[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:25

Hier ook geen ervaring met KI diepvries. Maar er zijn er hier zeker weten wel bij die er meer kennis van hebben!

Miep haar volbloed-genen kwamen vandaag even boven :D Wat nou behoorlijk pokkeltje mee te slepen... Pinda weet nu iig ook wat crossen is :D Vroemvroem!
Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:01

Mensen wat een .....weer -:(-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:12

Pretty, ze was idd aan het zoeken naar vruchtwater. Maar het kan zijn dat de baarmoeder nog niet ver genoeg naar beneden gezakt is en dan heb je alleen de darmen in beeld.
Volgende week zit ze op 7 maanden.
Ik ga er voorlopig maar vanuit dat ze leeg is. Kan het over 2 maanden alleen maar meevallen als er dan wel wat te zien is.

En voor Tibbs was het castreren echt een fijne oplossing. Als hengst was het voor hem zelf hier met andere dekhengsten op het erf echt niet leuk en verkopen wilde ik niet. Oudere hengsten verdwijnen vaak toch de handel in dus dat was voor mij geen optie.

BianCatjee, nee hoor, meestal 10/15 per keer. Anders is het voor niemand leuk.

CubaLibre wat een glimmerd!

Tjinta, schouwhengstje reageert ze helemaal niet op. Heb haar de hele zomer naast hengsten geweid en na de hengstigheid waarin ze gedekt is, is ze nooit meer hengstig geworden.

Linda, leuk ik ben wel benieuwd hoe het hackney bloed verder gaat fokken bij de mini's.

Vientje, mooi stuk om even gas te geven, met pinda aan boord! :D

Venthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:35

Marije, spannend! Succes met scannen
Update: ik zie dat ze inmiddels gescand is, wat onwijs balen dat je nu nog geen echte zekerheid hebt. Hoop voor je dat ze de volgende keer het veulen wel kan ontdekken zou flink balen zijn als ze toch leeg is.

Mijnlieverd, gefeliciteerd met de mijlpalen jouw merries schieten al aardig op!

Cynthia, is een gevoerde regendeken dan niet wat voor Dais? Kan ze nog net wat langer buiten staan.

Linda, dat was ik inderdaad met 100 dagen niet vientje :+

Welkom shetclub!

Cubalibre, wat leuk dat je het veulen het gevoeld!! Hoe ver is je merrie nu?

Kiki wat fijn dat Bo weer helemaal de oude is :)

Knolselder wat een goed nieuws dat cushing is uitgesloten!

Vientje, dat wordt nog wat bij ons :+ onze namen lijken op elkaar en onze merries lopen aardig gelijk op hihi. En heerlijk die foto lekker gas geven, pinda word goed voorbereid; dressuur, crossen… hihi

Laulauuu, mooi bescheiden buikje heeft lil bij eef zie ik nog niks. En wat een stoer ding zeg dat hengstje!

Mbt smid; die van mij komt altijd om de 6 weken ook voor de paarden van mijn vriend dus die doet er dan vaak een stuk of 10/12. Vorige week is hij geweest en wilde toen eigenlijk haar achterijzers eronderuit laten halen omdat ik haar nu toch niet fanatiek kan rijden en dan tegen het einde van de dracht ook nog de voorijzers er onderuit. Maar toch besloten om nog even rondom op ijzers te houden omdat ik haar nu 2x per dag op de straat stap waardoor het anders toch wel erg hard slijt.

Oh en nog even iets niet paard gerelateerd maar wat ik wel graag wil delen;
mijn broer is topsporter (baanwielrennen) en hij zit nu in Zwitserland voor het EK. Vanochtend had hij kwalificatie ronde met de teamsprint en toen hebben ze de 2e tijd gefietst!!! *\o/* Dit betekend dat ze vanavond de finale fietsen tegen polen om te strijden voor goud!! Maar zilver hebben ze dus sowieso *\%/*
Dus voor de gene die vanavond niks te doen heeft, rond 7 uur wordt het uitgezonden op eurosport!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:20

Ha ha venthe gefeliciteerd!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:08

Venthe wat gaaf *\o/* *\o/* ik duim voor goud hoor.

MarijeR nou dan zou het me toch niet verbazen als ze drachtig is. De natuur kan ons toch veel vertellen.
En als ze voorheen gewoon hengstig was, in de hengstigheid gedekt zijn zou ze als het vruchtje verloren zou zijn toch weer hengstig worden.
Mijn niet gedekte dame was vorige week zelfs nog hengstig met die paar mooie dagen.

Cynthia geen ervaring met diepvries, alleen vers onverdund.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:01

Dat klinkt alsof het helemaal niet onaannemelijk is dat beeb zich nog ergens verstopt hoor Marije. Kan me indenken dat je van het minste uitgaat maar is nog wel hoop!

