[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:44

Ik heb na het weg knijpen ook nog 2 scans gehad en die waren goed dus ik ga er nu ook gewoon van uit dat er geen 2ling is maar mijn angst voor de 2ling is vooral omdat ze zo veel dikker werd dan de andere 2 maar ik heb het idee dat zo op het moment niet verder uitloopt op de andere 2 kwa groei dus dat is een geruststelling.

Overigens is de hengst die ik heb gebruik XR goedgekeurd, daarbij vind ik ook weer dat de XR niet heel veel zegt want als je ze op 1 jarige leeftijd laat keuren en direct de ocd door goede kliniek laat verwijderen is er op 3 jarige leeftijd niets meer van te zien en worden zo als nog goed gekeurd....
Volgens mij is er ook geen stamboek in de wereld waarbij OCD zo een groot probleem is als bij de KWPN

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:22

@ynekes
Nou dat zeker de rest maakt me inderdaad ook allemaal niet uit als maar gezond is en de moeder het ook goed maakt!

Zoè gaat eigenlijk na een dag stuk beter zonder ijzers gister aan de hand wezen stappen en was ze nier echt te houden goed teken dus!
Vandaag heerlijk gereden eigenlijk gestapt en heel klein stukje draf genieten we samen nog heerlijk van!
Vandaag ook der laatste rhino vaccinatie gehad.

@jacky84 hier de foto's nog om precies te zijn 58 dagen

Zo rijden we nog lekker rond zonder zadel :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:33

DDDara schreef:
Overigens is de hengst die ik heb gebruik XR goedgekeurd, daarbij vind ik ook weer dat de XR niet heel veel zegt want als je ze op 1 jarige leeftijd laat keuren en direct de ocd door goede kliniek laat verwijderen is er op 3 jarige leeftijd niets meer van te zien en worden zo als nog goed gekeurd....
Volgens mij is er ook geen stamboek in de wereld waarbij OCD zo een groot probleem is als bij de KWPN

Een hengstenhouder kan natuurlijk zijn eigen hengsten gewoon benoemen als xray goed. Het is geen voorwaarde van goedkeuring, dus wie controleerd dat, jij? Even ter info; jou gekozen hengst is praktisch onze buurman en tevens van vrienden van ons, dus niks nadele van de hengst. Wel tegenover het beleid.

Nog even 1 zijn uit je bericht; waarom ben je zo bang voor ocd, als het verwijderen op 1 jarige leeftijd zo makkelijk zou zijn?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:12

SunnyHorse, mooie foto van je vlekkenkind zo onder de regenboog :) schiet al op qua dagen.

Corinadrenth, gestrande walvis gespot in de stal <3. Nog 4 weken, jeetje wat gaat dat hard!

Jij ook al Ynekes! Zo apart. Ik weet nog dat ik aan het begin gelijk liep met jullie. Alleen toen verloor ze het vruchtje natuurlijk. Zo raar dat ze eigenlijk al zover was geweest. Nu zitten we pas net over 200.

Caesar, wat een mooi boek!

Ik vind Zilver echt leuk Kabayo

Woow wat een gave CP! Als ik een Belg in de wei zie staan kijk ik ook altijd even over mijn schouder hoor, plaatjes zijn het, en die massieve hoofden! 8-)

AMhorses, spannen idd! Maar wel fijn dat je zelf de regie hebt over hoe en wat !

Wat een leukie Piarens, mooie foto's.

Laurentii, al echte dikkies worden het, mooie bonte dames hoor.

Gisteren echt zo'n fijne les met Lotus gehad op de trainingsstal. <3 Vrijdag komt ze naar huis! Zoveel zin in. Zie wel op tegen het trailerladen, dat was echt een dingetje vorige keer, maar met veel rust en geduld komt het vast goed.

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:28

@sannahtris die maakt al mooi uier, wanneer moet ze?

Ik moet ook echt eens even buik foto's maken. Maar krijg steeds alleen maar snuitje haha. Dame op 266 dagen nog 74 te gaan :D
Afbeelding

Belgje, Duuk gedoopt, is helemaal in love met z'n nieuwe vriendje. Komt door de kleur denk ik haha. Binnenkort ff snipsnip en los ballos door het leven.
Afbeelding
Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:42

Gooiske, wat een topper ben jij! Die mensen mogen in hun handen knijpen met iemand zoals jij die zo goed mogelijk probeerd alles in goede banen te leiden. Ontzettend jammer dat het niet goed is afgelopen met de veulens, maar snap hoe je erin staat dat het misschien beter is zo.

