Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:26

Frenia en Dreeke: bedankt, ik was vreselijk bang om weer op te stappen en hoe langer je uitstelt hoe moeilijker het wordt.
Ik ben blij dat ik het toch gedaan heb en wil toch minstens 4x per week blijven rijden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:12

Jenny; is ook moeilijk om de stap te nemen. Goed dat je dat alsnog gedaan hebt. Lekker conditie opbouwen! Lachen
Ik moet ook hoognodig weereens op Shak stappen, ben er niet meer opgestapt na haar ongeluk Ach gut

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:01

Shak gisteren op 127 dagen dracht;

Afbeelding
dat uiertje hangt er nog steeds Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Twijfel nog steeds of ze nog steeds wel drachtig is, het buikje is er wel naar Haha! ..maarja, dat zegt niet zoveel bij haar *LOL*

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:24

't is idd. erg moeilijk de 1ste keer, ik weet ook wel dat Sjanty niets fout deed, maar toch...
Je wordt er maar weer eens aan herinnerd dat er maar zo iets kan gebeuren. En aangezien ik altijd alleen moet rijden is dat wel een extra stap.
Waarom twijfel je of Shak nog drachtig is?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:38

Je wordt idd wel ff met je neus op de feiten gedrukt.. maar zulke dingen kunnen altijd gebeuren.. Ach gut

Shak is toen in de draad terecht gekomen, dus een hoop stress en ze heeft best wel wat antibiotica gehad, dus vandaar eigelijk

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:44

Je zou haar toch een keer kunnen laten opvoelen? Dan weet je het zeker.. Goed van je om met Darlah aan de slag te gaan! OK dan!

Jenny, goed joh, lekker een ritje gemaakt met je meisje! Heerlijk toch..

Chub zit woensdag op 2/3 van de dracht Nagelbijten / Gniffelen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:48

Zoo, die Chub, dat schiet lekker op zeg! Haha! Spannend!

Ik kan haar idd eens op laten voelen, zal van de week toch eens overleggen met de Veearts

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:00

Ik zag dat ik mijn merrie ook al weer had kunnen laten scannen, ze zit al een paar dagen over de 42 dagen heen. Wat vliegt de tijd voor mijn gevoel! Vorig jaar heb ik haar alleen op 42 dagen laten scannen (was de allerlaatste dekking van de hengst, mocht niet meer terugkomen daarna) en zat na veel mislukte pogingen dus echt in spanning. Voordat ze was gescanned was het veulen al afgespeend. Nu heb ik er dus een kleine dreumes bij lopen waar ik iedere dag van geniet, en vergeet ik die spanning gewoon! Hoewel ze nu dus wel op 19 dagen drachtig is gescanned, maar vorig jaar is ze ook een keer de vrucht verloren voor de 42 dagen. Nu begin ik toch wel benieuwd te worden. Haha! Maar ik moet helaas nog zeker een weekje wachten, de DA moet ook komen om de opfokhengsten te spuiten tegen wormen (belgische DA Knipoog ) en het scheelt een hoop geld om het in 1 keer te doen. En als ze niet drachtig is kan ik ze toch niet opnieuw laten dekken. Mijn geduld wordt op de proef genomen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:15

Neon ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen...... Ik hoop voor je dat ze drachtig is!!

Hier zijn alle merrie's die gedekt zijn ook drachtig....
Ik ben voor Casablanca ook al weer een hengst aan het zoeken... Die wil ik het voorjaar optijd laten dekken, zodat ik niet meer zo'n laat veulen van dr heb..... Maar het ligt er ook een beetje aan of ik nog een ander paard te rijden heb dan, alhoewel ik denk dat dat wel gaat lukken..........

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:13

waaw Vinga ziet er echt top uit!

Heb mijn merrie ook moeten inderhaast verhuizen tijdens haar vorige dracht,ze was toen 9 maand ver..niet leuk eh Ach gut
Maar Vinga zal zich wel gauw aanpassen!

Ik zie hier een geweldige foto van Frenia ook!! Wat een uitstraling! Cool

En hier nog even een paar drachtige merries aan het werk;,gaat niet altijd zo gemakkelijk zie ik Haha!

Die van mij is top,gisteren hebben we twee van de shetlanders naar huis gebracht,de hengst snoof aan Pretty,maar die bewees dat ze nog goed drachtig is Haha! Ze ziet er dan ook top uit vind ik!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:14

Zie nu eindelijk de foto's van Shak, lekker buikje!

Saffier, ik ben ook benieuwd. Als ze niet drachtig is heb ik andere plannen met haar, en zal ze een jaar actief gereden worden. Ze is nu 5 jaar en maar amper bereden namelijk.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:21

Wat zouden jullie doen?
Monchique is nu 57 dagen drachtig en haar laaste scann was bij 40 dagen dracht.
Ik zou nog heel graag scan 3 willen voor de zekerheid alleen monchique laat het niet meer toe als je achter komt laat staan bij der buik of der tietjes.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:42

@ Maseike: bij Vinga ging voor het scannen de praam erop.
als ze dat bij Mon ook doen moet ze het wel toelaten want ze
wordt dan lekker suffig Ja

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:47

Ik denk dat Mon. er een beetje haar buik vol van heeft..zoals ik gelezen had is het moeilijk gegaan om haar drachtig te krijgen?
Dan zal jouw merrie er vast en zeker genoeg van hebben,ik zou haar nog een beetje rust gunnen;het is toch te laat om nu te herdekken,en ik zou haar op 3 maanden gewoon nog eens rustig laten opvoelen,desnoods met de praam Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:53

@ pretty dat klopt helemaal dat mon niet gemakkelijk drachtig is geworden.
Ik wil voor de zekerheid weten of alles goed gaat in haar buikje Lachen
Nou een herdekking dat zal niet nodig zijn ik wil alleen voor de zekerheid weten of alles ok daar binnen is!

