Jeetje wat vreselijk;
Mijn verzorgpaardje heeft ook heel veel moeite met de dracht. Ze is nu elf; toen ze 4 jaar oud was lieten haar eigenaren haar voor het eerst dekken. Ze is toen driemaal natuurlijk gedekt door 2 verschillende hengsten. Helaas toen wij haar thuis hadden bleek met scannen dat ze leeg was....ze zou toen 2 maanden zijn.
De daarop volgende drie jaren hebben we gedekt met eigen hengst. Hieruit zijn 2 gezonde merrie en twee gezonde hengstveulens uit voort gekomen. Wegens plaats gebrek moesten wij de hengst verkopen en aangezien de eigenaresse wilde blijven fokken werd er voor gekozen haar weer naar de hengst te brengen.
Ze heeft in die periode ongeveer 6 weken bij de hengstenhouder gestaan en kwam drachtig terug. Op 25 oktober vorig jaar verwierp ze haar veulen op 5 maanden dracht.
Dit jaar probeerde we het nogmaals, op 8 maanden dracht werd ze 'leeg' gescand. Vervolgens weer terug gebracht naar de hengsten houder en jawel................ze is drachtig terug gekomen............ik houd mijn hart vast.......
Sterkte jij..................