Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DDDara schreef:Overigens is de hengst die ik heb gebruik XR goedgekeurd, daarbij vind ik ook weer dat de XR niet heel veel zegt want als je ze op 1 jarige leeftijd laat keuren en direct de ocd door goede kliniek laat verwijderen is er op 3 jarige leeftijd niets meer van te zien en worden zo als nog goed gekeurd....
Volgens mij is er ook geen stamboek in de wereld waarbij OCD zo een groot probleem is als bij de KWPN
cp112 schreef:@sannahtris die maakt al mooi uier, wanneer moet ze?
Ik moet ook echt eens even buik foto's maken. Maar krijg steeds alleen maar snuitje haha. Dame op 266 dagen nog 74 te gaan
[ [url=m/CJxuWj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Belgje, Duuk gedoopt, is helemaal in love met z'n nieuwe vriendje. Komt door de kleur denk ik haha. Binnenkort ff snipsnip en los ballos door het leven.
[ [url=m/iuVLNp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WfsekV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vulina schreef:Nog even 1 zijn uit je bericht; waarom ben je zo bang voor ocd, als het verwijderen op 1 jarige leeftijd zo makkelijk zou zijn?
DDDara schreef:Vulina schreef:Nog even 1 zijn uit je bericht; waarom ben je zo bang voor ocd, als het verwijderen op 1 jarige leeftijd zo makkelijk zou zijn?
Omdat ik ervaring heb met paarden (KWPN uit goed gekeurde hengsten en goede moederlijnen) waarbij het niet of niet makkelijk te verwijderen was en zelfs met 1 bij wie het heel netjes verwijderd was en er toch na een jaar of 2 blijvend kreupel op werd. Misschien heb ik gewoon veel pech maar je wordt er wel voorzichtiger van.
Ook 1 van de redenen dat ik alle 3 me paarden heb laten dekken is dat ik er dan tenminste 1 goede uit kan kiezen (hoop ik).
Maar goed ik ga er gewoon vanuit dat ik 3 goede veulens krijg want 30 procent van de kans komt vanuit voeding en 40 procent vanuit de vrije beweging die het veulen krijgt en op die 2 factoren heb ik in ieder geval invloed en daarbij ga ik er vanuit dat ik het qua erfelijkheid ook goed gedaan heb.
Het zal allemaal nog moeten blijken uiteindelijk ik heb me best gedaan meer kan ik niet doen!
Uiteindelijk ben ik natuurlijk voor Appaloosa gegaan voor de kleur en en goede eigenschappen waar ze om bekend staan zo als goed karakter, goede benen, sterke hoeven (kleine oortjes: voor 1 van mijn paarden ook niet onbelangrijk![]()
) zijn dan mooi meegenomen.
Terug op het 2ling verhaal gister had ik weer visite (paarden mensen) en die zeiden ook weer gezien mijn merrie haar buik dat het bijna onmogelijk is dat hier maar 1 veulen in zit zo groot dat ze nu al is......... dus mijn weggenomen twijfel wordt langzaam weer aangewakkerd