Wat zijn sommige merries al onwijs ver zeg! Leuk, zal niet lang meer duren en dan barst het veulenseizoen hier echt los :D

CP, wat een leuke belg zeg, vriendelijke uitstraling heeft hij! Leuk setje zo met de shet :)

Ijzers haal ik er ook enkele weken van te voren af. Ook bij mijn merrie niet ideaal, maar vind het met ijzers echt te gevaarlijk.

Hier helaas nog steeds wat complicaties bij mijn merrie na haar ongeluk op de kliniek, al gaan we langzaamaan wel de goede kant op. Veulen is lekker beweeglijk en ze krijgt nadat ze een flinke jas uit had gedaan door alle stress/pijn inmiddels een mooie buik. Inmiddels nog 98 dagen tot ze is uitgerekend dus schiet nu ook lekker op.

Boven is 2 weken geleden, onder vandaag. Toch alweer wat gegroeid.
Afbeelding

Lieve knappe merrie <3 Gister tijdens ons dagelijkse wandelingetje lekker in het winterzonnetje :)
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:18

Ik bespreek het nog eens met men DA moeten toch gaan binnenkort.
Nog eventjes wat foto’s van vandaag

Afbeelding
Afbeelding

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:10

Wat schieten de meeste al op zeg.
Hier vorige week de eerste rhino enting weer gegeven we zitten pas op 155 dagen ze heeft wel al behoorlijke buik in vergelijking tot vorig jaar

Afbeelding

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:20

cp112 schreef:
@sannahtris die maakt al mooi uier, wanneer moet ze?

Ik moet ook echt eens even buik foto's maken. Maar krijg steeds alleen maar snuitje haha. Dame op 266 dagen nog 74 te gaan :D
[ [url=m/CJxuWj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Belgje, Duuk gedoopt, is helemaal in love met z'n nieuwe vriendje. Komt door de kleur denk ik haha. Binnenkort ff snipsnip en los ballos door het leven.
[ [url=m/iuVLNp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WfsekV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog 58 dagen rond 9 maart uitgerekend..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:29

Die Belg. <3
Meteen een mooi maatje gevonden. :))

Flinke buiken en zelfs al uiers. :D

Wijdbeens staan om niet om te rollen. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:36

Heb alles weer even bijgelezen, gaat toch lastiger op een telefoon.

Sblom, je merrie's zien er goed uit! Precies om die reden huur ik waarschijnlijk geen birth alarm. Ze zijn overigens sowieso heel moeilijk te krijgen in deze regio. Ik investeer dan liever in een goed camerasysteem.

Tanja, dat kan maar tot een bepaalde tijd helaas en dat zal bij jouw merrie al voorbij zijn. Wordt dus een hele spannende tijd voor jou.

Cp112, wat fijn dat je man een nieuw 'maatje' heeft gevonden. Machtig dier! :)

AM_horses dat is inderdaad luxe! Lijkt me ook fijn om het zelf gewoon in handen te hebben ipv het uit te besteden.

DDDara, is misschien een beetje mostert na de maaltijd maar ik ben het wel eens met Vulina. Er waren wel 'veiligere' opties. Al zijn het wel onwijs gave hengst (Argument toch?). Is het niet zo dat hij nog wel voor het nrps aangeboden zou worden?

Piarens, je merrie zit mooi in haar vel, rond buikje ook al!

Laurentii wat staan de merrie's op een heerlijke plek. Zien er goed uit. Gaat ook hard bij jou! Is aftellen.

Keresa die van jouw gaan ook hard! Spannend!

Sannahtris mooie merrie met een bescheiden buikje! Ze maakt al flink uier zeg!

Riv_q fijn dat ze weer naar huis kan!

Immii_clarr wat vervelend, die complicaties. Hopelijk niet al te veel gedoe voor jou en je merrie. Ze ziet er wel goed uit en groeit inderdaad goed.

Charmfaith ik moest lachen om het hoofd dat je merrie trekt op de foto. Alsof ze denkt 'Wat?'. :+

Quir die is inderdaad rond! Wat kijkt ze happy.

Afgelopen week kwam de dierenarts voor de enting en heb gelijk even gevraagd hoe dat zit met de uier. Ze zei dat het gewoon aan het ontwikkelen is. Temperatuur is goed en ze zit goed in haar vel. Maar met die horrorverhalen over baarmoederontstekingen blijf ik toch extra alert. Mijn merrie heeft enkel voor ijzers en die laat ik gewoon om.

