[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:53

Saffierlover- geveuliciteerd!!!!

petraaken

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:08

zo na week vakantie ben ik terug. Ondertussen hebben jullie al een 2de deel begonnen.

Nou ik kan melden dat er bij mij zondagavond iets geboren is. Geen veulie maar wel 2 lammetjes. een foto volgt nog hoor.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:16

Stef ik geloof niet dat iets in jou merrie zit....ze doet zo niet drachtig aan.....

WOW dat zijn nog een prachtige Fjorden Ullwinn!! Leuk die familie die je ons hebt laten zien, ik ben erg benieuwd naar je veulen, ik vermoed net zo'n lekker bekkie als de rest van de familie!

safierlover GEFELICITEERD!! Dat ziet er wel heel schattig uit! We willen meer foto's!!!

Petraaken lammetjes zijn ook super schattig, daar willen we ook foto's van zien Ik hoop dat je genoten hebt van je vakantie en we willen ook graag een update van je merrie

Hier gaat alles gestaag door, er is geen uierwerking meer en haar buik is nog net zo rond als rond de pasen.... we hebben gelukkig nog maar 5 dagen te gaan en dan zit ze op de 220 dagen, als we die gehaalt hebben..... kunnen we heel voorzichtig een feestje vieren
Laatst bijgewerkt door Ods op 18-04-06 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:17

Saffierlover van harte!!

Leuk hoor Petra... En nu je veulen nog...

Heb vannacht heerlijk door kunnen slapen, wat ben ik blij dat die birthalarm tot nu toe geen vals alarm geeft!! Dat lijkt me zo erg!!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:00

jeetje een nieuw topic wat gaan jullie hard!

Ik heb gister voor het eerst waldfee haar baby voelen shoppen. Was best wel spannend even. Mijn vader had echt zoiets van oooh gelukkig deze doet het nu teminste wel!

Libel is zondag ochtend en gisteravond gedekt door El Dorado. Awa is ook hengstig maar begint meteen van zich af te meppen zodra Orbaldo wil springen. Vrees dat ik dus op zoek moet naar een KI hengst ofzo.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:04

Fleda: Fleur ziet er nu wel HEEL erg hoogdrachtig uit! Dat kan toch haast niet lang meer duren!? Die gaap-foto is trouwens gaaf

Nathalie: Wat een mooie buik heeft ze zeg!

Sammie: Die heeft nog een bescheiden buikje! Zal vast niet lang meer zo blijven!

Iwayalover: Ik vind het ook super dat je dit topic blijft volgens en reageren! Meestal lees je nog wel mee, maar plaatsen doe je toch niet meer zo snel als je veulentje al geboren is

Ullwin: Spannend, ben benieuwd hoelang Marga nog draagt!

Keevagirl: Spannend Nog steeds niks??

Safierlover: Gefeliciteerd!! Wat een schatje!
Dat halster is ook leuk!

Tinkerloos Het komt vanzelf!!

Petraaken: Welkom terug Heb je een leuke vakantie gehad?

Ods: 320 bedoel je vast Maar die 5 dagen houdt ze wel vol hoor!

Nog een (verlate ) update van Vreya:

Buik: Hard!! En meer naar voren gezakt, ze heeft nu echt een skippiebal bij zich geloof ik
Uier: Keihard! En vol! Alleen kegels ontbreken
Verder: Veel met de staart zwaaien, flemen en ik vond 5 rolplekken in de wei (overal lagen witte haren )

Foto's natuurlijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:11

vrija wat een mooie skippybal

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:19

Natuurlijk bedoelde ik 320 dagen!! Ik heb dat elke keer, hoe kan je je nou 100 dagen vergissen

Maar jou merrie ziet er SUPER uit zeg, die is echt heel hard op weg

Nimber ook bij jou spannende ontwikkelingen! Leuk leuk!! Vooral dat je ook al bezig bent met 2007! Voor ons is dit echt de laatste

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:22

Afbeelding geen veulentjes zo te zien ...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:24

HAHAH Dat is PRECIES hoe ik me voel vandaag!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:27

Nimber, geef nog niet op met Awa! Wij hebben ook zo'n merrie gehad, stond een dag of 6 hengstig, maar liet zich maar op 1 dag dekken! En altijd de eerste keer drachtig geworden, dus bij 1 dekking. Zij sloeg de andere dagen de hengst ook naar de overkant van de straat.

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:36

Goedemorgen, heb niet echt bij kunnen lezen.

Ods voor jou word het ook spannend.

