Door wie laten jullie je merrie in 2007 dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Door wie laten jullie je merrie in 2007 dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:02

eclipse_be schreef:
Ketaki, ik heb zo het vermoeden dat ze HOOPT op een merrietje... Knipoog

oow op die manier Haha!
ik dacht al, je kunt toch ook niet op geslacht fokken?
dat bepaald de natuur verder Tong uitsteken

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:03

Nee je kunt ook foto's plaatsen met dat img knopje... maar ergens anders idd uploaden dacht ik...

Ik hoop ook op een merrie... zowel die van dit jaar als volgend jaar en daarna... 1 merrie op 8 veulens is jammer...

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:05

Hmm, we hebben hier wel een merrie die alleen nog mlaar hengsten gegeven heeft (alle 5); ben eigenlijk wel benieuwd of dit toeval is of of er dit jaar eindelijk eens een merrie uitkomt...

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:08

ligt er ook een beetje aan wat je wil he met je fokkerij... als je elk jaar een super hengstveulen 'trekt' hoeft dat ook niet spijtig te zijn. als je je merrie wil verbeteren en blijven doorfokken (en er plaats voor hebt, want die stallen staan veel te snel vol:) ) is een merrie idd wel eens leuk...

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:09

foto's van een site doe je zo, je klikt op de foto mat je rechtermuisknop dan ga je naar eigenschappen en en klik je de url aan en dan ga je naar je tekst dat je typt op bokt en klik je op het img knopje dan zet je die url ertussen en klik je trug op img enzo zou dat moeten lukkeb Knipoog

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:10

@ Ketaki: er bestaat ook nog zoiets als verkopen Koe .

Foto's uploaden bij imageschack of mijnalbum.nl (groter dan 400x400 pic's en jpg bestand). Dan rechtermuisknop -> eigenschappen -> url (moet je kopiëren) en dan tussen [img][/img] zetten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:12

Mijn doel en daar ligt dan ook de hengstenkeuze eigenlijk bij is het verbeteren en in stand houden van de stam. Josiane haar stam is klein, maar wel 2 internationale springpaarden en een hengst die in Brasil staat. Ik denk 3 jaar geleden waren er nog maar 2 actieve fokmerries uit die stam... enorm spijtig, daarom wil ik deze stam weer leven inblazen met goed fokmateriaal. Als dan de Landlord een hengst wordt dan zie ik daar ook nog wel wat in voor Holstein, mits hij maar goed genoeg is Haha! En niet te duur wordt straks voor mij...

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:12

hmm da doe ik dan wel eens als ik meer fut heb. (heb btw geen rechtermuisknop, heb een Imac:) )

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:14

lieven, het probleem is dat ze niet op de site staan maar gwoon in een map op mn pc... maar genoeg over die fotos want anders wordt dit onderwerp weer gesloten enzo :d

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:17

Dan moet je mijn advies opvolgen eclipse, das uitgelegd vanaf map op pc. En anders mail ze maar dan zet ik ze erop.

Heb je m'n pb gelezen?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:39

eclipse_be schreef:
hmm da doe ik dan wel eens als ik meer fut heb. (heb btw geen rechtermuisknop, heb een Imac:) )

dan gebruik je de ctrl in combinatie met de muisklik dan heb je die wel Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:18

We hebben op dit moment onze Krack C hoogdrachtig staan van Democraat, het is haar eerste veulen dus we wachten eerst maar eens af hoe ze fokt.

Ze is 03-02-07 uitgerekend dus op korte termijn weten we meer en dan bekijken we of ze weer gedekt wordt en zoja ook welke hengst het gaat worden dan.

Ik weet nog niet zeker of dat ik mijn Olivi x Vincent al laat dekken dit jaar of nog een jaartje wacht.

Als ik de Olivi laat dekken weet ik nu nog niet welke hengst het gaat worden maar ja nog tijd genoeg.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 08:16

Mijn merrie krijgt in mei haar 1e veulen, als dat een hengst is gaat ze misschien wel weer onder de hengst. Dan wordt het wrsch weer Natif. Als het een merrieveulen wordt, slaan we een jaartje over en gaat ze volgend jaar onder Wirbel of Weltwind.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 08:23

bij mij op stal is een friese merrie gedekt door Tsjipke
van stal wijdeworm !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 08:44

Ik overweeg onze 4 jarige merrie (Donnerloh x Whinny Jackson) te dekken als ik er het budget voor kan vinden. Met het oog op haar "sportcarriere" vind ik dit het mooiste jaar om haar te laten dekken, als ik wacht komt het er de eerste tijd waarschijnlijk niet meer van. Daarnaast heb ik volgend jaar zelf een vrij druk jaar en dan kan ze mooi met zwangerschapsverlof.