Gefeliciteerd Venthe! *\o/* En haha ja, kan helemaal begrijpen dat mensen ons door elkaar halen :D

Pinda is allround gefokt en bedoeld voor beetje dressuur, beetje springen, beetje cross en beetje recreatiehobbelen...je kan niet vroeg genoeg beginnen met die allround opleiding O:) :Y) Jammer dat Miep niet echt meer mag springen en niet voor de kar kan, maar we hebben laatst wel al weer wat geprutst met balkjes en langeteugelen dus ook dat heeft Pinda al wel een mooi begin mee gemaakt :P Ik zeg: goed bezig -:)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:17

Sorry allemaal ik heb niet bijgelezen.. er is het een en ander gaande waardoor ik er even totaal niet bij ben :(

Vanavond gaan we een weekend weg naar Duitsland waardoor ik ook even afwezig zal zijn.. even proberen verstand op 0 te zetten..
Fijn weekend vast allemaal!

Edit: niks mis met de drachtige merries

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:30

180 dagen vandaag!

Hier straks ook n veulen wat wat allround gefokt is, alleen dan in de western wereld ;)
Mama is cutting, reining, pleasure getraind (en schijnbaar foundation gefokt, heb mezelf daarin nog niet echt verdiept). Papa is pleasure, HUS (Hunter under saddle) gefokt/getraind (staat als 4e op de lijst van best vererfende hengsten).

Dus hopelijk ook hier n mooi veelzijdig veulen maar uiteraard gaat t in eerste instantie erom dat het gezond is....

Hier is veulen samen met mama al kampioen en 2x reserve kampioen geworden dus het begin van zijn/haar training/toekomst is al van start gegaan :p

Hopelijk kan je je verstand even op 0 zetten BianCatjee...

Ook hier spelen er op persoonlijk vlak wat dingetjes die soms even net wat meer van mijn aandacht eist maar dat hoort erbij... En ook ik kan niet altijd alles bijlezen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:36

Cynthia, ik heb voor twee jaar terug KI met diepvrieszaad geprobeerd. Helaas niet gelukt toen. Wat wil je weten?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:49

Hier ook met diepvries geprobeerd.. Helaas kon dierenarts zien dat t slecht sperma was... op 6 rietjes maar 3 levende cellen.. Daarna met vers en in 1 keer raak

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:58

Ego post;

Nederland wint GOUD op het EK!!!!! Wauw zo trots op mijn broer

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:23

Gefeliciteerd Venthe, ik zou ik jouw geval ook super trots zijn.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:38

R.X. schreef:
linda2008 schreef:

Vervelen, wat is dat???

ik ken dit woord helaas ook niet :o tja full time job, man, dochter, boerderij aan het verbouwen, vijf paarden, hond, katten, konijnen, kippen, ganzen, eenden, kalkoenen, groententuin, hobby's, bokt verslaafd, en een dag heeft maar 24 uur 8)7
wel leuk, topic gemaakt, ga straks een kijkje nemen ;)

venthe gefeli

biancatjee :(:)

mijnlieverd Bibi schiet ook al op zeg

geen ervaring met diepvries

vientje leuke foto zo, klaar om aan te zetten

verschrikkelijk weer, -O-

Elsa heeft een dwarsliggertje :P

Afbeelding

zo valt het nog best mee

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:18

Venthe, gefeliciteerd!!!!!

Hier geen ervaring met dievries, wel met KI, van 2 kanten. Als merriehouder en als hengstenhouder.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:26

Venthe gefeliciteerd

CL 180 dagen alweer, nu gaat het nog hard ;)

Fotsy, mijn leven is net zoiets hoor hihi, mijn werkdagen lopen met reistijd alleen al van 6.30 tot 19.00 uur. 4 pony's, 2 honden, een vriend en een huis... Dan zijn je dagen snel gevuld. Maar sochtends van 6.00 tot 6.30 is helemaal voor mijzelf :o dan zijn de honden uitgelaten, hebben gegeten, heb ik gedouchd en ben ik aangekleed en zit ik heel even lekker aan de koffie wakker te worden :j heerlijk momentje!! :D

Biancatjuh, sterkte, hopelijk niet al te ernstig... :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:09

Luna2006 schreef:
Dinsdag komt de hoefsmid toch voor alle 4 de dames. 3 moesten er sowieso, dan maar alle 4 doen.

Heel verstandig dat je Marley toch laat bekappen, of in ieder geval na laat kijken óf ze bekapt moet worden.

Ik heb besloten dat Dais volgend weekend toch maar naar binnen gaat. Het is echt koud, nat klereweer en dat houdt ook nog wel even aan. Dan maar met een dun dekentje op stal en daar zo veel mogelijk naar buiten. Ik ga sowieso nog wel even met de stalhoudster praten en haar uitleggen waarom het zo belangrijk is dat Dais zo veel mogelijk buiten komt.

Venthe, gefeliciteerd met het goud van je broer!! *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:31

Cynthia fijn hoor,dit is inderdaad echt koud en nat en geen goed weer voor artrose gevoelige paardjes.
Pretty staat tegen 16u echt al te gillen aan de weidepoort dat ze naar binnenwil en loopt me dan bijna omver :+ . Die zou het liefst binnenblijven,dat merk ik echt,maar zij moet ook naar buiten hoor elke dag,goed voor haar benen! Maar dus weer niet dat ze het doorkoud krijgen of nat.