Collerpoint zo voel ik me dus al 4 dagen, behoorlijk gebroken.

Vrijalover mooie buik, en mooie fjord staat ze bij jou aan huis?

Update jolly, nog veel last van het vocht dat ze vast houd, gisteren weer op de wei geweest, begon op het eind als het waren echt te lopen, stap, puf, stap, maar wel al meer beweging als de dag ervoor toen heeft ze echt de hele dag in een rondje gegeten, zonder haar achterbeen ook maar op te tillen, buik zit ook met een punt naar achteren, tieten zijn nog niet veel van aa naar a

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:43

Oh ja Nimber het belangrijkste vergeet ik te vragen, is hinke weer helemaal de oude?

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:11

Update Angel:
Ze lag gister avond toen ik naar bed ging te zuchten en te puffen. M'n moeder had me nog gebeld rond 1 uur(toen zij naar bed ging en geen zin had om naar boven te lopen ) of ik om 2 uur wou gaan kijken. Ik heb ja gezegt, om 5 uur ging mijn wekker en ik bedacht me of ik nu gedroomd had of ik gebeld was of niet. Ff in m'n telefoon gekeken, ja, idd een gesprek van ff na 1en en een briefje op het aanrecht voor mijn zusje dat ik om 2 uur zou kijken .
Volgende keer komt ze dus toch naar boven om mij wat te zeggen .
Vorig jaar toen er een veulen was had ik al iets van 'ja, en? mag ik nu weer slapen' tot ik in de kamer van mijn zusje lawaai hoorde en het kwartje viel . Mij 's nachts bellen om wat te vertellen is dus geen succes.

Maar nog geen veulen, om 5 uur stond die witte flink te vreten(terwijl ze afgelopen dagen juist heel weinig at).

Vanmorgen had mijn zusje haar buiten gezet, heeft ze vrolijk Dennis helemaal in elkaar gemept en ging toen bij het hek staan krijzen dat ze weer naar binnen wou. Dus die had haar maar weer binnen gezet en toen ik buiten kwam wou ze weer naar buiten, dus daar staat ze nu.

Het is zo'n lieve makkelijke voorzichtige merrie, maar gister had ze m'n vriend al geschopt(uit het niets), liep ze aan m'n jas te trekken en vanmorgen m'n andere vriendje in elkaar meppen. Ik heb haar nog nooit ZO VERSCHRIKKELIJK sjago gezien. Dus ik ben benieuwd of dit het echte teken is dat er wat komt.

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:21

Spannend dennis, ik hoop voor je dat het snel komt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:30

Pfff, erg veel om bij te lezen dus ik sla een paar pagina's over en begin bij pagina 28

@ Tinkerloos: in Ees geweest? Dan heb je vast de Tinkercollectie van H. Janssen gezien en misschien ook wel die van Mariska_28
Zat je trouwens ook nog redelijk bij mij in de buurt

@ Ylana: geen idee wat dat knipogen zou kunnen betekenen.

@ Cheveyo: je nieuwe meiske heeft idd een mooie naam gekregen. Goed over na gedacht!

@ Mac: Mevroi begint eisen te stellen?

@ KG: agosh arme Keeva... ze lijkt het zatter te zijn dan Fayette op dit moment

@ vrijalover: welkom terug! Fijn dat Vreya toch op je gewacht heeft.

@ Fleda: Grinnik, dat zou ook iets voor mij zijn om een schaduw aan te zien voor een veulen
Fleur heeft een mooie puntbuik en een toch goed volle uier vind ik. Mmmm, hoe lang zou dat nog duren?

@ Nathalie1976: Ik vind Nymphea wel mooi dragen hoor! En voor 305 dagen nog niet enorm dik. Wordt dit haar 2e veulen?

@ WenK: agosh arme Lisje

@ Sammie: Oh my.... jij moet nog zeker 3 maanden wachten Pfff... zou er op dit moment niet aan moeten denken.

@ Dennis: geen paasveulentje gehad van Angel?

@ KG: Spannend!!!

@ safierlover: gefeliciteerd met je paasveulentje! Ze is idd al groot zeg

@ Nimber: alweer bezig met 2007

@ Vrijalover: mooie skippybal heb je

@ Dennis: Angel wordt het langzaamaan ook zat zo te lezen. Ben benieuwd wanneer zij van plan is om haar veulentje op de wereld te laten komen.

