Ah skattig Baudyh, gefeliciteerd! Respect voor je reacties op iedereen Kathleen, super leuk! Wat goed van Wild Thing, AM Ik vind ook prettiger nu het halsteralarm, het ging vannacht 1 x af, 3.30 u. Ze lagen allemaal lekker te pitten. Straks camera erop en als ik wat hars zie , waken en wekkertje zetten. Het scheelt dat de schapen ook uitgerekend zijn 8 april en we ook s nachts gaan kijken. Ik wil iig het gevoel hebben er alles aan gedaan te hebben zodat goed kan verlopen.
Al_Zawraa Ik blijf het zeggen beeldschoon. Ik ben fan.
Baudyh Gefeliciteerd!! Da's wakker worden!!
essie_blue
Geplaatst: 25-03-21 09:28
Gefeliciteerd Baudy! Wat een verrassing!
Dennenboom ook gefeliciteerd!
En DL ook gefeliciteerd, heerlijk veulen!
Verder hou ik jullie maar met moeite bij haha! Sprietje op dag 344, vannacht weer 8 keer wakker gebeld en mevrouw lag steeds heerlijk te pitten. Echt niet normaal hoe vaak dat paard ligt te slapen, geen doen zo en ook echt lang slapen icm wild dromen. Hoop dat de kleine snel komt want ik lig al twee weken op de bank en kom zo niet echt aan nachtrust haha!
Proficiat met alle veulentjes! En gelukkig gaan de meeste tot nu toe goed.
@blackbeauty, heb jij dan het Radco alarm? Of een andere variant?
Ik ben me aan het oriënteren voor een birth alarm. Het is ons eerste veulen, ik en mijn vriend werken beide op het moment dat ze uitgerekend is. Paard staat 24/7 op een track (en weide wanneer het weer het toelaat), ik heb reeds een camera in de schuilstal. Wanneer het zo ver is en we zijn niet thuis zou ik haar op een beperkt stukje laten zodat ik haar altijd in beeld heb. Merrie ligt niet veel neer om te slapen en wanneer ze dit doet houdt ze haar hoofd meestal nog rechtop. Verder staat ze gewoon aan huis, dus snachts zou een betere optie zijn om te bevallen, maar denk dat mevrouw daar anders over gaat denken. Overigens nog een 55-tal dagen tot ze veilig is, dus ik heb nog tijd.
Wat raden jullie ons aan om te gebruiken?
Overigens ook een dankjewel aan iedereen die hier tietfoto's post en ph strips waarden, ik heb al een hele map met opgeslagen foto's om zelf zo weinig mogelijk tekenen van een naderende geboorte te missen.
Gefeliciteerd Baudyh! Knapperd! Gelukkig dat ze net onder toezicht staat
tamaramt
Geplaatst: 25-03-21 09:56
@alicelover: maar waarom gebruik je dan de slaapstand niet? Juist omdat je een platslapende merrie hebt? Leuke fotos
@al_zawraa: wat een prachtig aansprekend veulen geweldig mooi hoofdje ook
@ual_95: spannend zo op de trailer, fijn dat het goed ging Merrie vast en veulen los zie ik..had je het zeil ook dicht? Mijn merrie heb ik al jong paard echt trailerlaadproblemen mee gehad. Na bijna jaar oefenen ging het bijna probleemloos. Echter kan ik het zeiltje nooit dicht doen. Dan flipt ze volledig. Momenteel laad ik ze al 10 jaar alleen en dat gaat meestal goed. Ik merk wel dat de laatste jaar soms iets lastiger is omdat ze nog maar weinig weg moet met de trailer en het zijn altijd niet leuke dingen (dierenkliniek ivm revalidatie blessure)
@am_horses: wat super fijn dat wild thing stabiel blijft dat is echt een hele opluchting! En Sammie maakt het spannend, ik ben benieuwd! Ik las dat jij vaak staande bevallingen had? Ik dacht dat dat juist niet zoveel voorkwam?
@baudyh: wow wat een verrassing Gefeliciteerd! Gaat alles goed met merrie en veulen?
@essie_blue: pfff al 2 weken...dat breekt echt op. Heeft ze dan wel allerlei signalen waardoor je wilt gaan waken?
Ik ga vanmiddag nog melk teststrips en nog extra veulenhalster kopen met kort touwtje eraan.
Vanaf wanneer doen jullie een halster bij het veulen om en leren jullie het meelopen aan het touw?
Op de pensionstal waar mijn paard staat komen elke dag de paarden op de wei. De wei is schat ik 60/70 meter vanaf de stal. Zal ik de eerste paar dagen dan het veulen los mee laten lopen of al meteen proberen aan het touw langs de moeder?
En nog een vraag. Ik heb meerdere boeken gekocht mbt bevalling en veulens opvoeden. En nu las ik heel stuk over inprenten direct na de geboorte? Ik had juist het idee om merrie en veulen rustig aan elkaar te laten wennen zonder te veel poespas erom heen. Hoe doen jullie dat?
Wauw Baudyh gefeliciteerd! Wat fijn dat je er net op tijd bij was! Hier dromen we denk ik allemaal van ipv die dagen maar doortellen en maar foto's van de uiers ed blijven maken, slapeloze nachten.....
Ik las iets over de temperatuur. Daalt de temp altijd sterk? Leuk om zo steeds meer info te krijgen in dit topic.
Ik heb geen birth alarm. Ik werk alle dagen vanuit huis en als ik weg moet is mijn vriend thuis. De stal is 10 meter van ons huis af en ik hou het goed in de gaten met de camera. Ze ligt al 3 weken elke nacht helemaal plat te slapen dus ik denk dat ik nu al gesloopt was als ik wel een birth alarm zou hebben omdat we al 11 dagen veilig zijn en de uiers ook aardig vol zijn vanaf dag 315.