Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 07:49

Goeiemorgen weer. Wat zijn jullie geboortebewijzen laat zeg! Ik had de mijne ook vrij laat, maar toch al weer een tijdje in huis. Vorige keer had ik hem in oktober al.

Tja Chubby, jouw merrie is dit jaar nog gedekt, wordt een nieuwjaarsveulen, reken ik eigenlijk al bij volgend jaar. Maar lang wachten, dat is waar, dat moet je zeker nog! Maar tegen de tijd dat het zover is heb jij de primeur denk ik van het seizoen en is iedereen jaloers op je!
Overigens moet ik ook nog lang wachten, ben ook een van de hekkensluiters.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:33

morguuuh!
Ook ik ben weer aanwezig. Vol dit topic zeer geintresseerd en zit ook vol spanning te wachten op de veulentjes.

Mijn jongedame is de laatste week bezig om een uier te produceren. Begin april is ze uitgerekend.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:12

marlijntjuh schreef:
Bij missy gaat dat hetzelfde. Ik heb het op het moment zo druk, dat ik echt geen tijd heb om haar te gaan rijden. Dus af en toe ga ik haar even longeren. Ze gaat dan een heel raar piep/grom geluidje maken (ik heb nog nooit een paard hetzelfde geluidje horen maken)

Is dit een beetje een geluid dat op een astma aanval lijkt euhme euhme euhme euhme etc. zo af en toe gevolgd door een bries. Moor doet dit namelijk. Voornamelijk als ik aan het uitstappen ben of lekker buiten aan het rijden ben. In het begin schrok ik me dood en dacht dat ze een of andere aandoening had. Maar bij haar is het puur een uiting van ontspanning.

Verder nog een vraag, heel DOM misschien, maar zit er verschil tussen geboortebewijs en dekbewijs? Ik heb wel een dekbewijs in huis. Een geboortebewijs weet ik niets van. Ik neem aan dat je dat krijgt zodra je het veulen hebt aangegeven bij het stamboek?? Kan iemand me dit vertellen (bij het groninger stamboek)

Amandaké, lekker buikje! echt zo'n bolletje op die eerste foto

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:20

Nicole288 schreef:
Adriana: Benjamin is leuk!
(waarom moet ik bij baltimore nu meteen aan anthony hopkins denken? )

Ik aan de wolf van de 3 biggetjes ( k3 ) wahahahahahahahha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:32

Domme vragen zijn er niet. Dekbewijs en geboortebewijs zijn hetzelfde, een gedeelte van het dekbewijs is het geboortebewijs dat ingestuurd moet worden.

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:00

@t marlijntjuh
bij Vanessa helaas nog steeds niks.... wel rent ze alles bij elkaar in de bak dus die is weer ubervrolijk.
zal ff in het kort proberen uit te leggen.
omdat omvoelen volgens de dierenarts risico's met zich meebrengt hebben ze in de kliniek met LM methode( Laser- methode) de ligging van het veulen bepaalt het veulen lag met de kont voor de opening en 1 voetje lag heel vreemd aande hand daarvan hebben ze de merrie ervdooft en het veulen door middel van duwen goedgedraaid met suc6!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:16

Zo, heb net even op de fiets paarden gevoerd... Mn auto besloot er gisteravond maar even mee te stoppen, dus die moet weer gerepreed... Hoop dat dat vandaag nog kan...

Ik ben toch zo benieuwd naar alle veulentjes...

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:18

@valeria; gelukkig is het nu weer goed!
Goed dat je hebt laten kijken bij de dierenarts, want er hadden rare dingen kunnen gebeuren als het er zo uit zou moeten komen..

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:38

Oeh Valeria, spannend lijkt me dat. Hoezo hadden jullie het vermoeden dat het zo was?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:41

Goedemorgen dames!

@ Keevagirl: welkom en gezellig dat je je hier ook aan hebt gemeld. Weer een bekende erbij Keeva ziet er erg goed uit zeg!

Gek doen hangt volgens mij in de lucht. Fayette is de laatste paar dagen ook 'gevoelig' en (weer ouderwets ) schrikkerig.

