Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AM_Horses schreef:Kabayo. Fijn dat het nu toch nog gelukt is. Valtvook niet mee zo'n jonge hengst met amper ervaring en ook nog zo'n hoogte verschil.
Met natuurlijke dekking is misschien stappen nadien een goed idee.
Met ki hoeft dit niet. Wordt echt in de baarmoeder geinsemineerd.
Luna. Red is knap. Mag je zeker trots op zijn
Muronia. Spannend. Bijna scannen
Mdw. Gezellig. Met welke hengsten ga je dekken?
Jennyk. Dat is wel fijn zo'n klep. Ik vindt het mrt zeiltje hier toch altijd spannend
Wij hebben een 1.5 paard trailer gaat prima. Maar als ze ouder worden en met grote merrie, wordt het te krap.
Kayley. Paard wat zo stijf loopt is net nieuw aangekocht? Of heb ik iets gemist
Vandaag Nigrante dekken. Misschien ook nog een andere merrie van White Dream. Dat hoor ik na de scan.
Kayley95 schreef:Kabayo : Dat dekschema om de dag heb ik ook gedaan bij mijn friesexandalusier merrie. Zij heeft in totaal 3x bij de hengstenhouder daar gestaan en alles is met de hand gedaan. Bij mij heeft het geen baat gehad. Merrie 3x niet drachtig. De hengstenhouder vertelde wel dat dit bijna niet voorkomt als je het op die manier doet. Dus hopen op een zegen voor jou! Ik had gewoon dikke pech denk ik met mijn merrie.
Tinniie : Gefeliciteerd! Jammer dat de vrucht heeft afgeworpen bij de andere merrie. Jij woont in Belgie toch? Ken jij toevallig de DA Jef Desmedt ? Mijn Boston gaat daarheen. Ben verder niet bekend met hem, maar hoor super verhalen over die man.
Hoe zetten jullie merrie en veulen trouwens op de trailer? Ik ben van plan om het tussenschot er uit te halen, van voor wat hooibalen neer te zetten zodat Diamond niet onder de voorstang door kan en dan eerst Diamond er in en dan vervolgens Boston vast. Diamond gewoon los. Het is de eerste x voor ons beide ( eigenaresse van stal en ik ) dat wij een veulen moeten mee vervoeren namelijk naar een locatie.
Muronia schreef:Kayley ze heeft het getroffen met jou als baasje.
Balko zacht worden is ook vooruitgang, 4,5 is niet heel klein, heeft ze de eitjes normaal groter?
LaDonna kijk dat is goed nieuws, goed dat je haar hebt laten scannen!
Tinniie ik weet niet meer precies na hoeveel dagen het is, maar na een bepaald aantal dagen dracht resorberen dan komen ze moeilijk terug in de normale cyclus dacht ik. Maar volgens mij was dat rond de 40 dagen toch?
Hier geen nieuws en dat is goed nieuws, geen merrie hengstig tot nu toe.