[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vitaquilla

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:43

Vorige keer had ze om 1 uur snachts een veulen en daar hoop ik nu weet op want ik moet werken tot 22.00! Tenzij ze me naar huis sturen omdat ik toch te druk en nerveus ben! *\%/*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:43

Vitaquilla schreef:
Vorige keer had ze om 1 uur snachts een veulen en daar hoop ik nu weet op want ik moet werken tot 22.00! Tenzij ze me naar huis sturen omdat ik toch te druk en nerveus ben! *\%/*

spannend!!!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:38

Vitaquilla, Dat zal nu toch echt niet lang meer duren. succes...

Ropa ook twee mooie veulens erbij.

Pretty wat een dotje en gelijk al een aanbidder hihihi. Je kunt later ook nog kijken of ze verkocht wordt of niet. Eerst gewoon lekker genieten..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:40

Hehe, eindelijk, spannend Vitaquilla! *\o/* *\o/* *\o/*

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:44

Zamba 07/05/2015
Afbeelding
Afbeelding

Zamba vanochtend 11/05/2015
Afbeelding

Lijkt wel steeds meer en sneller hars aan te komen....nu 7 dagen overtijd...
heb van een vriendin de voorspelling gekregen:
- dinsdag ochtend 6.00u
- merrie
- net niet zwart of net niet vos
- weinig wit

We zullen zien wat hier van klopt haha
ze is gedekt bij sorento en is zelf een samber x sit this one out xx

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:53

zo hars lekken,ze houdt je bezig! Je zou wel denken dat het witter moet worden toch?

Dank je Stal HD. Je hebt gelijk hoor,we gaan in elk geval nog geen overhaaste beslissingen nemen.

Vita druk en nerveus,waarom? Hihi.

MDJ ik ben zelf nogal afwezig geweest dus geen idee of er een verslagje was hihi. Lekker genieten van je kleintje!

Ropa gefeliciteerd!

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:57

pretty, denk idd ook dat het witter moet worden maar ken dr nu al 3 jaar en denk dat het vlak voor de geboorte pas omslaat. het is altijd al een clown geweest die je voor de gek probeert te houden met alles.
is trouwens een maiden merrie

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:19

Zamba schreef:
pretty, denk idd ook dat het witter moet worden maar ken dr nu al 3 jaar en denk dat het vlak voor de geboorte pas omslaat. het is altijd al een clown geweest die je voor de gek probeert te houden met alles.

KWPN? Dan komt ze uit hetzelfde bouwjaar als mijn maiden-merrie :-) hoeveel dagen is Zamba nu?

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:29

yeeey 320 dagen zal zoo ff fotos maken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:31

Voor wie het leuk vind; ik heb een topic voor pico gemaakt; [KS-ITP] mini mannetje Jupi's Pico Bello

en verder ga ik het 2015 topic op een iets lager pitje zetten...
Ik kan het 2015 en 2016 topic niet meer bijhouden allemaal. Ik wilde zo lang mogelijk in het 2015 topic blijven omdat dat gewoon leuk is voor de mensen die allemaal nog een veulentje verwachten, maar ik merk dat er ook steeds weer nieuwe bij komen zodat er voor mij geen einde aan komt zeg maar...
Ik zal wel mee blijven lezen, ik zo nu en dan proberen te reageren (al zijn het alleen de felicitaties) :)

In ieder geval allemaal veel succes voor de merries die nog moeten.
Hopelijk volgen er nog vele knappe, gezonde veulentjes :D

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:42

OnzeToppers schreef:
Zamba schreef:

KWPN? Dan komt ze uit hetzelfde bouwjaar als mijn maiden-merrie :-) hoeveel dagen is Zamba nu?