Misschien wil ik het ook nog stiekem even zien hihihi.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:03

Maseike: Waarom wil je nog eens laten scannen dan?

Mazzel-meid: Lekker buikje heeft Shak al!

jennyk: Knap hoor, dat je er weer opgeklommen bent!

Helaas was de camera gister met mijn ouders mee varen, dus ik heb nog geen duidelijke foto's van Wild. Wel heb ik lekker even een tijdje bij onze dames op het land gezeten. Ze gingen nog totaal niet samen, dus hebben ze tot nu toe apart gestaan. Vanaf eind vorige week hadden we ze wel samen met alleen een schriklintje ertussen (zonder stroom). Steeds als ik ze ging halen, stonden ze toch samen en was er een hoop gedonder. Gister ben ik er dus achter gekomen hoe Umeda (want het was voor mij wel duidelijk wie de boosdoenster was) van de ene naar de andere kant van het draad komt. Namelijk zo:

Afbeelding

Afbeelding

Wat is het toch een lekker dier, hè?! Haha.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:05

Ja ik weet het hahah ik denk voor de zekerheid de puntje op de I Lachen
Het is voor ons ook de eerste keer en mon heb een hele weg moeten ondergaan om nu mama teworden dus mij gevoel zegt gewoon voor de zekerheid voor mon.
En we willen graag nog na deze veulen er nog 1 uithallen.
Mon is nu 12 jaar ik denk ook stukje onzeker bij ons is hoor Bloos
Grappig die laaste foto haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:17

Het gras is altijd groener aan de andere kant, dat zie je wel weer!

Die van mij wilde het bovenstaande dus ook doen, met als resultaat dat de vellen aan haar been hangen Clown Sufferd... Vroeger nam ze een aanloopje, bukte haar hoofd en denderde zo door het draad heen, ook een manier...

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:34

lisa zit nu iets op 54 dagen

ik wil der ook graag nog 1x laten scanne....
kijken of alles ok is... en ook wel voor het leuke..
tis voor mij het eerste veulen dus vind het wel leuk...

denk dat ik het eind sept het laat doen...
gr mel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:15

Een merrie die lastig is met scannen zou ik zeker niet "onnodig" scannen. Niet alleen beter voor je merrie, ook voor je DA! Tong uitsteken
Wij hebben ook zo'n lastige merrie gehad. Alleen die heeft zelfs 2 keer de vrucht verstoten dankzij het scannen! Bij die merrie hebben we de laatste jaren niet meer gescanned, risico was te groot.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:27

Chub is 2x gescand (praampje op, niks aan de hand) maar leuk is het sowieso niet voor een merrie. Dus ik doe er niks meer aan. Beeb groeit duidelijk Haha!

Laatst had ik Chub een nachtje op stal gelaten en was haar uier 's morgens goed gevuld. Door de weidegang trok dat vocht wel weer weg. Gisteren zag ik dat haar uier ondanks 24/7 weidegang boller wordt.. En ik mocht de boel ook gewoon schoonmaken. Normaal kon ik een knal voor m'n kop verwachten als ik aan de uier kwam, maar nu vond ze die koude waterstraal wel prettig geloof ik Haha!

Ik vind het spannend worden nu Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:55

dan wordt dat inderdaad spannend voor jou zeg Chubby!!! Knipoog

Ik vind ook dat je,zeker met zo een merrie,niet meer moet scannen dan nodig..zeker niet voor je eigen plezier..doet meer kwaad dan goed!

Wij hebben 2 maal gescanned,en laatst nog eens laten opvoelen omdat er bij de laatste scan wat onzekerheid was,anders hoefde het van mij nooit te gebeuren.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:56

m'n merrie wordt bij de oude eigenaar nog een keer gescant om ons te verzekeren dat ze drachtig is.. Maar ze heeft het tot nu toe altijd gehouden na 18 dagen scan dus ik ga er vanuit dat ze nog steeds netjes drachtig is

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:26

Nou naar deze tips en nog andere mensen laat ik het zo en na 2 x scan wil ik het maar zo houden en lekker wachten in juni Lachen

Bedankt voor de tips aangezien het voor ons ook de eerste keer is kan ik hier ook weer uit leren Lachen

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:49

Mazzel-meid schreef:
Ik denk trouwens dat die uber dikke buik ook te wijten is aan alle kindjes uit de wijk die haar bij voeren met brood enzo.. ben ik echt niet blij mee Boos! .. vorige keer hadden ze allemaal bloemetjes in d'r manen gevlochten.. *zucht*

Hahaha, sorry hoor... *pinkt traantje weg* je zet het echt heel komisch neer. Ik zou écht gek worden...