een oplossing hebben dan straks met een veulen zitten dat misschien onderkoeld raakt o.i.d.
En een deken op bij een merrie die moet bevallen of een zogende merrie durf ik niet nadat ik ooit een veulen van een ander net op tijd uit de (strakke!) buiksingels van de merrie heb kunnen bevrijden...

Welkom eikaam! Leuke merrie heb je.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:37

eikaam schreef:
Met diepvries sperma kunnen ze op zich dichter bij de eisprong insemineren.
!

Welkom! Mooie, grote merrie. Hoe groot is ze? 1.80m?

Even een kleine aanpassing.. Met diepvries moeten ze op de eisprong insemineren. Met vers zaad mag het eitje net iets langer zitten omdat vers zaad nog 48 uur overleefd in de merrie.

Ik had gisteren les met Joan wn m'n instructrice zei gelijk:" Zo! Die is al lekker dik aan het worden!" :D

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:57

Inderdaad Noisy!
Bij ons is het toch gelukt met diepvries en ben er echt blij mee :D

Gitana is inderdaad bijna 1,80.
Iets minder: 1,78

Ik ben zelf 1,80 dus op zich past het wel. Toch hoop ik om een iets kleiner en compacter paard te fokken. Is toch handiger bij dressuur rijden maar ook in dekens, beschermers. Alles past maar net. Haha.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:49

Marije de stal is echt groot genoeg om te schuilen. Het is niet alleen de stal want ze hebben ook nog een afdak boven hun hoofd dus daar is wel rekening mee gehouden. En uit de wind staan ze ook zeker wel als ze bij de stallen staan :)
Ik laat fab voorlopig zonder deken staan nu en hoop dat ze toch wat wintervacht gaat aanmaken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:31

MarijeR Oke met hormonaal op slot heb ik geen ervaring. De merrie die hier drachtig was en geresorbeerd heeft sloeg 1 ronde over en was daarna gewoon weer hengstig. Amia dit jaar ook 1 ronde niks en daarna weer gedekt en drachtig.

Ik ga gewoon heel hard duimen, baad t niet schaden doet t ook niet dus.... duim duim.

Eikaam mooie dame, echt groot! Ben heel benieuwd.

Cemlys daar maak je je natuurlijk ook zorgen om!

Wij hebben net de heren afgespeend... :(:) Ik vind het altijd zo sneu...
Maar ze staan samen op stal hooi te eten. Kaika is nu 7 maand en Fureso 5.
Ik wil ze samen strakjes met een jaarling dag en dag kunnen laten lopen in een inloop stal en paddock stenen en zand) zodat ze beentjes kunnen strekken. Dat kan nu niet als ze niet afgespeend zijn .
Door die stomme regen van de afgelopen dagen is de weide een zwembad... echt verschrikkelijk.

De merries moeten het nu overdag ook met paddocks doen helaas, die zijn ook groot genoeg maar het gras gedeelte daarin is blub geworden, de dames staan dus grotendeels ook op de stenen en snachts op stal.

Afbeelding
de paddocks.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:02

Bolletje <3
Afbeelding

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:14

Hoe moet je ook alweer een foto toevoegen? Of kan dat niet via je telefoon?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:21

Shetclub87 schreef:

onderin beeld staat ( voeg foto's toe) ;)

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:24

jolandje schreef:
Shetclub87 schreef:

onderin beeld staat ( voeg foto's toe) ;)

Ik zie het nergens staan :( zal morgen wel via pc proberen misschien isa dat anders

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:22

Shetclub87 schreef:

Als je een reactie plaatst, zie je onder het tekstkader een knop "voeg foto's toe". Op klikken, foto's selecteren en dan op "save" klikken. De foto's komen dan daaronder te staan. Daarna op de foto die je wilt plaatsen klikken en de img-code staat in je tekstkader. Easypeasy :)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:50

182 drachtigAfbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:16

Ik zie super mooie drachtige buikjes voorbij komen!
Marley is woensdag ook alweer 90 dagen drachtig, ze is eindelijk volledig genezen dus kan ik weer foto's maken!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:29

Die wordt ook al lekker rond Booster 8-)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:59

Het gaat hard hier! Heb niet altijd de tijd om te reageren, maar lees wel alles mee en hoop dat ik er nog veel van kan leren :j

Lekkere buikjes booster, cynthia, fotsy, laulauu, luna, tjinta, jolandje en inowa!

Op stal hebben ze dit weekend ook de veulens afgespeend, inderdaad heel sneu :(:) Denk dat ik ze toch veel eerder laat wennen om eventjes alleen te zijn.

Dustinlover nog geen veulen? Ze houdt t wel spannend hoor!

Gefeliciteerd Venthe, wat knap! :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:06

Na een druk weekend alleen vluchtig bijgelezen,sorry :o

Booster whut WAT een buik oh my. :D

Cynthia zo daar is wel een bolletje te zien ja! :D Ook dankzij het kuil misschien dan. :+

Tjinta aach veulentjes afspenen,altijd een moeilijk moment hé,maar dat verandert gelukkig wel snel.
Is het zo nat daar bij jullie? Wij hebben niet te veel regen gehad nog.

Welkom Eikaam!

Marije dat hormonaal op slot heb ik ook nog meegemaakt vandaar dat ik toch nooit helemaal afga op dat niet meer hengstig worden en liefst nog eens de twijfelgevallen scan.
Ook al zo een regen bij jullie? Jeetje zeg..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:30

Nee hoor, Pretty, want dat krijgen ze pas 4 dagen :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:25

Leuk om die paardjes bij anderen te zien.
Ook leuk voor het vergelijken!!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:50

Long time no see..

Erg drukke en heftige weken achter de rug, nu hopelijk alle ellende voorbij en vol goede moed weer uitkijken naar ons 2de veulentje :)

Zaterdag heeft mierela haar aller eerste wedstrijd gehad en won even 2x met 191 en 202 punten.

Ook is ze bijna over de helft heen *\o/* famous is nu ruim een week in de opfok en dit is eigenlijk voortreffelijk gegaan. :D

Dikke buik op de wedstrijden
Afbeelding