Venthe wat gaaf,gefeliciteerd!! *\o/*

Fotsy haha die eerste foto,flink gevuld buikje al! Ze is mooi slank voor de rest hé,dan valt dat op!

Marije dat is echt de fijnste oplossing die je een oudere hengst kan geven. Mijn man is weer aan het twijfelen geslagen grrr...mannen en castreren,vertel mij wat..
Op 7 maanden zou je het toch echt moeten kunnen vinden dacht ik maar de tekenen wijzen er dan wel weer op dat zo een jonge merrie gewoon drachtig zou moeten zijn als ze niet meer hengstig geworden is! Als het zo is wacht ik ook nog maar wat met Ella scannen,dat is ook een jonge maiden. Straks zien ze ook niet wat ze moeten zien.

Vientje zalig zo crossen langs de velden!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:22

Hier staan de paarden nu ook weer met de nacht binnen. Overdag wel de hele dag buiten. En afhankelijk van het weer gaan ze pas vlak voor het donker naar binnen. Maar begreep gisteren dat ze met die flinke regen rond half 7 naar binnen zijn gegaan.
Bo staat met de zomer periode ook gewoon lekker 24/7 buiten maar als het weer echt slechter word dan merk je gewoon aan d'r dat ze weer naar binnen wilt.

Hahhaah Fotsy, nu al een dwarsliggertje, dat beloofd nog wat :=

Heerlijk Vientje

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:45

Pinda krijgt al crossles van binnen :P

Hier ook geen ervaring met diepvries KI, ooit 1x maar gedek met KI en vers.

Nog even een vraagje.. Fab is eigenlijk echt een deken paard en ze staat ook dag en nacht buiten, maar nu ze dus dragend is maakt ze bijna geen vacht aan en kan gewoon merken aan der dat ze het niet fijn vind ook al is er maar een beetje regen en schuilt ze onder de bomen. Zou bevallen met deken op een probleem zijn(zonder bilkoorden en singels strak genoeg natuurlijk)?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:30

Tgoh ik vind dat precies toch maar een risico Rowan... Veulen kan in zoveel verstrikt geraken, ook wanneer het probeert te staan. Maar is wel een dilemma inderdaad als Fab zo een dekenpaard is...

Hier zijn er net ook alweer een stuk of 8 bekapt. Pfoeeee.

Ik heb er hier ook eentje dat het erg koud heeft. Ik heb maar een grote hoop hooi gegeven, dan kunnen die kacheltjes goed branden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:23

Ik zou het ook niet aandurven Rowan. Maar lastig hé..als Fab het nodig heeft.

Ja ik merk dat ze best wat meer ruwvoer aankonden deze week al door het temperatuursverschil,hun hooi was elke morgen volledig op terwijl er anders al eens eentje wat liet liggen nog.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:34

Biancatjee ik hoop dat je toch nog van je weekend kan genieten.

Cynthia zelf geen ervaring met diepvries maar hoor dat er minder slagingskansen daarmee zijn.

Dat er uberhoud nog steeds mensen zijn die niet uit zichzelf snappen dat niemander gelukkig van word om bij de hele dag opgesloten te zijn op zo'n kleine ruimte.
Lekker zoveel mogelijk uit inderdaat.
Wij gebruiken voor de oudere paardjes trouwens galutulaat.
Erg makkelijk in gebruik.
Koop ik bij de va.

Venthe feest bij jullie *\o/*

Fotsy zelfs je foto is dwars :')

Dustinlover heel enkel hoor je wel eens dat het met deken op gebeurd zelf wil ik liever zonder.
Aan de andere kant je bent er toch bij mocht er iets fout gaan dan.
Maar soms is het ongeluk eerder gebeurd dan je in kan grijpen.

Hier ook slecht weer en helaas stal tekort -:(- die paardjes hebben ook echt het hooi eerder op dan degenen met stal.

Wouden we van het weekent beginnen met de wei omheining duurt het twee dagen voor d palenramer er is -:(- pot jan durie

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:36

Wij voeren sinds dinsdag ook kuil bij. Toen ik vandaag de eerste plak op de wei wilde leggen, had ik 5 hongerige paarden in mijn nek.

Daisje vandaag, 134 dagen
Afbeelding

Het is zo'n lekker gezelschapsdier ook :')

Afbeelding

Echt niet dat zij bij de rest gaat eten. Voordat ik dit hoopje bij het draad neerlegde draalde ze een beetje tussen de anderen door. Op zoek naar een plukje waar ze bij kon, maar ze komt liever niet te dicht in de buurt van de anderen, mutsie..

Wie zoekt er nog een knappe hengst voor volgend jaar? :D <3
Best een leuk ding <3
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... on=asqSent

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:48

Gras heeft snel plaats gemaakt voor blub hier :( vreselijk deze regen periode op kleigrond, bah!! maar hier gelukkig geen koukleumpjes, ze schuilen allemaal niet, ze blijven liever gras eten :')

Rowan, tja ik zou het niet durven denk ik...

Rx, balen dat jullie niet kunnen beginnen wanneer dat gepland was..