Afbeelding

Glimworm {:}

Afbeelding

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:38

Gisteren 225 dg.
Jammer genoeg heb ik het veulen nog nooit zien of voelen bewegen.

Afbeelding

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:44

OYYO schreef:
Gisteren 225 dg.
Jammer genoeg heb ik het veulen nog nooit zien of voelen bewegen.

[ [url=m/xC4wqx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie het ook niet , maar als ik mijn hand voor haar uier leg( soms wel ff geduld hebben) , voel ik het wel heel duidelijk! Heb je dat al eens geprobeerd ?

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:56

Ik voel iedere dag haar hele buik af. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik een beetje ongeduldig ben.! :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:35

Foto update!

Eliana
Afbeelding
Afbeelding

Sterre
Afbeelding
Afbeelding

Chablis
Afbeelding
Afbeelding

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:46

@ual_95

Jaa had ze paar maanden geleden ook
al toen moest de da komen voor der benen ellendig toen maar gelukkig alles nu weer goed, heb ik gelijk naar die uier laten kijken die vond er niks geks aan.. als ik de foto kijk van nu en toen zijn ze aardig het zelfde hopelijk houd ze zeker nog 1 maand veulen in der buik hoop langer maarja weten het nooit..
Soms denk ik wel eens zal een heel klein veulentje in zitten..

Jeetje wat ziet je merrie er goed uit zeg echt een glimworm!!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 02:02

Wat een mooie buik foto''s komen er weer voorbij!

Nou hoop dat het hier nu even stopt met de ellende, heb gisteren het oude schimmeltje in moeten laten slapen, ze kon niet meer omhoog komen en lag daar maar te liggen, zo sneu, ik kreeg belletje dat ze waarschijnlijk dood is, dus ik snel heen, wilde dierenarts niet bellen want het is weekend, ja hallo, wie weet hoelang ze er dan nu nog ligt dat kan echt niet, ze ligt nu echt te lijden, dus vind dat de da echt moet komen om in te slapen, het is dierenmishandeling haar zo te laten liggen.....
Nou toe maar dan, ze zijn allergisch voor het woord dierenmishandeling sinds de db op bezoek is geweest, gelukkig was de da dicht bij en kon haar snel uit het lijden verlossen.
En dan te bedenken als ik er niet was geweest ze er dan nu nog zou hebben kunnen liggen.....pfff
Veel plezier op de groene weides meisje en geef Olivia een hinnik......
NB ook Olivia van 11 maanden heb ik afgelopen hemelvaartsdag onder enig protest laten inslapen na een ongeval

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 07:58

Wat vreselijk triest gooiske... sterkte :(

Mirjamalvaro ze zien er goed uit! En wat een heerlijke stal! :D

Oyyo lekker rond. En lekkere wollie vacht . Ik heb het ook nog niet gevoeld helaas

Cp112 wat een prachtig paard! :)

Ual al een best uier inderdaad. Ze ziet er wel echt super uit :D

Mooie sneeuw foto's quir <3 Wil ik ook!

Charmfaith wow 155 dagen pad? Wat een buik :D

Anso uier lijkt mij niet zorgwekkend. Wel leuk duo penotti !

Immi zo! Ze is zeker gegroeid. Leuk om te zien :)

Hier echt ruzie met de camera. Wi-Fi doet het , Wi-Fi versterker 1 doet het , Wi-Fi versterker 2 valt verbinding steeds weg , camera doet het. Zucht. Maar weer iets anders kopen denk ik..

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:22

@Gooiske, wat een ellende zeg. Die paardjes zijn echt afhankelijk van jouw opmerkzaamheid. Wat verdrietig.

Wat komen er mooie glimwormen en buikjes voorbij.
@Charmfaith.. wat een buik vr 155 dagen. Maar als alles al eens opgerekt is geweest...

Ik heb ons veulentje wel zien bewegen maar inmiddels mogen we niet meer voelen van mama. Ze wil vooral rust aan haar lijf.

@Sannathris... uier is in beweging maar wel vergelijkbaar met die van onze merrie een maand terug. Haar buikje kan nog veel doen komende 1,5 maand..
Zal vandaag ook een uierfoto maken als madam het goed vindt..

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:31

Vulina schreef:
Nog even 1 zijn uit je bericht; waarom ben je zo bang voor ocd, als het verwijderen op 1 jarige leeftijd zo makkelijk zou zijn?

