Oyyo klinkt bij mij gewoon als een normaal drinkend veulen hoor. Ik zou dat voedernijd wel direct afstraffen. Ook nog nooit gehoord bij een 10 dagen oud veulen. Die weet niet eens dat hij zijn melk moet beschermen omdat anders iemand anders dat opdrinkt
Caesar
Geplaatst: 17-05-21 21:19
Hier is een uurtje geleden ons merrieveulen geboren!! Dat ging ineens snel. Veulen staat en rent al lekker rond. Dik tevreden!
OYYO reus heeft precies het zelfde hij is ook heel boos als ik in de buurt kom als hij drinkt echt oren in de nek en echt echt boos hij kijkt of die me wat aan wil doen. Maar met brokjes daar in tegen geen probleem dus zou me er niet te veel mee bemoeien lekker rustig laten drinken
10 uur oud ventje. Net heeft ie heerlijk op schoot geslapen en morgen alleen nog even antistoffen testen.
En nu even bij slapen.
Fotsy
Geplaatst: 17-05-21 21:34
Gefeliciteerd ceasar leuk getekend idd
Is het echt voedernijd oyyo want ik herken het gedrag wel. De mijne sloeg regelmatig mams omdat als veulen moeten ze de uier even stimuleren vooraleer te kunnen drinken en je hebt van die ongeduldige jonkies die dan idd wat gaan schrapen en oren in de nek omdat het allemaal niet vlug genoeg komt. Maar ik heb zeker niet de indruk dat de mijne iets te kort kwam of komt. Integendeel eens de stimulatie liep de melk. Het is gewoon het stimuleren zelf waar ze ongeduldig van worden. Gaat wel beter met ouder worden geduld kweekt wel
Gefeliciteerd caesar. Prachtig getekend!! Lijkt wel schimmel?
davinci2412
Geplaatst: 17-05-21 21:40
Iedereen bedankt voor de felicitaties! Iedereen die de afgelopen dagen nog een veulentje heeft gekregen ook van harte gefeliciteerd natuurlijk! Het zijn wel allemaal plaatjes zeg!
Het gaat hier gelukkig erg goed. De dierenarts zei nog "nou je hebt alles wat mis kan gaan wel afgetikt". Hij huppelt nu lekker door de stal, drinkt goed en ze beginnen de rust een beetje te vinden.
Natuurlijk nog even een beetje veulen spam. Helaas nog niet echt mooie droogfoto's kunnen maken.
Ceasar Gefeliciteerd Prachtige tekening. Benieuwd naar droogfoto
Ben blij dat er nog meer veulens zijn die blijkbaar ongeduldig zijn en ben voor nu gerustgesteld. Blijkbaar moet ie nog een beetje verstandiger worden.
Riv, Quenza maakt het spannend zo te zien. Ben benieuwd of ze vannacht gaat. Succes met het waken iig. Een tweede keer in de storm zal jou niet gebeuren! Haha.
Davinci, fijn dat hij het nu goed doet.
Quir, die foto met Odie bij de oren... Wat enorm aandoenlijk is die toch! Ik had niet anders verwacht dan dat Odie een goede moeder zou zijn voor de kleine.