[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:15

Haha Aniek, zo kom je toch spontaan in de verleiding er twee te dekken. "tja, ik kon niet kiezen". Vind ik een geldig excuus! :D Nee, maar serieus een stoer ding. En blijkbaar niet alleen op deze foto, gezien de resultaten. Knap!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:15

Wat een knappe beesten, Aniek!
We hebben er wel over ge-pb't, maar jij bent er niet heel erg weg van :)

Ik heb nog geen keuze gemaakt. Eerst nog drie (best uiteenlopende) bezoekjes plegen :)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:19

Az gefeliciteerd!
Wat een plaatje!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:20

Top deal Ines, ik ben wel nieuwsgierig! De foto in de OP heb ik wel gezien, maar daarmee weet ik nog niet hoe ze smaken...

Haha prima excuus Arianne! Hoe denk je dat 1 pony aanhouden om mee te gaan fokken ooit 2 zijn geworden? :o

En Cynthia, dan heb ik een idee. Volgens mij hebben we daar 2 van besproken ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:41

Wel aniekr aan de buitenkant zijn ze best hard en brokkelen als kristalletjes in je mond en dan komt de binnenkant, lopend, zacht en heel zoet, ik zou zeggen allen naar de winkel :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:45

dat is al een aardige beschrijving fotsy! Beter dan dat kan ik het niet. Ik heb in april volgens mij een cursus in belgie, dan maar voorraadje opslaan weer :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:58

Misschien moeten we een tjoepkes-meeting doen...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:04

Pris haar uier staat op ploffen, goed bezig!!

Leuk Fokfanaat, jij ook aan de Spielberg voor volgend jaar wellicht :)

Hier staat de keuze voor volgend jaar ook al vast: geen :+ Het gaat meer dan zat zijn om Miep en Pinda te onderhouden, dus gaat Miepje mooi op recreatief hobbelpensioen en Pinda lekker kleuteren in de opfok (nu nog bedenken waar in de opfok...). Het is voor Miep mooi geweest, die heeft haar hele leven hard gewerkt en ook wel zat veulentjes gekregen dan dus we gaan lekker aan de buitenritjes en basis-dressuurtraining. Pinda mag haar laatste baby zijn :)

Hoe doen mensen dat trouwens wbt late veulens en opfok? pinda kan tegen december pas gespeend worden, maar wil hem/haar toch wel erg graag ergens in Friesland oid in een opfok plaatsen. Maar weet niet eens of dat kan qua inscharen dan nog :\

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:11

Lisa, spannend hoor! Morgenochtend foto's van Pris haar baby? Of gaat ze jullie nog langer in spanning houden?

Leuk, al die keuzes voor aankomend jaar.

Hier was het plan om Aziza sowieso niet te dekken als ze een merrieveulen kreeg, nu ze een hengstveulen gehad heeft moet ik er eens heel goed over nadenken.
Ook voor Mausi ben ik ergens mee bezig, ik heb 2 gave aanbiedingen staan, nu heel hard nadenken of ik ze beide wil aannemen en zo ja, wat eerst.

Maar ik ben met nog meer beslissingen bezig, zoals ik vanochtend al zei, ik moet er nog eens goed over na denken wat ik precies ga doen met het fokken in het algemeen. Dus hier staat in ieder geval nog niks vast.

Hier nog even een foto van de kleine man, die we AZ Malik Laziz genoemd hebben.
De rest staat in zijn eigen topic: [KS-ITP] Nog geen dag oud; AZ Malik Laziz

Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:13

Wat een knap ventje! <3

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:17

Knap ventje hoor.

Voor fien is dit haar eerste en laatste veulen.

Als alles gaat zoals het zou moeten gaan wil ik mijn 6 jarige kwpn er laten dekken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:19

Wat een lekker smoeltje! <3

Ja.. nou Aniek, die ene dus niet, maar die andere... zucht.. ik krijg hem niet uit mijn hoofd..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:20

Hij is echt leuk AZ! Ga zo even in je topic spieken...

Jill vandaag:
Afbeelding

Uier:
Afbeelding
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:31

AZ wat een knap kereltje <3

CL Jill begint ook op te schieten met haar uier :) wanneer was ze ook alweer uitgerekend?

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:32

Voor mijn merrie moet ik 'neuzekes' (=tjoepekes) gaan kopen, want die heeft er pas na de geboorte :') Wel lekker!