Omdat ik ervaring heb met paarden (KWPN uit goed gekeurde hengsten en goede moederlijnen) waarbij het niet of niet makkelijk te verwijderen was en zelfs met 1 bij wie het heel netjes verwijderd was en er toch na een jaar of 2 blijvend kreupel op werd. Misschien heb ik gewoon veel pech maar je wordt er wel voorzichtiger van.
Ook 1 van de redenen dat ik alle 3 me paarden heb laten dekken is dat ik er dan tenminste 1 goede uit kan kiezen (hoop ik).

Maar goed ik ga er gewoon vanuit dat ik 3 goede veulens krijg want 30 procent van de kans komt vanuit voeding en 40 procent vanuit de vrije beweging die het veulen krijgt en op die 2 factoren heb ik in ieder geval invloed en daarbij ga ik er vanuit dat ik het qua erfelijkheid ook goed gedaan heb.
Het zal allemaal nog moeten blijken uiteindelijk ik heb me best gedaan meer kan ik niet doen!

Uiteindelijk ben ik natuurlijk voor Appaloosa gegaan voor de kleur en en goede eigenschappen waar ze om bekend staan zo als goed karakter, goede benen, sterke hoeven (kleine oortjes: voor 1 van mijn paarden ook niet onbelangrijk :+ ;) ) zijn dan mooi meegenomen.

Terug op het 2ling verhaal gister had ik weer visite (paarden mensen) en die zeiden ook weer gezien mijn merrie haar buik dat het bijna onmogelijk is dat hier maar 1 veulen in zit zo groot dat ze nu al is......... dus mijn weggenomen twijfel wordt langzaam weer aangewakkerd -O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:40

Dddara, je hebt meermaals gescand dus zou het op een veulen houden. Zulke foutjes worden maar weinig gemaakt bij meermaals scannen.

Kabayo, balen van de camera. Ik zou ook kijken naar wat stabielers dan.

Ik had een camera besteld die op simkaart werkt en krijg net melding dat bestelling is geannuleerd. Hij was er niet meer. Zo poedersuiker, begint de zoektocht opnieuw en kan dezelfde niet elders vinden helaas :(

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:14

DDDara schreef:
Vulina schreef:

Omdat ik ervaring heb met paarden (KWPN uit goed gekeurde hengsten en goede moederlijnen) waarbij het niet of niet makkelijk te verwijderen was en zelfs met 1 bij wie het heel netjes verwijderd was en er toch na een jaar of 2 blijvend kreupel op werd. Misschien heb ik gewoon veel pech maar je wordt er wel voorzichtiger van.
Ook 1 van de redenen dat ik alle 3 me paarden heb laten dekken is dat ik er dan tenminste 1 goede uit kan kiezen (hoop ik).

Maar goed ik ga er gewoon vanuit dat ik 3 goede veulens krijg want 30 procent van de kans komt vanuit voeding en 40 procent vanuit de vrije beweging die het veulen krijgt en op die 2 factoren heb ik in ieder geval invloed en daarbij ga ik er vanuit dat ik het qua erfelijkheid ook goed gedaan heb.
Het zal allemaal nog moeten blijken uiteindelijk ik heb me best gedaan meer kan ik niet doen!

Uiteindelijk ben ik natuurlijk voor Appaloosa gegaan voor de kleur en en goede eigenschappen waar ze om bekend staan zo als goed karakter, goede benen, sterke hoeven (kleine oortjes: voor 1 van mijn paarden ook niet onbelangrijk :+ ;) ) zijn dan mooi meegenomen.

Terug op het 2ling verhaal gister had ik weer visite (paarden mensen) en die zeiden ook weer gezien mijn merrie haar buik dat het bijna onmogelijk is dat hier maar 1 veulen in zit zo groot dat ze nu al is......... dus mijn weggenomen twijfel wordt langzaam weer aangewakkerd -O-

Als je meermaals gescand hebt dan is dat zeer onwaarschijnlijk. De ene merrie wordt nu eenmaal huge en de andere blijft bescheiden. Ik heb ook zo'n merrie die altijd gegantisch werd en niet eens van die grote veulens

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:18

Breeders book is echt een aanrader! Ik vind hem helemaal tof!

Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:55

@Dddara ik heb vaker gigantisch dikke merries gehad die het jaar ervoor bij lange na niet zo dik waren. Niks aan de hand, gewoon een hoop vruchtwater.
Je hebt meermaals gescanned en er is er 1 weggeknepen toch?
Kans op een tweeling lijkt mij dan nihil.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:56

Zoek maar eens foto's op van de Welsh pony pepper :+