Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
baudyh schreef:Kijk nu heb ik alles gelezen en ben ik weer kwijt wie nou wat zei
Ik zag een mooie merrie langs komen drachtig van een mooie jonge glamourdale.
Drachtige shetten, tieties.
Woogy je ziet het vaker dat merries die in conditie achter lopen langer dragen. Ze heeft zelf alles nodig en bay krijgt minder.
Hopelijk red je het om haar dikker te houden met het veulen er naast. Laat je niet verleiden om veel krachtvoer te geven de eerste 3 weken. Daar word ze alleen maar dunner van.
Hier rustig. Oscar is een boef. Springt al op zijn mama. Die moet vroeg alles leren anders word het vechten.
Knolselder schreef:Ja nu je het zegt, Roos is ook erg ziek geweest vorig jaar en die droeg 362 dagen.
Schattig he, hoe ze op het einde zo zen lijken vaak. De mijne veranderen dan dikwijls in de grootste knuffelkonten.
corinadrenth schreef:baudyh schreef:Kijk nu heb ik alles gelezen en ben ik weer kwijt wie nou wat zei
Ik zag een mooie merrie langs komen drachtig van een mooie jonge glamourdale.
Drachtige shetten, tieties.
Woogy je ziet het vaker dat merries die in conditie achter lopen langer dragen. Ze heeft zelf alles nodig en bay krijgt minder.
Hopelijk red je het om haar dikker te houden met het veulen er naast. Laat je niet verleiden om veel krachtvoer te geven de eerste 3 weken. Daar word ze alleen maar dunner van.
Hier rustig. Oscar is een boef. Springt al op zijn mama. Die moet vroeg alles leren anders word het vechten.
Misschien domme vraag. Maar waarom worden ze dan dunner van krachtvoer ? Het zou toch moeten helpen?
Siptje schreef:@maris leuk hé
Cadence is een flemmingh merrie en is nu drachtig van hortaxe dus seigneur voor morgen uitgerekend![]()
Maar als ze weer zal over gaan dat denk ik wel , 2 jaar geleden falize haar eerste veulentje van for Gribaldi was 2 weken dus het kan hè
Dan 2 merries die drachtig waren dat we niet wisten die ik heb van deze winter 1tje een new forest babs afgekort de andere is van een klantje 1 voor 20 april (Babs) & lady ergens in mei gokken we![]()
En dan m'n eigen merrie terug een heartbreaker merrie gedekt van de hengst Damiro voor 2 mei uitgerekend dus mooi van elkaar![]()
Volgend jaar 2 dressuur en 1 springen terug van mij zelf![]()
Voor waneer heb jij een veulentje? Xx
cp112 schreef:corinadrenth schreef:
Misschien domme vraag. Maar waarom worden ze dan dunner van krachtvoer ? Het zou toch moeten helpen?
Dat vroeg ik me ook af? Misschien omdat het juist de melkgift meer stimuleert? En daardoor nog meer naar het veulen