Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Finn__ schreef:Nu ik nog een Friese combi zie in het topic durf ik ook wel te reageren. Ik praat dit jaar graag mee!![]()
Wij hopen in 2018 het eerste veulen van onze 5 jarige Friese merrie te krijgen. Vrijdag wordt ze na 18 dagen gescand op dracht.
Wat zitten er gave combi's bij!
Gefeliciteerd voor de drachtige merries en de rest veel succes bij het duimen draaien of het wachten op de hengstigheid!
LinSa schreef:Ik lees al een aantal pagina's mee maar wil me toch even meldenkomende vrijdag brengen we mijn welsh merrie naar de hengst
Ze wordt daar natuurlijk gedekt. Ze zou de derde week van mei pas hengstig worden, maar dan kan ik haar niet brengen. Vandaar dat ze iets eerder gaat. Het wordt voor ons allebei het eerste veulen, dus misschien nog wel extra spannend
De hengst staat 300 km verderop, dus waarschijnlijk blijft ze daar staan tot de eerste scan. Hopelijk is ze in een keer drachtig, maar dat hoopt natuurlijk iedereen
Murosch schreef:De DA bevestigde eigenlijk wat jullie hier ook al noemden. Ze kwam veel tegen met eitjes die niet groeien willen of die helemaal niet hengstig worden. Ik zit nu even in twijfels over het hengstje. DA gaf aan dat mijn merrie er van binnen heel mooi uitziet. Schone baarmoeder, geen cystes of wat dan ook, eitje in aanwas. Voor het hengstje was dit zijn eerste merrie en de DA zei dat het best wel eens aan zijn zaad kon liggen of dat het gewoon niet matcht, helemaal omdat ze wel elke dag is gedekt tijdens de hengstigheid. Misschien beter om een iets meer bewezen hengstje te kiezen? Maar daar heb ik dan nog maar een paar dagen de tijd voor. Of nog 1 ronde bij dit hengstje proberen en als het dan nog niet pakt alsnog voor een andere gaan.. Lastig hoor! Ik zou haar toch wel erg graag drachtig willen zien dit jaar.
Ldenboer72 schreef:Finn... grappig...mijn keuze was Omer of Take.
Kwa bloedlijn en doorgeven rustige karakter paste Take net ietsjes beter bij Tooske maar dat hing er om...waren de 2 overgebleven hengsten. We hebben Take echt gekozen op advies Nieuwe Heuvel vanwege het karakter op mij ietwat rillerige merrie.
Ik hoop dat het zonnetje van vanmiddag het ei van Tooske nog ietsjes beter heeft gemaaktmorgen is voor ons D day en dan afwachten of het is gelukt.
Ik hoor idd ook veel dat het niet pakt dus laten we duimen dat we nu wat beter weer en temperaturen gaan krijgen