kan het alleen niet beter uitleggen
Neonlight misschien (gezien die nu toch mijn vriendinnetje is
)?maar da's dus bruinbont

nouja, maakt op zich ook niet veel uit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kan het alleen niet beter uitleggen
Neonlight misschien (gezien die nu toch mijn vriendinnetje is
)?

haar uier echter al behoorlijk 
we hebben er allemaal errg om moeten lachen
twas ook gewoon een erg grappig zicht 

De naam driekleurbont wordt geheel onterecht gebruikt voor bruinbont. Driekleurbont bestaat wel, maar is zeer zeldzaam, ik heb er nog nooit eentje gezien, ook niet hier op Bokt. Alles wat driekleur genoemd wordt is gewoon bruinbont.

dat weet ik dan ook
grappig hoor: ik die altijd een bruinbonte wilde, heb er nu een staan 
) ik dacht bruin = zwart + agouti, maar hoe komen de verschillende schakeringen daar dan?
grotendeels al rechtstaand, maar ze heeft zich ook wel een beetje afgelegd, maar dat lag niet lekker.

Neonlight schreef:Agouti varieert in sterkte van inwerking, vandaar de verschillende kleuren bruin. Ik dacht dat het niet sterker zou worden van inwerking, dan zou het veulen dus nooit lichter worden van kleur als moeder is (omdat pa al zeker geen agouti heeft). Weet het alleen niet zeker, dat zou ik vanavond even in de boeken op moeten zoeken, heb het wel ergens staan namelijk.

!!
(ze is nogal blind wat bevallingsvoortekenen betreft
)

) is de uier een beetje weg, maar grotendeels gebleven. (formaat is bijna gelijk, maar de spanning is wat minder)

)