Te vette ponys willen ook wel eens zucht voor het uier hebben.
Icecrystal
Geplaatst: 10-12-16 17:51
Wat is Satinka mooi Tinniie! Je hebt echt een prachtige kudde.
Ice had ook wat zucht voor haar uier rond dat aantal dagen. Is nu weer weggetrokken.
Vandaag de camera even goed geïnstalleerd!
Alleen nog even uitvinden hoe ik de datum goed krijg .
Faline
Geplaatst: 10-12-16 18:01
Wauw zijn al weer een paar heel dicht bij de uitgerekende datum!
Prachtige pups Ennasil! Die is druk Mooney!!
Mooi veulen Inowa, ik hou wel van blauwe ogen
Al die verhalen over redbag en bevallingen, krijg er gelijk weer de zenuwen van Maar wel weer wat bijgeleerd!
Duidelijke camerabeelden Ice! Kan niet wachten tot ik mijne ook kan installeren, maar ze staan nu nog niet in de goede stal dus ik moet nog tot maart/april wachten. Maar vind het wel gezellig om snachts de paarden nog even op camera te bespieden
_Zoe
Geplaatst: 10-12-16 18:03
Ik zie dit topic nu pas, praat graag mee! Ik heb een 6 jarige ster prok voorl. keur merrie van apache drachtig van glocks toto jr. Ze is 12 mei uitgerekend, zit nu dus op 182 dagen.
Cynthia82
Geplaatst: 10-12-16 18:13
Sultan, die worden zeker al lekker bol
AnniekSlijk, ik help niet bij de bevalling zolang alles goed gaat. Ik ben van mening dat sommige mensen te snel helpen en te veel aan het veulen trekken. Ik kom pas in actie als het niet verloopt zoals zou moeten. Tot die tijd laat ik merrie en veulen lekker met rust en kijk ik alleen maar toe. Het enige dat ik doe, is het neusje vrij maken als het er ver genoeg uit is.
Ice begint het spannend te maken!!!
Mooney, wát een drukke baby! IK WIL HET OOK ZIEN BIJ FI!!!
De eerste apenfoto's van Marije! Het komt steeds dichterbij!
Leuk plaatje zo, Tinniie!
Fi had een week of twee geleden ook wat zucht voor haar uier, zo rond de 190 dagen. Is ook weer weggetrokken.
hinte
Geplaatst: 10-12-16 18:32
Ze is zeker niet te dik. Lees nu dat het wel bij meer merries voor komt, weer gerust gesteld
Mooi beeld Icecrystal Wij gaan morgen de camera op hangen. Is nog lang niet nodig maar is natuurlijk altijd leuk pony's gluren Is kijken of het lukt om ze alle 3 in beeld te krijgen.
Ice goed beeld op de camera. Komt echt al dichtbij!
En marije opent met de eerste uier die begint te vullen!
Tja roan ik vind het ook niet mooi en meeste mensen weten dat ik echt een kleur fanaat ben maar het is echt zo een goed paard heeft geen kleur! Ik heb laatst 2 hengstveulens gekocht en was al zolang opzoek naar een bepaald type paardje waar ik uren naar kan kijken en die heb ik toevallig 2 gevonden nu eindelijk! 1 bruine en 1 palomino roan! Nu heb ik opzich wel redelijk gekleurde merries staan, maar toch is mijn zwarte merrie mijn favoriet met het type waar ik het liefste na kijk.
Redbag 1x meegemaakt.. eng omdat ik het veulen er dus niet uit kreeg, maar je instinct neemt het over als je weet dat het om een leven gaat.. Het is mij toen dus gelukt, maar ik had geen 2 minuten later moeten arriveren.. Lang leve het alarm gelukkig en hopelijk binnenkort ook camera met 4g en dan als het echt spannend word ga ik kijken om daar te slapen gezien ik 6 merries in 3 weken ofzo heb...
Vulina
Geplaatst: 10-12-16 21:26
Hoi Zoe, welkom! Mooie merrie zo op het eerste gezicht! Wat zit er verder achter?
Yes, de eerste uiers zijn aan het vullen!!
Ik ben ook al echt wat serieus aan het kijken voor de hengstenkeuze voor aankomend jaar. Had ik al gezegd dat ik er een fokmerrie bij had gekocht Een springer, en aangezien ik veel meer in de dressuurder zit, vind ik dit nog best lastig. Voor de dressuurders (4) ben ik er wel aardig uit denk ik, nu de 2 springers nog De nieuw aangekochte is nu leeg, en die wil ik graag Maart gaan dekken, aangezien ze dit jaar op 16 dagen en 8 weken drachtig was, en met 4 maanden niet meer.
Welkom Zoe, knappe merrie. Die van mij is ook drachtig van Toto jr. Waarom hebben jullie voor hem gekozen?
Leuk Vulina een springer erbij. Ik weer niet zoveel van de springlijntjes. Op welke hengsten is je oog gevallen voor de dressuurmerrie's.
Die van mij is nog steeds niet fit. Heeft nu 2 goed dikke achterbenen en liet vanmiddag haar brok staan. Voor de zekerheid maar de dierenarts erbij gehad. En die denkt buiten een hoefzweer ook een virusje. Zijn jullie bekend met pijnstillers/ontstekingremmers tijdens de dracht? Ik heb nu niks laten geven, maar als het toch nodig is?
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met pijnstilling/ontstekingsremmers tijdens de dracht. Ik zou gewoon overleggen met je dierenarts wat wel of niet kan
Ik heb voor de dressuurmerries staan: Totilas, Toto jr, High Five en Imposant. Maar goed, zou nog wel wat kunnen veranderen, maar ik denk dat dit het wordt. Voor de springers heb ik 5 hengsten in gedachten. Indoctro, Zirocco Blue, Zapatero, Carrera en Arezzo. Ik denk dat bij de nieuwe merrie Zirocco Blue gaat en bij de andere merrie Indoctro. Maar die moet ik nog maar even gaan overleggen met de kenners