[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:38

Ik volg even mee. Mijn merrie zit nu op dag 333. Morgen krijgt ze de melder om. Uier is al goed gevuld en banden hangen al, kan bijna de staart op haar rug leggen. Ook haar ruggengraatje zie je er al echt op "liggen". Haar buik hangt ook al goed. Ben heel benieuwd, 1ste x dat ik zelf iets fok. Zelf is ze een Quarter Horse van Don't Skip Zip, ze is gedekt door een NRPS Ducati du Bois. Gefeliciteerd iedereen die al een gezond veulentje heeft gekregen dit jaar!

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:44

Gefeliciteerd baudyh *\o/*
Fijn dat alles goed gegaan is. Wat een mooie merrie!

Dieyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:55

Gefeliciteerd Baudy! Wat een knapperd. Ik heb een zwak voor vossen met veel wit <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:57

Vos met veel wit kan mij wel bekoren hoor!

Ik begin hier te denken dat Quinn toch nog drachtig is van de eerste dekking. Vorig jaar was ze samen met Mona drachtig. Maar paar weken later werd ze hengstig en dacht ik dus dat ze het verloren was. Terug gedekt. Ik heb toen niet eerst nog eens gescand…
Maar ze heeft dit uier
Afbeelding
Lijkt mij toch eerder eentje van ongeveer 330 dagen ipv 289.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:11

baudyh schreef:
Merrie is heel beschermend. Dus echt een goede foto lukt nog niet.
Die volgen later
Maar wel droog
[ [url=m/zvojda.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd *\o/* prachtig een vos met veel wit ik teken ervoor :j

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:12

Knolselder: das al flink uier voor 289d idd...

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:31

Gefeliciteerd baudyh *\o/* Wat een knapperd zeg <3 .

Hier kijk ik nu ook al uit naar de veulens. Ik wil veulen knuffelen, maar nog 6 en 2 dagen wachten. Dan hebben we er hier 2 veilig *\o/* Jenny is over 2 dagen veilig *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:37

Afbeelding
Afbeelding

Beetje duidelijkere foto’s. Oh ik hou ook van veel wit hoor. Het is een attente dame.
Henkie x ster preferent v. Voice x Balmoral

Wel grappig dat we dit jaar voor het eerst geen tuigpaard meer fokken omdat we het zat waren dat ze alleen nog 4 x wit willen. Krijgen we een veulen met 4 x wit.
Nee hoor. Ben blij met haar

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:02

Ik ben verliefd.Wat heerlijk hoofdje

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:56

goldenarrow: Hoe staat het er nu voor met je andere merries? Hopelijk hebben ze goed gekeken naar wat Estonia deed en zijn ze nu ook wat vaart aan het maken?
Wat zijn je paddocks prachtig geworden!
En nogmaals gefeliciteerd met je knappe veulen *\o/* Hoe is het verder nog gegaan met de ontsnapte paarden? Hopelijk weer veilig thuis?

Jessicazz: Wat is Luna toch ook ontzettend knap zeg <3 .

Yvk: Dat hoop ik ook! Bij Maria zit het gevoel ieder geval heel sterk. Dus we gaan het zien over een paar weken. De gezonde spanning begint nu wel steeds meer te komen hoor. Naarmate we dichterbij komen. Helemaal omdat Jenny over 2 dagen al veilig is en Maria over zes dagen.
Daar zit zeker al verschil in de uier! Nu hopen dat ze netjes wacht tot dag 320.

Kathleen_vW: Hoe is het nu met Deja? Hopelijk alweer wat meer opgeknapt? Zit ze nu op 296 dagen als ik het goed heb?

Knolselder: Het duurt even, maar dan zit er toch schot in de zaak bij Mona! Ze stelt je geduld wel op de proef zo of niet?
Dat is toch al flink uier! Dan zou je inderdaad al zeggen dat ze nu op dag 330 zit ipv 289 en van de eerste dekking drachtig is.

AM_Horses: Dat gevoel heb ik ook inderdaad dat Maria als eerste gaat, maar wellicht dat Jenny het anders besluit, maar ze kan natuurlijk ook denken: "Laat ik het eerst van ervaren Maria afkijken voor ik ga bevallen.".
Nog heerlijk aan het werk met jouw dames zie ik!

Kabayo: Ja lastig is dat he die namen? Dan ben je voor het ene geslacht zo klaar, maar het andere geslacht is dan echt van: "Eh...... okay, en welke naam voor een hengst?". Je hebt 2x kans dus een van je merries zal je vast wel een merrie veulen geven :D . Gelukkig lijkt er de komende tijd mooi weer voorspeld te zijn. Erg fijn. Want storm en pasgeboren veulens is ook geen goede combinatie. Kom maar op met dat mooie weer (en veulens)!
Yeah *\o/* Zilver zit op de 300 dagen *\o/*
Zilver blijft het spannend houden. Hoe is het nu met de uier?

