Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:05

Phia en Sjuimpje, (nogmaals) van harte gefeliciteerd! Party!!
Weer een nacht van de hengsten idd *LOL*.
Volgens mij loopt het aantal hengsten/merries nu wel gelijk he? Ik had eerst het idee dat er meer merries geboren waren, maar na een paar nachten van de hengsten weet ik het niet mee Tong uitsteken.

Le petit prince est arrivé! Haha! Ik wil foto's Phiaaa!! Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:14

Sjuimpje: gefeliciteerd!!!
Faniek: misty der uiers raken steeds voller
Elady :wat schattig dat ze met der hoofd op je schoot ging liggen
Phiabink: Gefeliciteerd!!!
Hannelorre: jouw merrie schiet ook al op!

Ben benieuwd naar de foto’s van de veulies!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:45

Party!! Party!! Gefeliciteerd Phiabink en Sjuimpje Party!! Party!!

Ik zei het toch Phiabink vannacht is de nacht van Famosa Haha!

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:26

Gefeliciteerd!!!!!!!!

Fijn dat het allemaal goed gegaan is, al was het een grote vent!
Ben echt benieuwd of hij donker blijft!

Siena zit nu op de uitgetelde datum, maar ik heb een vermoeden dat ze gaat overdragen. Ik slaap er nu alweer 3 nachten geloof ik en het viel me op dat ze de laatste twee nachten helemaal niet is gaan liggen. Op de wei ging ze ook niet meer rollen, terwijl dat normaal gesproken het eerste is wat ze doet!
Verder heeft ze sinds dit weekend prutjes op de uiers en de uier is aan het indalen. De spenen zijn nu echt dik. Maar het zijn nog niet van die spenen op twee van die grote zakken, ik weet niet of dat ooit komt bij haar.
@ Faniek: hier zeggen ze ook de 13e, ook omdat Siena dan 13 jaar wordt! Dubbelop dus! En het leek me altijd leuk als hij op dezelfde dag als Siena geboren wordt.

Uier: Hyper!
Banden: *LOL*
Staart: Ja
Vulva: Ja

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:48

Zou iedereen die pas een veulentje heeft gekregen nog even willen zeggen wat er precies voor een 'symptomen' aan vooraf gingen??? Als jullie daar tijd voor hebben natuurlijk.... Bloos
Volgens mij kwam het bij een aantal van jullie wel overeen, dan kan ik daar ook een beetje op gaan letten bij Siena ipv alleen uier, banden en vulva. Want die zeggen elke dag wat anders!

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:13

PhiaBink schreef:
*\o/* Famosa heeft een hengst veulen gekregen!!!!!!!!!!*\o/*

gefeliciteerd hoor. Enne naam en foto's graag. Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:50

Gefeliciteerd Sjuimpje en Phia!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 12:54

Sjen schreef:
Zou iedereen die pas een veulentje heeft gekregen nog even willen zeggen wat er precies voor een 'symptomen' aan vooraf gingen??? Als jullie daar tijd voor hebben natuurlijk.... Bloos
Volgens mij kwam het bij een aantal van jullie wel overeen, dan kan ik daar ook een beetje op gaan letten bij Siena ipv alleen uier, banden en vulva. Want die zeggen elke dag wat anders!

Odessa begon zondagochtend met kegelen, het was er diezelfde nacht. Verder was er verschil tussen de slapheid van de banden en vulva van 's ochtends en 's avonds, de laatste 2 dagen was dat niet meer zo. Ook veranderde Odessa's melk in een dag van doorzichtig geen naar wit! Ze was ook iets alerter en onrustiger de laatste dag, maar niet extreem! Het was een ander waarschijnlijk niet opgevallen.

Heel veel succes meid!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:02

PhiaBink en Sjuimpje: GEFELICITEERD!!!!!

Roos gaat stukje bij beetje de goede kant op.
Uier: Groeit netjes door
Banden: Slapjes, maar dat kan slapper
Vulva: Nog weinig verandering
Humeur: Hangt van het kind af. Is het kind vrolijk is zij dat niet en andersom.
Looplust: Hangt ook van het kind af. Is het kind parcoursjes aan het springen is Roos niet voor uit te branden, slaapt het kind is Roos een stuk flotter.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:09

PhiaBink en Sjuimpje: EEN HELE DIKKE PROFICIAT!

