[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sexysusie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:43

Miner wat fijn dat het beter lijkt te gaan!

Daarnaast zie ik al weer spannende uiers voorbij komen! Kom maar op met die veulens!

Anash wat een buik ‍ en dan moet ze nog even.

xxdiandraxx
Als ik die foto zie dan zou je niet denken dat ze drachtig is. Voor 320 dagen verwacht je ze wel dikker.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:13

sexysusie schreef:

Daarnaast zie ik al weer spannende uiers voorbij komen! Kom maar op met die veulens!

xxdiandraxx
Als ik die foto zie dan zou je niet denken dat ze drachtig is. Voor 320 dagen verwacht je ze wel dikker.

Ze draagt inderdaad erg bescheiden maar het veulen is duidelijk aanwezig hoor.. :')

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:00

DDDara Ik heb het al op verschillende de manieren en aanpakken geprobeerd en ik vind de methode van het is gewoon normaal het fijnste. Dus in de 1ste week een halster om. 1ste paar x is het beetje in een houdgreep en erna is het de gewoonste zaak van de wereld.

Soeboenoe maidens zijn idd erg onvoorspelbaar (helaas :+ )

Tanjaatjuh Fijn dat de metacam haar helpt. Dat begint stilletjes aan spannend te worden bij jou.

Knolselder Als ze klein genoeg zijn zet ik ze met de billen tegen mij aan en doe ik ze het halster zo aan. Als ze te groot zijn ervoor dan zet ik de kont in de hoek en doe ik het halster aan. Ze wennen er vanzelf aan. Ik heb maar 1 geval gehad waarbij het veulen angstiger werd hiervan. Daar heb ik dan eerst gewerkt op vertrouwen en aanrakingen en erna terug halster training.
Ik heb er nu 1tje die doorheeft dat als hij rond mama blijft lopen, hij mij kan ontwijken. De stal is 8x4 dus dat helpt niet mee :+ . Daar heb ik vanmiddag een touw rond zijn borst/billen gedaan zodat hij niet weg kon en dan halster om

Wat een leuke kleurentest van Pirou *\o/* ik snap dat je idd nu twijfelt om d'r te verkopen. Zit er bij Merel nog geen vooruitgang in kwa uier?

Onpaard Bij de merries die hier in het werk stonden met veulen aan de voet, pakte ik het veulen gewoon mee de bak in. Sommige veulens wilden niet meer mee op een gegeven moment en die bleven gewoon dan in de kudde lopen met de andere merries en veulens.

Moner Fijn dat Nieta wat liever is weer. Hopelijk groeit Fedde idd eroverheen. Zo te zien in de filmpjes is het al een stuk beter.

Zebrastreep de mok die jij beschrijft komt eerder van binnenuit gok ik. Kwestie van het van binnen en van buiten te behandelen.

Sharonindezz wat kijkt je veulen ook fier en wijs op de foto's <3

Seven dat gaat idd de goede kant op kwa uier.

Ponytante meeste die hier druppels aan hebben hangen ( hetzij heldere, troebele of witte druppels) is binnen 1 tot 3 dagen bevallen. Vaak zelfs binnen paar uur. :+ ben benieuwd hoe jouw merrie het doet. Mag je de camera opzetten als het spannend wordt?

Mirjamalvaro Eli heeft haast zo te zien :D

Sonjim Hier gaan ze zelfs vaak lomp onder moeders liggen, krijg er hart verzakkingen van :')

Al_zawraa Je merries hebben haast :):)

Sharonindezz de osteopaat hier heeft mij altijd aangeraden om 4 weken te wachten voor ze terug aan het werk te zetten. Kan het veulen niet mee in de bak toevallig? Ik zou best wel schrik hebben dat het veulen over de staldeur springt zo.

Equinight Dat is al een flink volle uier, wordt spannender.

Annash Jezus jouw merrie is breed :=

Hommage Dat kan niet meer lang duren :):)

XxDiandraxX Daar zit rustig aan wat beweging in kwa uier. Je merrie is idd nog bescheiden.