Zamba is van 2004 :)

ze is nu 7 dagen overtijd, 335 + 7 dus 342 dagen

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:53

Zamba schreef:
OnzeToppers schreef:

Zamba is van 2004 :)

ze is nu 7 dagen overtijd, 335 + 7 dus 342 dagen

Zigiandra komt ook uit 2004; KWPN heeft ieder jaar een andere beginletter op alfabetische volgorde (vandaar dat ik vroeg of ze ook een KWPN-er is). Dit jaar moeten de (veulen-)namen met een K beginnen. Wat grappig dat ze zo dicht ook met de duur vd dracht bij elkaar zitten, beiden maiden :)
Laatst bijgewerkt door OnzeToppers op 11-05-15 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:54

Yeah een mijlpaal Linsey vandaag 300 dagen

Alle fopmerrie nu er mee op houden en gooi dat kind er uit
Het is goed weer

Zal straks de up date krijgen hoe het met linsey is
Mag er namelijk zelf niet naar toe
(Heb ongeluk gehad )

Kiki is zaterdag gedekt ook even afwachten of die nog gedekt is vandaag

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:56

keresa schreef:
Yeah een mijlpaal Linsey vandaag 300 dagen

Alle fopmerrie nu er mee op houden en gooi dat kind er uit
Het is goed weer

Zal straks de up date krijgen hoe het met linsey is
Mag er namelijk zelf niet naar toe
(Heb ongeluk gehad )

Ik stem voor +:)+

Wens je beterschap en sterkte toe!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:03

Dank je wel Onzetoppers

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:11

Suuselviera gefeliciteerd met je mijlpaal

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:39

Nou ik heb al mijn troeven uitgespeeld. Ze krijgt weer een beetje fokkerijmuesli, met der dikke kont de hele dag in de zo'n, gezelschap, ander veulen en ze mag op de wei. Hoop dat ze nu in ruil daarvoor dat veulen eruit gooit haha. Ben zooo benieuwd (en moe en wil weer in mn bed slapen).

Afbeelding
Uier vandaag/vanmiddag. Op zich voor haar doen vrij vol alleen de spenen moeten wat voller lopen nog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:52

gaan de langlopers nu eindelijk opschieten, naast die van vita, ook mijn dame met 24 dagen overtijd heeft melk lopen vandaag, verwacht het veulen dan vanavond, maar kan natuurlijk ook zeker eerder, heb met mijn werk weten te regelen dat ik thuis mag werken en allen even tussen 4 en 6 aanwezig ben, dan is mijn man thuis.

laat dr echt niet meer alleen nu.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:02

Quincy aan de 350 dagen.. Wel verandering dus het zit er aan te komen!

Myrthe, zo die lekt al flink! Dat kan nooit lang duren!

Fijn dat Luna zo opknapt.

Prachtige foto's van Cookie, onwijs lieve naam. Ons hondje heet Coco maar die noem ik ook vaak Cookie. :))

Kleinvosje:
Kadans,
Keano,
Kane,
Keane,
Kapital,
Kyra,
Kas.
Tot zo ver mijn inspiratie at the moment.

Jet4you daar komt ook schot in de zaak. :D

Prachtige foto's Murosch, tigress maakt ook hele mooie foto's!

Flirtje in haar bil geprikt, achossie! :(:)

Suffie, gefeliciteerd dat je nu Z mag starten!

DL gave naam! Leuk mannetje is het.

Lisch moet ook nog even geduld hebben.. Vreselijk als ze zo lang vol houden.

Stal wiza, zoooo, daar staat flink spanning op! Jeutje!

Onzetoppers uiertje begint steeds meer nu he? Hoeveel dagen is ze nu?

Cemlys, het weer is er perfect voor nu! Laat maar komen die veulens.

Onley, 360 al.. En wat ik net zei.. Het weer is zo mooi, je zou toch zeggen dat ze dan wel zou opschieten!

Jaaa flirtje gaat ervoor hoor! Volgens mij is haar uier van vandaag gelijk aan die van Lucky die al met kind omhuppelt!

Jess en Joey, wat een leuk koppeltje. Lekker bekkie heeft Joey op die laatste foto!

Vitaquilla jaaaa, zie je wel! Ik blijf het zeggen; mooi weer! Er gaat wel weer wat geboren worden vanavond/vannacht!

Gefeliciteerd Ropa!

Zamba flink aan het harsen! Spannend!

Gefeliciteerd met je mijlpaal Keresa en beterschap!!

Cemlys, bij die van mij zijn de spenen pas uit elkaar gaan staan na de bevalling. Op de laatste uierfoto (van de avond waarop ze beviel) stonden de spenen nog helemaal tegen elkaar aan.. Misschien dat ze bij die van jou nog wel wat voller kunnen idd.

