[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:20

De kinders van Winoa heb je een naam met een W gegeven en die van Pepper met een P? Dat is wel heel leuk om voort te zetten. Poppy vind ik héél schattig, past heel goed bij een klein Welsh meisje!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:23

yep,ik houd altijd eerste letter van moeders naam aan

winoa had 2 zonen; weylin en wynnetou

pepper had 2 dochters; priscilla en presca(officieel Leliev's Presca)
wil voor pepper der veulens nu graag L.... P.... aanhouden zodat ik bij presca enkel de P hoef aan te houden

zo weet ik over een aantal jaar als ik heel wat meer veulens gefokt heb precies welke pony uit welke moeder komt

poppy was geloof ik 1 van winoa of peppers voorouders...moet ik even voor gaan kijken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:33

heb overigens voor een hengstje bij pepper ook al Legal Prophecy staan....ook een erg leuke naam

op winoa haar papiertje staan de volgende namen;
vivaldi,olga,captain,shazda,roberto,jose,falcon,currant,pepper,kyra,prophet,rosja,jungle prince,trudi,janus,dryw,matheus,careless,possum,peri,carefull,habanera,pops,roosje,jungle queen,julius,brenhines

op pepper der papieren staan de volgende namen;
emilio,nicoline,harmony,elinor,roberto,bente,lightfeet,hyflyn,caraway,ebrill,prophet,rosja,julius,brenhines,
pepper2, astrid,caregan,hyfwyn,mark,carys,elf,captain,pops,roosje,sprig,pinup,tegwyn,wennol

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:35

Poppy is schattig inowa, mss pik ik die wel ;) haha.

Verder niet zoveel nieuws, beetje een poedersuiker dag, ben moe, winterdip, veulen stond niet stil met prikken, prik ik nog stom een vat aan, al een geluk dat ik een eeuwig 'aspireerder' ben, zucht...., o ja en op de koop toe hoeste hij weer een paar keer,zag ik dat er weer gewoon voer ipv veulenbiks in zn bak lag, nog diepere zucht, en gewoon een drukke dag, en ook nog eens geen virusscanner, stomme ding moest zonodig aflopen. en nu nog hond uitlaten en wat een pokke weer is het. beetje veel op een dag... Ik wil weer zomer :(

Vrijdag eens goed verwennen bij divoza, nieuwe zadeltje ophalen, en voor de rest zien we wel.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:40

Lovely Poppy <3
Dan moet je echt wel een schattig roze halstertje met glimmertjes hebben!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:42

ja of een rood (de poppy kleur ;)).
daar zie ik vooral een zwart merrieveulentje bij passen. :).
Ik hoop eigelijk heel erg op een merrie.

btw nog mensen die last hebben van te kort wordende dekens, pasch haar deken zakt altijd naar de rechterkant weg, heel handig. en krijg hem op de een of andere manier nooit helemaal goed gelegen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:43

vraagje inowa. Waar registreer je het beste je stalnaam bij. Nwpcs of wpcv? en hoelang duurt dat ongeveer. Zou ik hem nog tegen mei goedgekeurt krijgen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:46

Of Poppy van het bloemmetje..

Kas doet het goed, iemand nu heel blij?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:50

zitake schreef:
vraagje inowa. Waar registreer je het beste je stalnaam bij. Nwpcs of wpcv? en hoelang duurt dat ongeveer. Zou ik hem nog tegen mei goedgekeurt krijgen?

je kunt het beter bij het stamboek registreren,datzelfde geld ook voor je veulens...is allemaal net wat handiger voor de keuringen en predikaten.
en als je het nu aanvraagd en betaald dan is ie waarschijnlijk over 2 weken al goedgekeurd.
voor mei ga je in elk geval zeker redden,en zou hem dus ook registeren bij het CPR.

enne,de naam mag je wel inpikken hoor want poppy word het hem niet hier...vind het niet zo,n geweldige naam.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 02-02-11 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:52

Ik heb echt nog geen idee van namen en ben er ook nog niet echt mee bezig geweest.