Hier is de gast merrie vermoeiend bezig. Gisteren zakte de ph ineens van 7.2 naar 6.8. Dus toch al maar gewaakt. Ze was de hele tijd rustig ook. Vandaag is de ph gezakt naar 6.2 en echt witte melk. En ze is vanaf 16u al af en aan onrustig. Wordt een lange nacht zo :+
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Sabbuh - Eira - 357 dagen
Knolselder - Merel - 350 dagen
RoseBlue - Rosi-rose - 347 dagen
Astrea - Silvia - 343 dagen
Quir - Odette - 342 dagen
Astrea - Gesa's Mirabeau - 341 dagen
Hommage - Indy - 339 dagen
Nieky1993 - Mirthe - 339 dagen
Moner - Fardeau - 339 dagen
lideli - Brynn - 339 dagen
Knolselder - Queen - 337 dagen
Corinadrenth - Diva dreamer - 336 dagen
RoseBlue - Anne-rose - 331 dagen
Quir - Ebbie - 331 dagen
Ponytante - Welsh - 331 dagen
Valuna - Sterre - 331 dagen
Soeboenoe - Aradia - 330 dagen
Mer1980 - O Solo Mia - 330 dagen
Quir - Char - 327 dagen
Lyona - Fenja - 327 dagen
Lyona - Silver - 326 dagen
SparkYY_8 - Zilverling Mirna - 325 dagen
Luna2006 - Maylinn - 324 dagen
Cynthia82 - Fiore - 324 dagen
Valuna - Nala - 324 dagen
Am_ horse - zirkonia - 320 dagen
Knolselder - Peach - 305 dagen

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:07

Spannend nieky!! Hopelijk vannacht een veulentje , en daarna lekker slapen :+

Wat betreft het veulen meenemen in de bak, geen idee hoe dat zou gaan… kan ik allicht eens proberen, wat betreft over de staldeur springen, dat gaat niet, kan het luikje dichtmaken, maar had hem nu open zodat ze contact kon maken met haar moeder

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:16

XxDiandraxX schreef:
sexysusie schreef:

xxdiandraxx

Ze draagt inderdaad erg bescheiden maar het veulen is duidelijk aanwezig hoor.. :')
[ Video ]

Mijn god, ik twijfelde ook eerst op basis van de foto, maar het filmpje laat er geen twijfel over bestaan :') Het veulen lijkt wel rond te rennen daar vanbinnen :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:17

Morgen hoop ik in ieder geval een vitamine spuit op te kunnen halen. Ik moet echt leren om voorraad op te bouwen met medische spullen. Is nu al een aantal keer gebeurd dat het altijd in een weekend is of tijdens de feestdagen -O

Vandaag ging ze rollen ( die buik haha) maar ging vervolgens op haar billen zitten om in haar been te bijten. Geen fijn gezicht en wil ook wat doen aan de jeuk.

Ze was heel lief en knuffelig. Kwam steeds weer met haar hoofd in mijn nek. Ze is gek op oortjes kriebelen.

De vochtbulten nemen alweer wat af. De uier vult maar nog geen drupjes melk.

In ieder geval is de stalhouder weer thuis dus nu heb ik weer goede hulp.

En het voeren hadden we dit jaar heel anders willen doen. Maar door een vreselijke gebeurtenis op stal is het anders gelopen dan de bedoeling was dit jaar. Normaal bouw ik het gras in combinatie met warm weer anders op. Het moet ook wel inderdaad van binnenuit komen. Van vieze omstandigheden is geen sprake.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:51

Nieky, oh dat is irritant ja :+ hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten!

SharonIndezz, als je de bovendeur dicht kunt doen, kan je ze gewoon in de stal laten. Dan gaan ze waarschijnlijk wel wat rennen en gillen, maar ze worden vaak vanzelf rustig. Ik zou dat alleen niet doen als ze nog heel jong zijn.
Nu heb ik het voordeel dat mijn merries niet aan het werk hoeven, die hoeven alleen voor het scannen/ insemineren even mee. Veulen blijft dan ook in de stal, leren ze veel van. Maar dat is maar even en ze kunnen moeders dan nog zien.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:37

Wat fijn dat hij het zo goed lijkt te doen Moner! Heerlijk om hem te zien rennen.

