[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:30

Ze heeft vanaf de buitenkant gekeken, ze is te nauw om inwendig te scannen.
Maar het kan zijn dat het veulen nog te hoog ligt en met 2 maanden verder naar beneden is gezakt.

Wat fijn dat Fleem geen cushing heeft!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:28

Fijn nieuws Knolselder. Aan de andere kant geen bevestiging waarom ze niet drachtig wou raken. Maar soms lukt het gewoon een jaartje niet. Had zij al eens een veulen gehad?

Marije wat balen dat de DA niks gevonden heeft. :(:) Op die aantal maanden dracht zouden ze er toch echt niet over kijken denk ik dan.. Hoeveel maanden is ze nu? Al 7-8 maanden toch? Zag ze dan geen vruchwater ook? Ik heb toch al vaker maidens uitwendig laten scannen dat vonden we altijd toch,soms wel wat langer zoeken,dat wel! En echt voor de uier ook bij maidens.

Bedankt voor je antwoord wb Tibbs. Hier in Belgie doen ze dat eigenlijk altijd onder narcose,liggend. Dus wel niet via de lies. Ik heb vanmiddag eens geinformeerd bij mijn DA. Het zou in principe geen probleem mogen zijn,alleen wel een langer herstel en meer kans op zwelling.
Ik zou het wel weten,nu mijn vriend nog overtuigen,het is alleen maar leuker voor de hengst! Zijn karakter is zo al heel fijn buiten wat normaal hengstengedrag na,maar dit zou zoveel relaxer zijn. Alleen vraag ik me af of hij dan wel bij mijn groot paard zou kunnen lopen want dat lukt nu niet helaas. En zij loopt ook gewoon bij de merriekudde. Het komt echt ook van hem uit en niet van haar. Het zou zo fijn zijn alles gewoon samen! Nu heb ik een koper voor hem,maar we hebben hem al zolang,het wringt toch na al die tijd,op deze manier kunnen we hem wel gelukkig bij ons houden. Overleggen maar. :j

Luna dat is ook op de kliniek gegaan dan of thuis?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:00

Was gewoon op de weide gedaan. Ik zal je de fotos doorsturen hoe het gedaan is. Super netjes gedaan

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:20

pretty schreef:
Gefeliciteerd met de 100-dagen Venthe of Vientje........ :')

Venthe had 100 dagen *\o/* :D Maar mijn Mieperd zit ook al nèt over de 90, dus we ontlopen elkaar ook nog eens niet veel :')

Welkom Shetclub! :)

Ohhh beebje gevoeld bij CL! *\o/* Tof!

Wat een hoefsmidtijden zeg, heerlijk. Hier gaat madame standaard elke 7 weken (ijzers), en in de zomer staat ze dan eigenlijk al 2 weken te lang. Dat groeit als kool.

Bo weer de oude, top! *\o/*

Ah nee Marije -O- Wat balen -O- Hopelijk zit hij/zij gewoon nog ergens verstopt...

Fijn Knolselder!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:21

R.X. Als ze zich aan de planning houd moet ik ook in mei 2 veulens verwachten, maar vorige keer kwam ze eerder dus het zal me niks verbazen als ze weer eerder is :+ Ze bouwt haar eigen feestje haha

MarijeR: Jeetje maar komt de hoefsmid ze ook allemaal tegelijk doen of doet hij ze per aantal?
Wat balen dat de da niks vond bij Daisy.. Hopelijk gewoon goed verstopt en zie je over 2 maanden toch een veulen..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:27

Phoe wat hebben jullie gepraat zeg.
Heb alles wel bijgelezen maar is zoveel om op te reageren, mijn excuses hiervoor! ;(

Hier gaan ze om de 6 tot 8 weken naar smid,die waarvan de hoeven wat trager groeien gaan om de 8 weken.
Zo nodig moeten ze dan niet steeds maar zoals Linda zegt, er valt altijd wel iets te doen.

Met mijn beide dames gaat het goed, Lilly is over een weekje op de helft en Eef is nu 81 dagen.