Geboortebewijs? Die heb ik al maaaaaaaaaaaaanden in huis. Zit namelijk aan het dekbewijs vast

@ Iwayalover: en? en? Heeft Iwaya vannacht haar veulentje gekregen?

Chubby schreef:
Vind Bacchus ook wel stoer voor een hengst (onder voorbehoud van spelling ), is een god van de drank volgens mij..

Daarom vond ik het ook wel een leuke naam

@ hollybolly: leuk dat je hier nog steeds komt spieken. Kunnen jij en Chubby straks het hele jaar door blijven kletsen over jullie drachtige mutsen

Hier verder nog weinig nieuws te melden. Gisteren waren Fayette en Hercules lekker fris. Ik dacht, kom laat ik eens in de midden van de bak gaan staan met de longeerzweep en zij dachten: whiehiehiehiehiehiehiehie!!! Nou ja, goed, dat hielden ze een minuut of 20 vol en toen had Fayette er wel genoeg van en was Hercules bekaf van al dat gesjees om Fayette bij te houden

Ik baal alleen wel lichtelijk.... a.s. vrijdag komt er een professionele fotograve bij ons om wat foto's te maken (ergens in juni/juli komen we in de National Geographic te staan in een artikel over jonge stellen die naar Dld zijn verhuisd ) maar het gaat vriezen! Fayette krijg ik wel schoon maar die kleine smeerpoets heeft een stoflaag van een paar maand oud die hij elke dag nog aandikt. En echt wassen met shampoo wil ik ook niet.... nou ja, vanavond maar eens goed de spuit op hem zetten en met fleecedekentje op in zijn stalletje. En dan maar hopen dat meneer niet in zijn eigen drollen gaat liggen rollen

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:50

@flettie; Gaaf dat jullie in de National Geographic komen !
Wil ik ook, wil ik ook !
Maar ik blijf hier lekker Nederland

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:02

Neonlight schreef:
Domme vragen zijn er niet. Dekbewijs en geboortebewijs zijn hetzelfde, een gedeelte van het dekbewijs is het geboortebewijs dat ingestuurd moet worden.

Haha Okj, dan heb ik m ook al maanden in huis....... Nooit dat ding goed bekeken, wel goed bewaard natuurlijk....

Dan nog een vraag, moet je daar op wat invullen en dan naar het stamboek sturen?? Kan m nu ff niet vinden namelijk omdat alles is ingepakt vanwege de verhuizing.........

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:06

Ja, op het geboortebewijs moet geslacht, geboortedatum, naam en zo ingevuld worden., en moet binnen 2 weken (of 10 dagen, ligt een beetje aan het stamboek) aangeleverd worden bij het stamboek.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:28

Okee.... Dank je wel......

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:36

flettie schreef:
Goedemorgen dames!
@ hollybolly: leuk dat je hier nog steeds komt spieken. Kunnen jij en Chubby straks het hele jaar door blijven kletsen over jullie drachtige mutsen

ha, ja dat is goed hoor

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:39

Ik heb hem hier naast de pc liggen, anders maak ik hem weer kwijt...

Zijn er nog mensen die hun merrie komend jaar ook weer laten dekkken? Ik wil Lisje weer laten dekken, zo'n 3 a 4 weken na de bavalling (in de 2e hengstigheid dus). De hengst staat hier in de buurt, dat scheelt...

Wat zouden jullie dan doen? Hopelijk kan ze achter het huis bevallen, de rest blijft op het land. Zouden jullie haar + veulen dan voor die tijd vast terug zetten in de groep of ze apart houden tot ze terug komen van de hengst?

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:41

WenK schreef:
Zijn er nog mensen die hun merrie komend jaar ook weer laten dekkken? Ik wil Lisje weer laten dekken, zo'n 3 a 4 weken na de bavalling (in de 2e hengstigheid dus). De hengst staat hier in de buurt, dat scheelt...

Laat me raden.... het begint met een S en eindigt op -ilas? Zo ja, dan krijgt hij het volgens mij nog druk dit jaar.