Annash dat is meer buik dan paard _O-

Hommage flinke verandering in 1 keer, dat wordt spannend! Succes!

Hier verder strugglen met Merel en Queen. Het is pittig aan het worden in combi met studie, de andere paarden, kinderen en een huishouden :=

Binnen een half uur zit Merel op 350 dagen
Afbeelding
Klein uiertje, maar er staat nu wel veel spanning op. Gedrag verandert ook.

Queen bijna 338 en zit nu al een tijdje min of meer met dit uier. Ph daalt nog niet maar wil me er niet teveel op vastpinnen want weet niet of ze plots snel of traag daalt. Gedrag verandert ook wel.

Afbeelding

Ik heb wel een beeeeetje slaaptekort ondertussen :Z

Edit: ik had gewoon heel de laatste pagina gemist }>

Nieky jij zal ook wat slaaptekort hebben dus :')
Over het halster: beginnen ze daar ook niet te steigeren/naar voor springen door de druk?
Ik zit met een moeder die ook snel ongerust is. Ik vind het allemaal nogal lastig inschatten. Kan niemand komen helpen? _O-

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:38

Valk merrie, gisteren om 22 uur. Drinken duurde even en omdat het voor mij de eerste keer was, hing ik al gauw (stipt na 2 uur, en toen hadden we al wat geholpen ook) bij de d a. aan de lijn. Zegt ze: geduld :+ . En binnen 2,5 uur had het veulen het toch maar zelf opgelost.

Wat wel bleek was dat ik niets dat op een fles leek, en zeker geen zuigfles, klaar had staan (stel, dat ik had moeten melken). Misschien dat even bij de bevallingsemmer-lijst (openingspost) toevoegen :o ?

Hoe dan ook, top tijdstip en nul nachten waken *\o/* . Luxe!

Nu alles afgevinkt en lekker (kort) slapen :).

Afbeelding

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:08

Eindsprint gelukt! Veulen voor Indy
Nageboorte er net af.

Afbeelding

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:10

Ponytante gefeliciteerd! Volgens mij heb jij een van de laatste merries. Zo gauw ik kon zien hier toch echt n hengstje :D

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:24

Gefeliciteerd Ponytante en Hommage *\o/*

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:23

Gefeliciteerd beide

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:25

Gefeliciteerd ponytante en hommage!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:54

Gefeliciteerd!!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:01

Gefeliciteerd beide !!

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:02

Gefeliciteerd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:14

Gefeliciteerd beide

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:18

Gefeliciteerd Ponytante en Hommage *\o/*

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:38

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:45

Mijn hart is gebroken.

Vannacht tijdens de bevalling is de merrie uitgegleden. Veulen er goed af kunnen krijgen.
Daarna helaas haar niet meer in de benen kunnen krijgen. Ze ging als een kikker door stal. Na de zoveelste poging van der hoorde ik der been breken.

Ik ben gebroken

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:46

Corinadrenth jeetje wat een horror…. Je eigen merrie ? Enorm veel sterkte, bahbah
Had ze iets in haar bekken of rug gekregen tijdens de bevalling omdat ze als een kikker door de box ging? Ik vind het echt een naar verhaal…

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:51

Corona ontzettend veel sterkte |(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:56

Corinadrenth, wat een nachtmerrie ;( Zelfs bij het lezen van je verhaal voel ik me naar worden, ik kan me niet voorstellen hoe het voor jou moet voelen. Heel veel sterkte.

En wat liggen vreugde en verdriet dan weer dicht bij elkaar, zoals zo vaak in dit topic.

Ponytante en hommage gefeliciteerd met de veulentjes!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:02

Ponytante en hommage, gefeliciteerd met jullie veulens!

Corinadrenth, dat klinkt als een heuze nachtmerrie. Sterkte!