[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:25

oh maar de veulenziekte komt toch niet van bacteriën? of ben ik mis :o , ik dacht dat dit kwam van teweinig biest na geboorte, in dbt 2016 was iemand met veulenziekte en die had toch geen melk getest, veulen lag wel ergens in vast zodat deze niet snel genoeg heeft kunnen drinken. Is helemaal goed gekomen. :D

ik vind het inderdaad ook een aanvullende indicatie Linda

ik zou me volgend jaar ook graag een alarm aanschaffen, toch als ik van plan ben alle jaren te fokken.

Murosch nog steeds niet hengstig dan mmm, de eerste hengstigheid zou de beste zijn dus goed opletten nu

bedankt sultan, lief van je ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:32

Ja dat is ook wel zo Linda, maar gelukkig krijgt ze een geboorte alarm om en woont de zoon van de staleigenaar er naast die heeft veel ervaring met geboortes, al zou ik er dolgraag bij willen zijn, maar uk woon 25 min verderop.
Wij hebben helaas geen internet op stal.

Misschien dat ik uiteindelijk nog wel besluit om haar weg te brengen naar bv Mariëlle haar stal (Maverick in L'stad), daar staan ze onder camera of de lindehoeve in Emst.

Geen idee Fotsy, wat ik begreep is dat veulenziekte komt door navelstreng dat te lang open is, of melk wat besmet is.
Maar ik weet het allemaal niet zeker vandaar dat ik ook de vraag stel :D

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:51

Mij zijn de melkstrips heel goed bevallen! Bij beide merries kwam binnen 24 uur het veulen toen de melk een ph waarde had van 6 :) denk niet dat het kwaad kan om er elke dag een drupje uit te halen.

Hier zijn de dames weer thuis, ze waren erg blij om elkaar te zien gister. Inmiddels kan ik ze niet meer uit elkaar halen zonder dat ze naar elkaar gaan roepen :+

<3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:34

Misha had ik hier natuurlijk allang aangemeld, maar nu meld ik Izzy hier ook gelijk aan.

Izzy
Afbeelding

(foto van de vorige eigenaar in haar zomer vacht)
Afbeelding

zal gedekt worden door:
Beloki van stal brammelo
Afbeelding

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:35

Hey Ennasil, komt die niet bij Rowan vandaan??

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:35

Wat een aparte kleurtjes, mooi!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:53

@Linda
ja daar kwam ik achter toen ik haar net had opgehaald, maar helaas is ze in de tussentijd bij een handelaar terecht gekomen waar ze in een 1/2jaar tijd behoorlijk verwaarloosd is geweest waardoor ze behoorlijk mager was, manen en staart vol klitten en de staart en kont vol stront, behoorlijk schichtig was geworden, en de hoeven ook een flinke beurt nodig hadden.
gelukkig heeft ze hier haar gouden plekkje gevonden en is ze met sprongen vooruit gegaan en dat gaat ze nog steeds.

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:12

Nou ik was een dagje eerder bij de DA dan gepland, maar dan met m'n andere merrie. Ik haalde haar uit de stal met een beste wond en een ontstoken been. Gelijk maar naar de kliniek gereden. Daar heeft ze alles schoongemaakt en in een animalintex verband gezet. Voorlopig op de AB en de bute. Morgenavond mag ik even met haar stappen, voor de rest moet ze een paar dagen op stal blijven. Ging net zo fijn met de wedstrijden.
Hier een foto, het is aan de buitenkant van haar linkerknie.
Afbeelding

Morgenmiddag scannen met Jazzy. Ik denk dat ze drachtig is, ze heeft weer zo'n dromerige blik. We zullen het morgen zien

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:24

Gadver setteli, dat is een beste wond... Enig idee hoe ze die heeft opgelopen?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:20

He bah, dat ziet er naar uit....
Succes met het scannen vandaag, hopelijk is ze drachtig.

Beloki is leuk Lisanne, had hem ook op mijn lijstje staan!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:55

Bah dat is een behoorlijke wond!! Hopelijk geneest het goed.
Succes bij het scannen, ik duim voor goed nieuws.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:01

He Bahh Setteli wat akelig! Succes vandaag!

Linda die is inderdaad van mij geweest. Niet te geloven als je haar nu zo ziet.. Was een lieve leuke pony die zelfs de eerste stapjes voor de wagen had gezet. Maar dat gaat weer helemaal goedkopen bij Enasil :)

Ensil wel mooie hengst hoor!

Hier ga ik dadelijk met Bo en Spook scannen om 1 uur. Kon het niet laten dus ga toch maar haha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:40

Succes met scannen

Ennasil gelukkig goeie thuis gevonden nu, eindelijk rust voor haar. En ze zijn zo dankbaar dan.