Lil:
Afbeelding

Eef:
Afbeelding

En sinds kort een nieuwe aanwinst, een NMPRS hengstje van 98cm waarmee ik dit jaar naar de HK ga :D
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:34

Wat komen er hier al mooie (wollige) buikjes voorbij!

Ik zal eens proberen om vanmiddag Jill haar buik op de foto te zetten, ze zit alleen nog steeds in haar zomervacht... Die krijgt ook echt geen mega wintervacht, staat dus op stal met n sleazy en n lekkere warme deken.

Zo dus:
Afbeelding

En zo zag ze er vorige week uit zonder deken:

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:18

HUH ik had een heel bericht getypt... :?

Marije, ook al zegt het niks, kan me voorstellen dat het onwijs balen is!!

Annelies, voor jou wel een opluchting. Dat heb je vast uigesloten :)

CL, wat een glimworm zeg! :wow:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:29

Marije: Das balen dat hij niets zag bij Daisy, hopelijk zit het veulen gewoon goed verstopt en zie je het de volgende keer wel.....

Jill de glimworm :D Altijd al geweest ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:59

Pretty, ze heeft al een veulen gehad. Maar ik ben blij dat het dit niet is hoor. Ookal had het een 'oplossing' geweest.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:25

Marijer, balen dat de veearts niks zag, hopenlijk zit het goed verstopt!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:41

Gatver MarijeR jammer dat je niks ziet. Je blijft dan nu wel twijfelen.
Met schouwhengst schiet je nu ook niks meer op.

Wwow CL dat is inderdaad een glimworm.

Pretty wij hebben onze hengst op vier jarige leeftijd gecastreerd, dat is vast niet de leeftijd die jij bedoeld.

Laulau lekker vachtje al, hier doen de dames ook hun best wintervacht te kweken.

Shetclub welkom!

Venthe op 100 gefeli *\o/*

over de 20 bij de hoefsmid... whow..... dan ben je even druk.
Hier gaan de paarden wel elke 8 weken.
Veulens vanaf dat de hoeven groeien, meestal al voordat de veulenhoef eraf is.
Zo raken ze goed gewend aan het gekriebel aan hun voeten.

Gelukkig geen Cushing knolselder dat is top.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:51

Marije, dat lijkt me echt een vreselijke domper! Als je merrie op 8 maanden nog drachtig is, verwacht je toch wel dat het goed gaat en dan zit je met 11 maanden echt te wachten en dan komt er niets -O-

Als je paard in augustus naar de smid is geweest, vind ik rekken tot maart wel erg lang! Dat is 7 maanden. Een smid hoeft niet alleen te komen als de hoeven te lang zijn, ze kunnen ook verkeerd (scheef) afslijten, waardoor de spieren en pezen verkeerd belast kunnen worden.

Dais heeft hele slechte voeten. Een dag zonder ijzers en ze heeft geen hoeven meer over, verschrikkelijk! Gelukkig heeft Fi betere voeten.

Sper leuk, CL! <3

Marije, wat balen van Daisy zeg! :(:) Ik ga twee maanden voor je duimen! Ik kan me goed voorstellen dat je liever een duidelijk veulen in beeld had gezien!

RX, Daisy is 9 mei uitgerekend. Haar kennende zal het eind mei worden.

Lily heeft al een mooi duidelijk buikje, Laulau!

Fijn dat Fleem geen cushing heeft, Knolselder!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:16

wat fijn geen cushing, hopelijk wou ze gewoon deze keer geen veulen en volgend jaar wel :P

Pretty lijkt me zeker kunnen hoor, ken er velen die ook zelfs gedekt hebben en dan nog gecastreerd, zie en hoor vaker hengstengedrag bij ruinen die te vroeg zijn gecastreerd dan laat, hopelijk kunnen ze dan lekker samen allemaal, ik denk het eigenlijk wel _/-\o_

:(:) marijer vervelend zeg, nu weet je nog niks zeker

oeie 7 maanden geen smid, das extreem lang, hier zegt de smid 12 weken max maar ik laat ze om de 8-10 weken doen want eentje heeft vlaamse stand dus is echt nodig die tijdig te corrigeren en de veulens ook tijdig want is heel belangrijk dat ze goed uitgroeien.
Allemaal hebben ze hier super voeten, behalve nu mijn veulen, Lily, die heeft een extreem zware en moeilijk bereikbare zweer(groot deel van de straal is weggesneden en de hiel en een diepe snee), zal van de QH kant komen, die hebben ook vaak slechte voeten. Mijn merrie mag je ganse dag zonder ijzers mee buiten gaan rijden, zie je bijna niks aan.

