[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:08

Afbeelding
Een kloppend hartje, *\o/* *\o/* zag er allemaal goed uit, de orgaantjes ook gezien, echt al een paardje, was even :')
Op 65 dagen nogmaals scan en dan gingen ze naar het geslacht kijken of ze het zagen??? Iemand dit al geweten? Nog nooit van gehoord dat ze kunnen zeggen welk geslacht het heeft.
Zou leuk zijn, want het kleurtje wordt al spannend genoeg. :=

Urielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:16

Cool, ik wist niet dat ze het geslacht ook konden zien!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:37

Echt Fotsy? heb ik nog nooit van gehoord dat ze het geslacht op 65 dagen dracht zouden kunnen zien.
Zelfs met de beste apparatuur niet.
Ik ben heeel benieuwd of dat echt ook zo is.

Maarre geweldig een kloppend hartje en alles oke... topfijn!!!!

Fokfanaat jammer dat het niet gelukt is, hopelijk met de andere hengst Bingo!

Pretty hihi dat noem ik nog eens vluggertjes! *\o/*
Hoofdzaak drachtig zal ze wel denken.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:45

Gefeliciteerd fotsy! Super! Onze dierenarts had dat beeld als een horloge om zijn arm zitten echt heel gek haha. Zal volgende keer een foto er van maken!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:48

Dat heeft onze DA ook dat is een draagbare scan! Ik geloof best dat de technieken steeds beter worden en dat ze misschien met veel geduld en moeite het geslacht kunnen zien met de beste apparatuur? Heb wel eens gehoord dat er al hele dure apparatuur was die dat zou kunnen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:00

Wat me wel opviel is dat ze met een studentje aan het zeggen waren hoe oud het vruchtje nu al was op basis van de ligging, de navelstreng zag je heel duidelijk, zelfs voor een leek :o? en op basis van een andere scan zag je in rood omkaderd het hartje dat klopte en blauwe kaders waren de organen. Spectaculair. :wow: *-:)

Een scanhorloge _O- de techniek staat niet stil.

Jammer fokfanaat. :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:08

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:13

Ja inderdaad set_elkol! Had ik nog nooit gezien! Vond het al vreemd toen de arts zei dat ie geen stroom nodig had.. echt handig!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:18

Gefeliciteerd fotsy!!

Voor degene waarbij het niet is gelukt, op naar de volgende ronde!

Pretty: Ik had er hier ook eentje(niet van mij) Lorenzo begon te brullen en merrie piste gelijk en hij komt in de buurt, ruikt even en denk mwah nee laat maar en gelijk merrie pats! Wegwezen jij :P

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:24

Even een vraagje tussendoor...

Mijn merrie drupt sinds gister weer melk, als ik eraan zit komt er echt veel uit (met schoonmaken vd uiers). Het viel me sinds een week of 3 al op dat ze ook wat gegroeid zijn. Het is niet echt melk maar meer het wittige water. Tijdens haar dracht 2 jaar terug lekte ze ook een tijdje na een maand of 9 dracht. Nu is ze niet drachtig, of althans met een beetje geluk net een week. Ze heeft inmiddels dik 2 weken terug een prik gehad voor hengstigheid en is vorige week zaterdag en de woensdag ervoor gedekt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het normaal voor merries die weleens drachtig zijn geweest dat hun uiers groot blijven en soms lekken?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:34

set_elkol schreef:
Dat heeft onze DA ook dat is een draagbare scan! Ik geloof best dat de technieken steeds beter worden en dat ze misschien met veel geduld en moeite het geslacht kunnen zien met de beste apparatuur? Heb wel eens gehoord dat er al hele dure apparatuur was die dat zou kunnen.

Die van ons heeft een bril-scan. Daar baal ik soms best van omdat ik niet meer mee kan gluren. Gelukkig zet hij als er iets bijzonders is het beeld vast en mag ik ook even kijken.

Luna is vanavond gescand en het ei was groot en flubberig. Meteen doorgereden naar Marjolein, dus Luna is zo'n beetje op eisprong geinsemineerd. Nu duimen +:)+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:38

Fotsy, ja ik heb er vaker van gehoord dat ze het geslacht kunnen zien. Ik weet dat een kennis van me altijd al haar merries in Utrecht laat scannen om te kunnen zien wat het geslacht is. Ze kunnen het met 80% zekerheid zeggen zeggen ze daar.

Bonnieaw, daar heb ik geen ervaring mee, dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:42

Is er niet pas geleden een veulen afgespeend ofzo?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:53

Gefeliciteerd fosty.
Dat bedoelde ik inderdaad met de pretecho. Geslacht zien. Maar kijk gewoon als ik op 3 maanden nog keer scan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:09

Bonnieaw schreef:
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het normaal voor merries die weleens drachtig zijn geweest dat hun uiers groot blijven en soms lekken?