Charisma: Dat zou ook nog goed kunnen ja! Ze is heel erg goed in het net doen alsof het nog een paar weken kan duren voor de kleine komt en dan ineens is de kleine daar :D . We gaan het mee maken!

Cioccolato: Ook bij jou is de uier al begonnen *\o/* Hoe staat het er nu voor? Is de uier alweer wat meer gegroeid?

floripori17: Zwart grijs is zeker mooi <3 . Dus hopelijk komt die kleur ook echt! Als het maar gezond is. Dat vind ik het aller belangrijkst :j . Vanmiddag maar eens kijken bij de dames hoe de uiers er dan voor staan en of er al wat meer beweging in zit.
Knuffel voor jou :knuffel: Zolang ze er goed bij staat zou ik mij er ook niet al te veel zorgen om maken, maar snap helemaal dat je haar wat meer in de gaten houd! Ze is wel echt onwijs prachtig <3 .

Caresse07: Nou he! Gewoon poef en veulen is er :D . Heeft ze altijd zo gedaan, dus hopelijk dit jaar ook weer :D . Jenny mag ook wel opschieten van mij hoor! Ik wil zien wat zij en Maria daarbinnen aan het bakken zijn :D . Maar nog even geduld hebben.

Tinniie: Hoe staat het er nu voor? Is ze al aan het kegelen?

MukiwaCobs: Mooie bolle buikjes al! En zo te zien ook al bijna bij de 300 dagen :D

Tinkels: Ik was het die het vroeg, maar fijn te weten dat colosan veilig is voor drachtige merries! Dan ga ik dat zeker in huis halen. Kan je als goed is gewoon bij de welkoop halen toch?

Gypsy: Pinta houd het nog even spannend dus zo zonder dekdatum. Hopelijk laat ze je niet al te lang wachten!

_Natasja_: Ze heeft overduidelijk nog geen haast. Echt balen van de melanoom zeg! Is die echt alleen operatief te verwijderen? Van melanomen niet echt bijster veel verstand. En is dat ook iets typisch iets voor schimmels? Hier ook een wtte dus die ga ik maar even extra in de gaten houden dan daarop.

SimonDesteny: Schiet bij jou ook al op! Nog even en je zit op 300 dagen!

Cynthia82: Heel veel plezier! Geniet van je vakantie! Neem je de zon wel mee terug? Die kunnen we goed gebruiken hier!

Toushie: Wat een mooie dames <3 . Het schiet inderdaad al op bij jou!

SimonDesteny Ook jij komt nu toch ook al meer richting de 300/320 dagen! Dag voor dag komen we er wel :D .

baudyh: nogmaals gefeliciteerd met je knappe merrie veulen *\o/* Het is echt een plaatje <3 . Je zou bijna denken dat je een abbonement hebt op 4x wit :j .

rensju: Hier hetzelfde hoor! Maar gelukkig begint het hier al aardig op te schieten. Maria zit op 294 dagen en Jenny op 298 *\o/*

Kayley95: Dat word al aardig spannend bij jou! Heb je een foto van je knappe merrie?

Excuses als ik nog iemand vergeten ben met de bijleespost. Vanavond update over de merries, maar voor nu:
Jenny zit op 298 dagen dracht. Nog twee dagen en ze is veilig *\o/*
Maria zit op 294 dagen dracht. Nog zes dagen en dan is zij ook veilig *\o/*
Zoë duurt nog even. Zij zit nu op ongeveer 271 dagen dracht en komt langzaam dichterbij de 300 dagen :D .

Kijk er nu wel echt naar uit hoor om de kleintjes te ontmoeten!

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:16

xYaartje schreef:
goldenarrow: Hoe staat het er nu voor met je andere merries? Hopelijk hebben ze goed gekeken naar wat Estonia deed en zijn ze nu ook wat vaart aan het maken?
Wat zijn je paddocks prachtig geworden!
En nogmaals gefeliciteerd met je knappe veulen *\o/* Hoe is het verder nog gegaan met de ontsnapte paarden? Hopelijk weer veilig thuis?

Jessicazz: Wat is Luna toch ook ontzettend knap zeg <3 .

Yvk: Dat hoop ik ook! Bij Maria zit het gevoel ieder geval heel sterk. Dus we gaan het zien over een paar weken. De gezonde spanning begint nu wel steeds meer te komen hoor. Naarmate we dichterbij komen. Helemaal omdat Jenny over 2 dagen al veilig is en Maria over zes dagen.
Daar zit zeker al verschil in de uier! Nu hopen dat ze netjes wacht tot dag 320.

Kathleen_vW: Hoe is het nu met Deja? Hopelijk alweer wat meer opgeknapt? Zit ze nu op 296 dagen als ik het goed heb?

