[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:13

Proudmama: Joli ziet er goed uit!

MightyJoe: wat genieten zo, voor het eerst buiten <3 <3

Orange: gefeliciteerd Y)(^) :)F

Luna: ben benieuwd hoe lang nog :):)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:15

Gefeliciteerd met de geboorte van de veulentjes *\o/*
Stuk voor stuk weer heel knap <3
Spannend zo’n redbag.
Super gehandeld en hoop dat je nu na alle spanning lekker kunt genieten.
Begrijp goed dat je baalt hoor fokfanaat.
Je hoopt zo op een merrie en dan is het toch even een teleurstelling.
Het is wel een enorm knap ventje <3
Ik ben ook nog steeds erg blij met onze kleine wijsneus.
Het is wel een dametje met eigen mening maar ze begint wel te begrijpen hoe het hoort :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:35

Het is wel een knappe dame, Ajesca <3 <3

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:37

Tja een merrie is een deel van het gezin voor altijd en een hengst wordt verkocht. Dus emotioneel is er een groot verschil.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:43

fokfanaat schreef:
Tja een merrie is een deel van het gezin voor altijd en een hengst wordt verkocht. Dus emotioneel is er een groot verschil.

Begrijp ik heel goed en had je ook echt je merrietje gegunt -O-
Besef me ook echt dat ik in een enorme luxe positie zit met continu merrieveulens.
Al heb ik het tegenovergestelde probleem want juist omdat het merries zijn wil ik niet verkopen :')
Heb nu wel een bod afgeslagen waar ik erg goed over na heb moeten denken maar het is voor mij echt hobby.
Het jonge spul op zien groeien en beleren geniet ik misschien nog wel het meeste van.
Denk wel dat als er een paar onder het zadel zijn dat er dan wat verkocht gaat worden.
Tot die tijd blijf ik genieten van alle knappies in de wei <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:47

We houden het sowieso, want ik kan en wil niet verkopen. Daarom ook geen merrie erbij gekocht, want anders heb je teveel paarden straks.

Maar heb ook geen voorkeur. Ik vind hengst/ruin en merrie beiden voor-en nadelen hebben. Kan wel zijn dat we anders beslissen qua opfok, wel of niet jong paard erbij etc.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:59

Hier verkoop ik ook pas ohz. Als ze een jaar of 4 5 zijn. Maar als er een mooi bod eerder komt, mogen ze weg :j

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:07

suffie schreef:
Melissa1996 schreef:
Gefeliciteerd! Weer merrietjes! :=
Knappe mo baby hoor!

Vorige stal baas wilde heeeeel graag een Mallow x Mo baby maar na een niet helemaal soepel afscheid gaat het er niet meer van komen denk ik :=

Mallow gisteren geinsemineerd, gekozen voor een jonge maar wel hele aansprekende hengst, Presley's Milagro (Dynamite). Nu maar hopen dat het in 1x leuk.

Nog gebruik kunnen maken van de korting, was een leuke actie :j

Mallow valt daar zowiezo buiten, gepremieerd maar bij ICS denk niet dat ze daar veel aan hebben.
Mits alles natuurlijk goed gaat bij Zaira, neig ik voor haar ook voor Dynamite te gaan.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 29-04-22 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:09

Wat een knap veulen MightyJoe!

En Ajesca dat is een chique diertje zeg

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:37

Hele leuke foto's Ajesca!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:43

Gefeliciteerd met de veulens dames, een hele geboortegolf lijkt het weer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:04

Cioccolato schreef:
Hier verkoop ik ook pas ohz. Als ze een jaar of 4 5 zijn. Maar als er een mooi bod eerder komt, mogen ze weg :j

Maar hoe langer je ze hebt, hoe moeilijker het soms wordt, denk ik? Of je komt er echt achter dat je er toch geen band mee hebt misschien.