Bij vrouwen is het iig normaal

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 00:22

Dank je wennie19!

Jammer fokfanaat :(.

Haha pretty dat verhaal van jouw, super grappig :D.

Gefeliciteerd Fotsy! Zou wel geinig zijn als ze idd een geslacht zouden kunnen zien.

Bonnieaw, heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar hoorde laatst van iemand dat zij een merrie had die na dr veulen ook gewoon melk bleef geven.

Noumea vandaag weer gescand ei zat er nog en was 5,06 cm, dus weer geinsemineerd, zondag scannen om te kijken of het ei weg is :).

Schrok me trouwens gisteren bij t insemineren t apezuur..Noumea was geinsemineerd..kijk k naar dat doosje waarin de buisjes zaten, staat erop 2x Galisco..K zo tegen mijn dierenarts van wat is is Galisco...Ja zegt ze dat is de naam van de hengst..Ik zo maar die heet geen Galisco...Jullie hadden mijn hoofd moeten zien :D...K zo als dat echt verkeerd is spuit je t maar weg ..Zij lag natuurlijk al helemaal in een deuk..Ik zo ik vind t niet grappig..Zegt ze ja maar ik wel... :')..Gelukkig stond er op de buisjes wel gewoon Copper, de juiste hengst..pfieuww haha..
Had ff gekeken wat voor hengst die Galisco was, dat is dus een BWP Springhengst, wel iets anders dan een Quarter horse :D.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 01:25

Ik heb even niet terug gelezen want ik ga snel slapen. Morgen vroeg wedstrijd. Maar wilde toch even snel een verslagje typen. Ambulante kliniek op bezoek om half 12, helaas niet drachtig maar mega hengstig.. Meteen gaan bellen met de Watermolen en de arts heeft vervoer geregeld. Na veel wachten en wat miscommunicatie is ze om half 5 opgehaald door de kliniek (Utrecht) en daar staat ze nu. Morgen ochtend scannen of het ei er nog zit en rond 3 a 4 uur is het sperma er. Als het ei er dan nog zit wordt ze geinsemineerd of ze wachten nog even. Poging nummer 2 hier dus!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 01:27

Toch even kort terug gelezen en geslacht kunnen ze dan inderdaad zien. Paar weken later kan het al niet meer, ik was bij het vorige veulen net te laat. Toen zagen we een hoofd, nek en ribben de rest lag te diep.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 01:29

Barcardi word donderdag gescand op 18 dagen, zal dat aan onze dierenarts ook een navragen, lijkt me wel grappig

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:17

Gisteren te scannen geweest maar helaas niet drachtig wel al een ei van 4,5 cm dus meteen naar de hengstenhouder gebracht

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:12

Spannenddd Joyceee86!

Hopelijk lukt het deze keer wel eefiepeefie!

Jammer wennie19!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:21

Spannend!!

Bekend verhaal bij ons idem dito!

Ik was om half 4 in Utrecht en om 4 uur mocht ze voor de scan. Dus ik heb even met haar rond gestapt en toen mocht ze in de box. En jaja eisprong gehad!!! Vanochtend nog niet. Het sperma was net aangekomen dus dat is er meteen in gegaan. Hier nu weer duimen draaien dus..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:40

Joyceee86 schreef:
Barcardi word donderdag gescand op 18 dagen, zal dat aan onze dierenarts ook een navragen, lijkt me wel grappig

Exact dezelfde zin wilde ik ook opschrijven...
na ja wij scannen vrijdag.

eefiedepeefie jammer! Maar nu de op naar de volgende poging die dan ook gelijk alweer gelukt is...
whow echt net op tijd dan.... nu weer spannende 18 dagen.

wennie ook op voor de volgende ronde. Spannend.

Bonnieaw het kan wel naar mijn idee.

Mijnlieverd hihi ja joh dan schrik je best. hihi een BWP verwisselen met een Quarter :') :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:09

Oooo zo heeft mijn hengstenhouder ooit per ongeluk de verkeerde hengst meegenomen.

merrie zou hengstig moeten zijn en toen ik hem belde was hij net met de hengst onderweg.
Indien hengstig kon ze meteen gedekt worden.
Trekt hij de klep open staat er een andere hengst op dan de hengst die ik zou gebruiken.
had hij zich compleet in vergist,kan natuurlijk altijd.
merrie was gelukkig toch niet goed genoeg hengstig.

Wij moeten nog een dag of 10 wachten tot we kunnen scannen maar heb het gevoel dat ze drachtig is.
ze heeft nu ook een hele zachte uitstraling.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 00:39

Jammer voor sommigen, op naar de volgende ronde. We duimen mee.

Mijnlieverd zaad verwisselen, even hartstilstand zeker. 8)7

Succes met scannen Tjinta en Joyce en Inowa.