Komaan Pris!

Jill gaat lekker. Duidelijk linksdragend.

Hier geen flauw idee qua dekken dit jaar. Eerst maar eens afwachten hoe het loopt.

BianCatjee

Oh grapje ik zie net in je onderschrift dat ze nog maar 29 dagen hoeft :+

C2012

Knappe kerel AZ!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:35

echt een super leuk veulen AZ

Misha is natuurlijk geheel onverwacht drachtig gevoeld, dus toen ik haar aan had geschaft heb ik er helemaal niet over nagedacht om haar te laten dekken. nu met al die veulen kriebels wil ik wel een Merrie veulen aanhouden, dus als het een hengstje blijkt te zijn wil ik Misha opzich wel laten dekken.

maar weten jullie hoe dit precies zit bij een stamboomloze merrie?
want toen ik opzoek was maar een een dekreu voor mijn kruising herder (die ik uiteraard wel volledig getest had volgens de regeltjes) kon ik er bijna geen reu (naar mijn standaarden dan, alleen zonder testen of met kromme rug) vinden die een kruising wouden laten dekken.

en zijn er bij paarden ook testen? want daar heb ik eigelijk nog bijna niks van gehoord in de paardenwereld, terwijl je er bij de honden mee dood word gegooid.

maar als dit allemaal mogelijk is en het word een hengstje, dan heb ik stiekem al een beetje een hengst op het oog.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:46

Je kunt altijd een papierloze Tinker inschrijven bij een stamboek (nsvt of ics etc) met ouders onbekend. Paard kan dan gewoon gekeurd worden op raskenmerken en niet op stamboom. Wel kun je een DNA profiel laten opmaken en naar de DNA databank voor Tinkers insturen om te kijken of er een match is. Zo kom je soms nog achter de vader of moeder van je merrie.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:52

chimello schreef:
Je kunt altijd een papierloze Tinker inschrijven bij een stamboek (nsvt of ics etc) met ouders onbekend. Paard kan dan gewoon gekeurd worden op raskenmerken en niet op stamboom. Wel kun je een DNA profiel laten opmaken en naar de DNA databank voor Tinkers insturen om te kijken of er een match is. Zo kom je soms nog achter de vader of moeder van je merrie.

okey bedankt voor de tip, hier ga ik even achteraan. alleen zal de kans op een match met de ouders zeer nihil aangezien ze uit een kudde uit engeland komt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:58

Zo staat Jill al 10min:
Afbeelding

Gok dat veulen aan het proefdraaien is want ze duwt haar achterste flink tegen de muur aan een legt dan haar oren plat in d'r nek...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:18

Potdories...tsjoepkes klinken echt super lekker. Zijn ze gewoon in de super te koop?

de harsekes zijn witter en ze zet lekker door. Ik denk 48 uur. Temp is nog steeds 37,6. ze stelt me wel op de proef!
Moet de info hier ook maar tweedehands vanaf foto's en de info van Jeroen en buuf kappiegirl(Charite) plaatsen. Goed oordelen vind ik dan best wel lastig.

Cl jill is knap, babies draaien aldoor dus wellicht heeft ze even kramp of zeer.

Ennasil het ligt eraan wat je eisen zijn. Merries hoef je in principe nergens op te testen voor de meeste stamboeken maar je zou spat of ocd foto's kunnen overwegen gezien je de ouders niet weet. Soa test eventueel als ze uit een kudde komt. Verder kunnen stamboek en veearts het beste adviseren hierover

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:22

Jeetje jullie gaan snel!

Az wat een knap manneke!

Woogy spannend, morgen veulen foto!

Whis staat ook veel met der kont te duwen tegen de muur, ze doet dit denk ik een maand ofzo wat meer.
Bij der vorige dracht deed ze een week van te voren ongeveer koliekachtig dacht eerst dat ze toen ging bevallen.
Is toen het proefdraaien geweest, waakte toen al op stal een maand hahaha.

Collega had tjoepkes gekocht in belgie ik vind het niet lekker.
Onze da komt uit belgie dus wil ze eigenlijk voor de gein halen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:30

Hier geen tjoepkes tijdens de bevalling maar wel suikerboontjes :P of beschuit met muisjes. ze zullen me vast gek verklaren maar je krijgt maar 1 keer een 1ste veulen

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:34

Wij hadden de 1e veulen ook beschuit met muisjes