Geboortebewijs.... Waar heb ik die ook alweer? Ow ja, in mijn ordner met meer troep over Tinkers en Fayette in het bijzonder. Daar waar mijn namenlijstje ook ligt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:51

Hoe raad je het zo? Ik riep het vorig jaar al, maar na een twijfeltje ga ik er dit jaar toch voor. Ik ben echt overtuigd van die combinatie en veel mensen denken er net zo over. Het veulen is dan als het een merrie word voor mijzelf, als het een hengst word is ie waarschijnlijk al verkocht...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:56

Silas krijgt volgend jaar dus minimaal 3 kids?! Chubby is nu drachtig van hem en Lisje en Maddox gaan ook naar hem toe. Leuk! Ben benieuwd hoe hij fokt en of er bij Chubby en Lisje dan wat bonts uit komt Maddox gaat wat dat betreft niet lukken aangezien ze zelf niet bont is

Ow... volgens mij moet ik straks zo ernstig de verleiding gaan weerstaan om Fayette nog een keer te laten dekken Van Roy mag het maar eigenlijk wil ik weer even een paar jaar met haar door rijden en tegen de tijd dat a.s. Beeb oud genoeg is om mee aan het werk te gaan dan Fayette nog een keer te laten dekken. Dat geeft Black Jack iig tijd genoeg om wat veulens te produceren zodat ik kan zien of mij zijn kids aanstaan

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:04

marlijntjuh schreef:

@ Iwayalover. Spannend!!! Ik ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen

Had geen gelijk Vandaag nog precies een week te gaan!!! Maar ik denk korter

Heb nog niet bijgelezen. Doe ik straks.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:05

Een halfzusje of -broertje dan dus voor mijn doperwt!

Tsja, dek- en geboortebewijs heb ik niks mee te maken. Mijn veulie komt illegaal

Flettie, cool dat jullie door NG gefotografeerd gaan worden zeg!

Chub is trouwens sinds zaterdag erg fris... Zit ook kouder weer in de lucht he

Had trouwens niet gezien dat jij Bacchus ook al had genoemd Flet. Excusez!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:08

Chubby schreef:
Had trouwens niet gezien dat jij Bacchus ook al had genoemd Flet. Excusez!

Geeft niet want die naam staat toch niet op ons lijstje of toch wel? Ik moet dat lijstje echt weer eens tevoorschijn halen...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:21

Wel 2 chub, Zowel Lisje als Maddox worden door hem gedekt dit jaar...

Mwa 3 merries in 1 jaar vind ik wel mee vallen qua dekkingen. Ik verwacht dat andere merriehouders zijn nakomelingen afwachten en dat ie dan pas meer merries gaat krijgen..

Ik ben in elk geval weg van hem, van zijn karakter, bouw en gangen. Ik denk dat ie op alle punten mooi aansluit bij Lisje, wat koeler zonder impuls te verliezen, wat betere gangen, maar iets korter in rug etc.

Flet, wat kleur betreft weet je het maar nooit. Ik heb meerdere mensen gesproken die beweren dat het wel kan, dus we gaan het zien...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:27

Hij brengt bij Lisje ook iets meer maat in..

Of hij bij Chub d'r gangen kan verbeteren weet ik niet (maar hij heeft wel erg mooie gangen, beter dan menig andere hengst), maar de andere pluspunten die jij noemt, maken hem ook een prachtige match met mijn bolle denk ik..

Net met de dierenarts gebeld: op 03 maart om 17.00 wordt Chub voor de 2e keer gescand. Ze zit dan op 33 of 35 dagen en dan kan een evt tweelingvrucht nog weggeknepen worden..

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:32

Oh spannend Chub!!

Ja dat klopt, hoewel meer maat niet per se nodig is. Voor mijzelf zou het mooi zijn, mocht het een hengst worden is kleiner beter. De nieuwe eigenaresse is zelf maar 1.55 hoog... Zoals Silas nu is is een mooie maat voor haar, groter niet hoor....