Ach Lente is 18 als ze haar eerste veulentje krijgt ( dat hopen we dan maar)
gr_roos... Ja zeker, vanmorgen te horen gekregen. 22 dagen drachtig.... nu niet meer!
Pauk
Geplaatst: 31-05-10 10:57
Dat kan voorkomen, vandaar een scan op 6 weken. Wij hebben het 1 x gehad 2 jaar geleden en vervolgens was ze drachtig van een tweeling en dan nu dit jaar weer niet drachtig, fijn paard (Uit die tweeling is gewoon 1 veulen gekomen hoor!)
Verder is het hier altijd allemaal goed drachtig gebleven
Sorry, las het verkeerd. Of het vaak voorkomt weet ik niet. Wel dàt het voorkomt.
gr_roos
Geplaatst: 31-05-10 10:59
Fiebie, op hoeveel dagen was de 2de scan? Gaat zich nu al druk maken voor donderdag en evt de komenden 10 maanden
_Noor
Geplaatst: 31-05-10 11:01
Ze zit dan op 37 dagen, Roos. Ze was 2 weken geleden een keer extra gescand omdat ze dus een cyste had. Vrijdag dus eigenlijk de (bijna) 40 dagen scan en dan met 3 mnd nog een keer (ivm verzekeren veulen).
Donderdag is dan dus de 30 dagen scan voor jouw merrie Roos? Volgens mij komt het niet héél veel voor, maar ja. Wie ben ik?
Ik maak me ook al behoorlijk druk ivm de K*Tafloop van afgelopen jaar... Nou ja, het begin is iig al beter (vorig jaar 2 x een tweeling).
gr_roos
Geplaatst: 31-05-10 11:17
Oké, je hoort zoveel verschillende verhalen. Mijn DA had het over dag 18, dag 30, evt dag 50 en dan 3 maanden.
Wij scannen met 18 dagen en 6 weken en als het er dan gewoon goed uitziet niet meer
Dela
Geplaatst: 31-05-10 11:45
ik moet donderdag scannen, dat is dan 19 dagen naar insemineren.. normaal doet hij ook 18, maar helaas kan ik de woensdag zelf niet.. en hoe het verdere traject is, geen idee..
Maar wordt wel zenuwachtig van die mindere verhalen hier...
_Noor
Geplaatst: 31-05-10 11:45
Pauk schreef:
Wij scannen met 18 dagen en 6 weken en als het er dan gewoon goed uitziet niet meer
Oh ja, vergeten te vermelden. Die 3 mnd doen we dus ivm verzekering.
Voor mij bedoel je? Ik heb dr pas 1 gust gehad en toen ik m'n HH belde hoefde ik geen briefje van de DA in te leveren. Normaal moet dat wel. Hoe het dat jaar daarna geregeld is weet ik niet, m'n vader krijgt de rekeningen
gr_roos
Geplaatst: 31-05-10 12:16
Bedoel eigenlijk iedereen die niet met 3 maanden laat scannen.
Als ik twijfel laat ik natuurlijk wel scannen, als ik denk dat ik ze hengstig zie maar dat is na de 6 weken nooit meer gebeurd dus laat ik ook niet scannen. Diegene die gust was was dat met 18 dagen al en het was te laat in het seizoen om nog te dekken
Lente is gescanned op de 18e dag, 22e dag en vanmorgen dan.... Maar ze heeft eigenlijk een soort van special treatement, omdat ze redelijk op leeftijd is en nog geen veulen heeft gehad. Wat dat betreft ben ik erg blij met Belvedere.... Alles nog even checken voor de zekerheid.
Ik mag ook woensdag scannen, dan is t 17 dagen geleden dat ze gedekt is. Weet niet of er goed ei op zat, heb d'r geschouwd en aan de hand daarvan gedekt. Ik zie het wel. Anders dekken we d'r nog een keer, denk dat de hengst nog wel een keertje wil.... Hij moet er nog maar even van genieten, als de merrie drachtig is gaan zijn balletjes eraf dus.....
Dus jullie scannen allemaal op 17/18 dagen en op 6 weken? Toen de da mijn merrie kwam scannen op 19 dagen zij ze dat er nog een scan kan op 12 weken om te kijken of het er nog zit en of het er goed uitziet. Maar dit kan dus ookal op 6 weken?
manueeltje84
Geplaatst: 31-05-10 18:07
Onze merrie Nikita (v.Jazz) word morgen gedekt met amazing star.