Ik kan het niet. We hebben gefokt en verkocht, ook niet bij ons geboren paarden, maar altijd spijt gehad. Ook 2x terug gekocht die we dus in de tuin hebben staan :D

Kreeg ooit een krankzinnig bod op de shet, maar heb het niet gedaan en nooit spijt gehad. Geld was al 20x op geweest en mis hem nu nog steeds vreselijk.

Had er echt graag een (drachtige) merrie bij gewild, omdat ik dat echt beter vind, maar dan worden het voor nu teveel paarden.

Kocht mn merrie wel drachtig en dat veulen 1x gezien en afstand gehouden. Zelfs na goed bod om haar toch te kopen, lang getwijfeld en niet gedaan. Ik zet het opzij, maar denk er 2jr later nog wel aan. Ik denk altijd; als ze maar niet te koop komt, want ik ken mezelf........

honden net zo; Had voor mn BC teef al een lijst mensen die een pup wilde. Ben zoooooooooo een enorm watje en wordt alleen maar erger met de jaren.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:35

MightyJoe, wat een knap kind! <3

Ik heb de rest van de foto's van gisteren ook binnen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:43

Ik heb mn merrieveulen van vorig jaar ook aangehouden. Heb wel besloten dat ik het veulen van dit jaar dan wel moet verkopen anders word het teveel…. Wel moeilijk maarja, als je je erop instelt is het wel makkelijker denk ik. En ik verkoop ze natuurlijk alleen naar een goed tehuis. Hoewel, voor de huidige prijs van een veulen zouden eventuele kopers ook wel gek zijn om er niet zuinig op te zijn .
Ben nog steeds zo blij met die van vorig jaar, dat ik alweer dezelfde hengst heb besteld voor dit jaar, en ondanks dat het veulentje dat er nu inzit van een andere hengst is hoop ik dat het net zo knap word <3

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:47

Prachtige foto’s Cynthia! Kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent!

Ajesca ook een verschrikkelijk mooi veulentje!

MightyJoe schattig zo in de wei, vind het altijd heerlijk die eerste dagen en zit er ook vaak bij

Fokfanaat balen dat dat een hengst is inderdaad, snap ik wel! Hij is echt heel knap… volgend jaar ook maar aan de FillyPlus?

Rest wel gelezen maar niet onthouden… sorry lees vanaf telefoon en het gaat zo hard…

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:04

MJ, wat een plaatje van een veulen <3
Misschien een ongevraagd advies, maar je mag de merrie hoog in het voer gaan zetten als je dat nog niet hebt, vooral eiwitten :o

Wat leuk dat je er zo bij kan zitten Ajesca!

Prachtige foto's Cynthia! Heb je de kleurtest al terug? Ik ben kamp perlino (of cremello :o )

Hier ook struggles over verkoop, en de veulens zijn er nog niet eens. Ik hoop echt zo dat ze niet te knap zijn en niet het goede geslacht hebben. In 2020 kocht ik mijn hengst en besloot toen het ongeboren veulen van mijn jongste merrie te verkopen. Nou, die staat er dus nog steeds. Ze is gewoon te goed gelukt, zowel uiterlijk als innerlijk. Maar nog meer paarden erbij kan eigenlijk niet. Dus ik dek dit jaar ook maar niet weer...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:13

Nee, waarschijnlijk 4 mei :)
Cremello is hij zeker niet, aangezien zijn manen en staart erg bruin zijn. Cremello’s hebben witte staart en manen.
Zelf ben ik Kamp Smokey Cream, maar het zal wel perlino zijn ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:17

Ik fok ze voor de verkoop uiteindelijk. Krijg wel een band en vind ze wel leuk, maar ik vind verkopen niet moeilijk

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:28

Caily schreef:
MJ, wat een plaatje van een veulen <3
Misschien een ongevraagd advies, maar je mag de merrie hoog in het voer gaan zetten als je dat nog niet hebt, vooral eiwitten :o

Wat leuk dat je er zo bij kan zitten Ajesca!