Tot zover mijn bijleespost. :D

Zal nog even een verslagje doen van de bevalling etc! Ik had eigenlijk Donderdagavond een veulen verwacht, onrustig, happen naar de buik etc.. Maar nee, niks gebeurd.. Uiteindelijk mijn nachtdiensten van vrijdag en zaterdag maar geruild. Vrijdag niks.. Zaterdag hadden de mensen waar de ponies staan een feestje, waardoor er in de avond ook wat meer activiteit was in de stal. Ik had dus echt geen veulen verwacht. Rond 20.00 testte ze 6.2 / 6.5 op de ph maar dat was al zo sinds donderdag.

Daarbij had ik het flink te pakken dus maar vanuit bed op de cam gekeken. Niks aan het handje, liet zich aaien door de kinderen, at haar hooi... Ik de wekker gezet om 02.00, 04.00, 06.00 en om 00.00 gaan slapen. Om 2 u was er niks aan de hand, om 2.45 werd ik toevallig wakker, mevrouw stond te schuren en leek rustig.. Ik ff wat drinken, kom om 3 u weer boven en kijk op de cam ligt er ineens een veulen wat al voor meer dan de helft geboren was! Binnen 10 minuten op stal en toen was het er al. Even afgedroogd en naveltje ontsmet, binnen 15 min stond ze en had ze gedronken. Nageboorte duurde zo'n 2 uurtjes maar was wel compleet.

Ginny doet het super, is tot nu toe al heel mensgericht en is vanmiddag voor het eerst een uurtje buiten geweest. Heeft even kennis gemaakt met tante Nova (die helaas geen melk voor dr had. ;) ) en staat nu weer even binnen met mams om bij te komen van alle indrukken.

En ohja, Ginny liep keurig mee, aan een touwtje! :D halstertje maakte haar ook niks uit. :) Ik ben helemaal blij!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:12

Ik heb het weekend zonder internet gezeten dus heb net even alles bij gelezen, maar wat een berichten zeg!

op iedereen reageren red ik niet, maar voor de gene met een veulentje Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*
Neonlight: wat een prachtig veulen, maar idd donker palomino zeg. Je zou bijna denken dat het een vos is als je niet weet dat cremello de vader is.

Sommige moeten wel echt lang op hun veulen wachten zeg, maar gelukkig komt er nu bij Vitaquilla wat schot in de zaak:D

Hier nog even een vraagje: hoe doen jullie dat met de veulentjes, wanneer beginnen jullie met veulenbrok. Levi eet flink mee met moeders. staat als eerste bij de voerbak als er gevoerd word. Moeders vind het allemaal nog prima, maar moet ik al beginnen met eigen voer voor hem? hij is vandaag precies een maand.

We zijn hier trouwens ook weer begonnen met rijden. (rustig opbouwen uiteraard). De kleine toch maar gewoon mee de bak in want moeders flipt m echt als hij in de stal moet blijven en dan is ze gewoon echt niet te rijden. zet hem soms al wel in de stal er naast, dat ze hem nog wel kan zien maar er niet bij kan. maar ze begint m wel flink te stressen. Gelijk stress poepen en heen en weer lopen de hele tijd. na 10 minuten zet ik hem dan maar weer terug erbij. het mee lopen aan het touwtje gaat trouwens wel super goed. het stijgeren is er bijna uit.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:22

fokfanaat schreef:
gaan de langlopers nu eindelijk opschieten, naast die van vita, ook mijn dame met 24 dagen overtijd heeft melk lopen vandaag, verwacht het veulen dan vanavond, maar kan natuurlijk ook zeker eerder, heb met mijn werk weten te regelen dat ik thuis mag werken en allen even tussen 4 en 6 aanwezig ben, dan is mijn man thuis.

laat dr echt niet meer alleen nu.

Oow wat fijn! Hier zijn ze helaas niet erg meegaand en thuiswerken gaat niet bij mij... Maar vanaf 5 uur is er iemand bij en meld ik me ziek als ze begint met weeën!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:22

Ik zou hem nog gewoon lekker laten mee-eten uit moeders bak Anniekslijk :j

Grappig MDJ dat ze het net deed op zo een drukke avond. Grappig ook want om 2u45 ging het alarm af van Vera en Jess is ook geboren uiteindelijk rond 3u. Het uur van de vosbonte merries. :D

Ik ben ook helemaal kapot altijd na zo een geboorte. Natuurlijk is het ook een korte nacht geweest,maar de spanning enzo werkt toch uitputtend. Vandaag een hese stem,snot en iets in mijn rug geschoten tijdens het op mn knieën zitten veulen uittrekken. :o

Fokfanaat ja eindelijk dan gaat het er op lijken,24 dagen overtijd,jeetje!

