Hollyday is gedekt ik ben vreselijk blij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Hollyday is gedekt ik ben vreselijk blij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:32

Hollybolly schreef:
weten jullie misschien wat een oorzaak kan zijn dat ze het niet houd?

er kunnen er legio zijn, scan d'r eens voor en na de dekking. Heeft ze vocht? Misschien dat d'r baarmoeder zichzelf niet meer helemaal kan schoon krijgen en dan krijg je d'r met een natuurlijke dekking idd niet meer drachtig, omdat er dan áltijd(veel) bacterieen in de baarmoeder komen, dan zul je heel hygienisch te werk moeten gaan met spoelen e.d.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:36

Ja dat klopt, ik weet ook van een aantal merries dat spoelen goed geholpen heeft en dat ze daarna wel drachtig werden!
Veel succes hoor. Pling

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 17:22

oke, ik zat ook al aan spoelen te denken als deze poging ook mislukt is. 1 spoelbeurt, is dat prijzig? en wanneer zou dat plaats moeten vinden? ik zal het eens aan de hengstenhouder vragen, maar misschien dat jullie hier ook verstand van hebben en een antwoord op kunnen geven Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:17

Ik dacht dat Holly gespoeld was na de geboorte van haar 2-ling? Zit er dus helemaal langs geloof ik.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:45

ja dat is ook zo, dus ik dacht ook dat het daar niet aan zou kunnen liggen. maarja, zo gaat het ook niet, en ze is na dr miskraam helemaal schoon gespoeld, dus je hebt gelijk neonlight. Maar vorig jaar begon ze opeens te bloeden uit haar vagina een week lang, en toen werd ze hengstig, en werd ze gedekt, en ze was gelijk drachtig. dus ik weet het even niet meer....

Poezewoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:40

Super ! Ik duim dat je merrie drachtig is Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 07:09

Is er al een keer contact met de DA opgenomen? Is ze al een keer opgevoeld bijvoorbeeld?
En het is nog niet te laat, je kunt nog een aantal keer proberen. Hoogstwaarschijnlijk laat ik Neon ook nog dekken dit jaar, en ik moet nog beginnen. Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:20

Je hebt ook spoelen en spoelen hoor.. Gewoon standaard spoelen hoeft niet te werken tegen een specifieke bacterie. Ik zou even een slijmmonster laten nemen, dat zetten ze op kweek en dan weten ze precies waarmee ze moeten spoelen.
Lita was ook al gespoeld en niet drachtig geworden, toen kwam er uit dat slijmmonster dat er een bacterie in zat waar gewoon spoelen niets tegen deed. Behandeling daarop aangepast en toen was het meteen raak.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 06:23

Nou, hopelijk dat de eigenaar dat wil laten doen. Is niet makkelijk voor je, ik weet hoe graag je wilt dat het lukt, maar je kunt niet zelf alle beslissingen nemen. Ach gut Sterkte ermee!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:16

bedankt neonlight en nicole. ja de eigenaar is dat niet echt van plan.... ze is toch gespoeld? krijg ik als antwoord... en dan moetik wel ja zeggen. Nou dan, is ze schoon zegt hij. einde verhaal.

als holly van mij was liet ik de veearts toch even kijken. maar ja, ze is niet van mij, en het wordt afwachten. gistermorgen is de hengst langs geweest maar toen was ze al niet meer hengstig. afwachten maar... als ze hengstig wordt, vraag ik toch of ze niet onderzocht kan worden. het is namelijk nu of nooit. maar iedereen roept dat het door de ouderdom komt. ze is pas net een klein maandje 17

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:03

ik hoop voor je dat ze toch snel drachtig is, het klinkt iig als een druk s*ksleven Lips are sealed

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 21:52

ja veel dekkingen maar geen resultaat, en als er dan resultaat is, gaat t alsnog helemaal mis.... vind het wel fijn dat jullie er verstand van hebben. hier bij mij thuis hebben ze er geen verstand van en hebben ze weinig zin er geld in te steken en roepen ze altijd OUDERDOM....
nou dan laat ik de moed toch stilletjes zakken. ookal hoop ik dat t toch nog goed gaat komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:55

Dit heeft niks met ouderdom te maken! Dit heeft te maken met bacterien in de baarmoeder. De baarmoeder heeft het vermogen niet meer om zichzelf schoon te krijgen en daardoor krijg je vocht. En na een natuurlijke dekking kán de baarmoeder nooit schoon zijn en blijven, als er al iets veel bacterien meeneemt is het wel een natuurlijke dekking. Die leuter van de hengst zit er vol mee en dan nog wat er mee naar binnen aan in en aan lucht.. Dan blijf je spoelen en spoelen.

Ik dacht eigenlijk dat Holly van jou was?

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 12:39

nee niet echt.... maar als ik dr niet verzorg dan gaat ze weg. dus ze is wel van mij zei de eigenaar, maar dan voor de helft. het is aan de ene kant wel handig, ik hoef geen DA en hoefsmid te betalen, stalling alles is gratis dus goedkoper kan niet. maarja met dit soort gevallen is het wel verdomd lastig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:43

Ja dan wordt het erg lastig. Misschien toch maar eens voorzichtig aansturen op een second opnion, of als de hh er is gewoon ronduit vragen waarom hij denkt dat ze nog niet drachtig is en vragen of het misschien niet met vocht te maken heeft en of dat wel weg kan blijven bij natuurlijke dekkingen. Beetje verdekt provoceren.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 12:49

oke bedankt sammie, voor je tips Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:18

Spirit is nou iedere keer tegelijk met Holly gedekt, maar ze werd ook maar niet drachtig (Heeft afgelope jaar in januari haar veulen verworpen) Ze werd vandaag weer hengstig dus we hebben de DA laten komen Lachen Ze heeft een lichte ontsteking van de baarmoederwand, het slijmvlies is te dik. Daardoor kan een bevrucht eitje zichzelf niet innestelen. Ze had nu 2 eieren die waarschijnlijk vrijdag springen. (Nou maar hopen dat er maar 1 springt!) Dus we dekken donderdag, vrijdag, zaterdag. Als een ei bevrucht wordt gaat hij eerst de eilijder in, dus maandag komt de DA om de baarmoeder te spoelen. Als het eitje dan terug zakt de baarmoeder in kan hij gewoon innestelen Lachen

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar je zou het tegen de eigenaar kunnen vertellen Ja Ze kunnen ook gewoon al de bacterien door de dekking krijgen. Dus dat ze gespoeld is na de bevalling wil niet persé zeggen dat ze schoon is..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:19

Oeps! Vreemde dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 26-07-06 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 19:28

bedankt marlijn. ik zal het onthouden, mocht deze poging niet lukken vraag ik of holly onderzocht kan worden. ik hoop dat het bij Spirit goedkomt Knipoog ik krijg weer een beetje hoop Knipoog dank je.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:40

ik heb een nieuw idee in mn hoofd geprent, dat ik desnoods de kosten zal betalen van de DA, als de eigenaar dat niet wil... weten jullie in welke richting ik moet gaan denken hoeveel het kosten kan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:40

Dat ligt er dan aan hoe ver jij wilt gaan. Aan wat voor 'kosten' (wat wil je dus nu gaan doen) zat je zelf te denken?

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:44

ik wil de DA laten kijken of alles in orde is met de baarmoeder, zo niet, de eventuele behandeling, dus dat zal wel spoelen zijn denk ik.

x_kellyann_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:51

hey corine!
leuk voor je zeg Haha!
maar hopen dat het goed gaat Knipoog

groetjes kelly-ann