Setteli oeie dat ziet er niet al te best uit hoor, hoe is dat kunnen gebeuren, pfff paarden het zijn net kleine kinders.
Ook succes met scannen

Ja Linda heb ze liever in april geboren gewoon omdat ons weiland maart nog niet aankan, veel te nat. Dan is het leuk als ze direct op het gras kunnen. Maar je kiest dit niet he wegens omstandigheden wordt het vaak anders beslist en dan moeten ze nog pakken ook.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:17

Succes voor de mensen die gaan scannen!
Hier ben ik weer een aantal aan het schouwen, duimen dat ze niet opnieuw hengstig worden :=

Setteli wat een nare wond!

Mooie combinaties komen er weer voorbij.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:39

Bah setteli wat een nare wond! Hopelijk vandaag beter nieuws! Succes met scannen! :) jij ook DL!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:43

Phoebe stond er vanmorgen al wel beter op, maar ze heeft ook pijnstillers, dus die helpen natuurlijk ook wel mee. Vanavond mag ik even met haar stappen. Verder moet ik het verband nat houden om de ontsteking eruit te trekken. Vanmorgen dus al gedaan en tussen de middag ga ik ook even.
Ook sneu dat ze alleen op stal moet blijven, dat is ook niks voor haar.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:46

Dat is een heuse wond setteli.

Een deel die al gaan scannen hier. Wordt er ongeduldig van. Dat het maar al begin juni was. Dat ze dat veulen eruit douwt haha

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:46

He bah Setelli, dat is een flinke wond zeg. Hoop dat Phoebs snel opknapt! En succes met scajnen vanmiddag!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:51

Jeetje Setteli! Heeft ze dat op stal opgelopen?

Spannend DL!

Haha Luna, dat is nog wel even wachten inderdaad.
Ik ga as dinsdag scannen.

Ik weet even niet meer wie, maar iemand zei..... Vers sperma + ei afspuiten= nagenoeg altijd succes,
dus ik ben benieuwd :P

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:02

Jeetje Setteli wat een nare wond. Hopelijk is ze snel weer beter!

Spannend DL!!!

Spannend MarijeR!

Mooie Combi Ennasil92!

Hahaha Sultan, dat is echte liefde he :P , heeel lief, maar soms ook zo irritant, vind ik dan haha :D.

Aan de ene kant balen miss Fotsy omdat je miss een mooie hengstigheid gemist hebt, maar aan de andere kant, het dekseizoen bij Arany duurt nog ff, en wie weet pakt t ook idd in een keer, en april is ook een mooie maand idd :).

Nou Hope was niet hengstig, weg gedachte van het vandaag of morgen insemineren :').
Dus we wachten weer rustig af :P.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:05

Dat is nog mega lang hahaha!

Hier hebben we afgespoten en de merrie uit de hand laten dekken, ook van de eerste keer raak.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:02

Oei, dat is een vervelende wond, hopelijk geneest het snel!

spannend voor de gene die al gaan scannen.

Fotsy, toch niet gelukt om een auto te regelen, maar idd het seizoen is nog lang niet voorbij.

mooie mini (?) komt er voorbij, mooie papa ook, moet wel een mooi veulen uit komen.

mijn merrie staat onder een camera, dat is vorig jaar goed bevallen. ik slaap dan bij mijn schoonouders. dan ben ik binnen een paar minuten bij stal, maar vorig jaar heb ik evengoed de helft gemist, ze was nog al snel met der baby eruit persen :+

ik heb nog niks gehoord van de hengstenhouder dus ze zal nog wel niet hengstig zijn.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:48

Spannend voor diegenen die al gaan scannen zeg! Succes!

En wat een akelige wonde. Maar ziet eruit alsof hij geen belangrijke weefsels heeft vernield? Ik hoop alvast mee op een spoedig herstel!

Hier heb ik mijn merrie nog steeds niet hengstig gezien (veulen is intussen al bijna 1 maand oud) dus ik ga ervan uit dat ik het niet aan haar zal merken.

Ik probeer om over een maand mijn hengst fulltime in de weide naast die van de merries te kunnen hebben, dus dan moet ik wel iets merken denk ik.
Dan kunnen beide merries ook ineens samen gedekt worden misschien.
Mijn tweede merrie is over 3 dagen uitgerekend, maar ze lijkt geen haast te hebben, nog steeds een lege uier 8)7

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:37

Bo is drachtig gescant!! Spook helaas niet en staat ook alweer hengstig dus nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Dus mijn combinatie voor 3 maart uitgerekend:

BenjaminAfbeelding

x

Bo
Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:54

Mooi combinatie!