SA: Zo ken ik er nog eentje ;) het gras is altijd groener aan de andere kant van de draad, zeker als je van eten houd. Hihi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:04

Er is me daarstraks spontaan een naam te binnen geschoten als Neon een spikkel krijgt. :D En hij past nog mooi in de lijn van de namen ook. :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:06

Zie je wel, ingeving komt vanzelf, hopelijk hier ook!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:13

Ik heb wel een paar namen opgeschreven, maar denk dat ik uiteindelijk pas kies als veulentje zichzelf heeft laten zien.
Eigenlijk zou je een tijdje moeten kunnen wachten met naam geven, dat je het karakter een beetje ontdekt. Onze Dushi van dit jaar (vast bekend, maar voor het geval van niet: het betekent schatje in het papiamentu), ziet er echt geweldig schattig uit, maar is absoluut geen mopje om zonder handschoenen aan te pakken. Moeders is een lastige, maar de kleine...... pffff wat een dwars koppie zit daarop! Gelukkig wordt ze maar ±85 cm en niet 1.70!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:13

Ja, maar of het die ook wordt weet ik dus niet. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:15

Ach heb ik hier ook, weet al wel namen, maar moet ook nog bij het veulen passen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:19

Inderdaad, en als ik de naam neerschrijf krijg ik toch weer iets van hmmm....hij is toch niet zo speciaal als Reedhill's Dot Com en Reedhill's Salt 'n Pepa.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:32

inowa schreef:
zitake schreef:

je kunt het beter bij het stamboek registreren,datzelfde geld ook voor je veulens...is allemaal net wat handiger voor de keuringen en predikaten.
en als je het nu aanvraagd en betaald dan is ie waarschijnlijk over 2 weken al goedgekeurd.
voor mei ga je in elk geval zeker redden,en zou hem dus ook registeren bij het CPR.

enne,de naam mag je wel inpikken hoor want poppy word het hem niet hier...vind het niet zo,n geweldige naam.

Ok, gelukkig, is wel zo handig als ze gelijk met stalnaam kunnen geregistreerd worden. Poppy wordt dan roepnaam denk ik ;).

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:51

Zo, net nog even op stal geweest, en toch besloten nog een nachtje thuis te slapen. Hala is rustig, en er is nu eigenlijk niets anders dan gister. Zoals ik al zei, ze is wel wat onvoorspelbaar.. :')

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:17

Zo zei ik laatst voor de grap: Gerso ( dus van ohoh cherso maar dan met een g) Iedereen verklaarde me voor gek, maar dat word hem ook niet :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:21

Nou, ik ben helemaal verbaasd. Vriendlief had vorig jaar de naam Reedhill's Salt 'n Pepa afgekeurd, maar ja, natuurlijk mijn paard dus ik drijf toch mijn zin door, maar deze naam vond ie direct leuk. :D
Ik heb gewoon 3 maanden voor geboorte al een naam op mijn lijstje staan. *\o/* Dot Com had ik al jaren, Salt 'n Pepa een week, en de andere 3 veulens hebben gewoon nog een aantal dagen naamloos rondgelopen omdat ik nog moest beginnen met een naam te verzinnen. :+ Er komt verbetering in. :D
Nu zul je zien dat het een effen veulen wordt. :+

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:30

Zal het dan toch ook iets met spot te maken hebben neon :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 01:04

@ zitake,
ik sta met mijn stalnaam wel bij het CPR geregistreerd maar niet bij het stamboek of vereniging....kan wel gewoon het veulen bij het stamboek inschrijven met mijn stalnaam,dus als jij je stalnaam en naam van veulen opgeeft bij het geboortebericht dan word die naam ook gewoon op het papier en paspoort gezet.

je bent zelf wel lid van het stamboek? is wel handiger als je meer veulens gaat fokken.
ik betaal nu nog niet eens 50 euro voor chippen,schetsen en registreren bij het stamboek. en dat terwijl het voor een niet lid het dubbele kost bijna

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 07:59

Uiteraard heeft de naam iets met spikkels te maken, alleen zit er geen spot in. :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:00

nou ik ben benieuwd naar je naam hoor Neon!

goedemorgen trouwens dames

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:10

Sjolvir schreef:
Ik gebruik picasa..

Vond de hier genoemde G-spot wel grappige naam, maar niet bruikbaar, denk ik..
Ik had vorig jaar Grover als naam. (met streep door de o, omdat Sjolvir dat ook heeft, maar ik het niet kan typen.)
Gem-Spot een optie, Gem van edelsteen? Hoewel die andere leuker klinkt.

Hier geen singel en halsteralarm, aangezien die van mij gewoon ploef op d'r zij vaak ligt te snurken.
Camera ook geen optie, verheug me dus op logeerpartij, ga prompt de geboorte missen,
maar zolang die goed gaat, zal het me ook een zorg zijn.
De mac ligt om de hoek, maar zul je net zien dat je frietje aan het halen bent, floep, veulen eruit...

IN het geval dat het niet mag maak ik er Golden Spot van denk ik... :)