Knolselder: Het duurt even, maar dan zit er toch schot in de zaak bij Mona! Ze stelt je geduld wel op de proef zo of niet?
Dat is toch al flink uier! Dan zou je inderdaad al zeggen dat ze nu op dag 330 zit ipv 289 en van de eerste dekking drachtig is.

AM_Horses: Dat gevoel heb ik ook inderdaad dat Maria als eerste gaat, maar wellicht dat Jenny het anders besluit, maar ze kan natuurlijk ook denken: "Laat ik het eerst van ervaren Maria afkijken voor ik ga bevallen.".
Nog heerlijk aan het werk met jouw dames zie ik!

Kabayo: Ja lastig is dat he die namen? Dan ben je voor het ene geslacht zo klaar, maar het andere geslacht is dan echt van: "Eh...... okay, en welke naam voor een hengst?". Je hebt 2x kans dus een van je merries zal je vast wel een merrie veulen geven :D . Gelukkig lijkt er de komende tijd mooi weer voorspeld te zijn. Erg fijn. Want storm en pasgeboren veulens is ook geen goede combinatie. Kom maar op met dat mooie weer (en veulens)!
Yeah *\o/* Zilver zit op de 300 dagen *\o/*
Zilver blijft het spannend houden. Hoe is het nu met de uier?

Charisma: Dat zou ook nog goed kunnen ja! Ze is heel erg goed in het net doen alsof het nog een paar weken kan duren voor de kleine komt en dan ineens is de kleine daar :D . We gaan het mee maken!

Cioccolato: Ook bij jou is de uier al begonnen *\o/* Hoe staat het er nu voor? Is de uier alweer wat meer gegroeid?

floripori17: Zwart grijs is zeker mooi <3 . Dus hopelijk komt die kleur ook echt! Als het maar gezond is. Dat vind ik het aller belangrijkst :j . Vanmiddag maar eens kijken bij de dames hoe de uiers er dan voor staan en of er al wat meer beweging in zit.
Knuffel voor jou :knuffel: Zolang ze er goed bij staat zou ik mij er ook niet al te veel zorgen om maken, maar snap helemaal dat je haar wat meer in de gaten houd! Ze is wel echt onwijs prachtig <3 .

Caresse07: Nou he! Gewoon poef en veulen is er :D . Heeft ze altijd zo gedaan, dus hopelijk dit jaar ook weer :D . Jenny mag ook wel opschieten van mij hoor! Ik wil zien wat zij en Maria daarbinnen aan het bakken zijn :D . Maar nog even geduld hebben.

Tinniie: Hoe staat het er nu voor? Is ze al aan het kegelen?

MukiwaCobs: Mooie bolle buikjes al! En zo te zien ook al bijna bij de 300 dagen :D

Tinkels: Ik was het die het vroeg, maar fijn te weten dat colosan veilig is voor drachtige merries! Dan ga ik dat zeker in huis halen. Kan je als goed is gewoon bij de welkoop halen toch?

Gypsy: Pinta houd het nog even spannend dus zo zonder dekdatum. Hopelijk laat ze je niet al te lang wachten!

_Natasja_: Ze heeft overduidelijk nog geen haast. Echt balen van de melanoom zeg! Is die echt alleen operatief te verwijderen? Van melanomen niet echt bijster veel verstand. En is dat ook iets typisch iets voor schimmels? Hier ook een wtte dus die ga ik maar even extra in de gaten houden dan daarop.

SimonDesteny: Schiet bij jou ook al op! Nog even en je zit op 300 dagen!

Cynthia82: Heel veel plezier! Geniet van je vakantie! Neem je de zon wel mee terug? Die kunnen we goed gebruiken hier!

Toushie: Wat een mooie dames <3 . Het schiet inderdaad al op bij jou!

SimonDesteny Ook jij komt nu toch ook al meer richting de 300/320 dagen! Dag voor dag komen we er wel :D .

baudyh: nogmaals gefeliciteerd met je knappe merrie veulen *\o/* Het is echt een plaatje <3 . Je zou bijna denken dat je een abbonement hebt op 4x wit :j .

rensju: Hier hetzelfde hoor! Maar gelukkig begint het hier al aardig op te schieten. Maria zit op 294 dagen en Jenny op 298 *\o/*

Kayley95: Dat word al aardig spannend bij jou! Heb je een foto van je knappe merrie?

Excuses als ik nog iemand vergeten ben met de bijleespost. Vanavond update over de merries, maar voor nu:
Jenny zit op 298 dagen dracht. Nog twee dagen en ze is veilig *\o/*
Maria zit op 294 dagen dracht. Nog zes dagen en dan is zij ook veilig *\o/*
Zoë duurt nog even. Zij zit nu op ongeveer 271 dagen dracht en komt langzaam dichterbij de 300 dagen :D .

