ja dat zei de vee arts ook al dat ze wel even drachtig is geweest. maar ik weet het gewoon echt niet meer nou . ik laat der ook maar staan ze hoeft niks te doen. terwijl mijn dochter zo graag wil rijden. ik neem maar het zekere voor het onzekere
ja ik wil heel graag een veulen maar ik weet het echt niet meer. sommige zeiden zet der bij een hengst dan weet je het snel genoeg. ze is echt niet dik en der tepels wel maar blijven ook hetzelfde. elke keer als ik aankom hang ik met me hoofd eronder maar het blijft zoals het is . ze is alleen wel erg ingevallen bij der vlanken nu. ik weet het niet meer help!!!!!!!!
ze is op gevoelt maar hij kon niet verder de darmen zaten in de weg . hij zei als ik verder ga scheuren de darmen en dat willen we niet . hij geeft 70% kans op geen veulen
ik moet zeggen een oude pony van ons (hebben we van iemand overgenomen anders werd ze geslacht) ziet ook uit of ze drachtig is vorig jaar toen we dr pas kregen dachten we echt zeker dat ze dragend was. Hebben we dr latten opvoeln en nee hoor ze was net dragend. Vandaag de dag ziet er nog zo uit ook een iets dikkere uier. Dat was best balen dat er geen veulen inzat. Een kind kan er amper op rijden. Als ze inderdaad nu is opgevoeld en is gescant denk ik dat ze niet dragend is na alles wat je vertelde. Ik zu zeggen laat je dochterje. lekker rustig wat met dr stapppen en wat draven dat kan nooit kwaad. Vorlopig niet te lang totdat je echt zeker weet dat ze niet dragend is. Jammer maar succes
hebben we gedaan maar we konden alleen darmen zien. we weten dus nog niks
sorry, had begrepen dat je alleen had laten opvoelen. Heel veel succes met afwachten dan maar Ik denk inderdaad niet dat wat beweging kwaad kan, zeker niet als t gewoon rustig aan gaat hoor...
Niet omdat ik je nog meer aan het twijvelen wil brengen haha maar ik heb ooit een merrie gehad die was wel altijd gewoon hengstig maar was wel dragend dus dat zegt niet altijd alles..
Kan goed snappen dat je onzeker bent.... ik had vorig jaar ongeveer hetzelfde met een minimerrie van me... heb toen maar haar urine (door da) op laten sturen naar het lab en kreeg 3 weken later de uitslag... er was wel een zwangerschapshormoon aangetroffen in haar urine, maar te weinig voor een zwangerschap; conclusie grensgeval voor niet drachtig... wist ik nog niks... en dik dat die merrie was! Bleek dus niet drachtig te zijn, ws wel geweest. Nu heb ik een minimerrie lopen die nog 5 weken tot de bevalling moet (gescand en je kan het veulen voelen en zien bewegen, flinke uier, dus echt zeker drachtig) en die staat al ruim 2 weken hengstig... Hadden we 3 jaar geleden ook met een Friese merrie... Tja, merries.... konden ze (soms) maar praten Sterkte ermee!
ja dat zei de vee arts ook al maar,dan heb je nog geen zeker heid zei hij . ik ben er nu bijna van overtuigt dat er echt niks in zit. we wachten weer af
nou nog steeds niks hoor. en ook geen verandering verder melk geeft ze nog steeds. maar verder niks verandert. weet nu bijns zekerdat er geen veulen komt. ze geeft wel melk zou ze geen pleeg moeder kunnen zijn of is der melk anders dan.
Heb even het topic doorgelezen. Heb er zelf geen verstand van maar wel een beetje raar, dat ze melk geeft enz. Wel leuk natuurlijk, zo'n springende veulen in je wei