Oh kom Blackie, je moet wel blijven eten! Lekkere dingen dan maar, wortels? Slobber? Ze zal toch wel pijnstiller mogen hebben? Je kunt van de buitenkant niet zien wat er precies pijn doet, misschien 'alleen' de littekens en dat zou met pijnstiller toch op te lossen zijn, wat kunnen ze nog testen om evt ontstekeingen in de gaten te krijgen, bloed afnemen? Hoe is haar temperatuur? We blijven heel hard duimen, ze doet er zo ontzettend haar best voor, ze moet het gaan redden!
Wat heftig allemaal zeg...! Ongelooflijk dat zowel de moeder als het veulen het een week in die toestand doorstaan hebben.
En wat triest om nu te lezen dat de merrie zoveel pijn heeft en niet meer wil eten. Is de DA alweer geweest? Mag ze geen pijnstillers? Probeer haar dingen te voeren die ze echt heel lekker vindt. Hopelijk wil ze dat wel eten. Mag het veulen bij haar drinken?
Laat de moed niet zakken! De merrie heeft je nu hard nodig. In ieder geval heel veel sterkte!!
Ik ga er eigenlijk al van uit dat er pijnstillers gegeven worden aan de merrie. Nogmaals overleggen met de DA of de kliniek (hoewel ik vermoed dat jullie dat ook al hebben gedaan). Wat betreft eten, ik kan ook niet veel anders bedenken als lekkere dingen. Een paard dwingen te eten lukt volgens mij toch niet.
Jeetje, wat een verhaal! Eigenlijk is alles al gezegd, maar de merrie inderdaad geven wat ze lekker vindt. Misschien lok je haar ook uit met een lekkere geur? En inderdaad even overleggen met experts..
De DA komt 3x per dag met antibiotica en langwerkende pijnstillers. Ze drinkt goed ,maar daar is het mee gezegd. Als je niet eet ,mest je ook niet.De oude mest is er wel af gekomen. Ik heb net gebeld met de universiteit van Utrecht en het is nogal hopeloos. 10% vd keizersnedes wordt maar overleefd bij paarden en degene die het overleefd hebben ,krijgen verklevingen en daardoor koliek e.d. Maw ,ik ben bang dat we Black kwijt raken. En dat terwijl het mijn rots in de branding is. Ik loop de hele ochtend al een potje te janken na dat telefoontje. Toch nog een pleegmoeder zoeken.
He bah wat een drama. Heeel veel sterkte, en wie weet... zit Black bij de wondertjes die het wél helemaal overleven! Ik blijf duimen, voor Black, de kleine man, en voor jou!
Oh wat erg!! echt ik hoop zo dat ze het állebei redden. Wat je met eten kunt doen, dus lekkere dingen (wel gezond) en anders (als ze dat nog niet eten wil) misschien met een spuitje ofzo voedsel in de mond spuiten (verglijkbaar met een ontwormingsmiddel geven) en dan enigzins vloeibaar voedsel ofzo, of in een grote spuit (dat er wat grovere dingen in kunnen) Nou in ieder geval heel veel sterkte gewenst! en hoop echt dat het goedkomt!