Prachtige foto's Cynthia! Heb je de kleurtest al terug? Ik ben kamp perlino (of cremello :o )

Hier ook struggles over verkoop, en de veulens zijn er nog niet eens. Ik hoop echt zo dat ze niet te knap zijn en niet het goede geslacht hebben. In 2020 kocht ik mijn hengst en besloot toen het ongeboren veulen van mijn jongste merrie te verkopen. Nou, die staat er dus nog steeds. Ze is gewoon te goed gelukt, zowel uiterlijk als innerlijk. Maar nog meer paarden erbij kan eigenlijk niet. Dus ik dek dit jaar ook maar niet weer...

Thanks!
Ja doen we hoor! Merrie heeft het in de laatste maanden van haar dracht zwaar gehad. Ze is 16 en is verder niet bereden dus enkel gefokt. Ik ben ook voorzichtig met haar het lijkt erop dat ze ooit bevangen heeft gestaan. Vorig jaar hebben we haar drachtig gekocht en toen had ze al een blote ruglijn.

Ze krijgt nu onbeperkt ruwvoer, vitalbix breed en grow en nog een merriebrok gemengd en fibrebeet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:37

Hopelijk zit ik ernaast en is hij smokey cream! Blijft toch uniek hoe kleurtjes zich verschillend uiten per ras, met name crème en zilver lijkt het.

Mj, lastig als je al met achterstand begint. In principe worden ze van eiwitten niet hoefbevangen, die zou je zorgeloos toe kunnen voegen aan je huidige schema. De eiwit behoefte wordt in de eerste drie maanden na de geboorte ongeveer 4 keer hoger dan van een recreatiepaard, en oudere paarden hebben ook nog eens een verhoogde eiwit behoefte.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:45

Kijk, Idris (cremello) met zijn witte staart en manen:
Afbeelding

En Blue:
Afbeelding

Hij is dus duidelijk bruin- of zwartbasis. maar ja, welke van de twee? :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:57

Onder de Tinkers worden sommige cremellos ook best donker geboren qua behang, maar had daar eerlijk gezegd niet zo op gelet nu, zie in je topic wel over duidelijk donkere oor randjes. Mij is dus geleerd daar naar te kijken.

https://m.facebook.com/groups/101786526 ... 8911965889

Hier een dubbel crème tinker veulen uit 2 valk ouders (beide Aa), als ik dat dan vergelijk met jouw knapperd vind ik hem veel lichter. Maar duizend tinten crème, dus wie weet :D

Of, 3 maal is scheepsrecht en de volgende wordt een sc merrie O:)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:02

Gefeliciteerd met jullie merrieveulens Gea en Flori!

Ik moet dit jaar een paard verkopen, we gaan zien of ik dat kan. Dit veulen wordt een beetje een test of ik kan fokken voor verkoop :=

Knappe fotos Cynthia en zag nog meer veulens langskomen, heerlijk. Wij naderen de 320 dagen, vond het zo langzaam gaan maar vanaf de 300 niet meer!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:23

Ik moet gelukkig niks verkopen deze keer. Maakt niet uit wat eruit rolt dus, alles is leuk.

Ze gaat lekker door hier. Uier is elke dag groter, banden worden minder, buik wordt groter
Woensdag
Afbeelding
En vanavond
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:28

Caily schreef:
Onder de Tinkers worden sommige cremellos ook best donker geboren qua behang, maar had daar eerlijk gezegd niet zo op gelet nu, zie in je topic wel over duidelijk donkere oor randjes. Mij is dus geleerd daar naar te kijken.

https://m.facebook.com/groups/101786526 ... 8911965889

Hier een dubbel crème tinker veulen uit 2 valk ouders (beide Aa), als ik dat dan vergelijk met jouw knapperd vind ik hem veel lichter. Maar duizend tinten crème, dus wie weet :D

Of, 3 maal is scheepsrecht en de volgende wordt een sc merrie O:)

Zo! Die is héél donker ja! :wow: Nog nooit gezien!
Over duizend tinten crème gesproken: Fi maakt haar veulens sowieso graag donker. I was ook best donker voor een cremello, dus perlino zou me niets verbazen :)