[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:54

Ik weet niks van dat soort prijzen, dus aan mij hebben jullie niet veel. :Y)

Vandaag de witte een bezoekje gebracht op temptation weiland en een flinke borstelbeurt gegeven. Was nodig, kwam megaveel haar af. := Ze was wel wat aan het hinniken naar de hengst, maar nog geen tekenen van hengstigheid helaas. Ik ben niet zo goed in wachten. O:)

Inmiddels wel steeds blijer met mijn keuze voor dit paard. Hij is ontzettend vriendelijk en komt gezellig alle aandacht opeisen als je bij het hek staat, maar laat zich ook prima wegsturen als ik mijn merrie kom halen. Precies zoals ik het graag zie.

Kijk dat hoofd. :))

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig kan hij ook normaal doen.

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 06:16

Ebba toonde gisteren de eerste tekenen van hengstigheid. Jesse gebruikte de merriemeter en dat heeft hij nog niet gedaan bij haar.
Hopelijk lukt het gauw om haar te dekken.

Nynkster

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:16

Vulina : gaaf zeg insimineren met totilas! Ben nu al benieuwd naar het veulen {:}

Imre : knap paardje zeg! En wat een manen joh :=

Woogy : hopelijk lukt het!!!

Hier Lina nog niet hengstig, weinig interesse in de hengst ook. Ga er vanmiddag even langs om haar even boos toe te spreken :)) en ben benieuwd of ze ook blij is om me te zien, ze was nogal afstandelijk daar. Maarja het is ook maar een apart ponytje 8)7

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:58

Vulina Wat gaaf met Totilas.

Imre: wauw wat een knapperd. ook een hele mooie kleur en idd die manen wat een bos <3

Woogy: hopelik kun je binnen kort dekken.

Kwa insemineren heb ik helemaal geen idee van. Dit word de tweede keer dat wij een veulentje gaan fokken.

Dinsdag is Fitany weer thuis gekomen. blij dat ze er weer is. ze is een dikke maand uit logeren geweest in België. gelukkig in 1 keer drachtig. nu begint het lange wachten :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:18

Nou, ik had eigenlijk een andere merrie voor Totilas. Vorig jaar gust en dit jaar ook alweer een keer. Vorig jaar betaald en nu dit jaar ook alweer ;) (Duitsers hebben geen gust regeling) dus ik doe hem nu bij mijn nieuwste aanwinst :D
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:55

Knap ding Vulina!

Farah fijn dat ze in 1 keer drachtig is,gefeliciteerd!

Imre wel fijn,zo leer je het best de hengst zijn karakter kennen,top!

Straks heel mooi weer,nu moeten de laatste wel hengstig worden toch!

Op dit moment wordt hier de oude merrie van mijn schoonouders gedekt,ze is al 20 dus we gaan nog moeten zien of ze makkelijk gaat pakken. Hun ander merrietje is ook hengstig en willen ze ook gedekt zien,maar dat is zo een kreng met de hengst,dat hij het hele seizoen een schrik opdoet. :')
Ik heb dus niet veel zin om die te laten dekken,zeker omdat ze ook met een veulen loopt nu. Wordt sowiezo uit de hand dekken voor de merrie haar eigen veulen plet/slaat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:11

Mooierd Vulina!

Zag van Imre nog knappe plaatjes vanaf Temptation Weiland, hij is wel erg leuk. Vinden de merries dat ook?

Ik verbaas me er serieus over hoe weinig rassen een 'levend veulen garantie' hebben. Dan zou ik aardig snel klaar zijn met dekken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:28

Knappe merrie vulina!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:31

Zelfs dit topic gaat razend snel..
Ik heb er vooe gekozen om mijn 3 jarige merrie wat eerder te laten dekken dan geplant. Dus ik ga actief uitzoeken welke hengst ik wil. Laat de voorpret beginnen!

Fijn dat er al merries drachtig zijn. Hele opluchting verder!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:54

Vulina schreef:
Nou, ik had eigenlijk een andere merrie voor Totilas. Vorig jaar gust en dit jaar ook alweer een keer. Vorig jaar betaald en nu dit jaar ook alweer ;) (Duitsers hebben geen gust regeling)

Bagger hè die regeling. Ik had een oogje op schwartzgold, maar wil nu 1x dekken en volgend jaar gaan rijden. (Ze is nu 3) en niet nog een keer dekken. Dus ik durfde dat risico niet aan.