Maar nu wel snel foto's plaatse eh of ik word pissig Tong uitsteken Tong uitsteken Haha!

En hoe heten de kleine mannetjes van jullie Clown ?

Syrianda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:24

jockeygirl schreef:
Hannelorre: jouw merrie schiet ook al op!

Inderdaad gaat nu wel wat sneller. Maar ik denk persoonlijk dat er nog niks komt. Maar wel heel spannend zo hoor!

Maar jou merrie hoeft ook niet zo lang meer. Ik wordt zo ongeduldig van het wachten. En al die mooie veulens die voorbij komen wekken dit alleen maar meer in de hand.
Maar goed we wacchten nog even.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:48

Sjen schreef:

Bij Rigaud was er weinig anders aan uiers/banden en vulva te zien.

Het grote verschil was dat er 's middags iets een kegeltje zat en dat als ik in een uier kneep er iets doorzichtige vloeistof uit kwam (uit de ene, uit de andere niets).
Verder was er in gedrag ook weinig te merken, 1,5 uur voor Aurora geboren is was er niets te merken, at ze gewoon nog een bak brok leeg.
Wel heb ik getemperatuurt, en de middag voor het veulen geboren was, was de temp duidelijk iets gezakt vergeleken met normaal; ± 0,4 °C

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:15

Bij Pepsi heb ik op de dag zelf niks gemerkt. De weken ervoor wel: slijmprop, slappe banden, veranderende buik.
Bij Lee's vorige veulen op de dag ervoor: 's ochtends kegelen, 's middags spoot ze melk als ze met haar bips tegen de muur schuurde, 's avonds is ze gaan schrapen en rondjes gaan lopen. Buik was toen al veranderd; "plat" aan de zijkant zeg maar. Voor die tijd had ze zo'n beetje het hele scenario al afgewerkt van prutjes tot hoofd langs de benen schuren tot stevige kreunsessies Haha! .
Deze keer (was natuurlijk raar) heeft ze alleen met haar staart van zich af gestaan en voelde ze zich ongemakkelijk.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:19

Sjen schreef:

Kegelen deed ze al een paar dagen. De dag ervoor begon de melk te druppelen. De middag ervoor (ze heeft 's avonds om 22.00 uur geveulend) spoot de melk eruit (echt met dubbele stralen Clown ). s' Avonds was ze niet echt onrustig maar wel heel erg attent/wakker terwijl ze normaal 's avonds stond te dutten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:48

@sjen...het enige waar ik bij cheyenne echt aan kon zien dat er wat aan zat te komen(maiden) was dat ze om de 5minuten kleine beetjes poepte.....geen melk.....en ook niet echt onrustig....

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:00

Gefeliciteerd dames met de kleintjes!!

Pybelien gaat hier nu ook de goede kant op, zult zien dat ze morgen werpt, de enige dag dat ik niet in Steenwijk ben Boos!.
Haar uier staat nog niet op knappen maar spenen krijgen wel opvulling, banden zijn los, vulva zegt niks, maar ze is de laatste dagen stuk alerter, probeert overal aandacht te verkrijgen, staart is sinds twee dagen pleeborstel en tjah...ze is gewoon niet helemaal haarzelf. Dus wie weet...veulen is trouwens ook overactief. Was gister even dr uier aan het checken en toen kreeg ik zowat kaakstoot van de kleine, stalgenootje stond te kijken en reageerde al van: Wow...lig jij straks knock out in de stal Tong uitsteken

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:02

Zo te zien zijn er nog wat merrie's die aardig op het eind(of eroverheen) lopen blijft dus spannend hier.
Krijg er wel helemaal de kriebels van als ik al die pasgeboren veulens zie die 55 dagen gaan nog lang duren zo Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:09

Vandaag weer bij Myrdal geweest. De groeistuip van de uier is plotseling verdwenen. Verward Het zijn weer theezakjes.
Maar...... de banden zijn vandaag wat losser. Nog geen drilpudding, maar je kunt het verschil zien.
En Odess, weet je al hoe je veulen gaat heten???
Ik heb al 2 namen vast (tenzij ik een betere bedenk Haha! )

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:23

Gefeliciteerd allemaal met de geboren veulens!!