Kijk er nu wel echt naar uit hoor om de kleintjes te ontmoeten!

Die heb ik van haar! Dit was ze op dag 298. Het veulen zit nu veel meer naar achter en veel lager, ze heeft nu al echt een "hangbuikje".

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:21

Wat een plaatje baudy <3
Ik heb een zwak voor vossen :o

Hier nog 68 dagen te gaan, duurt lang :O
Van al die veulentje word je toch gewoon hebberig :))

Edit: 320 dagen is toch veilig ipv 300 dagen? Of ben ik echt helemaal abuis nu?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:27

Caresse, mini’s zijn ‘veilig’ bij 300 dagen :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:30

Dat is niet eerlijk -O-

Overigens geen verdere ontwikkeling in uier hier nog. Ben benieuwd of dat rustig gaat of straks ineens keihard.
Eerst de camera plaatsen t weekend. Geboortemelder in orde maken

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:46

Voor de Belgen met geboorte alarm: HELP

Ik heb altijd een prepaid kaartje van Proximus erin gehad. Vorig jaar een nieuw, voicemail laten uitschakelen. Geen probleem.
Dinsdag avond gaf ze nog vals alarm, ik belde terug en geen probleem.
In de nacht echter begon mijn alarm heel de tijd kort te bellen. Keer of 3 rinkelen en klaar. Als ik terug belde: voice mail.
Verdorie!
Ik bel al 2 dagen nar Proximus en de ene zegt dat hij het gefixt heeft maar het werkt nog steeds niet, een ander laat mij allerlei dingen doen die geen ene reet helpen. En nog een ander zegt dat je de voice mail bij prepaids niet meer kan uitzetten.
Maar de voice mail stond uit. En nu plots niet meer.
Dus ik zit met mijn handen in mijn haar want mijn alarm werkt niet meer zoals het moet. Uiteraard net extra belwaarde erop gezet -:(-

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??? Of welke prepaids nog wel gewoon voice mail af kunnen zetten???
Ik sta op het punt het hele alarm te koop te zetten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:07

Knolselder schreef:
Caresse, mini’s zijn ‘veilig’ bij 300 dagen :+

Aaah dat verklaart een hoop :+

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:50

Baudyh Wat een plaatje, ik hou wel van vos met wit <3
Ons veulen van vorig jaar is ook een vos met veel wit (hengst), precies zo als we besteld hadden, haha! :+

Kabayo Thanks! Haha, het is ook een super lieve merrie <3

Kayley95 Spannend! Leuke merrie!

Knolselder Lijkt inderdaad verder te zijn dan 289

xYaartje Colosan is inderdaad verkrijgbaar bij de Welkoop

Vandaag de camera vast weer te voorschijn gehaald, kunnen we die binnenkort weer ophangen :o

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:00

Cioccolato schreef:
Dat is niet eerlijk -O-

Overigens geen verdere ontwikkeling in uier hier nog. Ben benieuwd of dat rustig gaat of straks ineens keihard.
Eerst de camera plaatsen t weekend. Geboortemelder in orde maken

Awww. Toch maar over gaan op de mini's/shetlanders? Duurt het wachten minder lang :D

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:00

Gefeliciteerd Baudyh!
Ze heeft een mooi koppie. Vosjes zijn ook erg leuk. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:18

Gefeliciteerd Baudyh!

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:09

Knappe Noam & Luna! <3 <3
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:17

Aaahhh <3

De eigenaar van de loslopende paarden is gelukkig gevonden :)

Dat wordt geen eten meer maken want ik sta nooit meer op :)) <3
Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:32

Wat een heerlijk stel heb je daar Jessica <3 Luna heeft echt een heerlijk brutale uitstraling <3

Wat fijn goldenarrow, dat de eigenaar van de loslopende paarden gevonden is!

Dat wordt hopen dat je je telefoon bij je hebt zodat je wat te eten kunt bestellen :D

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:39

Mag ik ook weer met jullie proberen mee te kletsen.

Allemaal met een veulen gefeliciteerd

Alle die waken en wachten succes

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:58

ik kom even van uit mijn leessteen uitgepiept :)

Goldenarrow:
proficiat wat een knap veulen is het

Jessicazz: vind je veulen ook echt zoo knap maar vind de moeder net iets knapper, als ik dit mag zeggen :x

baudyh: ook heel knap veulen vind het veel leuke als ze veel wit hebben de vosjes :)

Hier geen veulen verwachtend maar vind het leuk om jullie te volgen en zo te zien verlangen achter die kleintjes. Er word wel een veulen verwacht van de stal eigenaar maar dat is nog even wachten.
Ook zal ik dit jaar niet dekken maar hopelijk volgend jaar :). Ben zeker benieuwd naar al de veulentjes die worden geboren dit jaar :)