Hopelijk pakt hij op deze knapperd wel Vulina!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:11

Hopelijk is Jeroen gauw thuis, kunnen we weer schouwen en hooooooopelijk ook dekken :D Maar daar ga ik niet van uit, heb nog steeds het idee om ze samen los te zetten. Jesse weet precies wat hij doen moet en wij zijn buiten schot van Ebby...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:30

Prachtige merrie Vulina, hopen dat het pakt met Totilas.

Duitse voorwaarde zijn echt.... Ik wilde vorig jaar eigenlijk met fürst Romancier dekken, maar ben blij dat ik het niet heb gedaan. Wild Thing pakte vorig jaar niet, dit jaar gelijk. Of ik het risico volgend jaar aandurf, weet ik nog niet.

Cioccolato. Leuk vind ik dat altijd hengsten bekijken en uitzoeken. Succes!

Imre. Wat is hij knap <3

Nog 4 dagen tot Esmeralda gescand word.... spannend :):)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:40

Ik zou met de Rolex ook wel graag voor een Duitser willen gaan, maar door de voorwaarden ga ik idd toch voor een hengst die iig in Nederland staat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:40

Ik vind het ook vervelend, die voorwaarden. Ik ga toch waarschijnlijk ook dit jaar Fürst Romancier en Jovian gebruiken. Op hoop van zegen <<)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:57

Vulina schreef:
Ik vind het ook vervelend, die voorwaarden. Ik ga toch waarschijnlijk ook dit jaar Fürst Romancier en Jovian gebruiken. Op hoop van zegen <<)

Duimen dat het gelijk pakt.
Ik ga er goed over nadenken, wie weet dat ik het volgend jaar toch ga proberen :j Ik blijf het een geweldige hengst vinden!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:04

eigenaardig ik heb net mooie voorwaarden met die duitse hengsten, buiten levend veulen garantie heb ik vorig jaar ook een herdek met andere merrie indien de merrie het niet moest halen.

Dit jaar andere duitse hengst en ook levend veulen garantie. Lijkt in de qh precies meer voor te komen dan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:51

Arabs, Volbloeds en harddravers hebben ook vrijwel altijd levend veulen garantie

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:08

Ebba is lastig! Slaat als een of andere kung fu pony om zich heen, terwijl ze goed hengstig is. Jesse benaderd haar heel voorzichtig en rustig...Zucht.

Morgen maar weer opnieuw

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:27

Vulina schreef:

Soms ben ik juist blij dat ik lid ben van het Westfalenstamboek als ik gebruik maak van Landesgestüt hengsten. Ik betaal dan €100 aan bij de eerste inseminatie, dat geld ben je altijd kwijt. Bij dracht in oktober betaal je aan tot de helft van het dekgeld en pas als het veulen 2 weken oud is betaal je zogenaamd Fohlengeld, tot het totale bedrag van het dekgeld.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:29

Ik zou het toch niet durven dat met die Duitse hengsten dan ... :n
Maar dat is misschien omdat ik zelf nog een studente ben :Y)

Zag eergisteren geloof ik een bericht betreft een merrie die nog hengstig was na inseminatie.

Hier mijn merrie ook nog hengstig 2a3 dagen na het insemineren.
Ze had wel 2 rijpe follikels op een eierstok. Kan het zijn dat ze hebben geïnsemineerd terwijl 1 follikel sprong? Normaal spuiten ze voor het springen van de follikel, dan lijkt mij toch dat beiden springen.

Of is dit normaal dat merries nog 2 dagen hengstig zijn wanneer de follikel is gesprongen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:31

Woogy, misschien helpt een praam?

Dat is super Suffie!
Zoals vorig jaar is een vervelend bedrag hoor, voor geen veulen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:57

We willen nog niet te vlug grijpen naar hulpstukken maar kans bestaat wel dat we morgen voorzichtig een stok erop doen als ze blijft stuiteren.
Ze vind het gewoon echt heel eng dat hij aan haar zit, ze begrijpt het niet en dan komt het 'eerste klap is een daalder waard' gedrag in haar op...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:26

Ook wel sneu om dan zo gedekt te 'moeten' worden. Hopelijk lukt het!

Ik ben vandaag nog even bij pony geweest. De hengst vindt haar heel interessant, maar de andere merrie laat hem niet met rust, dus hij komt nog niet zo in de buurt. Komt vast wel als ze goed hengstig is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:48

Soms moet het wel zo. Ik heb een merrie die de hengst zonder praam niet heel laat. Met praam is het zomaar klaar. Als je de praam op de juiste manier gebruikt hebben ze er geen last van..

Onze merrie wordt morgen gedekt ipv vandaag :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:33

Ik moet helaas een nieuwe hengsten keuze gaan maken aangezien mijn merrie positief getest is op WFFS.

Wat een ellende zo zeg.