Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kimmes schreef:Ik zat trouwens net te denken,over dat spoelen.
Anja wist natuurlijk niet of de hengst gedekt had en al helemaal niet welke merrie.Dan hadden alle merries gespoeld moeten worden.
juval schreef:Bestaat er zoiets als morning-afterpil voor paarden, of abortus?? zijn er meer merries drachtig of is alleen die van jou de klos.
vorige maand waren we al aan het speculeren, maar weten het pas ruim een week met zekerheid dat ze drachtig is...gouda schreef:Misschien een hele stomme vraag die in mij op komt maar is de eigenaar van de hengst nu ook gedeeltelijk eigenaar van het veulen?

IvysToeter schreef:Alleen de moeder heeft er wel degelijk gevolgen van ondervonden.
Want zij is nu maar 161cm en ze word dit jaar 5.
Terwijl ze toch een grote moeder en een grote vader heeft.
De merrie word dit jaar 5 en heeft inmiddels haar 3e veulen aan de voet lopen.
Kimmes schreef:Dan hadden alle merries gespoeld moeten worden.
Cassidy schreef:Doorgaans is het zo dat, als je vroeg een veulen fokt om de merrie kleiner te houden als ze te groot dreigen te worden, de merrie op latere leeftijd toch de genetisch vastgelegde maat gaat krijgen.
Overigens kan het ook best dat de merrie ook zonder veulen nooit groter was geworden dan de maat die ze nu heeft. Je moet niet alleen naar de ouders kijken, maar ook naar de generatie(s) daarvoor.
Malibu schreef:Groeien ze trouwens nog tussen hun 3de en 4de jaar? Of is dat erg weinig?
En sommige merries hebben van nature gewoon wat meer talent voor veulentjes opvoeden
Zijn volle zus is trouwens een stuk groter geworden dan hij! Hij is ook kleiner dan zijn moeder en vader. En bij hem kan je niet zeggen dat hij te vroeg geveulend heeft
Ik denk dat als je merrie geen honger lijdt of niet echt een bepaald mineralen tekort heeft ofzo ze gewoon de grootte wordt die haar voorbestemd was. Gewoon in de gaten houden en goed voor haar zorgen dus, dan komt het heus wel goed. gouda schreef:Misschien een hele stomme vraag die in mij op komt maar is de eigenaar van de hengst nu ook gedeeltelijk eigenaar van het veulen?
). Anders zou ook elke hengstenhouder mede eigenaar moeten zijn van elk veulen!
)
ssnuggerekoe schreef:HELP!!!![]()
Wij hebben een stal waar 3 hengstjes staan, een fries, een shet en een welsh, maar die shet ( wat je niet zou denken ) heeft alle hekken overhoop gehaalt en nu is dat friesche hengstje bij onze JAARLING merrie gekomen,
Het nare gedeelte is nog zo ook: ze was hengstig!!![]()
Wat moet ik doen?? en wat zijn de gevolgen?? Ze hebben een hele nacht bij elkaar gestaan...
Gr. Jo-Linda
.

). Ze zijn dan zelf haast nog kind!
beautyke schreef:en dat terwijl de eigenaars beweerde dat een hengst van twee niet kan dekken.

(heb gewoon een gratis reis en verblijf in Ibiza, en ben er niet eens blij mee
)