Updatetje van hier: Fayette is dik, draft alleen nog maar als de baas een winterpeen voor d’r neus houd en er dan hard mee weg rent (heb hem nog zo gezegd dat ie geen zwangere vrouwen mocht pesten )
En verder: wel een dikke en harde buik, redelijk dikke en harde uier (voor een maiden dan ) maar spenen nog steeds niet volledig geplopd, banden al wel losser maar ze kan nog steeds tegendruk geven als ik d'r staart omhoog doe. Kortom: Beeb laat volgens mij nog wel even op zich wachten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:40

Haha, je verhaal doet me aan iemand denken Dennis! Was het Cayusejuhh niet die ook niet wakker te krijgen was toen het veulen er was?

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:45

Weet iemand dat jolly loopt natuurlijk door al dat vocht harstikke scheef, komt dat weer goed na de bevalling als het vocht weer weg is?

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:36

collerpoint schreef:
Afbeelding geen veulentjes zo te zien ...

zo voelde ik me ook vanmorgen toen ik op stond.

Zal deze week nieuwe foto's nemen van mijn drachtige muts. Ze heeft zich zaterdag flink druk gemaakt op de trailer want haar zoon van vorig jaar is naar zijn nieuwe eigenaars gegaan. (foto's volgen daar ook nog van hoor deze week. Laatste kraamstal foto's van hem ) en voor alle veiligheid hebben we moeder en zoon samen vervoerd. We waren al op weg toen we moesten terug rijden. was de zak met veulenbrok vergeten. Later kregen we nog eens file erbovenop dus werd al snel een half uur a driekwartier later dan afgesproken bij die mensen. Maar hij zit op een fijne dressuurstal.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:53

de hele nacht erbij geweest 5 X vals alarm, veel melk weg, maar geen veulen

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:58

Saffierlover, gefeliciteerd. Leuk veulen!
@ Vrijalover , wouw wat een mega buik heeft ze zeg!
@ Flettie bedankt voor de samenvatting! Sorry heb erg weinig tijd om bij te lezen.

Update Fleur (van Fleda)

Fleur kegelt!!!
Haar benen zitten al helemaal onder de plakprut. Kegels zijn er wel afgevallen,hopelijk komen ze vanavond weer terug.
Foto`s natuurlijk!
Zo lag Fleur te kreunen in de longeerring.

Afbeelding
Achterkantje...helemaal lang en dik....
Afbeelding
Benen onder de prut..
Afbeelding
Ben erg benieuwd wanneer ze het veulen uitpoept!

En eentje van Maroes!
Vandaag is ze uitgerekend!
Afbeelding

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:05

Hee balen Merilyn.... Misschien komende nacht dan? Kan toch haast niet missen

Safierlover: Geveuliciteerd!!! Wat een scheetje zeg! Is het een hengstje of merrietje? Of heb ik daar overheen gelezen? Enne naam???

Vrijalover: Jeetje die Vreya heeft echt een skippybal ingeslikt Lekker bol hangbuikje Uier kán voller

Keevagirl: Haha ziet het al voor zich Ireene rent met inieminie harskegeltje naar binnen naar manlief toe Spannend hoor!

Fleda: Joepieeeeeee kegels! Dan gaat t nu vast niet lang meer duren!

Maroes: Gefeliciteerd met de mijlpaal! Nu maar afwachten he... Zijn er al veel tekens dat het veulen spoedig zal komen?

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:11

@ Maroes, dan zitten Marga en Maroes nog dichterbij dan ik dacht, want ik ging bij mijn uitgerekende datum uit van 340 dagen (8 mei) Als ik uitga van 335 dagen is het 3 mei. Zou wel mooi zijn, want Marga is zelf ook geboren op 3 mei

Ods schreef:
WOW dat zijn nog een prachtige Fjorden Ullwinn!! Leuk die familie die je ons hebt laten zien, ik ben erg benieuwd naar je veulen, ik vermoed net zo'n lekker bekkie als de rest van de familie!

Wat een lief berichtje Ods Denk je dat ik wel een goede keus heb gemaakt met de papa?

Dit is de papa van Ullwinn (en Tea)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CaylinnMae op 18-04-06 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:13

Dames zoals belooft de foto's van de lammetjes.

Afbeelding
Afbeelding

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:14

saffierlover: gefeli !!!

@keevagril: zo te zien toch nog niets???

@tinkerloos: arme jij

@flettie: heb ik nu eigenlijk een nam gekozen die op jouw lijst stond? ben benieuwd wanneer die van fayette komt

@dennis: hihi

@fleda: woeha!!! spannend afwachten nu
maroes ziet er schitterend uit!!