Cemlys ik durf nog niet te zeggen dat die uier er klaar voor is. Maar ze mag nu wel eens,ze heeft je lang genoeg bezig gehouden!

Ik heb weer wat tijd om bij te komen voor de laatste bevalling. Kikkie groeit als kool nu,het heeft lang op zich laten wachten maar nu wordt ze echt zwaar weer.
Vorige keer droeg ze + 350 dagen dus ik zal niet altijd verwend worden met +320 dagen vrees ik..Of misschien geeft ze deze keer wel een merrietje en gaat ze vroeger. O:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:24

AnniekSlijk schreef:
Ik heb het weekend zonder internet gezeten dus heb net even alles bij gelezen, maar wat een berichten zeg!

op iedereen reageren red ik niet, maar voor de gene met een veulentje Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*
Neonlight: wat een prachtig veulen, maar idd donker palomino zeg. Je zou bijna denken dat het een vos is als je niet weet dat cremello de vader is.

Sommige moeten wel echt lang op hun veulen wachten zeg, maar gelukkig komt er nu bij Vitaquilla wat schot in de zaak:D

Hier nog even een vraagje: hoe doen jullie dat met de veulentjes, wanneer beginnen jullie met veulenbrok. Levi eet flink mee met moeders. staat als eerste bij de voerbak als er gevoerd word. Moeders vind het allemaal nog prima, maar moet ik al beginnen met eigen voer voor hem? hij is vandaag precies een maand.

We zijn hier trouwens ook weer begonnen met rijden. (rustig opbouwen uiteraard). De kleine toch maar gewoon mee de bak in want moeders flipt m echt als hij in de stal moet blijven en dan is ze gewoon echt niet te rijden. zet hem soms al wel in de stal er naast, dat ze hem nog wel kan zien maar er niet bij kan. maar ze begint m wel flink te stressen. Gelijk stress poepen en heen en weer lopen de hele tijd. na 10 minuten zet ik hem dan maar weer terug erbij. het mee lopen aan het touwtje gaat trouwens wel super goed. het stijgeren is er bijna uit.

Ik start altijd met cavalor start en go soft. Dat zijn iets zachtere brokjes en ruiker heel erg naar melk. Die eet hij nu goed. Straks maar een bakje hangen waar hij alleen in kan. Want moeders is helemaal gek van die brokjes haha.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:25

Anniek; ik vind 10 minuten al behoorlijk lang hoor, ik kon mijn merrie nog geen minuut weg halen. Ik ben echt begonnen met 1 minuut, en iedere dag een minuutje er bij. Nu kan ik moeders inmiddels longeren en veulen op stal laten (is nu precies een maand oud) maar mama doet de eerste rondes nog wel ff flink gillen en rennen, daarna kan ze zich nu wel op het werk concentreren. En volgende week zal ik haar dan weer eens gaan inspannen.

Voeren, ik ben met 3 weken begonnen met 2 kleine veulenbrokjes :') (voor het idee).
Inmiddels eet hij een heel klein handje veulenbrokjes uit een eigen bakje.
(ik moet er wel bij blijven zitten want anders eet mama het op zodra haar eigen bak leeg is) Dat doe ik 1x per dag. Voor mijn gevoel heeft hij het niet echt kei hard nodig namelijk... ik vind het gewoon "leuk" :o :D

edit; ik voer pavo podo start, geschikt voor veulens van 3 weken tot 8 maanden.
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 11-05-15 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:26

MDJ idd het uiteen gaan van de spenen verwacht ik ook niet eerder als na de bevalling. Dat was 2 jaar geleden ook zo. Alleen waren ze dam iets voller. Maar dat was ook een kwestie van uren. Ze vind het niet leuk als je eraan zit nu.
En ze is helemaal blij dat ze bij der maatje mag staan. Ze staan echt zij aan zij