Klap tegen groeischijf bij 5,5 mnd oud veulen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:35

jij kan mij best degevolgen geven, maar ik hoef niet te horen of ik hem wel of niet moet kopen.. en dan begint men ook nog is te zeuren over welke prijs hij waard is en of zn opa wel goed is !!!???Hier heb ik toch ECHT NIET om gevraagd..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:47

Het was gewoon goedbedoelde hulp. Als je had geluisterd had je in ieder geval de prijs wat naar beneden kunnen halen en dat is toch altijd mooi meegenomen.
Verder probeerde mensen te voorkomen dat je over een paar jaar tijd (of eerder) misschien een grote teleurstelling te verwerken gaat krijgen als blijkt dat de klap toch wel degelijk gevolgen op de lange termijn heeft.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:49

de prijs kon echt niet omlaag... dat hebben we zelf natuurlijk ook al lang geprobeerd.. daar hebben we bokt niet voor nodig Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:52

Maar toen had je jezelf nog wijs laten maken door die man dat zijn opa een goedgekeurde dekhengst was.
Maar als ik jou zo hoor heb je bokt helemaal niet nodig want alles wat we zeggen is toch onzin.
Ik hoop echt dat je veel plezier gaat krijgen met je veulen en dat hij gezond blijft, maar ook dat je eens wat meer openstaat en wil gaan leren.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:55

ik leer enorm veel van bokt , maar dat zijn alleen maar handige tips die ik af en toe gebruik.. maar voor grote dingen als het aanschaffen van een veulen laat ik mij zeker niet leiden door mensen die ik niet ken. Leuk dat ze me tips geven maar verder weet ik niks van ze en ze kennen mijn leven niet en andersom..daardoor laat ik mijn keuze niet bepalen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:09

Als jij alle risico's kent en voor lief neemt en bereid bent een hoog bedrag voor dat veulen neer te leggen ondanks die risico's heb je helemaal gelijk.
Het is je eigen vrije keuze.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:11

Goh zo iemand wil iedere fokker wel op het erf Haha!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:14

sarabande schreef:
Goh zo iemand wil iedere fokker wel op het erf Haha!

Niet iedere fokker heeft zon leuk veulen Lovers

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:25

Olevalover schreef:
Niet iedere fokker heeft zon leuk veulen Lovers

Dat bedoel ik Haha!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 20:32

je zou is moeten komen (weet niet of je in de buurt woont Haha! ) maar dan weet je wat ik bedoel Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:37

Euhm, ik ga me d'r ook nog effe tegenaan bemoeien Knipoog
Ik heb "helaas" ervaring met een dergelijk geval. Onze ruin is als veulen zwaar ten val gekomen waardoor hij ook zijn groeischijf had overbelast. Foto's wezen niets uit. Het werd dus afwachten.
Als 3-jarige weer helemaal op de foto en niets te zien. Een jaar later kreupel en blijkt in datzelfde gebied artritis te zijn ontstaan. We kunnen nooit met zekerheid stellen dat dit DE oorzaak is geweest maar het heeft e.e.a. wel uitgelokt.
Dus wees er voozichtig mee. Het hoeft nu geen problemen te geven maar op latere leeftijd kan het toch negatief zijn.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 16:29

Zwelgje schreef:
Euhm, ik ga me d'r ook nog effe tegenaan bemoeien Knipoog
Ik heb "helaas" ervaring met een dergelijk geval. Onze ruin is als veulen zwaar ten val gekomen waardoor hij ook zijn groeischijf had overbelast. Foto's wezen niets uit. Het werd dus afwachten.
Als 3-jarige weer helemaal op de foto en niets te zien. Een jaar later kreupel en blijkt in datzelfde gebied artritis te zijn ontstaan. We kunnen nooit met zekerheid stellen dat dit DE oorzaak is geweest maar het heeft e.e.a. wel uitgelokt.
Dus wees er voozichtig mee. Het hoeft nu geen problemen te geven maar op latere leeftijd kan het toch negatief zijn.

ja dat klopt.. ik ga er gelukkig wel vanuit dat hij alleen een stootje tegen zijn been heeft gehad tijdens het vastliggen opstal en dat er geen zware sruk op is komen te staan.. Bij de ruin heb je ook nog de pech van de bijkomende artritis.. dubbel pech Kan de ruin nog bereden worden?