Laulau leuke foto's en gefeli met je nieuwe aanwinst, schimmeltje? ik zie een grijze staart :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:52

Pretty, vriendin van mij heeft het met een wat oudere hengst laten doen (ik meen dat hij 15 jr was). Wel in de kliniek op tafel gedaan. Ondanks dat hij jaren dekhengst was geweest dekte hij daarna niet meer. Hij liep super braaf kinderlesjes toen.
Herstellen liep bij hem gewoon netjes volgens plan.
Wil je het precies weten dan moet je Dennis hier op bokt even een pb sturen.
Ik meen wel te hebben begrepen ooit. Dat ze het liever alleen bij oudere hengsten op de kliniek doen ivm complicatie's ( mede doordat de zaadstrengen stugger/dikker zijn dan wanneer ze jonger zijn). Sws onder volledige narcose.

MarijeR, Ik hoop dat het veulen gewoon goed verstopt zat en dat ze gewoon nog drachtig is.
Sterkte met de onzekerheid!

Knolselder, wat fijn dat Fleem geen cushing heeft *\o/*
Maar nu weet je eigenlijk nog niet waar het aan ligt?

RX, Bo is 20 april uitgerekend, dus kan ook nog makkelijk mei worden.

LauLauu, wat zit Lilly al lekker in het haar. Mooie bui heeft ze al zeg.
Hihihi Eef lijkt het wel niks te vinden zo, je ziet d'r denken.... koud....brrrr.... deken please :P
Mooi hengst! ben benieuwd naar foto's in zijn zomer tenue.

CL, Jill is net een ridderpaard, maar wel lekker warm.
Ziet er nog mooi strak uit, maar ze glimt mooi.

Bo vandaag op de 150 dagen, bijna alweer op de helft.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:23

Tja waaraan ligt het... Er zijn wel meerdere merries niet drachtig geraakt dit jaar.
Bij laatste dekking bleek ze vuil te zijn dus toen gespoeld. Dus wie weet hebben we maar 1 'schone' dekking gehad.
We zullen zien wat volgend jaar brengt!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:24

Yes!! 120 dagen onderweg. Nog twee maanden en dan kan ik eindelijk wat voelen... hoop ik...

Venthe 100 dagen *\o/*

Welkom Shetclub! :)

Yeah! De eerste babykicks zijn een feit CL! *\o/* Ik kan niet wachten tot ik hetzelfde kan zeggen

Bo is weer helemaal fit *\o/* Lekkerrrr

Ohh Marije, dat is wel heel erg balen zeg -O-

Ah Knolselder, dat is in ieder geval fijn nieuws

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:17

Hoi nee in principe was het niet de bedoeling om een kerstkindje te krijgen maar mijn hengst liep erbij dat gaat eigenlijk altijd goed omdat mijn merries dan drachtig zijn en in de winter werden guste merries nooit hengstig. Nou ja ze is 3. 5 dus qua leeftijd kan het.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:01

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:39

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:40

Marije erg spannend dus voor jou en tja kwa voeren is nu gokken inderdaat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:28

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:34

Haha cynthia nee was al ochtend :D

Geen ervaring mee dus ik kan je helaas niet helpen. Zijn er hier vast genoeg die dat wel kunnen :)

RX haha ja ik moet smorgens altijd even wakker worden met een kop koffie, dus dacht als ik toch even op de bank zit :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:01

Geen ervaring mee, die KI

Ik ga volgen Linda, ben heel benieuwd wat Bentley en star ervan aan het maken zijn. Volgend jaar gaat marley ook naar Bentley.

Dinsdag komt de hoefsmid toch voor alle 4 de dames. 3 moesten er sowieso, dan maar alle 4 doen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:22

Hier geen ervaring met diepvries KI, wel met vers verdund...

Jill vandaag 180 dagen *\o/*