Diablo schreef:Ik heb hier een hengst die dekt, maar netjes achter lijntjes blijft, ook al staan er hengstige merries in het land naast hem. Dus dat hoeft helemaal niet waar te zijn.
Ja is dit een shetlander of iets dergelijks kleins? die stuiterd namelijk gelijk terug bij zo'n touwetje. En tja..... uitzonderingen bevestigen de regel....
Diablo schreef:Bovendien ging de hengst in dit verhaal helemaal niet door de draden heen, dus ik snap echt niet waarom zij dan voor de kosten op zou moeten draaien als haar omheining door een ander paard vernield wordt. Omdat hij misschien volgend jaar niet meer achter de draden zou blijven, als hij eenmaal gedekt heeft?
......... Zoals ik al zei: de TS moet in mijn optiek niet opdraaien voor de kosten voor de omheining..... ik vindt alleen dat ze geen recht op dekgeld of het veulen.
Diablo schreef:Misschien wil ze hem wel helemaal niet laten dekken (wil ze wel, maar dat weet een ander niet, dus die veronderstelling kun je nooit aannemen) en zit ze nu met een onhandelbaar paard omdat iemand anders zijn merrie niet goed opgesloten heeft. Beetje krom om nu de verantwoordelijkheid bij een ander te gaan leggen.
Dit opperde ik alleen omdat de TS dit zelf eerder noemde.....