kitzbi schreef:pardy is het haar eerste veulen..
ze heeft wel weinig uier zeg...
Nee ze heeft bij haar vorige eigenaar al een veulen gehad. Dat is trouwens wel in het vlies blijven steken, maar dat maakt natuurlijk verder niets uit. Ik heb van de vorige eigenaar een foto van haar uier enkele dagen voor de bevalling:

pretty schreef:Pardy ik denk toch ietsje verschil te zien? Toen mijn merrie voor't eerst moest,had ze op die tijd ook gewoon nog geen uier hoor

(ze liep wel 3 weken overtijd,maar dat wil je misschien niet horen

)
jennyk schreef:pardy: dat is nog wel heel erg weinig uier.
De vorige eigenaar gaf aan dat ze tussen 5 en 10 juli moet zijn gedekt. voor mezelf heb ik de hele tijd 10 juli als dekdatum aangehouden maar ik krijg nu toch een beetje het gevoel dat ze daarna nog een keer is gedekt... wat zou betekenen dat we inderdaad nog een paar weken extra geduld moeten hebben? Aan de andere kant..... ze verandert wel elke dag nu hoor! Dat haar kling nu een beetje openstaat (sinds vanochtend, zie foto) maakt het toch wel spannend! daarnaast heeft ze al kuiltjes in haar kont, worden de banden langzaamaan slapper....
IK weet t niet meer! ik waak nog niet, maar ga wel nu zo'n 4/5 keer per dag even checken hoe ze er bij staat. Ze is verder nog wel rustig. Wel moe:

Maarre... IK wordt er wél erg onrustig van