De merrie brengt heel veel bloed mee (zelfs nog een flinke scheut OX vanuit de moederlijn) dus ik zoek een hengst die voldoende massa en bot meebrengt. In beweging hoef ik niets meer te verbeteren maar ik wil er ook niet op toegeven.

Ik overweeg Falsterbo:
http://www.hengststation-meyer.de/doc/dfalsterbo.htm

Uit sportief oogpunt overweeg ik nog een gokje met deze hengst van een goede kennis:
http://www.youtube.com/watch?v=SZ_CYTPBRnU
http://www.allbreedpedigree.com/don+dorn

Je fokt dan terug op Donnerhall maar dat vind ik nog niet zo'n probleem. Waar ik me meer zorgen over maak is de maat. Van Kamelia weet ik dat ze niet al te groot fokt. Ze geeft wel een ongekend talent voor piaffe/passage mee aan al haar nafok en daar hoop ik dan natuurlijk een graantje van mee te pikken Schijnheilig Maar ik ben bang dat het een E-pony op gaat leveren (dan nog liever een D, daar zit nog wel handel in Haha! )

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 08:51

ik wil dit jaar mijn merrie ook voor het eerst laten dekken en denk aan de montecristo, maar ben er nog niet helemaa zeker van......dus als er nog adviezen zijn, laat maar horen!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:18

mijn merries worden niet meer gedekt Haha!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:27

Dit jaar gaat alleen onze shire bij de hengst, is het plan. We hebben heel wat jaarlingen en 2 jarigen staan, dus jong spul zat. en als je het goed bekijkt, financieel, kun je beter een 1 1/2 jarige of 2 jarige kopen dan een veulen fokken.

Maar goed we zullen zien......

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:16

@ shirefan: je gaat toch nooit een jaarling kunnen kopen ONDER de prijs van het dekgeld.....?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:31

Niet onder het dekgeld, maar niet veel meer. Daar kunnen wij geen veulen tot jaarling/ 2 jarige voor op stal houden, als je alles rekent dekking, bijkomende kosten, zorgen voor de merrie tot het veulenen, mazzel hebben dat alles goed gaat tot aan 1 1/2/ 2 jaar. ik moet er wel bij zeggen dat wij nu stallen huren en ze niet bij huis kunnen hebben, dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in de kosten.
Dit jaar toch 1 1/2 jarigen gekocht die niet veel meer kostte dan het dekgeld.
We hebben nu 2. 2 jarigen 4 jaarlingen, 2. 3 jarigen, en een 4 jarige voor klaar te maken voor de sport, dus genoeg.
Komen we nog een leuke jaarling/ 2 jarige tegen komend jaar wordt deze gekocht.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:04

Tja een hobby mag geld kosten zeg ik altijd...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:52

Als mijn slagzin voor de Bit-prijsvraag origineel genoeg is word het Mermus R voor mijn MistralxZortinxNocturn-merrie.
Dream on zullen we maar zeggen!

Manderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:55

Waarschijnlijk ga ik dit jaar voor Unaniem v. Numero Uno

Numero Uno x Voltaire x Ojasper x Nimmerdor

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:51

Ik heb hier al eerder geplaatst en hield toen een zeer ruime slag om de arm.

Mijn merrie heeft vanochtend haar veulen op de wereld gegooid en gezien datgene wat ik nu zie zou het zeker niet vreemd zijn asl dat wij terugdekken met Democraat.

De hengst Metall staat ook in mijn boekje maar waarom weet ik nog niet het betreft hier tot nu toe alleen maar een gevoel bij deze hengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:09

krackertje schreef:
Mijn merrie heeft vanochtend haar veulen op de wereld gegooid..

Zou niet mijn manier zijn om het zo te zeggen.
Alles gezond?