Het schiet al aardig op met het aantal geboren veulens, tegen de tijd dat die van jullie groter zijn kan ik nog van kleine etterbak genieten Knipoog
Voorlopig hoop ik dat ie nog even binnen blijft in deze buik.
Soleda 9 maanden drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze heeft sinds een paar dagen bubbeltjes rond haar navel, weet iemand wat dit is? maak me er nie druk om maar viel me gewoon op
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:26

Volgens mij zijn dat vochtbultjes, zucht zegmaar. Dat heb ik iig al vaker voorbij zien komen hier in het topic Ja .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:46

HOH, ik ben jaloers op al die mooie veulentjes die er al rondlopen! Ik wil oohook!! ... Mja, jullie kunnen straks weer van mijn kleine veulie genieten als bij die van jullie het "baby-achtige" er weer af is, laten we het zo maar bekijken.. dan staan we weer quite Haha!.

Ik ga weer klussen, adios! Doei! (Famosa-taal Haha!)

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:00

Hahaha Sanne! Klus-ze! Haha! PhiaBink&Sjuimpje, gefeliciteerd! Haha!

Ik heb ook nog een foto van A...Waarschijnlijk gaat hij toch Adonis heten! Haha!! Maaar het is nog niet zeker! Het past wel bij hem! Haha!

Afbeelding

En dan nu de volgende drachtige merrie, Liesa! Nog maar 6/7 weekjes te gaan! Weet niet precies waarneer ze uitgerekent is, even navragen! Ze is ongelofelijk Nukkig, niets mag, en ze heeft net als een paar andere merrie`s hier weer iets nieuws...Bijten! Autjs! Niet leuk, geeft blauwe plekken!
Afbeelding

Nog best een bescheiden buikje he!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:19

Sjuimpje en PhiaBink GEFELICITEERD!! *o/* *o/* Hyper!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:37

Sjen schreef:

Merrie was vanaf zondagavond regelmatig wat onrustig. Vanaf die nacht heeft ze elke nacht wel een aantal keer per nacht plat liggen kreunen. Dinsdag en woensdag avond en nacht was het het ergst, tot 7x per nacht ging ze plat liggen (veulen gedraaid?) Ze schuurde ook veel met buik en staart tegen de wanden van de stal. Donderdagavond en nacht was ze opvallend rustig (stilte voor de storm) Vrijdagmiddag veranderde haar gedrag wat. Wat het meest opviel was dat ze nergens lang bleef stilstaan. Maar ze was niet zenuwachtig ofzo. Vrijdag middag kwam er ook heel gemakkelijk melk uit de uier als je er aan zat. Kegelen heeft ze niet gedaan, banden en vulva waren al een tijdje slap, de uier was vol en de tepels stonden vanaf zondag ongeveer recht naar beneden ipv naar elkaar toe gedraaid. De laatste dag had ze wel een opvallende puntkont en gevulde flanken. Vrijdagavond is ze om 21.00 uur alsmaar rondjes blijven lopen in de stal, om 22.00 uur water gebroken en gaan liggen (voor het eerst die dag terwijl ze vantevoren juist zo vaak ging liggen) en om 22.10 uur is Jeske geboren. Toen ging het dus ineens erg snel, de eerste keer dat ze die avond ging liggen poepte ze hem meteen uit.
Hoe is Siena nu, gaat ze ook nog zo vaak platliggen? Wat merk je zelf voor veranderingen?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:03

sluimpje en phia: van harte!! nogmaals! Haha! we want foto's!! Hyper! Haha!

Update(je) Vreya:

uier: groeit aanzienlijk! Ja Hyper! spenen staan niet meer zo dicht op elkaar.
banden: steeds slapper maar kunnen nog veel slapper geloof ik, maar ik heb dara weinig verstand van. Puntkont is wel aanwezig Ja Haha!
vulva: lijkt langer en meer gezwollen, staat ook wat open Ja
humeur: ze staat veel met haar staart te zwaaien en zoekt naar mijn idee steun bij een oudere merrie uit de groep. Verder is ze soms heel sloom en zielig Ach gut maar soms ook wel helemaal actief Lachen

wat foto's:

ben ik een brede fjord?? Neeeee hoor Haha!
Afbeelding
Afbeelding

uier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie? ze moet officieel nog 12 dagen. Gaat ze dat redden? Lachen