hiboune schreef:tizzy staat nu net een topic van een merrie waarvan t veulen net is overleden..
in rhenen dacht k gelezen te hebben
iets voor jou?
vandaag is bij ons op stal een merrie bevallen en het veulen heeft het niet overleeft nu zijn wij aan het rond kijken of er nog een veulen op zoek is naar een pleegmoeder.
onze merrie staat in elst bij rhenen.
bel mij maar hoe sneller hoe beter 06-10283984
groetjes renee
Thanks, ik zal dit morgen ook bespreken. Update van Dukaat; hij drinkt goed uit de emmer en begint erg aanhankelijk te worden. Uit de PAVO handleiding kwam naar voren dat het misschien wel verstandig kon zijn om het moederloze veulen een maatje te geven, bv een shet. Laten wij nou 3 buur-shetten hebben! Hoop dat de buurman dit goed vind, mogen ze eerst aan elkaar wennen in de stal en dan lekker met elkaar naar buiten. Maar goed, dat zal dan pas over een paar dagen zijn. Ze moet eerst wennen dat mams niet terug komt, zodat ze de potentiele shet niet gaat overvallen met uierzoektochten...
Ik hoorde trouwens van iemand dat wanneer het veulen eenmaal uit een emmer heeft gedronken het lastig is om het veulen weer aan een uier te krijgen?
Morgen maar weer een kijken wat er nu besloten gaat worden mbt Dukaat. De 'baas' was nl de hele dag niet thuisgeweest en zodoende moest ik alles met zn vrouw en anderen bespreken.