Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Aline is ook één keer in de wei bevallen, hele wei vol gras, en waar krijgt ze d'r veulen? Op een groot stuk zand in een hoek van de wei. In Maya d'r geval zou ik Dewi ook niet binnengehouden hebben, lekker stressvol voor zo'n paard om van de ene op de andere dag weggehaald te worden bij d'r gezeldschap én niet meer naar buiten mogen...
Sylvia schreef:Ik heb overigens in de kraamstal nog 2 a 3 topics gespot met veulens die in 't zand geboren zijn geworden

Cassidy schreef:Op stal zijn er nog de meeste bacterien.
In een zandpaddock waar overdag ook paarden staan en waar regelmatig gemest wordt is het ook niet optimaal.
Optimaal is op het gras, buiten op het weiland. Daar komen nog het minste bacterien voor.
En via de navel kunnen bacterien binnen komen, het is wel een open wond. Ik zou het risico zo niet genomen hebben. Maar misschien overdrijf ik wel (we hebben twee weken geleden een veulen verloren aan gewrichtsontsteking).
en die moet het werk verzetten.. dus daar moet je aan denken wat die het prettigste vind..
het is gelukkig allemaal goed gegaan toch?? dus .. LEVE LANG GABRIELLA! en laat Bokt lekker zaniken hoor

Maya schreef:Dankjewel Pretty
En dan nog Cassidy, veulen heeft misschien 20 minuten tot een half uur buiten gelegen... Als dat een probleem oplevert, dan is het sowieso geen sterk veulen, en is ie beter af dood.

Het gaat echt helemaal nergens over.
Zalig trouwens toch dat mama de plek heeft kunnen kiezen waarvan zij vond dat ie het beste was? Tegen moederinstinct kunnen wij met al onze beste bedoelingen echt niet op hoor!